Auteur Topic: [Gifjes] Lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen  (gelezen 18339 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
[Gifjes] Lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen
« Gepost op: 8-01-2023, 13:59:07 »
Laten we eens beginnen met Het Telefoontje:





















Ook interessant natuurlijk: letten op de reacties van de kandidaten in de kring. (Is de Mol ondertussen misschien helemaal niet meer bezig met het peilen van de reacties maar staat ie nog te verwerken dat ie de Mol is?)
« Laatst bewerkt op: 9-01-2023, 18:25:51 door Heinz »

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [gifjes] Lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen
« Reactie #1 Gepost op: 8-01-2023, 14:10:19 »
In de YT-video van Dean (heeft de mol Gezien) wordt gewezen op het verschil in houding van de kring voor en nadat iedereen het telefoontje heeft gekregen. Volgens Dean hebben Soy en Sander een geslotener houding en Annick houdt de handen voor haar gezicht. De rest staat er min of meer hetzelfde bij als voor het telefoontje.

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [gifjes] Lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen
« Reactie #2 Gepost op: 8-01-2023, 14:16:29 »
Ik probeer me voor te stellen waar het bij mezelf evt zou haperen als ik net gehoord heb dat ik de mol ben. Dat zou typisch het iets onhandiger inhaken van de telefoon zijn.
Dat meen ik te herkennen bij Nabil: nog even (ietwat onhandig en onnatuurlijk) nachecken of ie goed in de haak ligt.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Gifjes] Lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen
« Reactie #3 Gepost op: 8-01-2023, 17:06:17 »
Is de Mol ondertussen misschien helemaal niet meer bezig met het peilen van de reacties maar staat ie nog te verwerken dat ie de Mol is?)
Daarom vond ik het zo opvallend dat Nabil als eerste is geedit in het bekende voorfilmpje. Als eerste pakt hij de telefoon. Maar in werkelijkheid is hij een van de laatsten. Als de aandacht al wat verslapt bij de kandidaten. Ik denk dat ze de mol echt niet meteen als eerste binnen laten komen, wat de kans groter maakt dat die als eerste moet aannemen. Ze hebben liever dat de mol een van de laatste gesprekken is. Dan is er zo min mogelijk tijd nodig van de mol om te verwerken. Dat kan hij thuis wel doen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Gifjes] Lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen
« Reactie #4 Gepost op: 8-01-2023, 22:44:54 »

Ook interessant natuurlijk: letten op de reacties van de kandidaten in de kring. (Is de Mol ondertussen misschien helemaal niet meer bezig met het peilen van de reacties maar staat ie nog te verwerken dat ie de Mol is?)

De laatste shots vind ik het interessantst, als iedereen het al even weet en de camera eerst bij de linker 5 deelnemers van rechts naar links pant ...en daarna bij de rechter 5 andersom. Je voelt je dan denk ik als Mol enorm bekeken, als je daar voor je gevoel al een eeuwigheid staat.

Ranomi lijkt veel meer gespannen dan de rest. Misschien zien jullie iets heel anders (ik ben heel benieuwd wie jullie het verdachtst vinden qua lichaamstaal), maar ik vind het geen subtiel verschil. 



^ vanaf 13:39 komen alle 10 kandidaten voorbij.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Gifjes] Lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen
« Reactie #5 Gepost op: 8-01-2023, 22:46:24 »
Maar in het begin weten nietsvermoedende kandidaten toch nog niet dat de mol daar live bekend wordt. Dus misschien is de aandacht op degene die als eerste dst gesprek krijgt minder dan later wanneer bekend is dat de rol bekend wordt gemaakt .  Je kunt het van twee kanten bekijken.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Gifjes] Lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen
« Reactie #6 Gepost op: 8-01-2023, 22:55:55 »
De laatste shots vind ik het interessantst, als iedereen het al even weet en de camera eerst bij de linker 5 deelnemers van rechts naar links pant ...en daarna bij de rechter 5 andersom. Je voelt je dan denk ik als Mol enorm bekeken, als je daar voor je gevoel al een eeuwigheid staat.

Ranomi lijkt veel meer gespannen dan de rest. Misschien zien jullie iets heel anders (ik ben heel benieuwd wie jullie het verdachtst vinden qua lichaamstaal), maar ik vind het geen subtiel verschil. 



^ vanaf 13:39 komen alle 10 kandidaten voorbij.

Als ik het rondje bekijk (op 13.39) komt dus iedereen inderdaad in beeld BEHALVE Jurre!! In het shot erna zie je hem wat heen en weer bewegen. Bijzonder..

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [Gifjes] Lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen
« Reactie #7 Gepost op: 8-01-2023, 23:09:02 »
Daarom vond ik het zo opvallend dat Nabil als eerste is geedit in het bekende voorfilmpje. Als eerste pakt hij de telefoon. Maar in werkelijkheid is hij een van de laatsten.
Hij is niet één van de laatsten, maar de allerlaatste. Als hij terugkomt in de kring zegt hij "nu weten we dus allemaal wat we zijn" en meteen komt ook de voice over van Everon.
Ik vond het raar dat hij niet de één na laatste was want er waren 2 groepjes van 5. De meest linkse van het linker groepje pakte als eerste telefoon. Daarna de meest rechtse van het rechter groepje. Ik meen gezien te hebben dat ze toen af hebben gesproken om zo om en om het rijtje af te gaan.
Dan zou de volgorde moeten zijn geweest: Anke, Jurre, Ranomi, Sander, Sarah, Daniel, Soy, Annick, Nabil en Froukje.

Offline Denils

  • Forumlid
Re: [Gifjes] Lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen
« Reactie #8 Gepost op: 8-01-2023, 23:13:39 »
Allereerst... super tof die gifjes! Ben ook al een tijdje aan het sudderen op dat eerste deel van de aflevering.
Anke: Kandidaat, op basis van nieuwsgierigheid/open blik nadat ze haar telefoontje al heeft gehad.
Soy:  Kandidaat, als hij ophangt zie je net een trekje in z'n mondhoek en de gesloten houding zie ik meer als kaarten op borst houden en ondertussen iedereen onderzoekend aankijken.
Froukje: ? - over pokerface gesproken...
Daniel: ?  - pokerface, ook bij het einde als iedereen elkaar bekijkt.
Nabil: ? - lastig, hij lacht alles weg
Annick: Kandidaat, door haar handen voor haar gezicht gluurt ze naar de anderen.
Jurre: ? - overdreven gespeeld, maar wil hem nog niet als kandidaat afschrijven.
Ranomi: ? - zoekt oogcontact, heeft een geheim. Kan kandidaat zijn maar ze verstijft meer dan de rest. Lijkt ook niet echt rond te kijken.
Sander: ? - Heeft het voordeel altijd eenzelfde guitige blik te hebben, kan hem niet peilen. Ook niet in de aflevering.
Sarah: Kandidaat, heeft een gevoel van opluchting over zich en nu ze eigelijk geëlimineerd is geen mol meer.

Dus 4 zou ik al wegstrepen, wat denken jullie?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Gifjes] Lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen
« Reactie #9 Gepost op: 9-01-2023, 09:17:00 »
Als ik het rondje bekijk (op 13.39) komt dus iedereen inderdaad in beeld BEHALVE Jurre!! In het shot erna zie je hem wat heen en weer bewegen. Bijzonder..

Ha, nu je het zegt. Ik was niet meer zo helder, geloof ik  :-X

Heel apart inderdaad, maar kan ook dat ze Jurre zo verdacht neer willen zetten. Qua verdachte lichaamstaal scoort Jurre sowieso hoog. Bij de executie o.a. Is daar veel in beeld voor een Mol. Ik weet het niet echt met hem.


Ranomi: ? - zoekt oogcontact, heeft een geheim. Kan kandidaat zijn maar ze verstijft meer dan de rest. Lijkt ook niet echt rond te kijken.

Maar echt he. Ik ben het grotendeels eens met je andere takes. Ik vind o.a. Froukje wel heel geloofwaardig kandidaats iedereen onderzoekend aankijken.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2023, 09:34:16 door Amethyst »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Gifjes] Lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen
« Reactie #10 Gepost op: 9-01-2023, 17:38:53 »
Ik vind die ogen van Sarah qua gezichtsuitdrukking wel de nummer 1. Puur drama, geweldig. Tegen beter weten in hoop ik dat ze blijft en we hier nog gifjes kunnen plaatsen.

de allerlaatste
De eersten zullen de laatsten zijn. Het pleit is beslecht. Nabil is de mol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Gifjes] Lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen
« Reactie #11 Gepost op: 9-01-2023, 18:26:55 »
De reacties op de groene schermen in aflevering 1:

Froukje



Nabil



Anke


Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Gifjes] Lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen
« Reactie #12 Gepost op: 9-01-2023, 18:37:58 »
Mooie gifjes!  ::bravo::

Froukje vind ik een beetje overdreven in haar mimiek, maar dat hoeft niks te betekenen.
Anke juist weer heel rustig; pokerface misschien?  ::vergroot::

Ik zou het ook wel interessant vinden om de lichaamstaal van Everon te zien als hij bij iedere kandidaat 'jij bent ... <insert mol of kandidaat>' zegt. Maar aan de andere kant: die fragmenten zijn veel meer opgeknipt, dus minder betrouwbaar om daarvan iets af te leiden?
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [Gifjes] Lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen
« Reactie #13 Gepost op: 9-01-2023, 19:48:11 »
Nabil’s act begint al eerder met het zich rondkijkend schrap zetten. Goed gedaan wel als ie de mol is.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Gifjes] Lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen
« Reactie #14 Gepost op: 9-01-2023, 23:24:19 »
Jurre zijn uitbundige manier van contact zoeken met de mensen wiens naam getoond werd is ook opvallend .

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Gifjes] Lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen
« Reactie #15 Gepost op: 10-01-2023, 13:54:07 »
Rik is niet gestrest bij Froukje en Nabil. Die zijn het niet.

Bij Anke lijkt Rik toch iets gespannen. Twijfel, maar niet overtuigd.

Ze reageren alledrie geloofwaardig kandidaats op hun scherm en maken makkelijk oogcontact met andere deelnemers.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2023, 09:05:33 door Amethyst »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Gifjes] Lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen
« Reactie #16 Gepost op: 11-01-2023, 13:16:37 »






::rofl:: Sander zou het zomaar kunnen zijn.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2023, 22:18:39 door Amethyst »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Gifjes] Lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen
« Reactie #17 Gepost op: 11-01-2023, 13:19:02 »
Op het eerste gifje lijkt hij op een molletje uit Whack-a-Mole ::rofl::
...óf niet!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Gifjes] Lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen
« Reactie #18 Gepost op: 11-01-2023, 15:00:50 »
Laten we eens beginnen met Het Telefoontje:
[gifjes]

Ja  ;D gifjes  ::ok::  heel erg bedankt!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Gifjes] Lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen
« Reactie #19 Gepost op: 11-01-2023, 17:08:17 »
Ik ga ook helemaal stuk om Sanders poferface en onverschillige lichaamstaal na Everons telefoontje  ::rofl::

Jurre: "Opgelucht?"

Sander: "Zeker."



::rofl::