Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend  (gelezen 14505 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #80 Gepost op: 10-01-2023, 17:09:17 »
Heb deze opdracht nog eens teruggekeken en met name gelet op de indeling van de groepen. Hier kun je vaak heel veel informatie halen omdat de Mol meestal in een bepaald team wil zitten
Ik moest denken aan dat seizoen dat ze op het plein stonden en er allemaal mollen uit het verleden waren langs gewandeld. Dennis, Klaas en Patrick geloof ik. Toen moest de groep ook heftig overleggen wie dat dan waren geweest. En dachten we daar veel informatie uit te halen. Achteraf gezien was alles zeer geedit. De daadwerkelijke mol van dat seizoen zagen we praktisch niet aan het werk. Alle theorieen die we hadden waren fout, die waren er bewust ingeedit.

Ik keek dus ook nog eens en zag toen vooral Nabil als mol zitten. Zijn inbreng was fijn weggeedit. Maar hij zat er duidelijk proactief bovenop. Niet ongeinteresseerd als Sander/Anke of fout als Ranomi. Aan de ontbrekende beelden ontleen je de mol......
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #81 Gepost op: 10-01-2023, 18:56:34 »
Dit viel mij ook al op. Rik gaf Jurre drie keer een tikje op zijn schouder. Jurre had het derde hoogste bedrag.
Ik heb nog eens teruggekeken, het lijken twee klopjes, misschien was de afspraak: geen klopje laag bedrag, 1 of 2 klopjes hoog bedrag? De anderen krijgen geen schouderklopjes.
Dit is echt hét moment, want er is geen enkele reden om die enveloppen te geven terwijl ze aan het repeteren zijn, had heel goed achteraf gegeven kunnen worden. Dan wordt er het excuus van gemaakt dat de tekst erop geschreven kan worden, bedacht door Jurre, die daarmee laat zien: kijk hoe ik mijn best doe, ik wil zelfs de tekst op de envelop schrijven om het beter te kunnen onthouden. De vraag is trouwens of dat een goede manier is, het beste is om zoveel mogelijk de tekst te zingen lijkt mij. Als je opleest, kun je fouten gaan maken door het lezen.
Maar het belangrijkste was dat Rik kon doorgeven of hij een hoog of een laag bedrag had.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2023, 19:42:50 door Run »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #82 Gepost op: 10-01-2023, 19:39:26 »
Anke bemoeide zich niet zo met de taakverdeling, nou moest ze zingen.
Maar misschien wilde ze dat het liefste doen?

In het extra materiaal zie je haar naast  Froukje zitten. En Froukje was degene die zei dat Anke voor 250 euro moest zingen, Ranomi gaf een goedkeurend knikje.

Stel tussen de opdrachten door of in het vliegtuig heeft Anke al laten doorschemeren dat ze absoluut niet kan zingen. Dat geplante zaadje komt nu naar boven. Froukje was stellig: Anke voor 250 euro. Ranomi stemt in.

Ik vind het vreemd dat Anke voor 250 euro moest zingen, daar had ik Sander verwacht, daarom denk ik erover na. Daar klopt iets niet he.

Sander met een hoger bedrag valt door de mand, Anke leek op het randje te zitten, net wel of net niet goed. Door zelf het laagste bedrag te krijgen is een hoger bedrag weggespeeld.

Ook met het oog op Jurre die ogenschijnlijk al heel veel molpunten scoort, maar nogal zichtbaar is. Misschien denkt hij echt dat hij goed zingt, alleen is zijn waarneming niet juist.

Anke kreeg geen schouderklopjes van Rik met de enveloppe, dat past bij het laagste bedrag. Ze kon goed zingen en niet opvallen voor 250 euro. Peanuts dit seizoen.

Het spel gaat door tussen de spellen door en heeft Anke Froukje daar een loer gedraaid.

Anke werd door Everon benoemd als iemand die de leiding neemt, maar is nogal rustig begonnen.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #83 Gepost op: 10-01-2023, 19:44:09 »

Anke kreeg geen schouderklopjes van Rik met de enveloppe, dat past bij het laagste bedrag. Ze kon goed zingen en niet opvallen voor 250 euro.

Dus jij denkt dat er meerdere mollen zijn, de een krijgt schouderklopje want hoog bedrag en de ander geen want laag bedrag?

Stel Soy of Sarah waren er wel uitgepikt, dan had Jurre minder reden om verkeerd te zingen. Rik had achter in de zaal een teken kunnen geven, misschien niet gedaan omdat een kandidaat net achterom had kunnen kijken.
Als Jurre goed had gezongen vanwege bijv dat voor hem al iemand eruit gehaald was of omdat het bedrag voor hem heel laag was, was er nog de hint van de tekst, en dat was genoeg geweest voor leuke beelden bij de finale.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2023, 20:06:46 door Run »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #84 Gepost op: 10-01-2023, 20:17:24 »
Gaan we nu echt denken dat Rik zo duidelijk aangeeft wie er hoog en laag krijgt .  Kan Rik dan ook niet gewoon het badeendje elke keer in beeld even aanwijzen ?

Ik heb zo’n hekel aan productie die gaat mollen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #85 Gepost op: 10-01-2023, 21:12:37 »
Dus jij denkt dat er meerdere mollen zijn, de een krijgt schouderklopje want hoog bedrag en de ander geen want laag bedrag?
Nee, ik laat een alternatief zien.
En twee mollen? Hoe kom je er op? Jurre kreeg een hand op zijn schouder en een klopje. Hoe zou dit 750 euro moeten zijn? Anke kreeg geen klopje, dat kan wel het laagste bedrag betekenen. Dan hoefde ze niet slecht te zingen om geld weg te spelen, afl.1 nog even onverdacht blijven voor een laag bedrag. Past bij haar spel van de verborgen mol.


Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #86 Gepost op: 10-01-2023, 22:24:15 »


Ik keek dus ook nog eens en zag toen vooral Nabil als mol zitten. Zijn inbreng was fijn weggeedit. Maar hij zat er duidelijk proactief bovenop. Niet ongeinteresseerd als Sander/Anke of fout als Ranomi. Aan de ontbrekende beelden ontleen je de mol......

Als je nog eens kijkt zie je dat ze een voor een zeggen in welke groep ze willen maar zodra Jurre gaat praten (iets uitgebreider zelfs tegen Sarah) .. wordt dat weg geedit. Dus net als bij nabil in jouw voorbeeld. Dus tja, zegt het iets over nabil of Jurre?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #87 Gepost op: 11-01-2023, 14:33:15 »
Nabil, duidelijke keus: muzikaal oor
Froukje, duidelijk > muzikaal oor
Daniel, duidelijk > muzikaal oor
Soy, duidelijk > opgaan in muziek > blijkt zingen > goede keus
Sarah, duidelijk > muzikaal oor - komt in opgaan in muziek > blijkt goede keus
Sander, duidelijk: opgaan in muziek > niet goed
Jurre, onduidelijk -overleg met Nabil lijkt het > opgaan in muziek > niet goed

Niet meegekregen:
Ranomi, muzikaal oor > goede keus?
Anke, opgaan in muziek > goede keus?
Annick, -in de biecht van Daniel was de keus van haar wel duidelijk muzikaal oor- > niet goed

Er is een moment geweest in het overleg waarin 'opgaan in muziek' ook als iets muzikaals met zingen wordt geduid, na de reacties op Sarah haar uitleg ("nee met dans alleen is het niet" oid) dat kan bijna niet anders. Het verklaart haar switch naar die groep, en het verklaart de hoge inzet op haar en Soy. Het verklaart ook Annick haar verbazing, waarom zij niet in die groep terecht is gekomen.

Wat opvallend is waarom Sander na het overleg bij zijn keus blijft en niet ruilt met juist bijvoorbeeld Annick.
Ging het kiezen te snel allemaal? het lijkt mij dat die ruil bewust geen aandacht kreeg

aanvulling, uit de extra beelden blijkt ook dat ze bij het geld verdelen wisten dar Jurre niet meer zingt en Soy wel, dus op zich ook verdacht dat Jurre in die groep is gebleven en ook niet heeft geruild met Annick
« Laatst bewerkt op: 11-01-2023, 14:48:30 door Mollem »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #88 Gepost op: 11-01-2023, 17:29:53 »
Als je nog eens kijkt zie je dat ze een voor een zeggen in welke groep ze willen maar zodra Jurre gaat praten (iets uitgebreider zelfs tegen Sarah) .. wordt dat weg geedit.
Maar dat is een hard cut, dat zouden ze bij de mol nooit doen. Alleen soft cuts. Dus Nabil is de mol. Ook al hierom:

Nabil, duidelijke keus: muzikaal oor
(Het goede groepje om te mollen)

twee mollen?
Hoezeer ik een rood scherm bij de mol graag zie ben ik niet van de 2 mollen theorie. Dat vind ik echt zo'n onzin. Hoezo 2 mollen? 0 of 1, net als een computeranalose (pun intended).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #89 Gepost op: 11-01-2023, 18:29:59 »
Froukje de Both staat Nabil bij het vingerdrummen te coachen, terwijl er geen noot te horen is. Goed zo Nabil, ga zo door.
En als het dan eindelijk goed gaat -met noten- houdt ze de roze beker in het bereik van Nabil die daar op slaat, de valse noot aangereikt door Froukje. Kan ie opnieuw beginnen.

Froukje bleef veel bij Daniël, die veel ruimte opeiste, Ranomi en Nabil opzij zette. Maar Froukje ging de concurrentie aan, liet zich niet kisten en stond op enig moment in het midden en Daniël opzij, een kleine overwinning voor Froukje. Een mol laat zich niet opzij zetten.

... Hoezeer ik een rood scherm bij de mol graag zie ben ik niet van de 2 mollen theorie. Dat vind ik echt zo'n onzin. Hoezo 2 mollen? ...
Tjsa dan zijn we het eens. Dat is precies waar ik mijn vraagtekens bij had, bij de opmerkingen van een ander.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2023, 18:53:57 door foxhunter »

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #90 Gepost op: 12-01-2023, 12:58:11 »
Op de Instagram account van Mollenjagers stond een hint naar Daniel in de opdracht nummers in de juiste volgorde zetten. Het lijkt erop dat de letters van de eerste twee nummers zijn verwisseld op het moment dat ze klaar zijn met het laatste nummer. De beginstand bij alle nummers was ABCDE.


Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #91 Gepost op: 12-01-2023, 13:03:31 »
Ja, dat viel me ook op. Maar ik denk ze 2x door het rijtje zijn gegaan, en dat de chronologie van de beelden is verwisseld. De tweede foto is van de eerste keer. De eerste foto is van de tweede keer (controle), waarbij ze nog een paar correcties hebben uitgevoerd.

Mollen lijkt me ook heel moeilijk hier onder de ogen van Ranomi. Ze zei na afloop dat ze zeker wist dat alles goed stond.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #92 Gepost op: 12-01-2023, 14:30:42 »
De biecht van Ranomi die tussen de voor-en-na-shots is geplakt legt de nadruk er wel op.

Als er door de regie wordt gesuggereerd dat er ergens is gemold geloof ik het meestal niet zo. Maar kan een valkuil zijn.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #93 Gepost op: 12-01-2023, 20:51:28 »
Wie zegt dat ze alle nummers op volgorde hebben gedaan,misschien kwamen ze er bij 1 niet direct uit. Dus mocht de montage gewoon de juiste volgorde tonen ( wat ik niet verwacht ) zou ik aan de gewijZigde letters nog geen aandacht schenken, pas als er weer ergens letters omwisselen zou ik oppassen, want je kunt hier de van maken, dus een zin als de mol is Daniël is nog mogelijk in aflevering tien als hint

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #94 Gepost op: 13-01-2023, 17:44:07 »
Sander hier mols om als slechte zanger voor de zanggroep te kiezen.

De 5 deelopdracht-spelers mols omdat je hier vrij goed kon mollen, maar belangrijker nog, die 5 hebben een kwart van de speeltijd verspild aan het bepalen van welke zanger welk bedrag zou krijgen! De molactie was al gedaan voordat ze met de spelletjes begonnen.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #95 Gepost op: 13-01-2023, 17:54:35 »
Sander hier mols om als slechte zanger voor de zanggroep te kiezen.
Hij koos voor 'opgaan in muziek', misschien omdat hij van zichzelf vindt dat hij geen muzikaal oor heeft. Pas toen de andere groep was vertrokken kreeg hij te horen dat hij moest zingen. Zijn verbaasde reactie als Rik dit vertelt is eerder kandidaats dan mols in mijn ogen.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #96 Gepost op: 13-01-2023, 18:22:53 »
Hij koos voor 'opgaan in muziek', misschien omdat hij van zichzelf vindt dat hij geen muzikaal oor heeft. Pas toen de andere groep was vertrokken kreeg hij te horen dat hij moest zingen. Zijn verbaasde reactie als Rik dit vertelt is eerder kandidaats dan mols in mijn ogen.
De mol weet wat de zang-groep is en als je als mol niet kan zingen ga je daar dus zitten. Dat hij verbaasd is, is natuurlijk geacteerd. Anders zou het wel een makkelijk spel zijn :)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #97 Gepost op: 13-01-2023, 20:07:42 »
Je kunt uit het korte fragment van de tweede overlegronde wel opmaken dat er geen overeenstemming was dat 'opgaan in muziek' niet met zang te maken zou hebben, wat ik hierboven ook al betoogde. Het is niet voor niets dat Sarah wisselde, en er bij Annick verwarring was toen de groepen waren verdeeld.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #98 Gepost op: 13-01-2023, 21:44:09 »
De mol weet wat de zang-groep is en als je als mol niet kan zingen ga je daar dus zitten. Dat hij verbaasd is, is natuurlijk geacteerd. Anders zou het wel een makkelijk spel zijn :)
Voor zover ik weet is Sander geen acteur, dus dan zou zijn gespeelde verbazing een bijzondere prestatie zijn.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #99 Gepost op: 13-01-2023, 22:17:03 »
Voor zover ik weet is Sander geen acteur, dus dan zou zijn gespeelde verbazing een bijzondere prestatie zijn.
We hebben al enorm veel mollen gehad die geen acteur, maar presentator waren, die hebben ook elke aflevering talloze keren moeten acteren.