Auteur Topic: [Aflevering 4] - Weglopen  (gelezen 9445 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #80 Gepost op: 2-02-2023, 10:02:47 »
Dat idee had ik ook meteen toen ik de vooruitblik voor de volgende aflevering zag. Dat die 2 koffertjes zeg maar het mogelijk te winnen (of misschien ook te verliezen) geldbedrag is. In de vooruitblik bleek volgens mij namelijk nergens uit dat er dingen 'gekocht' konden worden...
Neig hier ook naar. Als het de bedoeling was om de pot te plunderen met het kopen van jokers, dan hadden ze ook de opdracht van seizoen 2018 van De Mol helemaal kunnen kopiëren. Zie voor de 3 opdrachten waar deze van is afgekeken hier:
https://www.wieisdemol.com/forum/2023/?topic=72825.msg2498998#msg2498998
Edit:
Daar komt bij dat de kans vrij groot is dat degene met een rood scherm bij de 2 zit die dan jokers zouden kunnen kopen. Die weet dat hij fout zat en moet dus wel een idee hebben wie wel de Mol is en daarom minder geneigd zal zijn om geld te verspillen voor jokers. Geld wat hij als mogelijke winnaar, vanwege de extra informatie, kwijt is.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2023, 10:15:54 door MartinJ »

Offline JanneMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #81 Gepost op: 2-02-2023, 15:20:07 »
Edit:
Daar komt bij dat de kans vrij groot is dat degene met een rood scherm bij de 2 zit die dan jokers zouden kunnen kopen. Die weet dat hij fout zat en moet dus wel een idee hebben wie wel de Mol is en daarom minder geneigd zal zijn om geld te verspillen voor jokers. Geld wat hij als mogelijke winnaar, vanwege de extra informatie, kwijt is.

Of diegene is juist helemaal in de stress omdat hij net een rood scherm gezien heeft en koste wat kost nog een rood scherm wil vermijden. Er zijn nog genoeg mensen in het spel om over te twijfelen.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #82 Gepost op: 2-02-2023, 20:48:21 »
Prima aflevering. Enige wat me tegenvalt, is dat dit de tweede aflevering is waarbij met 1 envelopje de pot geleegd kan worden. Op het schip was het 2000, nu 3000.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #83 Gepost op: 3-02-2023, 04:25:53 »
Of diegene is juist helemaal in de stress omdat hij net een rood scherm gezien heeft en koste wat kost nog een rood scherm wil vermijden. Er zijn nog genoeg mensen in het spel om over te twijfelen.
Precies. Je zit juist helemaal in de rats als je net een rood scherm hebt gehad terwijl je totaal zeker van jezelf was over de mol. Dan weet je het juist helemaal niet meer met nog zoveel mensen in het spel.

En er is een nieuwe vooruitblik, in de laatste beelden zie je kistjes en roept Anke zoiets van dat ze het helemaal niet meer weet. Soy zit er daar juist bij alsof hij het wel weet. Dus dat is dan die opdracht waarbij die 4750 euro uit de pot gaat ::oink:: ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #84 Gepost op: 3-02-2023, 11:39:53 »
Wat de titel betreft:
In alle opdrachten van deze aflevering lopen kandidaten weg. Zou "weglopen" slaan op iemand voor wie dat bij alle drie de opdrachten geldt? In dat geval blijven over Nabil en Soy.

Opdracht 1: Nabil, Soy en Ranomi lopen uit het doolhof weg.
Opdracht 2: Daniel en Annick lopen bij de groep weg. De anderen lopen op de weg.
Opdracht 3: Nabil en Soy worden door Rik meegenomen en lopen bij de groep weg.

Of het slaat toch op Jurre (en in mindere mate Anke) die in beeld bij Rik vandaan loopt na de uitleg over opdracht 3.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2023, 11:53:41 door Dusss »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #85 Gepost op: 4-02-2023, 18:04:04 »
Toch mooi die sfeerbeelden als in de film Avatar van bergen en bomen tot in de wolken. Alleen zijn de blauwe bewoners vervangen door een gele badeend. Dat vind ik dan wel weer redelijk geniaal bedacht.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #86 Gepost op: 14-02-2023, 20:10:31 »
Soy (en Nabil) liepen weg met hun koffer. Weglopen.


Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Weglopen
« Reactie #87 Gepost op: 1-03-2023, 13:32:04 »
Viel me net op dat deze nummerplaat toch wel expliciet in beeld wordt gebracht. Daniël en Anniek rijden weg bij bet hotel, op zoek naar Francois.
GP zou kunnen staan voor 23 ( g=7, p=16 opgeteld 23)
Soj verwijzing naar Soy?
Wie puzzelt er mee?

Edit: GP is de code voor provincie Gauteng.
Wellicht misleidend dus..
« Laatst bewerkt op: 1-03-2023, 13:51:32 door Kriekendiek »