Auteur Topic: [Aflevering 4] - Weglopen  (gelezen 9683 keer)

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #20 Gepost op: 28-01-2023, 22:18:04 »
Anke 100% geen mol.
Ze mocht de koffers verdelen, en geeft degene met het rode scherm  0 euro.
Geen geld uit de pot gespeeld.
Dan ga je er van uit dat de mol weet waar de rode schermen zitten, dat hoeft niet zo te zijn

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #21 Gepost op: 28-01-2023, 22:20:33 »
Wat is het nut van zo’n laatste opdracht, psychische spel prima, maar je wijkt af van je eigen format en Annick is nu dus de dupe . Waarom mocht deze persoon met rood scherm wel gered worden en een Sander of Froukje niet ?

Volledig mee eens. De tweede keer dit seizoen dat de opzet van het spel mij mateloos irriteert. Sarah kreeg een herkansing die Sander en Froukje niet kregen en Annick is nu de dupe terwijl ze de test niet eens als slechtste heeft gemaakt. Als ze met dit soort wendingen doorgaan wordt de geloofwaardigheid van het spel wel steeds minder vind ik. En dat staat los van het feit dat ik de groep wel leuk vind en het land ook erg mooi. Maar dit is niet eerlijk zo.
When life knocks you down, fight back!

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #22 Gepost op: 28-01-2023, 22:21:14 »
Maar toen het in België gebeurde was het wel leuk?

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #23 Gepost op: 28-01-2023, 22:24:04 »
Als de persoon die anders het rode scherm had gekregen op de reguliere manier een vrijstelling had gehad had Annick er ook uit gelegen. Dit is niet onrechtvaardiger dan dat imo

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #24 Gepost op: 28-01-2023, 22:26:49 »
Maar als Anke niet zou weten wie er afvalt dan kan het toch prima dat ze aanvankelijk van de verdenkingen. (die ze dan wel te horen krijgt neem ik aan.) een inschatting maken, wie er op haar zit. en dan zo het geld verspreiden, misschien dat Annick wel haar verdacht, maar totaal de test niet op haar heeft ingevuld.

Of ze zitten er allemaal zo ver naast dat Anke zelf ook lastig in kon schatten wie het dichstebij zat.  ::rofl::

Conclusie... Potloodstreepje door Anke. potloodstreepje onder Jurre.

Als de persoon die anders het rode scherm had gekregen op de reguliere manier een vrijstelling had gehad had Annick er ook uit gelegen. Dit is niet onrechtvaardiger dan dat imo

Dit.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #25 Gepost op: 28-01-2023, 22:27:21 »
Eh Nee lama, toen vond ik het ook niet leuk .   dit is voor mij zeker niet de mol is super en widm is minder.

Dit heeft voor mij te maken met waarom deze afvaller wel een kans krijgt en een ander niet of dat nu in de Poolse, Chinese of Egyptische versie zou zijn .

Als er nu een vrijstelling zou zijn geweest , had ik dat ook oneerlijk gevonden . Dus als je de slechtste in de test bent in een aflevering waarin er niet zo’ n kans is ben je de klos . En als er wel een escape mogelijkheid is heb je mazzel, voelt voor mij niet fair

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #26 Gepost op: 28-01-2023, 22:28:04 »
De tweede keer dit seizoen dat de opzet van het spel mij mateloos irriteert. Sarah kreeg een herkansing die Sander en Froukje niet kregen en Annick is nu de dupe terwijl ze de test niet eens als slechtste heeft gemaakt.

Ten eerste: Wie is de Mol? is in opzet géén eerlijk spel. Dit soort "oneerlijkheden" zien we elk seizoen weer terugkomen en horen er m.i. gewoon bij. Er worden soms vrijstellingen of jokers gewonnen door kandidaten die anders zeker zouden zijn afgevallen, er zitten twists in die alles kunnen veranderen. Als je je daar aan ergert kun je misschien maar beter niet kijken.
Ten tweede : Annick had de test niet als slechtste gemaakt, maar wel als één na slechtste. Dit betekent dat ze naar alle waarschijnlijkheid ook niet echt op het goede spoor zat.

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #27 Gepost op: 28-01-2023, 22:28:11 »
Als de persoon die anders het rode scherm had gekregen op de reguliere manier een vrijstelling had gehad had Annick er ook uit gelegen. Dit is niet onrechtvaardiger dan dat imo

Je hebt zeker een punt maar het blijft een 'als' verhaal. Ik ben misschien gewoon teveel voorstander van eerlijke kansen in het spel voor iedereen en baal misschien ook wel stiekem dat Annick de dupe is geworden van deze wending.
When life knocks you down, fight back!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #28 Gepost op: 28-01-2023, 22:29:09 »
Topaflevering! ::trots::

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #29 Gepost op: 28-01-2023, 22:29:45 »
Dan ga je er van uit dat de mol weet waar de rode schermen zitten, dat hoeft niet zo te zijn
Nee, als ze de mol was kon ze nog altijd de 0 koffer zelf nemen, dan ging er altijd geld uit de pot.
Wel een beetje vreemd dat Annick er zo de nadruk op legt dat ze nagenoeg op 1 persoon heeft ingezet en nu zeker is dat ze goed zit. De ene vraag die we bij haar dan zien is "waar is de mol geboren?" en zij die vraag op Daniël invult.

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #30 Gepost op: 28-01-2023, 22:29:56 »
Nadat de aflevering vorige week wat tegen viel, dacht ik bij het begin van deze aflevering dat ze op dezelfde voet verder zouden gaan, maar wat had ik het mis!!!

Echt een top aflevering!!!
Heel diverse opdrachten met voldoende gelaagdheid en waarbij ook echt te speuren viel naar de mol en diens tactiek…
Leuk dat ze dit jaar zowel inspiratie zoeken in opdrachten uit de Vlaamse mol als uit het verleden, maar deze toch weer een eigen twist geven.

Voor het eerst dit jaar heb ik zin om een aflevering nogmaals te kijken, omdat er zoveel gebeurde.

En zeker sneu voor Annick, maar ik vind dat het ook wel bij dit spel hoort dat het een beetje schuurt, zo zet je de groep op scherp
« Laatst bewerkt op: 28-01-2023, 22:31:44 door Eva88ab »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #31 Gepost op: 28-01-2023, 22:31:03 »
Ten eerste: Wie is de Mol? is in opzet géén eerlijk spel. Dit soort "oneerlijkheden" zien we elk seizoen weer terugkomen en horen er m.i. gewoon bij. Er worden soms vrijstellingen of jokers gewonnen door kandidaten die anders zeker zouden zijn afgevallen, er zitten twists in die alles kunnen veranderen. Als je je daar aan ergert kun je misschien maar beter niet kijken.
Ten tweede : Annick had de test niet als slechtste gemaakt, maar wel als één na slechtste. Dit betekent dat ze naar alle waarschijnlijkheid ook niet echt op het goede spoor zat.
Een vrijstelling of joker winnen voordat je de test gemaakt hebt is in mijn ogen iets compleet anders en onderdeel van het spel.  Als een na slechtste hoef je normaal niet naar huis en heb je de volgende keer kans om wel het juiste pad te kiezen, die optie is Annick nu door de neus geboord en is dus enkel een versterking van hetgeen er gedaan is .

Verder prima aflevering hoor, alleen dit soort plotwendingen ben ik geen fan van , en dat Annick er nu de dupe van is geworden maakt het voor mij niet erger. Was niet van kamp Annick
« Laatst bewerkt op: 28-01-2023, 22:33:13 door Tarbozan »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #32 Gepost op: 28-01-2023, 22:31:29 »
Als de persoon die anders het rode scherm had gekregen op de reguliere manier een vrijstelling had gehad had Annick er ook uit gelegen. Dit is niet onrechtvaardiger dan dat imo
Klopt, met als enige verschil dat degene met het oorspronkelijke rood scherm nu een enorm voordeel heeft ten opzichte van de rest. Wat dat betreft was de twist in België dat er een hint werd gegeven over de afvaller, maar diens identiteit niet bekend werd gemaakt, misschien beter.

Maar wat mij betreft hoort het gewoon bij het spel. Zolang iedereen een eerlijke kans houdt om in het spel te blijven vind ik alles best. (Ik noem geen namen, Ron, Patrick, Ron en Joshua...)
...óf niet!

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #33 Gepost op: 28-01-2023, 22:32:04 »
Als Anke de mol is en voorkennis heeft speelt ze het zeer vreemd. Als Anke de mol is en geen voorkennis heeft trekt ze veel aandacht naar zich toe en dat vind ik ook opvallend.

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #34 Gepost op: 28-01-2023, 22:34:12 »
 ::bravo::
Geniale aflevering.
En het weer hielp ook mee, lekker mistig en mysterieus.
 ::bravo::

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #35 Gepost op: 28-01-2023, 22:46:42 »
Nee, als ze de mol was kon ze nog altijd de 0 koffer zelf nemen, dan ging er altijd geld uit de pot.
Wel een beetje vreemd dat Annick er zo de nadruk op legt dat ze nagenoeg op 1 persoon heeft ingezet en nu zeker is dat ze goed zit. De ene vraag die we bij haar dan zien is "waar is de mol geboren?" en zij die vraag op Daniël invult.

Door jezelf 0 te geven als mol zet je jezelf wel heel erg in de schijnwerpers, dat is te makkelijk.
Ik zou haar niet afschrijven.

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #36 Gepost op: 28-01-2023, 22:51:48 »
Nee, als ze de mol was kon ze nog altijd de 0 koffer zelf nemen, dan ging er altijd geld uit de pot.
Wel een beetje vreemd dat Annick er zo de nadruk op legt dat ze nagenoeg op 1 persoon heeft ingezet en nu zeker is dat ze goed zit. De ene vraag die we bij haar dan zien is "waar is de mol geboren?" en zij die vraag op Daniël invult.

Als Daniël de mol is, vind ik dat heel logisch vanuit de productie. We moeten denken dat Annick niet spreidt en dus alles op Daniël inzet. Ze vliegt eruit, conclusie: Daniël is niet de mol. Maar ze zegt 'nagenoeg' op 1 persoon. We zien dus - denk ik - net een vraag die niet op haar hoofdverdachte is ingevuld. En dit zet de meeste kijkers dan lekker op het verkeerde been. Ik kruip nog verder (voor zover dat kan) mijn tunnel in :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #37 Gepost op: 28-01-2023, 22:52:34 »
Door jezelf 0 te geven als mol zet je jezelf wel heel erg in de schijnwerpers, dat is te makkelijk.
Ik zou haar niet afschrijven.
Tsja, dan snap ik niet waarom hier het voortouw nam. Ofwel wist ze als Mol wie de afvallers waren, dan heeft ze het hier heel raar gespeeld. Ofwel wist ze het niet, dan moest ze zorgen dat anderen het haar niet gunden. Het kan natuurlijk dat ze op gevoel de juiste afvaller raadde en de tweede afvaller gokte, maar het zou een jammerlijk mislukte Molpoging zijn. Er stond meer dan een kwart van de pot op het spel voor de Mol!
...óf niet!

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #38 Gepost op: 28-01-2023, 23:01:46 »
Als Daniël de mol is, vind ik dat heel logisch vanuit de productie. We moeten denken dat Annick niet spreidt en dus alles op Daniël inzet. Ze vliegt eruit, conclusie: Daniël is niet de mol. Maar ze zegt 'nagenoeg' op 1 persoon. We zien dus - denk ik - net een vraag die niet op haar hoofdverdachte is ingevuld. En dit zet de meeste kijkers dan lekker op het verkeerde been. Ik kruip nog verder (voor zover dat kan) mijn tunnel in :)
Ja, dat bedoel ik net. Heel gek dat ze de afvaller zo in haar kaart laten kijken, niets is wat het lijkt. Misschien was het net een van de de enige vragen die ze goed had, en net ontsnapte aan het rode scherm.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #39 Gepost op: 28-01-2023, 23:10:14 »
Goeie aflevering ::bravo::, ik moet zeggen dat ik er niet zo goed inzat dit seizoen tot nu toe. Maar deze aflevering doet mij wel even wakker schudden ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human