Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test  (gelezen 17144 keer)

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #100 Gepost op: 22-02-2023, 14:41:28 »
De zones van Daniël en Jurre moeten andersom. Als Jurre bij een vraag met een zwart  lintje staat vinkt hij vraag 14 af. Vraag 17 t/m 19 heeft hij dan nog niet afgevinkt.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #101 Gepost op: 22-02-2023, 14:56:50 »
@Ronaldinius
Ik heb het verhaal bijgewerkt. Had dat moment wel gezien, maar mis zulke scherpe beelden, of jij ziet het gewoon beter ;D

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #102 Gepost op: 22-02-2023, 15:44:44 »
Citaat:De tijd van Anke optellen 19:29 1+9+2+9=21. U
De tijd van Daniël optellen 22:18 is 13. M
De tijd van Soy optellen 24:48 is 18, R
De tijd van Ranomi optellen 29:18 is 20 T
De tijd van Jurre optellen 29:57 is 23 W .
U M(ol) R(anomi) 2023? of 13 18 23, 18 is precies het midden van 13 en 23. M S(oy) 23. Of U Midden R+T 23 = U S 23.

Of
U is uitvaller (Anke)
M mol (Daniel)
R repudieren ofwel laten vallen/volgende afvaller (Soy)
T tweede (Ranomi)
W winnaar (Jurre)

Past niet bij mijn Jurre verdenking trouwens  :-X

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #103 Gepost op: 22-02-2023, 16:52:01 »
In de extra beelden is te zien dat Daniël de antwoorden van de rest van de kandidaten heeft bestudeerd. Hij komt ermee dat 'iedereen op iemand anders zit'. Of het slim is om dit in de groep te gooien weet ik niet, maar het toont wat mij betreft wel aan dat hij zijn ogen open heeft gehouden en zich bewust was van de consequenties van deze test. Jurre en Ranomi reageren hier nauwelijks op; Soy lijkt ook bezig te zijn geweest met de antwoorden van de rest. Dit is wat mij betreft duidelijk kandidatengedrag van Daniël en Soy.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #104 Gepost op: 22-02-2023, 19:01:55 »
In de extra beelden is te zien dat Daniël de antwoorden van de rest van de kandidaten heeft bestudeerd. Hij komt ermee dat 'iedereen op iemand anders zit'. Of het slim is om dit in de groep te gooien weet ik niet, maar het toont wat mij betreft wel aan dat hij zijn ogen open heeft gehouden en zich bewust was van de consequenties van deze test. Jurre en Ranomi reageren hier nauwelijks op; Soy lijkt ook bezig te zijn geweest met de antwoorden van de rest. Dit is wat mij betreft duidelijk kandidatengedrag van Daniël en Soy.
Mee eens. En ik vind ook heel logisch dat de mol als één van de laatste nog in het doolhof loopt dus Ranomi of Jurre en de andere heeft denk ik de mol zien mollen.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #105 Gepost op: 22-02-2023, 21:19:30 »
Ik gebruik een 1080i download van usenet om beelden terug te kijken. Ik had Daniël en Jurre eerst ook omgekeerd, maar had mijn twijfels omdat Anke bij een zwart vlaggetje zei dat ze nog maar drie vragen moest.

Bij de vraag over de kleur stift zegt Anke dat ze klaar is, dus dat is waarschijnlijk vraag 19 geweest.



Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #106 Gepost op: 22-02-2023, 21:44:06 »
Mee eens. En ik vind ook heel logisch dat de mol als één van de laatste nog in het doolhof loopt dus Ranomi of Jurre en de andere heeft denk ik de mol zien mollen.
Daar was toch geen geld te verdienen, dus waarom mollen dan?
Als de mol daar iets zou uitspoken zou dat vervalsen van de test zijn, ik denk niet dat dat de bedoeling was.
Kandidaten krijgen als ze even opletten wel belangrijke informatie over het stemgedrag van de anderen. Als kandidaat zou ik dus wel zo lang mogelijk daar blijven rondhangen, zoals Ranomi, die wist al op voorhand dat ze safe was door het spreiden.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #107 Gepost op: 22-02-2023, 21:57:31 »
Daar was toch geen geld te verdienen, dus waarom mollen dan?
Als de mol daar iets zou uitspoken zou dat vervalsen van de test zijn, ik denk niet dat dat de bedoeling was.
Kandidaten krijgen als ze even opletten wel belangrijke informatie over het stemgedrag van de anderen. Als kandidaat zou ik dus wel zo lang mogelijk daar blijven rondhangen, zoals Ranomi, die wist al op voorhand dat ze safe was door het spreiden.
Ik bedoel met mollen dat de mol waarschijnlijk op eind waarschijnlijk pas zijn vragen grotendeels heeft ingevuld en op zichzelf, dat de rest van de kandidaten dit niet zien.  En waarschijnlijk heeft de andere kandidaat, wat waarschijnlijk Ranomi was gezien was de mol Jurre uitgespookt heeft!

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #108 Gepost op: 22-02-2023, 22:00:06 »
Ik bedoel met mollen dat de mol waarschijnlijk op eind waarschijnlijk pas zijn vragen grotendeels heeft ingevuld en op zichzelf, dat de rest van de kandidaten dit niet zien.  En waarschijnlijk heeft de andere kandidaat, wat waarschijnlijk Ranomi was gezien was de mol Jurre uitgespookt heeft!
Ach zo, op die manier. Zou wel kunnen ja, wel riskant, maar het kan.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #109 Gepost op: 22-02-2023, 22:05:27 »
Ach zo, op die manier. Zou wel kunnen ja, wel riskant, maar het kan.
ja, maar ik denk dat het riskanter is als je dit doet als alle 5 kandidaten nog in het doolhof zijn. Maar ik twijfel als de mol tijdens deze test perse eerlijk moest antwoorden, want je kan ook jouw hoofdverdachte kiezen die je als kandidaat zou hebben, of heel erg spreiden als Ranomi deed, en dat je bij vragen waar meerdere kandidaten het antwoord zijn, zoals voorbeeld; Jurre, Anke en Soy was een antwoord dat de mol Jurre toen wel op zichzelf gestemd heeft.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #110 Gepost op: 23-02-2023, 08:30:00 »
Maar ik twijfel als de mol tijdens deze test perse eerlijk moest antwoorden

Uiteraard hoeft de Mol niet eerlijk te antwoorden. Het is dan wel een analoge test, maar verder zijn er geen andere regels aan de test zelf lijkt me. De Mol hoeft nooit naar huis dus kan invullen wie die wil.

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #111 Gepost op: 23-02-2023, 18:09:30 »

Geantwoord per kandidaat, in beeld:
Door Anke (blauw): Ranomi + Ranomi + Ranomi + (Soy, Ranomi, Anke) + Ranomi + Ranomi
Door Daniel (geel): Jurre + (Jurre, Daniel) + Jurre
Door Jurre (bruin): Daniel
Door Ranomi (rood): Jurre + Daniel + (Soy, Jurre, Anke) + Soy + Daniel + (Soy, Ranomi, Anke) + Soy + Jurre
Door Soy (groen): Ranomi + Ranomi + Ranomi + Ranomi + Ranomi

Mooi overzichtje! Anke zat op Ranomi. Dat zou willen zeggen dat de kans aanzienlijk is dat volgende keer Soy afvalt.
Maar... de makers van Wie de Mol zijn toch niet zo dom dat ze dat doen? Vaak als er dingen vrij duidelijk één kant lijken uit te wijzen, verandert er later toch nog iets. Dat zou in dit geval kunnen zijn: Soy verandert in de komende aflevering van Mol en zet volgende keer op iemand anders in (maar wij krijgen niet te zien op wie).

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #112 Gepost op: 23-02-2023, 20:53:39 »
Dat zou in dit geval kunnen zijn: Soy verandert in de komende aflevering van Mol en zet volgende keer op iemand anders in (maar wij krijgen niet te zien op wie).

Ik weet niet meer wie het was, maar ooit heeft een mol gezegd dat het handig is om de test op één persoon in te vullen. Dan kun je alle vragen goed tot je door laten dringen en erover meepraten met de rest.

Deze test van Soy kan dus van een kandidaat zijn die overtuigd is van zijn mol of het is een test van de mol die deze oude tip ter harte genomen heeft.  ;)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #113 Gepost op: 23-02-2023, 20:58:22 »
Waarom gaat Soy vol op Ranomi?
Hij was toch zo geschrokken van de voet van Daniël op het struisvogelei? 
Wat zou hij in het busje dan bij Ranomi gezien moeten hebben na de strandopdracht?
Van de drie heren is Soy overduidelijk ook de dominante. Hij kan zijn wil doorzetten, behalve als hij dat juist niet wil, zoals in de roze kerk.

De tijd van Anke optellen 19:29 1+9+2+9=21. U
De tijd van Daniël optellen 22:18 is 13. M
De tijd van Soy optellen 24:48 is 18, R
De tijd van Ranomi optellen 29:18 is 20 T
De tijd van Jurre optellen 29:57 is 23 W .
U M(ol) R(anomi) 2023? of 13 18 23, 18 is precies het midden van 13 en 23. M S(oy) 23. Of U Midden R+T 23 = U S 23.

Allemaal hebben ze hun strookjes met nummers bijgewerkt. Daniel en Soy controleerden het achteraf.
De zones waren?:
Anke(blauw) vragen 1 2 3 4,
Ranomi(rood) vragen 5 6 7 8,
Soy(groen)9 10 11 12,
Jurre(zwart) 13,14,15,16, 
Daniël(geel) 17 18 19.
Vraag 20 was hun eerste vraag.

Anke is gewoon van 1 naar 20 gegaan met de klok mee
Ranomi is via gebied Anke naar Daniëls gebied gelopen. Dus van 5 4 3 2 1 19 18 17 . Tegen de klok in. En toen weer terug?
Soy is richting Jurre gelopen.  9 10 11 12 13 14 15 16 met de klok mee.
Ranomi komt eerst Daniel tegen en daarna Jurre bij vraag 3 in de zone van Anke. Ze is Anke dan blijkbaar al gepasseerd.
Daniel is 17->19 van 1->3 met de klok mee
Jurre gaat dan sneller en is van 13->19 en van 1->3 gegaan. met de klok mee begonnen. Loopt dan achter Anke en Daniel aan.

Als Ranomi Soy en Jurre! verdenkt, dan is zij tegen het verkeer ingelopen tot aan beginpunt Daniël, heeft weinig vragen ingevuld en is toen achter haar medekandidaten aangelopen, die zij net gepasseerd was (Anke en Jurre) om te kijken wat zij invullen, zodat zij haar antwoorden daarop kon afstemmen. Uiteindelijk heeft ze vragen ingevuld op de 3 heren, dus niet alleen op Soy. Ranomi zal na dit doolhof minder overtuigd Soy gaan verdenken maar ook de andere twee.

Ik ben je echt compleet tijd met het koppelen van hun eliminatietijden aan letters.. Alsof ze van tevoren hebben afgesproken dat ze op een exacte tijd moesten binnen komen zodat de regie er een hint van kon maken  ??? ???
Of maak je een grapje?

Offline 22mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #114 Gepost op: 23-02-2023, 22:09:46 »
Ik ben je echt compleet tijd met het koppelen van hun eliminatietijden aan letters.. Alsof ze van tevoren hebben afgesproken dat ze op een exacte tijd moesten binnen komen zodat de regie er een hint van kon maken  ??? ???
Of maak je een grapje?
Wellicht bedoelt als een hint van de regie? De tijden hoeven niet te kloppen

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #115 Gepost op: 23-02-2023, 22:26:50 »
Maar dat zou betekenen dat ze bij het onthullen van de hint dat ook moeten toegeven… dat gaan ze niet doen :)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #116 Gepost op: 23-02-2023, 22:39:53 »
Nee tijden verzinnen voor een hint en daarmee kandidaten een nep tijd geven? Daar geloof ik absoluut niet in. Het blijft een spel, met echte tijden en echte opdrachten. Men slaat een beetje door wellicht?
Kijken wie het meest kandidaats reageert, is de beste strategie ;-)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #117 Gepost op: 23-02-2023, 22:56:29 »
Mooi overzichtje! Anke zat op Ranomi. Dat zou willen zeggen dat de kans aanzienlijk is dat volgende keer Soy afvalt.
Maar... de makers van Wie de Mol zijn toch niet zo dom dat ze dat doen? Vaak als er dingen vrij duidelijk één kant lijken uit te wijzen, verandert er later toch nog iets. Dat zou in dit geval kunnen zijn: Soy verandert in de komende aflevering van Mol en zet volgende keer op iemand anders in (maar wij krijgen niet te zien op wie).

Wat ik eigenlijk heel vreemd vind is dat Soy alles op Ranomi heeft ingevuld.
Soy, als kandidaat, zou dan toch een reden moeten hebben om haar zo te verdenken. Heeft hij iets gezien/opgemerkt waardoor hij zeker denkt te zijn dat zij de MOL is? Anders zou ik dit, in dit stadium, niet van een kandidaat verwachten. 
De enige andere mogelijkheid is dat Soy zelf de MOL is en alles op Ranomi heeft ingevuld om de anderen op een dwaalspoor te zetten.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #118 Gepost op: 23-02-2023, 23:13:25 »
Wij vinden Ranomi vaak erg passief en reactief. De kandidaten noemen haar echter bloedfanatiek, maar ook zij haalt weinig binnen. Dus ik denk dat de verdenking 2 ledig is: bloedfanatiek, maar niet effectief. En dat ze misschien een andere rol in het groepsproces aanneemt dan de anderen. Voor mijn gevoel staat ze er een beetje “buiten”. Zoals Annemarie  en dat Soy (net als Anke en anderen) dat verdacht vinden. Dus meer op gevoel dan op FTM.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Analoge Test
« Reactie #119 Gepost op: 23-02-2023, 23:16:42 »
OK maar je moet wel heel zeker zijn om in dit stadium alles op 1 te zetten.
En daar moet dan een reden voor zijn.