Auteur Topic: Vragenvuur  (gelezen 2919 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Vragenvuur
« Gepost op: 2-02-2023, 12:09:08 »
Verzamel hier al je vragen die je hebt aan de makers en/of kandidaten die we op een eventuele molfandag of een chat moment kunnen stellen  ::vergroot::. Na het seizoen kijken we welke vragen onbeantwoord zijn gebleven om deze alsnog voor te leggen aan de makers.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vragenvuur
« Reactie #1 Gepost op: 11-02-2023, 14:50:20 »
Hoe moet het opgestoken duimpje van Nabil in aflevering 5, bij de opdracht "Verschijning" uitgelegd worden?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #2 Gepost op: 15-02-2023, 13:08:24 »
Aan Jurre als hij de mol is:

Waarom trok je in de 1e opdracht de lijnen goed waarmee de juiste locatie gevonden werd en voor 2 kisten geld werd verdiend?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #3 Gepost op: 21-02-2023, 14:07:27 »
Aan Rik:
Zat er een tijdslimiet op de Analoge Test en zo ja, hoe lang was die?

Re: Vragenvuur
« Reactie #4 Gepost op: 21-02-2023, 15:39:45 »
Wie zag het rode scherm en wist een koffertje met een hoog bedrag te bemachtigen? (Nabil/Soy/Daniel)

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #5 Gepost op: 21-02-2023, 15:48:48 »
Mol, hoe voelde het om toneel te spelen terwijl je medespelers die momenten voor jou aanzagen?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragenvuur
« Reactie #6 Gepost op: 21-02-2023, 18:06:58 »
Aan Jurre als hij de mol is:

Waarom trok je in de 1e opdracht de lijnen goed waarmee de juiste locatie gevonden werd en voor 2 kisten geld werd verdiend?

Deze is gemakkelijk Lo. Heeft een kist bespaard die aankwam. En het was geen lineaire verdienste per kist, dus de mol wilde net zo snel mogelijk en met zo weinig kisten daar geraken.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #7 Gepost op: 22-02-2023, 16:07:23 »
Hoezo kist bespaard? Even die lijntjes wat anders trekken en ze waren net zo snel OOK weg, konden dus geen info meer doorgeven, maar kwamen dan wel totaal ergens anders op een eindpunt zonder Rik en dus zonder geld. Was heel makkelijk geweest.

Aangezien Jurre de enige is die nog over is die uit de kist kwam lijkt me dit een perfecte vraag voor hem.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragenvuur
« Reactie #8 Gepost op: 24-02-2023, 09:41:34 »
Ik wil graag weten of er vragen in de test zijn die zwaarder wegen dan andere, bijv. is de mol een man of een vrouw.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #9 Gepost op: 24-02-2023, 10:40:48 »
Wie is de man in het motorpak, naast Rob, bij de bekendmaking in Deventer?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #10 Gepost op: 24-02-2023, 11:36:48 »
Ik wil graag weten of er vragen in de test zijn die zwaarder wegen dan andere, bijv. is de mol een man of een vrouw.
Kort antwoord: nee.
Lang antwoord: Bij de test gaat het om het aantal foute antwoorden. Degene met de meeste foute antwoorden gaat naar huis. Een joker zorgt ervoor dat een fout antwoord goed wordt gerekend. Als twee kandidaten evenveel foute antwoorden hebben gegeven gaat degene die het langst over de test heeft gedaan naar huis. Elke antwoord op een vraag kan alleen maar goed of fout zijn. Meer smaken zijn er niet.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2023, 11:38:33 door MartinJ »

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #11 Gepost op: 25-02-2023, 22:51:01 »
Deze keer geen echte vrijstellingen, maar wel weer veel jokers en dan vooral veel jokers ten koste van de pot. Zo is het voor de mol wel heel makkelijk, de productie houdt zo de pot al laag dus de mol hoeft niet zoveel meer te doen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vragenvuur
« Reactie #12 Gepost op: 26-02-2023, 09:02:22 »
Sinds jaar en dag wordt  bij WIDM eerst de finale gespeeld, en de ontknoping volgt de week daarna.

Toch gebruikt zelfs de Avrotros deze 2 termen nu door elkaar.

Vraag: Wat verstaan de makers onder finale, en wat verstaan ze onder ontknoping? Is het niet handiger om die termen als vanouds geschéiden te houden? Op social media zorgt het door elkaar gebruiken van die termen regelmatig voor verwarring.


NB: hier op RN weten de meesten inmiddels wel wat de betekenis van beide termen is, de vraag is dan ook voor de mákers bedoeld......

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Vragenvuur
« Reactie #13 Gepost op: 26-02-2023, 10:28:29 »
Deze keer geen echte vrijstellingen, maar wel weer veel jokers en dan vooral veel jokers ten koste van de pot. Zo is het voor de mol wel heel makkelijk, de productie houdt zo de pot al laag dus de mol hoeft niet zoveel meer te doen.


En wat is nou je vraag?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vragenvuur
« Reactie #14 Gepost op: 7-03-2023, 08:04:12 »
Zou Jurre werkelijk de mol blijken, dan ben ik wel heel benieuwd hoe het kan zijn dat Soy niet de finale had gehaald, en Ranomi wel, terwijl zij (volgens eigen zeggen) niet op Jurre zat en Soy (als je zijn extra vragen in de laatste gewone test) juist wel.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #15 Gepost op: 12-03-2023, 10:06:37 »
Froukje, je zat in aflevering 2 op Jurre, hoeveel vragen heb je daadwerkelijk op hem gespreid?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Esvin0210

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #16 Gepost op: 12-03-2023, 10:17:06 »
Wat was Jurres tactiek nu eigenlijk bij de opdracht met de koffertjes in afl. 4? Op beeld zagen we hem snel naar het koffertje met €2000 grijpen en hij leek die hele opdracht heel erg nerveus. Zat daar nog wat achter?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Vragenvuur
« Reactie #17 Gepost op: 12-03-2023, 10:18:48 »
Hoe heeft Jurre de opdracht met de quads beleefd, waar de groep de mol te slim af was? En de discussie over de hoeveelheid ingedrukte knoppen, was er daar nog kans om invloed uit te oefenen?

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #18 Gepost op: 12-03-2023, 10:28:01 »
In moltalk werd bij afl 4 getoond hoeveel pakbonnen iedereen had.
Er werd ook gemeld dat er 3 pakbonnen verdwenen waren tijdens de opdracht.
Daniel had volhens moltalk 2 pakbonnen, terwijl hij er tijdens de opdracht 5 in zijn hand had.
Er zijn er dus 3 verdwenen bij Daniel, maar hij is niet de mol.

Wat us hier nu gebeurd met die drie pakbonnen? Dat wil ik wel zien.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #19 Gepost op: 12-03-2023, 11:02:02 »
Mastermol, in een interview voor RTL Nieuws geeft Daniël meer informatie:

Heb je zelf bewust gemold?
"Ja, dat heb ik inderdaad één keer gedaan. Bij de opdracht in het doolhof, ging ik als eerste. Dat deed ik heel bewust, omdat ik in opdrachten daarvoor veel geld binnen had gehaald. Dat was tactiek: mezelf een beetje verdacht maken. Dus heb ik veel pakbonnen gepakt, ter waarde van 1500 euro. En ik heb me bewust laten afgaan. Ik had Anke verteld dat ik ging mollen; die heeft me in de groep daarna nog hard aangepakt. Volgens mij is Ranomi me daardoor onder andere gaan verdenken."

Edit: zie ook Max’ gesprek met Daniël.
« Laatst bewerkt op: 12-03-2023, 11:13:07 door Molzkovicz »