Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego  (gelezen 17034 keer)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #20 Gepost op: 4-02-2023, 23:30:47 »
En Anke bleef maar praten en de knop induwen  ::rofl::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #21 Gepost op: 4-02-2023, 23:34:58 »
totdat ze het kistje niet kreeg door de eigen verkeerde eigenschap te noemen. Als mol zou haar dat niet gebeurt zijn
Lijkt me juist dat je als mol helemaal opgetogen bent dat dit gebeurd is. Geld uit de pot, maar niet jouw schuld. Ideaal toch?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline AnnaNiem

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #22 Gepost op: 4-02-2023, 23:48:35 »
Lijkt me juist dat je als mol helemaal opgetogen bent dat dit gebeurd is. Geld uit de pot, maar niet jouw schuld. Ideaal toch?

Kun je heerlijk de kalme, beetje onzichtbare kandidaat blijven spelen. Als ze het is, doet ze dat briljant.

Online Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #23 Gepost op: 5-02-2023, 00:09:03 »
Onmogelijk te halen, vond er zelf ook weinig aan.

Positief: gelukkig geen alles-of-niets opdracht! ::ok::
« Laatst bewerkt op: 6-02-2023, 11:23:41 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #24 Gepost op: 5-02-2023, 00:21:56 »
Wat ik me tijdens deze opdracht afvroeg is; moesten alle mensen die kerk wel in. Er waren ook mensen waarbij er werd gezegd “Nee dat beroep staat niet op de kaart” Die zoeken we niet. (Zo ongeveer iedereen die Jurre aansprak) Toch werden die de kerk verder in gestuurd.
Ik snapte dat niet zo goed.

Of stuur die persoon dan niet door als Team Buiten. Of vraag verder naar andere info als Team Buiten.
Of zeg als Team Kerk dan van joh dat beroep zoeken we niet maar is die man niet toevallig de vader van huppelepup want die zoeken we wel.

Ook leek het alsof ze meteen neer moesten worden gezet door Team kerk als ze binnen kwamen.  Waardoor team Kerk al weinig macht  meer had verder om de opdracht nog te redden, wat ze wellicht wel hadden gekund als ze wat mochten puzzelen.
Vond het een beetje een chaotische opdracht die al weinig kans van slagen leek te hebben. 
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #25 Gepost op: 5-02-2023, 00:24:48 »
Er kon niks gestuurd worden. Dit waren kerkgangers. Zoals op een zondagmorgen. Die lopen naar de kerk en gaan die binnen. Het enige wat ze konden sturen was waar ze moesten zitten. Maar goed, dit was geen bijzondere opdracht in een aflevering waarin de pot halveerde ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #26 Gepost op: 5-02-2023, 00:27:56 »
Ehm die mensen liepen door allemaal met een stoel,dus ja die gingen naar de kerk.  Dat ze niet een beroep hadden wat op de kaart stond , lag aan de manier hoe dit spel gespeeld werd.


Ze lieten team buiten de info verzamelen, ipv dat team kerk doorgaf wie ze zochten .
Geef gewoon door dat je een milly zoekt , een oudere bewoner van nummer 20 , en de postbode .  En dan gaan jurre en Anke gewoon iedereen langs  met die drie vragen , gevonden omschrijving van persoon naar team kerk en op de juiste plek zetten .

Had meer overzicht verwacht van Daniël in deze

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #27 Gepost op: 5-02-2023, 00:30:34 »
Er kon niks gestuurd worden. Dit waren kerkgangers. Zoals op een zondagmorgen. Die lopen naar de kerk en gaan die binnen. Het enige wat ze konden sturen was waar ze moesten zitten. Maar goed, dit was geen bijzondere opdracht in een aflevering waarin de pot halveerde ::)

Nou ja, halveerde, nu klopt jouw rekenwerk niet, de helft van de helft ging er uit, ongeveer. Van een pot van 9.050, ging er 2.250 uit.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #28 Gepost op: 5-02-2023, 00:30:40 »
Dit waren vast heuse kerkgangers, maar in deze context toch gewoon figuranten? Er vond immers geen echte kerkdienst plaats.

De opdracht was, zoals gezegd, onhaalbaar en daarom alleen al supermakkelijk te saboteren, door alle vier. Het leverde een luchtige en grappige scène op, maar in wezen was het loze schermvulling.
Woosie down?

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #29 Gepost op: 5-02-2023, 00:30:47 »
Ja Precies.
Ik vond beide opdrachten lastig. Hier hoefde weinig gemold te worden want opdracht 1 had al weinig kans van slagen voor mijj gevoel. En opdracht 2 was zo gemaakt zodat er juist veel geld uit de pot zou gaan. Ook nog eens geld wat eigenlijk al in de pot zat wat er vorige keer ook al uitgespeeld had kunnen worden.
In plaatst van geld erbij verdienen is het nu 2x achter elkaar opletten dat je geen verdiend geld alsnog weer kwijt speelt.
Vond het vooral oneerlijk dat ze met het geesthuis geen extra geld konden verdienen maar wel gewonnen geld zomaar kwijtraken omdat er een morse code fout is.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #30 Gepost op: 5-02-2023, 00:32:07 »
Nou ja, halveerde, nu klopt jouw rekenwerk niet, de helft van de helft ging er uit, ongeveer. Van een pot van 9.050, ging er 2.250 uit.
Niet dus. Je vergeet het bedrag van Ranomi.

Marlijn had het over 4000 uit de pot.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #31 Gepost op: 5-02-2023, 00:35:05 »
Zie ander topic, ik tel misgelopen verdubbeling niet als geld dat uit de pot gaat.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #32 Gepost op: 5-02-2023, 00:35:19 »
Wat ik me tijdens deze opdracht afvroeg is; moesten alle mensen die kerk wel in. Er waren ook mensen waarbij er werd gezegd “Nee dat beroep staat niet op de kaart” Die zoeken we niet. (Zo ongeveer iedereen die Jurre aansprak) Toch werden die de kerk verder in gestuurd.
Er waren niet alleen beroep, maar ook andere omschrijvingen Zoals tante van, vader van, oudste inwoner etc. En inderdaad, ze moesten ze ergens neerzetten.

Goed
Wijnmaker, doorgegeven door ?
Bijna doof, doorgegeven door Anke
Fruitteler, doorgegeven door Anke
Postbode, doorgegeven door Anke
Bakker, doorgegeven door Anke
Katten vrouwtje, doorgegeven door Anke
Altijd te laat, gok van Ranomi

700 verdiend, dus 100 per juist persoon. 500 op conto van Anke en 100 voor Ranomi. De wijnmaker was niet getoond of heb ik gemist.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #33 Gepost op: 5-02-2023, 00:37:18 »
Niks verdiend dus door Daniel, Jurre en (logisch) Nabil en Soy. Dikke streep door Anke en Ranomi.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #34 Gepost op: 5-02-2023, 00:37:44 »
Ehm die mensen liepen door allemaal met een stoel,dus ja die gingen naar de kerk.  Dat ze niet een beroep hadden wat op de kaart stond , lag aan de manier hoe dit spel gespeeld werd.


Ja voor mijn gevoel tijdens het kijken van de opdracht waren er veel meer mensen buiten met stoelen aan het lopen die niet allemaal terug te zien waren in de kerk dus ik vroeg me af of ze buiten een selectie moesten maken. Vond dat beetje onduidelijk.  Maar moet deze nog een keertje goed terug kijken.

Vond het beetje vage opdracht. Maar wellicht idd door hoe die gespeeld werd. Voor mijn gevoel ging dat dan het meeste mis bij Jurre en Daniel. Maar denk dat deze opdracht geen mol nodig had om te mislukken juist doordat ze allemaal doorliepen en meteen bij binnenkomst een plek moesten krijgen. Daardoor ga je dan idd plekken fout opvullen omdat je die niet weet en bewaar je de plekken die je wel denkt te weten voor andere.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #35 Gepost op: 5-02-2023, 00:39:07 »
De opdracht zelf had heel saai en succesvol kunnen zijn als Jurre en Anke gewoon als portiers iedereen had laten wachten tot ze genoeg info konden doorgeven aan  Ranomi en Daniel en ze een voor een de kerk in laten gaan, dan was er geen twijfel geweest binnen. Maar waarschijnlijk was dit 'niet de bedoeling'.

Verder vond ik het raar dat Jurre zei tegen  kerkgangers iets zoals 'Oh jullie hebben die vraag al gehad, nou veel plezier in de kerk' alsof hij maar een beperkt aantal vragen mocht stellen? Dan hebben we iets van de uitleg van Rik gemist? Of heeft hij dat zelf verzonnen om niet door te hoeven vragen?

Misschien moest Anke deze opdracht het stapje naar penningmeester maken, zodat ze bij de kofferopdracht sowieso het grote geld zou gaan beheren zonder discussie over penningmeesterschap met Nabil en Soy erbij..?
« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 00:41:13 door Mollem »

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #36 Gepost op: 5-02-2023, 00:43:49 »
Ja dat ook inderdaad. We hebben sowieso uitleg van Rik gemist want Ranomi zei ook dingen die Rik niet uitgelegd had. Namelijk dat ze dus meteen neergezet moesten worden bij binnenkomst. Als ze ze even hadden kunnen parkeren tot de volgende binnen kwam hadden ze het ook beter kunnen doen.

Anke was al penningmeester ergens toch? Dacht dat ze die rol al eerder soort van gekregen had.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #37 Gepost op: 5-02-2023, 01:27:16 »
Misschien moest Anke deze opdracht het stapje naar penningmeester maken, zodat ze bij de kofferopdracht sowieso het grote geld zou gaan beheren zonder discussie over penningmeesterschap met Nabil en Soy erbij..?
Nou ze mag het vertrouwen nu zeker flink gaan beschamen..... vreemd moment om het penningmeesterschap weer in te voeren.... zou er volgende week al soms weer zo'n belangrijke rol weggelegd zijn hiervoor  ???
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #38 Gepost op: 5-02-2023, 08:48:06 »
Na de MOLFRUIT van vorige keer en de PEREN een afl eerder zat er nu ook een fruitteler bij. Ik denk dat het een gezonde mol is dit jaar.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #39 Gepost op: 5-02-2023, 08:51:26 »
En dan hebben we ook nog 10 kilo bananen(bananen zijn gezond) en een oenemeloen ::rofl::


Pfff zit ik straks weer de hele tijd met dat liedje in mijn hoofd.. ::rofl::