Auteur Topic: De leader  (gelezen 8465 keer)

Offline FardoNL

  • Forumlid
Re: De leader
« Reactie #20 Gepost op: 12-01-2023, 23:25:53 »
In dit omcircelde gebied kan je 01010010 lezen en dat is een R
« Laatst bewerkt op: 12-01-2023, 23:29:11 door FardoNL »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: De leader
« Reactie #21 Gepost op: 13-01-2023, 00:46:38 »
Ik zie meer verschillen. Heb het contrast wat verhoogd om de kleuren beter te kunnen zien.
Naast wit geel veranderingen zie je ook blauw wit veranderingen. Twee naast elkaar.
Het de verschillen alleen gemarkeerd in het beeld uit de leader.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: De leader
« Reactie #22 Gepost op: 13-01-2023, 01:55:12 »
Leuk, FardoNL! In de leader zie je na de graffititekening in kwestie van Stefan Smit een man met baard in graffiti. Die man is ook te zien op een mobiel in het voorstukje van afl. 2. Misschien is de opdracht: zoek de verschillen tussen enerzijds de graffiti en anderzijds het beeld op de mobiel dat her en der is veranderd (en in bewerkte vorm dus ook in de leader voorkomt)?? Er kan dan nog steeds een hint zitten in de verschillen, hoor. Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De leader
« Reactie #23 Gepost op: 13-01-2023, 07:48:26 »
Volgens mij is er niks digitaal aangepast.

Deze foto komt uit 2020:

Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: De leader
« Reactie #24 Gepost op: 13-01-2023, 08:15:16 »
Ik zie meer verschillen. Heb het contrast wat verhoogd om de kleuren beter te kunnen zien.
Naast wit geel veranderingen zie je ook blauw wit veranderingen. Twee naast elkaar.
Het de verschillen alleen gemarkeerd in het beeld uit de leader.

Wat scherp! Ik zie er nog veel meer, onder andere toegevoegde getallen links boven het hoofd.
Het lastige is dat de lengte van de binaire tekens verschilt. Soms 2, soms 7. Lastig om te zetten naar tekst op die manier. Misschien valt er iets te combineren (bv 2+6 = 8, op die manier blokken van 8 maken)?

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De leader
« Reactie #25 Gepost op: 13-01-2023, 09:19:20 »
Volgens mij is er niks digitaal aangepast.


Volgens mij ook niet deze komt van streetview (juli 2022):
« Laatst bewerkt op: 13-01-2023, 09:24:57 door WillempieW »

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: De leader
« Reactie #26 Gepost op: 13-01-2023, 10:44:17 »
De cijfers lijken inderdaad niet te zijn veranderd in de leader, maar de kleur van sommige cijfers wel.  ::vergroot::

Dit is het binaire alfabet en dus staat waarschijnlijk de naam van de mol in de leader ;)
Uit beroepsdeformatie moet ik toch even melden dat het hier specifiek gaat om ASCII. :)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: De leader
« Reactie #27 Gepost op: 13-01-2023, 11:12:19 »
Wat scherp! Ik zie er nog veel meer, onder andere toegevoegde getallen links boven het hoofd.
Het lastige is dat de lengte van de binaire tekens verschilt. Soms 2, soms 7. Lastig om te zetten naar tekst op die manier. Misschien valt er iets te combineren (bv 2+6 = 8, op die manier blokken van 8 maken)?
Klopt, er ontbreken ook getallen. Maar boven bij het hoofd is de afbeelding in de leader wat vager dus niet heel goed te zien welke kleur het is en of er wel een getal staat. Heb nieuwe verschillen toegevoegd en hoop nu compleet te zijn. Ook heb ik de verschillen in beide afbeeldingen gemarkeerd.
De originele graffiti heb ik van een afbeelding die de hele muur laat zien gehaald. Je komt ook andere afbeeldingen tegen waar alleen de grafitti op staat, maar deze beslaat niet de hele afbeelding uit de leader.
Mocht jij of iemand anders nog meer verschillen zien dan hoor ik dit graag en werk de afbeeldingen bij.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De leader
« Reactie #28 Gepost op: 13-01-2023, 11:19:13 »
Het zou zomaar iets kunnen zijn. Ze dropten de leader bizar laat ...op 7 januari, de seizoensstart van WIDM. De aandacht ligt vanaf dan vooral bij de uitzendingen zelf.

Offline FardoNL

  • Forumlid
Re: De leader
« Reactie #29 Gepost op: 13-01-2023, 11:49:02 »
Uit beroepsdeformatie moet ik toch even melden dat het hier specifiek gaat om ASCII. :)
  ik dacht eerst ook aan ascii, maar later aan Binair want die begint met 0. Kunnen ook nog coordinaten zijn

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: De leader
« Reactie #30 Gepost op: 13-01-2023, 12:08:21 »
Klinkt het te simpel om te zeggen, dat het wellicht alleen om de cijfers 010 gaat?

Kerngetal Rotterdam

Sander?


Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: De leader
« Reactie #31 Gepost op: 13-01-2023, 12:10:54 »
Of het blauw staat voor water en het oranje voor TeamNL en de cijfers hebben er niets mee te maken.  ::)

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De leader
« Reactie #32 Gepost op: 13-01-2023, 12:27:01 »
Mocht jij of iemand anders nog meer verschillen zien dan hoor ik dit graag en werk de afbeeldingen bij.
Ik zie veel minder (lees geen) verschillen als ik vergelijk met de foto zoals Brtdm hierboven gepost heeft (uit deze blog) en met Google Streetview ...
Dus ik ga er van uit dat die gele kleur in de loop der jaren vervaagd is en hier dus geen hint in zit.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De leader
« Reactie #33 Gepost op: 13-01-2023, 12:40:48 »
Om het nog eens onder elkaar te zetten:

Foto Leader



Foto mei 2020



Ik zie oprecht geen verschillen. Het verschil met die oudere foto is dat de verf op het glas vervaagd is door de tijd. En dat de gele strepen waar je nog witte strepen onder ziet zijn verkleurd naar helemaal wit.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: De leader
« Reactie #34 Gepost op: 13-01-2023, 12:47:34 »
  ik dacht eerst ook aan ascii, maar later aan Binair want die begint met 0. Kunnen ook nog coordinaten zijn
ASCII heeft niets met binair te maken. ASCII is een systeem waarbij je aan tekens een getal toekent. Dat getal wordt meestal hexadecimaal weergegeven. Dan krijg je voor de tekens 0 tot 9 de code 30 tot 39 en voor de tekens (letters) A tot Z de getallen 41 tot 5A. De kleine letters a tot z hebben de code 61 tot 7A.
Hexadecimale getallen kun je makkelijk omzetten in binaire getallen. Elke hexadecimaal cijfer wordt dan weergegeven met 4 binaire cijfers. Achtereenvolgens: 0000, 0001, 0010, 0011 etc. tot 1111.

Als je alleen letters zou willen coderen dan zou je hiervoor de laatste 5 bits van de ASCII code in binaire representatie kunnen gebruiken. Leidende nullen zou je dan kunnen weglaten. Van de codes die we als verschillend zien zou 111 dan kunnen staan voor de letter G, 1101 voor de M, 0100 voor de D etc.

Maar dan heb je met codes als 101010 een probleem. Deze code is te groot voor de Z. De hoogste code die je dan zou moeten vinden is 26 decimaal, wat gelijk is aan 1A hexadecimaal en 11010 binair.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: De leader
« Reactie #35 Gepost op: 13-01-2023, 13:04:29 »
Om het nog eens onder elkaar te zetten:

Foto Leader



Foto mei 2020



Ik zie oprecht geen verschillen. Het verschil met die oudere foto is dat de verf op het glas vervaagd is door de tijd. En dat de gele strepen waar je nog witte strepen onder ziet zijn verkleurd naar helemaal wit.
Wat ik dan niet kan verklaren is dat van de 2 codes naast elkaar (011110  1010111) bij de ene afbeelding de linker een gele gloed heeft en bij de andere de rechter.

Offline FardoNL

  • Forumlid
Re: De leader
« Reactie #36 Gepost op: 13-01-2023, 13:11:58 »
Hmm ik zie het nu ook.. dan houd mijn theorie op ;) Kan ik weer voor Daniel gaan  :)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De leader
« Reactie #37 Gepost op: 13-01-2023, 13:16:42 »
Wat ik dan niet kan verklaren is dat van de 2 codes naast elkaar (011110  1010111) bij de ene afbeelding de linker een gele gloed heeft en bij de andere de rechter.

Het enige wat ik zie is dat bij de foto met als naam Graffitileader2 (ik zal hem niet nog eens plaatsen) de getallen die hier geel zijn, maar in de leader niet iets anders Geel zijn dan de Gele getallen die nog wel geel zijn. Het lijkt erop dat een aantal getallen eerst wit waren en daarna zijn overgespoten met gele graffiti. Echter is in verloop der tijd dit verkleurd en blijkbaar verkleurd gele graffiti op witte graffiti sneller dan gele graffiti op oranje of blauw.

Maargoed, ik zal er nu overop houden. Als er een hint in zit zal dat niet in de binaire code zitten, hooguit in het feit dat het deze muur is die ze wilden gebruiken in de leader en het bijvoorbeeld naar Daniël verwijst. Je mag er altijd anders over denken, maar dan denk ik dat je je tijd nogal verspilt.  ;)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: De leader
« Reactie #38 Gepost op: 13-01-2023, 13:23:40 »
Geen probleem hoor. Ik zag hier ook niet per se een hint in maar ben alleen behulpzaam geweest bij het aandragen van beeldmateriaal. Jouw uitleg klinkt plausibel.

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De leader
« Reactie #39 Gepost op: 13-01-2023, 13:28:08 »
Het lijkt erop dat een aantal getallen eerst wit waren en daarna zijn overgespoten met gele graffiti. Echter is in verloop der tijd dit verkleurd en blijkbaar verkleurd gele graffiti op witte graffiti sneller dan gele graffiti op oranje of blauw.


Precies mijn gedachte, al denk ik dat 't geel gewoon niet goed gehecht is aan het wit waardoor 't in de loop van de tijd verdwenen is.