Auteur Topic: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!  (gelezen 7058 keer)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #20 Gepost op: 28-02-2023, 15:10:13 »
Dit is de enige crypto die ik wel op kan lossen, dus kon niet wachten om te beginnen!  :P

nummer 6 liet me hardop lachen. Geniaal!
Met dank aan Heinz voor het mee helpen verzinnen van de omschrijvingen :D

Edit: Ik denk dat ik het antwoord al wel weet, maar er zijn een paar omschrijvingen waar ik niet helemaal uitkom...
Stuur je oplossing maar door hoor ::jaja:: Eventueel kan ik helpen met tips om het hele cryptogram op te lossen :)
...óf niet!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #21 Gepost op: 7-03-2023, 18:20:55 »
Hij is er weer: Het WIDM-Cryptogram 2023!


Los hem op en ontdek het codewoord. De eersten die hem bij me inleveren kunnen weer kans maken op mooie punten voor het klassement ::joehoe::
Laatste kans om punten te verdienen (of gewoon heel veel eer)! Morgen maak ik de uitslag bekend en ga ik broeden op een nieuwe puzzel ::joehoe::
...óf niet!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #22 Gepost op: 8-03-2023, 12:41:25 »
Erg leuke puzzel om te doen weer, complimenten  ::bravo:: (had hem bijna gemist eigenlijk)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #23 Gepost op: 8-03-2023, 20:52:46 »
Hij is er weer: Het WIDM-Cryptogram 2023!
En hier is de uitslag ::bravo::

Allereerst, voor iedereen die heeft gepuzzeld en razend benieuwd is naar de oplossing:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En wie hebben het codewoord op tijd naar mij opgestuurd? De punten voor het klassement!
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Gefeliciteerd puntenpakkers! Ik hoop dit weekend de laatste puzzel van het seizoen te plaatsen ::joehoe::
...óf niet!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #24 Gepost op: 11-03-2023, 18:06:36 »
De nieuwe puzzel staat morgen begin van de middag online ::joehoe:: Tipje van de sluiter: het zal jullie kennis over het afgelopen seizoen op de proef stellen ::vergroot::
...óf niet!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #25 Gepost op: 12-03-2023, 13:27:05 »
De winnaar is bekend, de verliezer is bekend, de Mol is bekend! Maar hoeveel hebben jullie eigenlijk onthouden van afgelopen seizoen? ::vergroot:: Tijd voor de laatste puzzel van dit seizoen:

::bravo::De Japanse Puzzel-Bingo-Quiz! ::bravo::
Hieronder zie je een grote bingo-kaart met 100 stellingen over het afgelopen seizoen. Sommige daarvan kloppen, anderen weer niet. Aan jullie de taak om dat uit te zoeken! Is een stelling waar? Is een stelling waar? Dan kleur je het vakje in. Klopt de stelling niet? Dan laat je het leeg. Zo ontstaat er uiteindelijk een afbeelding die de oplossing van deze puzzel vormt, net als bij een Japanse puzzel. Een mogelijke oplossing zou bijvoorbeeld kunnen zijn:


Je kunt hem op papier invullen door het pdf'je hieronder uit te printen, of digitaal door het Word-document te bewerken of in paint met de kwast aan de slag te gaan. Je kunt je oplossing extern uploaden en in een PB naar me sturen of naar me mailen op pacmol.widm@gmail.com, maar je kunt ook gewoon in woorden uitleggen wat je denkt wat de afbeelding wordt.


Een klein foutje dat er in de eerste instantie in stond is verbeterd. Heel veel succes ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 12-03-2023, 13:53:14 door Pac »
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #26 Gepost op: 12-03-2023, 14:24:06 »
Geweldig weer! ::ok::

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #27 Gepost op: 12-03-2023, 22:27:22 »
Nog een foutje in de puzzel. De stelling moet zijn: Jurre haalt 1335 euro uit de pot aan de telefoon. En ik geef ook weg dat 'ie zo natuurlijk klopt ;)
...óf niet!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #28 Gepost op: 13-03-2023, 00:21:11 »
Ik zit er nu een halfuur aan te klooien, en er komt geen enkel herkenbaar patroon uit. Sommige vragen zijn ook wel heel detaillistisch, hoor. Ik wens de rest veel positief en respectvol puzzelplezier. ::zwaaisip::
Woosie down?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #29 Gepost op: 13-03-2023, 17:46:18 »
Ik zit er nu een halfuur aan te klooien, en er komt geen enkel herkenbaar patroon uit. Sommige vragen zijn ook wel heel detaillistisch, hoor. Ik wens de rest veel positief en respectvol puzzelplezier. ::zwaaisip::
Het mag ook weer niet te makkelijk worden hè. Maar ik geef toe, misschien dat ik de moeilijkheidsgraad een beetje onderschat heb ::schaam::

Ik zal binnenkort eens de eerste vakjes invullen om jullie op weg te helpen. En je kan ook altijd per PB om extra tips vragen!
...óf niet!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #30 Gepost op: 13-03-2023, 19:20:41 »
Het mag ook weer niet te makkelijk worden hè. Maar ik geef toe, misschien dat ik de moeilijkheidsgraad een beetje onderschat heb ::schaam::

Ik zal binnenkort eens de eerste vakjes invullen om jullie op weg te helpen. En je kan ook altijd per PB om extra tips vragen!

Ik vind de puzzel die je gemaakt hebt oprecht bewonderenswaardig. Het enige waar ik een beetje moeite mee heb zijn de vragen waarvoor je allerlei extra beelden bekeken moet hebben (wie er - behalve Jurre, Daniël en Ranomi - de mol wilde zijn bijvoorbeeld). WIDM is een televisieprogramma, het verhaal moet derhalve op televisie verteld worden. Het is mij al jaren een doorn in het oog dat er voor een deel van de molacties en andere zaken naar de dolgedraaide multimedia-industrie buiten het programma om wordt verwezen.  ;)


EDIT: En dan deze: "In 2022  maakte Netflix een nieuwe reeks van The Mole Australia". In 2022 maakte Netflix inderdaad een nieuwe reeks van The Mole, die zich afspeelde in Australië. Maar het spel werd gespeeld door Amerikanen. Is de stelling daarmee nu juist of niet?
« Laatst bewerkt op: 13-03-2023, 20:04:34 door Michmol »
Woosie down?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #31 Gepost op: 13-03-2023, 20:34:18 »
Ik vind de puzzel die je gemaakt hebt oprecht bewonderenswaardig. Het enige waar ik een beetje moeite mee heb zijn de vragen waarvoor je allerlei extra beelden bekeken moet hebben (wie er - behalve Jurre, Daniël en Ranomi - de mol wilde zijn bijvoorbeeld). WIDM is een televisieprogramma, het verhaal moet derhalve op televisie verteld worden. Het is mij al jaren een doorn in het oog dat er voor een deel van de molacties en andere zaken naar de dolgedraaide multimedia-industrie buiten het programma om wordt verwezen.  ;)
Stom hè, dat ze nu ook al puzzels gaan maken op fanforums, in plaats van het gewoon bij een uurtje televisie in de week houden ;) Meer serieus: op zich valt het ook af te leiden uit de bekendmaking van de kandidaten eind november, de telefoontjes van Everon en de promo's die vooraf - op televisie - te zien waren.

EDIT: En dan deze: "In 2022  maakte Netflix een nieuwe reeks van The Mole Australia". In 2022 maakte Netflix inderdaad een nieuwe reeks van The Mole, die zich afspeelde in Australië. Maar het spel werd gespeeld door Amerikanen. Is de stelling daarmee nu juist of niet?
Nu verklap je het :P Om het zo te zeggen: Wie is de Mol? Nederland is dit jaar in Zuid-Afrika.
...óf niet!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #32 Gepost op: 13-03-2023, 21:02:16 »
Ik moet er nog 4, maar zelfs dan zou ik toch al een enigszins herkenbare afbeelding moeten zien?  :-X
Woosie down?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #33 Gepost op: 13-03-2023, 21:06:17 »
Ik moet er nog 4, maar zelfs dan zou ik toch al een enigszins herkenbare afbeelding moeten zien?  :-X
Stuur maar door, blijkbaar is de afbeelding gekozen iets te uitdagend ::schaam::

En o ja, het helpt om er op meerdere manieren naar te kijken en te associëren met WIDM 2023. Ik heb de 'je gaat het pas zien als je het doorhebt'-factor waarschijnlijk onderschat ::hypocriet::
« Laatst bewerkt op: 13-03-2023, 21:15:09 door Pac »
...óf niet!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #34 Gepost op: 13-03-2023, 21:18:04 »
Stuur maar door, blijkbaar is de afbeelding gekozen iets te uitdagend ::schaam::

En o ja, het helpt om er op meerdere manieren naar te kijken en te associëren met WIDM 2023. Ik heb de 'je gaat het pas zien als je het doorhebt'-factor waarschijnlijk onderschat ::hypocriet::

Ongetwijfeld, maar volgens mij is het een screenshot uit de endoscopie van Jurre.
Woosie down?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #35 Gepost op: 14-03-2023, 22:17:44 »
Een eerste hulp voor twijfelaars :) Ik heb de eerste 20 antwoorden ingevuld in lichtgrijs (niet waar) en donkergrijs (waar). Dit waren de stellingen die het moeilijkst waren/bleken, dus wie weet kom je er verder mee :)


« Laatst bewerkt op: 14-03-2023, 22:31:00 door Pac »
...óf niet!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #36 Gepost op: 24-03-2023, 22:54:11 »
Wat nog restte: de uitslag van de puzzelcompetitie WIDM 2023 ::bravo::

Allereerst het antwoord van de Japanse Puzzel-Bingo-Quiz:



Het was voor sommigen zelfs met de oplossing voor neus even goed kijken wat het voor moest stellen, maar dat kon dit seizoen natuurlijk maar één ding zijn:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De puzzel is opgelost door:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En dat betekent dat de eindstand van de Totale Puzzelpaniek van dit seizoen is:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Gefeliciteerd
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
...óf niet!

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #37 Gepost op: 24-03-2023, 23:05:32 »
het duurde ook even bij mij voordat ik er een struisvogel in zag. Maar dat komt ook omdat in deze afbeelding het wit nogal dominant is. Als ik het het met halfsamengeknepen ogen bekijk is het zwart dominant en zie ik het wel. (hoewel de badeend toch logischer is  ::rofl::)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #38 Gepost op: 25-03-2023, 14:52:08 »
Ja vermoedde ook al dat het iets van een vogel moest zijn, maar ik kon er echt niks anders inzien dan een opgeblazen hoofd...  ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #39 Gepost op: 25-03-2023, 14:57:42 »
 ::feest::

Dankjewel Pac, ik heb genoten van je prachtige puzzels! ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.