Auteur Topic: Wie zit op wie?  (gelezen 30007 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Wie zit op wie?
« Gepost op: 8-01-2023, 01:57:52 »
Oops ik denk dat we een topicje vergeten zijn ::oink::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #1 Gepost op: 8-01-2023, 02:06:34 »
Sarah: Froukje, Ranomi, Daniel en Sander.

Interesting.

Soy / Daniel / Ranomi noemen helemaal niemand, Anke / Jurre alleen wat mensen die ze niet verdenken, ook een risicofactor voor een exit. Ik denk dan dat Ranomi exit is, hoewel we haar maar weinig gezien hebben nog.

Opvallend was dat Nabil weer als eerste moest. Net zoals hij als eerste in beeld gebracht werd bij het beroemde voorfilmpje met de telefoon, hij neemt daar als eerste aan. En niemand verdenkt Nabil, hij lijkt onopgemerkt door het programma te zweven....

En dan biecht hij ook nog dit: "Niemand verdenkt Anke. Echt letterlijk helemaal niemand". Waar haalt hij die wijsheid vandaan? Zo stellig. Letterlijk?! Dat kan dan alleen ingefluisterd zijn door de productie. Verspreekt Nabil zich hier...???
« Laatst bewerkt op: 8-01-2023, 03:17:52 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #2 Gepost op: 8-01-2023, 12:44:30 »
Sarah: Froukje, Ranomi, Daniel en Sander.
Dat kan dan alleen ingefluisterd zijn door de productie. Verspreekt Nabil zich hier...???

Er kan nooit sprake zijn van n verspreking. Kan wel maar de productie bepaalt of wij dat te zien krijgen of niet. Het is niet live

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #3 Gepost op: 8-01-2023, 16:42:58 »
Echt leuk dus.... een ware hint gevonden ::trots:: ::)!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #4 Gepost op: 8-01-2023, 17:13:39 »
Was er niet zo'n ding dat in de montage het vaak zo lijkt dat de afvaller van de eerste aflevering juist de mol noemt?

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #5 Gepost op: 8-01-2023, 17:19:13 »
Er kan nooit sprake zijn van n verspreking. Kan wel maar de productie bepaalt of wij dat te zien krijgen of niet. Het is niet live

Het is ook op een moment (voor de test) waarbij het niet eenvoudig is voor de productie om de mol in te lichten wie kandidaten verdenken, dat kan namelijk pas als er een test geweest is. Ze kunnen de mol inlichten op basis van de biechten van alle andere kandidaten, maar het lijkt me niet dat ze alle biechten doorgaan om dit soort specifieke informatie aan de mol door te geven.

Offline WieisdeMol_Gido

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die molloot met die youtubefilmpies.
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #6 Gepost op: 8-01-2023, 23:51:31 »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #7 Gepost op: 9-01-2023, 00:05:46 »
Was er niet zo'n ding dat in de montage het vaak zo lijkt dat de afvaller van de eerste aflevering juist de mol noemt?

Of niemand noemt de mol, of de eerste afvaller noemt de mol.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #8 Gepost op: 9-01-2023, 08:09:26 »
Of niemand noemt de mol, of de eerste afvaller noemt de mol.

Vorig jaar is Everon niet door eerste afvaller Suzanne genoemd, maar wel door in ieder geval Kim Lian.
Dus ik denk dat de mol ook door finalisten genoemd kan worden. Oftewel te breed om er iets uit te halen (zeker in het begin van het seizoen).
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #9 Gepost op: 9-01-2023, 17:33:28 »
Mee eens. Dit zijn puur editing tricks. Ik geloof niet dat er een MUST is als dit of dat gebeurt. Maar ik houd de komende afleveringen wel scherp in de gaten of Sander heel veel genoemd blijft worden en Nabil weinig. Iedereen vliegt eruit op Sander, en vergeet Nabil? Zoiets dus.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #10 Gepost op: 9-01-2023, 20:47:12 »
Er zit een fout in het overzichtje van Gido. Sander noemt Annick, niet Anke als verdachte.


duo's in opdr 1.1:

Annick & Soy --> Annick verdenkt Soy niet - Soys verdenkingen weten we niet

Sander & Anke --> Sander verdenkt Anke niet - Anke zou hem eventueel kunnen verdenken, maar lijkt nog geen hoofdverdachte te hebben

Nabil & Ranomi --> Nabil noemt Ranomi als 1 van z'n 4 verdachten - Ranomis verdenkingen weten we niet

Froukje & Daniël --> Froukje noemt Daniël als haar 2e verdachte - Daniël noemt Froukje bij opdracht 1.2 als een verdachte (maar verdenkt Annick veel meer)

Sarah & Jurre --> Sarah verdenkt Jurre niet - Jurres zou eventueel op haar kunnen spreiden, maar lijkt nog teveel mensen te verdenken


^ 'verdenkt niet' als in: noemt de naam van die kandidaat niet bij zijn of haar hoofdverdachten.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2023, 19:56:53 door Amethyst »

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #11 Gepost op: 14-01-2023, 21:52:50 »
Ik vond het heel opvallend dat zo specifiek in beeld werd gebracht dat Ranomi op Soy zit. Ze vertelde dat ze wel spreidde maar eigenlijk op Soy zit. Dan zie je haar ook nog eens vraag 20 op Soy antwoorden. Ik heb het gevoel dat zowel Ranomi als Soy heel ver gaan komen en daardoor steeds meer mensen Soy gaan verdenken als (wat mij betreft) grote afleidmol.

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #12 Gepost op: 14-01-2023, 22:49:25 »
Bij de 1e test zei Anke dat ze Daniël niet als Mol zag, maar als iemand die de Mol zou ontmaskeren.

Nu gaat Daniël een bondje met haar aan. Hij lijkt haar te vertrouwen.

Zou een bruggetje kunnen zijn naar Daniël als verliezend finalist die de Mol (Anke) niet verdenkt.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #13 Gepost op: 14-01-2023, 23:16:32 »
En er was natuurlijk zowel voor als na hun gesprekje op de kamer een verkeerslicht te zien dat op rood stond. Zou een subtiele hint kunnen zijn naar een red flag, waarbij de Mol dus in dit duo zou zitten en de ander diegene niet verdenkt/gaat verdenken.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #14 Gepost op: 14-01-2023, 23:30:28 »
Ik vond het juist schokkend dat Froukje op Nabil, Ranomi en Jurre zat. Dat maakt de molkanshebbers wel heel klein nadat Sarah er al uitvloog op Daniel, Ranomi en Sander.

Soy zegt ook nog eens dat hij Nabil voorheen helemaal niet verdacht, nu wel. Het lijkt me sterk dat iedereen nu opeens Nabil heeft ingevuld, zeker na zijn perfecte actie van het blauwe doek plaatsen.

Ik denk Soy toch echt ook niet dus dan blijft opeens Annick over als uber mol. Maar normaal gesproken hebben vrouwen een vrouw als mol wel door dus dan is de mol toch echt een man. Froukje maakt dit een lastig puzzeltje!
« Laatst bewerkt op: 15-01-2023, 01:18:01 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #15 Gepost op: 14-01-2023, 23:40:07 »
Nabil verdacht ook Froukje. Mijn idee is dat Nabil echt wel de finale gaat spelen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #16 Gepost op: 15-01-2023, 01:17:17 »
Ik hoop het wel. Maar dat Froukje er op hem uitvliegt.....

En deze keer niemand die Anke noemt. Zoals Nabil verleden week al zei verdenkt niemand haar, zogenaamd. Verdachte edit.

Zeker ook dit.... let goed op wat ze verleden week zei: Ranomi als een van de weinigen waar ze zeker van wist dat ze de mol niet is. En nu opeens deze week zit Ranomi in haar lijstje van molverdachten waar ze op spreidt!!! Er klopt niets van, ze roept maar wat, en wie roept maar wat bij testbiechten? De mol......
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #17 Gepost op: 15-01-2023, 09:44:02 »
En er was natuurlijk zowel voor als na hun gesprekje op de kamer een verkeerslicht te zien dat op rood stond. Zou een subtiele hint kunnen zijn naar een red flag, waarbij de Mol dus in dit duo zou zitten en de ander diegene niet verdenkt/gaat verdenken.

Goeie ::vergroot::

De Mol zit in dit duo ...moet haast wel. We zien bijna niks van het groepsproces, laat staan van verbondjes. Dan ineens deze scene, bookended door 2 shots met stoplichten die op rood staan.

Daniël vind ik in 2e instantie toch verdachter hier. Gaat (als Mol?) naar iemand toe die hem een aflevering eerder potloodstreepte. Om een verbondje mee aan te gaan. Moeten alle alarmbellen afgaan, toch?

Ik vond het juist schokkend dat Froukje op Nabil, Ranomi en Jurre zat. Dat maakt de molkanshebbers wel heel klein nadat Sarah er al uitvloog op Daniel, Ranomi en Sander.

Maar normaal gesproken hebben vrouwen een vrouw als mol wel door dus dan is de mol toch echt een man. Froukje maakt dit een lastig puzzeltje!

Misschien zit de Mol er gewoon tussen.

Sarah heeft de test heel snel (en waarschijnlijk in paniek) ingevuld. Geen kansberekening toegepast, denk ik. Daarnaast misschien ook nog fouten gemaakt.

Annick zei bij de de 2e test nog: "Je moet soms hele gekke dingen onthouden, van: had de Mol een grijze pet op of een gele".
« Laatst bewerkt op: 15-01-2023, 14:04:10 door Amethyst »

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #18 Gepost op: 15-01-2023, 11:09:10 »
Sarah heeft wel gespreid, maar wist te veel persoonlijke details niet. Zoals lievelingseten. Althans dat zegt ze in het afvallersdagboek.

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #19 Gepost op: 15-01-2023, 11:58:17 »
Sarah heeft wel gespreid, maar wist te veel persoonlijke details niet. Zoals lievelingseten. Althans dat zegt ze in het afvallersdagboek.

Sanders favoriete standje had ik wel geraden, maar dit soort vragen... echt  :-X

Maar wat Lo zei, raar dat de Wie verdenkt wie? alleen nog naar Anke, Annick en Soy kan wijzen. Misschien dat 2 van hen finalist zijn, maar niet de Mol.

Dat de Mol tussen Sarahs verdachten zit. Daniël of Sander dan. (Froukje noemde Ranomi ook.)