Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego  (gelezen 17048 keer)

Offline nwanzi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #100 Gepost op: 9-02-2023, 03:45:56 »
Die beer van een vent geeft aan Christie Coetzee te zijn. Op Church street is een Gallery genaamd "Christo Coetzee House Museum and Gallery". Deze beroemde  ZuidAfrikaanse schilder is op 12/11/2000 gestorven op 26 Church Street te Tulbagh alwaar hij vanaf de jaren '70 in de oude zendingsschool woonde en in de schuur zijn atelier had.

Ik denk niet dat dit toeval is.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #101 Gepost op: 9-02-2023, 13:21:06 »
Het is belachelijk dat je bij deze opdracht de kerkgangers niet mag verplaatsen want in theorie kun je dan alles verkeerd plaatsen als je de eerste persoon op de verkeerde plek zet. A komt binnen en die zet je op de plek van B. B komt binnen en die zet je op de plek van C. C komt binnen etc.
Daarom heb ik goed naar het begin gekeken en daar is veel uit op te maken over mogelijk molgedrag.

Daniel roept door porto dat ze op zoek moeten door o.a. een wijnmaker, een persoon die bijna doof is, iemand die fruit laat groeien en zijn vrouw. Dit is nuttig omdat ze weten wat ze moeten vragen.
Anke interviewt op dat moment de cat lady (19) en geeft dit door.
Op dat moment zien we Jurre de painter (16) interviewen.
Jurre vraagt painter over zijn familie. Jurre beschrijft hem aan Ranomi en Daniel. Heeft spencertje aan, beige, en een blauwe ruitjes broek en een puntig baardje.
Waarom zegt Jurre niet dat het een boom van een kerel is, maar gebruikt hij verkleinwoorden?
Omdat er op de lijst geen painter staat zegt Daniel dat het vooralsnog niet van belang is wat hij aan heeft. Ranomi wijst nu naar 'artist'. Jurre (geïrriteerd):  "jullie moeten toch weten wat hij aan heeft anders dan weet je niet hij die er uit ziet."
Anke zegt dat ze hier Henriette (5) en Claire (14) heeft. Daniel zegt dat ze geen Claire hebben maar wel de oudste inwoner van Church street 42 en een Marly en de jongste inwoner van de Church street. Dit is belangrijke informatie want de kerkgangers zijn niet alleen te herkennen aan hun beroep.
Waarop Jurre zegt: "Daar hebben wij niks aan. Jullie moeten zeggen als wij iemand opnoemen of-ie op de lijst staat. Dus wij hebben een painter, (tegen de painter: and what is your name, Coetzee) staat die er op?". Daniel: we hebben wel een 'artist'. Jurre: artist zou ook kunnen, beer van een vent. We zien geen bevestiging dat Daniel en Ranomi dit laatste hebben meegekregen. Deze wordt verkeerd neergezet. Biecht Jurre: toen dacht ik bingo, op naar de volgende.
Anke tegen Daniel: "hebben we daar een Claire die school teacher is. Daniel: ja en we zoeken ook zijn zoon.
Terwijl Jurre Nicolaas ( 8 ) die butcher is aan het interviewen is, horen we Daniel door de porto roepen vraag eens of die heel oud is. Die vraag ging over een andere kerkganger, Claire?
Jurre vraagt of ze een butcher hebben. Daniel: nee die hebben we niet. Waarop Jurre vraagt of dit zijn enige baan is. Dat is een vreemde vraag. Waarom vraagt hij niet waar hij woont bijvoorbeeld.
Terwijl Anke probeert de bijna dove mevrouw te interviewen horen we Jurre via de porto: "ik heb allemaal mensen die niet op het lijstje staan en jij?".
Na de bijna dove mevrouw zien we laatste stukje van Jurre die vraag aan Claire wat haar beroep is. Jurre zegt door de porto "School teacher Claire. Hebben jullie die? O, nee". Claire wordt uiteindelijk op de verkeerde plek gezet!
Eerste persoon komt kerk binnen (cat lady).
De baker komt binnen en we zien eerder opgenomen beelden dat die correct wordt omschreven door Anke. Etc.
Hierna loopt het allemaal door elkaar en heb ik niet meer de moeite genomen het allemaal te analyseren.
Uit tussenbeelden is op te maken dat de volgende kerkgangers als eerste zijn geplaatst (in oplopend nummer, dus niet plaatsingsvolgorde): 3, 5, 7, 8, 14, 16, 17 en 19. Hiervan zijn alleen 3, 17 en 19 correct.

Edit
Wat ik hier ook nog moet vermelden is dat het voor de oppervlakkige kijker lijkt alsof er veel meer kerkgangers naar de kerk komen en dat ze niet iedereen hoeven te plaatsen. Die indruk had ik tenminste toen ik de beelden voor de eerste keer zag. Dat maakt de opmerking van Jurre dat hij - om maar in Lingo termen te spreken - balletjes trok die niet op de kaart stonden, minder verdacht. M.a.w. als ze iemand treffen waarvan het beroep niet op het lijstje staat dan moeten ze andere dingen vragen. Daniel en Ranomi kunnen hierbij helpen want die weten wat er zoal gevraagd wordt. Daniel en Ranomi noemen o.a. Church street en familie relaties.

De opmerking van Jurre tegen Anke aan het einde van de opdracht is ook typisch: "Ik snap niet waarom het voor hun zo moeilijk is, zij zien toch al die beroepen". Probeert hij hiermee Daniel en Ranomi verdacht te maken? Te doen alsof hij niet weet dat het alleen om de beroepen ging, dus daarom niet de Mol kan zijn?
Bij de evaluatie zegt Daniel dat ze duidelijk hebben aangegeven wat ze zochten, bijvoorbeeld de teacher en zijn zoon, de fruitteler en zijn vrouw, zeg maar dat soort dingen.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2023, 14:07:51 door MartinJ »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #102 Gepost op: 9-02-2023, 14:46:00 »
Jurre verdenkt Daniël en Daniël verdenkt Jurre. Daniël doseert zijn informatie, want hij wil van Jurre en Anke horen wat die bijdragen, hij wil ze uit testen. Jurre op zijn beurt vindt Daniël maar schaars met informatie. Hij wordt wanhopig.

En precies wat je zegt, als je de eerste fout neerzet, dan blijft het fout gaan. Beste molplek is het plaatsen van de kerkgangers. Daar kan je fouten maken zonder erg op te vallen. Degene die als laatste komt en de catlady waren wel duidelijk, dan moet je die ook zelf inkoppen. Ben benieuwd naar wie 'witte broek en geel shirt' heeft verzonnen. Grote kans dat Ranomi het opschreef.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #103 Gepost op: 9-02-2023, 15:11:53 »
Jurre verdenkt Daniël en Daniël verdenkt Jurre. Daniël doseert zijn informatie, want hij wil van Jurre en Anke horen wat die bijdragen, hij wil ze uit testen. Jurre op zijn beurt vindt Daniël maar schaars met informatie. Hij wordt wanhopig.

En precies wat je zegt, als je de eerste fout neerzet, dan blijft het fout gaan. Beste molplek is het plaatsen van de kerkgangers. Daar kan je fouten maken zonder erg op te vallen. Degene die als laatste komt en de catlady waren wel duidelijk, dan moet je die ook zelf inkoppen. Ben benieuwd naar wie 'witte broek en geel shirt' heeft verzonnen. Grote kans dat Ranomi het opschreef.
Dat geel shirt en witte broek hebben ze opgeschreven voor Marly. Volgens Ranomi was dit de vrouw die geheel in het roze was. In de kerk kun je moeilijk iets anders opschrijven dan wat je doorkrijgt via de porto want dat valt op bij degene naast je. Daarom denk ik ook dat de Mol niet binnen stond. Een kandidaat + Mol scoren hier volgens mij even goed als 2 kandidaten. Als je niet de goede informatie krijgt scoor je hier heel weinig geld. Zeker omdat ze niet mochten corrigeren. Jurre is hier zo duidelijk de Mol dat het bijna over the top is.

Edit
Anke en Jurre lopen naast Vikky als ze deze interviewen. Hierna komt alleen nog maar Marly en degene die altijd te laat komt. Jurre vraagt Vikky over haar vader wat niet meer relevant is want die hebben ze al lang gemist. Als hij had beschreven hoe ze eruit zag, dan hadden Ranomi en Daniel haar niet op de plek van Marly hoeven zetten. Nu kwam Marly hierna en was die plek helaas al bezet.
We zien helaas niet wie Marly heeft geïnterviewd en kennelijk de verkeerde kleren hier bij heeft gegeven.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2023, 15:49:26 door MartinJ »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #104 Gepost op: 9-02-2023, 15:57:58 »
heerlijk uitgezocht Martin  ::ok:: Waar Kustafun staat wordt denk ik Cosnefroy oid bedoeld, maar onbelangrijk detail...

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #105 Gepost op: 9-02-2023, 19:03:52 »
heerlijk uitgezocht Martin  ::ok:: Waar Kustafun staat wordt denk ik Cosnefroy oid bedoeld, maar onbelangrijk detail...
Ik kon die naam niet verstaan, maar gelukkig hebben we audioscript. Die zegt dat deze meneer Kustafun heet.
Op de een of andere manier doet mij dit denken aan die logica puzzels, waarbij een aantal eigenschappen van personen krijgt en moet uitzoeken wie wie is.
Zo weten we dat Claire (14) school teacher is. Haar zoon zou op 11 moeten zitten, dus nummer 11 is niet haar zoon. Maar wie dan wel. Het moet een redelijk jong iemand zijn waarvan we weten dat die niet voldoet aan een andere omschrijving. Gezien de leeftijd en huidskleur zou dit volgens mij alleen nummer 7 kunnen zijn.
Dan de vrouw van Rodney, de fruit grower. Lijkt me redelijk jong dus hier komen alleen 2, 6, en 9 in aanmerking. Maar 2 is Marly, die valt af. Blijft dus over 6 en 9 (Vikky).
Edit: Hierbij een plaatje met hoe ze zouden moeten zitten voor zover bekend (met aanname zoon van Claire).
« Laatst bewerkt op: 10-02-2023, 01:34:40 door MartinJ »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #106 Gepost op: 10-02-2023, 10:41:02 »
Uitgebreid in beeld dat als Anke en Daniël over de porto communiceren, dat er een storing is. Dat moet wel Jurre zijn geweest. Jurre die daarna terecht zegt dat ze teveel door mekaar heen zitten te praten. Ik geloof Jurre hierin. Met aan de ene kant twee porto's en aan de andere kant maar 1 porto krijg je dit. Volkomen logisch. Het wordt ook twee keer in beeld gebracht, om Jurre nog eens extra verdacht te maken. Uiteindelijk zijn er maar weinig kerkstoelgangers goed door Jurre omschreven. Maar is het ook zijn schuld? Daar waar twijfel over was moest -meestal Ranomi- de kandidaat plaatsen, want Daniël zat aan de porto te communiceren met Anke en met Jurre en kreeg tussendoor ook nog vragen van Ranomi om zijn oren. Daniël zal rode oortjes gehad hebben na deze opdracht. Ook nog het idee dat Ranomi expres die door Jurre aangereikte personen verkeerd plaatst om Jurre verdacht te maken. Daniël verdenkt immers Jurre. Maar dat zou wel helemaal fantastisch gespeeld zijn.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2023, 10:44:01 door foxhunter »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #107 Gepost op: 10-02-2023, 12:15:22 »
Op het moment dat de laatste 2 kerkgangers geplaatst moeten worden is het bord van Ranomi en Daniel nog vrij leeg. Er zijn alleen aantekeningen bij de volgende personen:
3. Almost deaf: kort haar rood bruin.
4. Fruit grower: bril, zwarte jas
9. Marly: geel s witte broek
10. Mailmain: zonnebril rode ... paars overhemd
17. Baker for the church: met baard ribbroek donkergrijs pak
19. Cat lady: zwart witte ... blouse jurk

Behalve die van 9 kloppen de aantekeningen. Dit zijn 5 van de 6 kerkgangers die (behalve de always late die vanzelf goed gaat) uiteindelijk goed zitten. Alleen nummer 1 = winemaker zat goed zonder aantekening.
Opvallend is ook dat de meeste van deze aan het begin van de stoet zaten.
Dus zelfs al zouden Anke en misschien ook wel Jurre de juiste informatie hebben doorgegeven dan moeten Daniel en Ranomi wel een goed geheugen hebben gehad om kerkgangers goed te plaatsen. Daarom denk ik dat er hier niet gemold is door Ranomi en Daniel.

Een hele slinkse manier om buiten te mollen is om Ranomi en Daniel de indruk te geven dat de kerkgangers vrij snel nadat ze geïnterviewd zijn en informatie hebben gekregen de kerk binnenkomen. Dan ontdekken Ranomi en Daniel dat ze niet veel op hoeven te schrijven want dat onthouden ze wel even. Als je vervolgens de kerkgangers tegemoet gaat lopen dan duurt het langer voordat deze kerkgangers geplaatst moeten worden. Ranomi en Daniel moeten dan steeds meer gaan onthouden als ze niets hebben opgeschreven.
Bij de eerste kerkgangers is het sowieso makkelijker omdat ze nog geen kerkgangers hoeven te plaatsen als de informatie binnenkomt. Later moeten ze tegelijkertijd kerkgangers plaatsen en informatie voor nieuwe kerkgangers opnemen, wat het allemaal nog wat moeilijker maakt.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2023, 12:17:05 door MartinJ »

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #108 Gepost op: 10-02-2023, 13:18:27 »
Op het moment dat de laatste 2 kerkgangers geplaatst moeten worden is het bord van Ranomi en Daniel nog vrij leeg. Er zijn alleen aantekeningen bij de volgende personen:
3. Almost deaf: kort haar rood bruin.
4. Fruit grower: bril, zwarte jas
9. Marly: geel s witte broek
10. Mailmain: zonnebril rode ... paars overhemd
17. Baker for the church: met baard ribbroek donkergrijs pak
19. Cat lady: zwart witte ... blouse jurk
Er is aan het eind een shot van dichtbij te zien dat daar niet thuishoort, daar staan inderdaad deze zes op. Maar in andere beelden is te zien dat linksonder aantekeningen staan bij nòg twee stoelen. Bij de 'Winemaker' en 'Father of Vikky and Mike'. Het lijkt er dus op dat de Winemaker niet toevallig goed gegokt was, maar correct is doorgegeven (Jurre). Wie zich buiten met de 'Father of Vikky and Mike' bezig hield, is niet duidelijk.

De anderen zijn goed te lezen, de volledige details in de aantekeningen:
4. Fruit grower: bril, zwarte jas, kaki broek, vans
10. Mailman: zonnebril, rode nikes, paars overhemd
17. Baker for the church: Bril, baard, ribbroek, donkergrijs pak
19. Cat lady: zwart witte stippen, blouse, jurk

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #109 Gepost op: 10-02-2023, 13:23:25 »
Wat doen die etalagepoppen daar eigenlijk?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #110 Gepost op: 10-02-2023, 13:37:35 »
Ik heb nog iets opmerkelijks gevonden op tijdstip 17:04.
Anke zegt ik heb hier Thijs en Aunt Susan. We weten dat één van de kerkgangers Auntie Tolhuys is. Ik kan me voorstellen dat Auntie Tolhuys zich zelf niet voorstelt met deze naam, maar bijvoorbeeld zal zeggen dat ze Susan heet. Of om het de kandidaten iets makkelijker te maken Aunt Susan.

Als deze informatie bij Daniel en Ranomi komt dan zullen ze ongetwijfeld tegen Anke zeggen dat ze moet vragen of ze misschien ook bekend is als Auntie Tolhuys. Maar kijk even wat er gebeurt.
Op het moment dat Anke de S van Susan uitspreekt krijgen we beeld van Daniel en Ranomi en we horen dat daar het geluid wegvalt bij de S van Susan. Er is stilte en Daniel zegt dan tegen Ranomi, er is iemand die de hele tijd op die knop zit te drukken. Zo krijgen ze niet de kans om Anke op tijd te melden dat ze verder moet vragen. Goed gedaan Jurre!

Overigens ben ik er ook vrij zeker van dat die meneer met de beige spencer (7) inderdaad de zoon is van de oude school teacher Claire. Op tijdstip 15:36 kijken zij naar elkaar terwijl de rest een beetje voor zich uit zitten te kijken. Die twee hadden naast elkaar moeten zitten.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #111 Gepost op: 10-02-2023, 13:55:48 »
Er is stilte en Daniel zegt dan tegen Ranomi, er is iemand die de hele tijd op die knop zit te drukken. Zo krijgen ze niet de kans om Anke op tijd te melden dat ze verder moet vragen. Goed gedaan Jurre!
Dat is zwaar de suggestie ja, omdat Jurre daarna meteen in beeld komt. Even later gebeurt dat nog een keer, als Daniel klaagt over dat Anke opeens woef weg is. Maar voor hetzelfde geld was het Anke zelf die op de knop drukte. Of Daniel. Hoe dan ook: Jurre krijgt hier de verdachtmaking aan zijn broek.

Ik vind het maar raar dat mol Jurre zo'n montage krijgt in deze opdracht. Doet hij eens iets goed (Winemaker), en dan mogen we dat ook nog niet eens zien! ::rofl::
(Of zou dat te maken hebben met zijn portret als Winemaker in de volgende opdracht? Iets met een hint of zo?)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #112 Gepost op: 10-02-2023, 14:16:44 »
De gemiddelde TV kijker zal dit niet allemaal meekrijgen denk ik. Anders stond Jurre wel dicht bij de 100% bij de verdenkingen.
Het lukt me trouwens steeds meer om de logica puzzel te kraken. Mede gezien de sabotage van de Mol moet dus Auntie Tolhuys dus wel Aunt Susan zijn. De Delfts blauwe kleding van Susan past ook wel bij de schilder / artiest naast haar.

We zien James Fleur (de bakker) en zijn dochter Lauren. Logisch is dat zij naast haar vader gaat zitten. Links en rechts is nog een plaatsje vrij. Links zit de oudste bewoner van Church street 42, dus daar zal ze wel niet zitten. Rechts van haar zit 'sneaks out early'. Dat kan zij dus heel goed zijn. Bovendien zit ze dan gezellig naast het kattenvrouwtje. Lijken me ook ongeveer even oud.
Die oudste bewoner van Church street 42 moet dan haast wel Nicolaas de slager zijn. Is de enige grijsaard die nog over is. Slager en bakker naast elkaar. Gezellig.
Dit maakt het plaatje bijna compleet:
Edit
Nog niet verwerkt in het plaatje. De student psychologie en de fruit picker kwamen samen aangelopen. Dikke kans dus dat de student psychologie als bijbaantje fruit picker heeft.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2023, 14:36:15 door MartinJ »

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #113 Gepost op: 10-02-2023, 15:28:50 »
De gemiddelde TV kijker zal dit niet allemaal meekrijgen denk ik. Anders stond Jurre wel dicht bij de 100% bij de verdenkingen.
Nee, juist lager dan nu. Jurre blijkt verdacht in beeld te zijn gebracht. Als je daar als kijker doorheen prikt, ga je hem toch niet extra verdenken?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #114 Gepost op: 10-02-2023, 16:16:01 »
Nee, juist lager dan nu. Jurre blijkt verdacht in beeld te zijn gebracht. Als je daar als kijker doorheen prikt, ga je hem toch niet extra verdenken?
Als gemiddelde kijker prik je hier niet doorheen. Wat ik zojuist aanhaalde van Aunt Susan dat valt een gemiddelde kijker helemaal niet op. Sterker nog, mij viel het bij de eerste paar keer kijken ook niet op. Het was pas bij het analyseren van alle kerkgangers en hun plekken dat ik erachter kwam dat Aunt Susan wel Aunt Tolhuys moest zijn en dat de storing met de porto wel op een heel gelegen moment kwam.
A propos storing porto. Een gemiddelde kijker weet dat er vaak al of niet bewust storingen zijn met de porto. #etherdiscipline. Die kijkt hier helemaal niet van op.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #115 Gepost op: 10-02-2023, 16:40:40 »
We weten niet of Aunt Susan en Auntie Tolhuys wel dezelfde persoon zijn. Kan best, hoor. Maar in dat geval vind ik het enorm knap van Jurre dat hij precies bij het woord 'Aunt' de porto zou hebben ingedrukt. Hij staat immers een eindje verderop in de straat, en kan Anke echt niet woordelijk volgen. En als hij dat wel kan, lijkt het me nog ondoenlijk zo scherp te reageren. Jurre kan de boosdoener zijn, maar dan is het wel een toevalstreffer.

Anke kan dat veel beter timen, denk ik dan. Bv. om ze binnen te laten denken dat dit auntie Tolhuys is, terwijl ze het helemaal niet is. :)
Maar ook Daniel kan die knop op het juiste moment indrukken.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #116 Gepost op: 10-02-2023, 16:49:12 »
We weten niet of Aunt Susan en Auntie Tolhuys wel dezelfde persoon zijn. Kan best, hoor. Maar in dat geval vind ik het enorm knap van Jurre dat hij precies bij het woord 'Aunt' de porto zou hebben ingedrukt. Hij staat immers een eindje verderop in de straat, en kan Anke echt niet woordelijk volgen.
Ranomi en Daniel hadden maar één porto als ik me niet vergis. Dan lijkt me dat de porto van Jurre en Anke op hetzelfde kanaal stonden. Die kunnen elkaar dus door de porto horen.
Edit. Als ze elkaar niet door de porto zouden kunnen horen dan was er toch wel vaker een collision.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2023, 17:02:06 door MartinJ »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #117 Gepost op: 10-02-2023, 17:07:28 »
Ranomi lijkt met Catlady en Allways late een goede bijdrage te hebben. Maar ze verwisselde in eerste instantie de fruit grower en maakt er fruit picker van. Ze zet de painter niet bij artist maar linksachter als oudste. En bijna alles heeft ze gevraagd aan overbelaste Daniël, haar eigen bijdrage was beperkt.
Op het moment dat Jurre de painter omschrijft met klein puntig baardje, begint zij met "We weten niet of dat uh...." Jurre heeft deze persoon prima omschreven, toch zit ie op een foute plek.
Als Anke Henrietta en Claire omschrijft begint Ranomi over een Marley. Ook Claire de teacher is door Anke omschreven aan Daniël. Jurre doet een dubbel interview met die teacher, dat lijkt verwarrend. Jurre met restauranteigenaar / Daniël met supermarkteigenaar. Bij binnenkomst wordt ie in ieder geval fout neergezet als leraar, want op positie supermarketowner zat de man die helemaal niet omschreven was.
De man die door Anke als student was omschreven en later door Jurre als student psychology. Ranomi vraagt bij zijn binnenkomst aan Daniël weer hoe of wat. Hij was twee keer omschreven, hier is echt niet goed gehandeld door R+D.

Als Anke omschrijft person Y en Vicky pusht Ranomi op de vader van van Vicky en Mike. Daniel vraagt het over de porto, Jurre vraagt hoe de vader er uit ziet aan Vicky. Maar dit was waarschijnlijk allemaal irrelevant want de de meeste mannen waren op dat moment al geweest.

Per saldo heeft iedereen steken laten vallen ook Anke en Daniël. En Jurre als zogenaamde boe-man. En Ranomi heeft het zo goed gedaan want die had de eerste en de laatste goed. Maar ze heeft heel veel gevraagd aan overbelaste Daniël.
Wat mij betreft kan deze opdracht alle kanten op, en verdenk ik degene die er het beste uitspringt.

 
« Laatst bewerkt op: 10-02-2023, 17:09:48 door foxhunter »

Offline molLin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #118 Gepost op: 10-02-2023, 17:09:35 »
Over Aunt Susan: mij viel daar juist op dat Anke het niet goed verstaat. Of doet alsof ze het niet goed verstaat. Ze maakt er 'atsoeren' en dan begint de porto te storen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #119 Gepost op: 10-02-2023, 19:05:07 »
Anke gaat ook niet vrijuit.
Zij had de tweede binnenkomende man moeten omschrijven, maar gaf niks door.
Later Jurre die zegt:zou je die man niet eens omschrijven?
Zou een patroon kunnen zijn. Meerdere mensen niet omschrijven.
Daarom is er ook genoeg materiaal met Jurre beschikbaar om in te knippen en te plakken.