Auteur Topic: Bedenk je eigen molopdracht!  (gelezen 1508 keer)

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Bedenk je eigen molopdracht!
« Gepost op: 10-03-2023, 14:06:50 »
In het kader van je creativiteit de vrije loop laten, ben ik heel benieuwd wat voor opdrachten jullie zelf bedenken in het nieuwe seizoen van wie is de mol.
Dit mag natuurlijk op welke manier, en met welk verdiende troef dan ook!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bedenk je eigen molopdracht!
« Reactie #1 Gepost op: 10-03-2023, 16:02:15 »
Opdracht: Ketchupproeven

De kandidaten moeten individueel vijf soorten ketchup proeven:
- Heinz
- Vandemortele
- Devos Lemmens
- Pauwels Sauzen
- Zeisner

Als ze er de Heinz uithalen, mogen ze een kwartier spreken met topmolloot Heinz voor advies.

Als ze er de beste ketchup, de Zeisner, uithalen, wordt er 500 euro verdiend voor de pot (per kandidaat).

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Bedenk je eigen molopdracht!
« Reactie #2 Gepost op: 10-03-2023, 16:22:20 »
Het topic kan wel dicht geloof ik want hier komt niemand meer overheen. ::) ::rofl::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Bedenk je eigen molopdracht!
« Reactie #3 Gepost op: 10-03-2023, 16:31:33 »
Misschien wel iets te makkelijk. Heinz is zo lekker zuur. Makkelijk herkenbaar  :P
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Bedenk je eigen molopdracht!
« Reactie #4 Gepost op: 10-03-2023, 22:54:35 »
In het kader van je creativiteit de vrije loop laten, ben ik heel benieuwd wat voor opdrachten jullie zelf bedenken in het nieuwe seizoen van wie is de mol.
Dit mag natuurlijk op welke manier, en met welk verdiende troef dan ook!

Ach ik wilde dit topic ook opengooien na de finale, mijn brein loopt over van de geniale ideeën. Heb zelfs een heel schema met welke opdracht waar in het seizoen gespeeld zou kunnen worden.  ::rofl::

Dus mijn rare kronkel gehad hebbende, hier een van die opdrachten:

Omgekleed:
De opdracht wordt gespeeld door 8 kandidaten. Wie ieder een kledingstuk aanhebben. Ook zitten ze allemaal in een andere ruimte met hierbij een aantal aanwijzingen over de locatie van de andere kandidaten en de kleren die iedere paspop op de eindlocatie aan heeft.

Er zijn 4 paspoppen en dus in totaal 8 kledingstukken. 4 broeken, 4 truien.

Als ze op de eindlocatie zijn mogen ze niet meer terug om de hints te zoeken. Vervolgens moeten ze op basis van de hints de kledingstukken aan de juiste paspop hangen. Het is dus verstandig om zowel, zoveel mogelijk hints als kandidaten te vinden.

Oh ja, de kandidaten hebben de kleren verkeerd om aan. Ofwel de een heeft een broek op zijn hoofd. en de ander een trui om zijn benen.

Voor elke pop die compleet en juist aangekleed is verdienen ze 500,-

Edit: Omgekleed is een veel betere titel bedenk ik me... ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 12-03-2023, 00:06:32 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Bedenk je eigen molopdracht!
« Reactie #5 Gepost op: 11-03-2023, 19:19:31 »
Het spel wordt gespeeld door twee kandidaten die elkaar blindelings moeten vertrouwen. Het is aflevering 3 en er zijn nog 8 kandidaten over, dus 4 koppels van twee kandidaten.

Kandidaat 1 kan zien en kandidaat 2 draagt een blinddoek.
Kandidaat 1 leidt kandidaat 2 door een doolhof en geeft aanwijzingen. Er zijn drie plekken mogelijk waar kandidaat 2 terechtkomt, dan mag de blinddoek af. Kandidaat 2 heeft dan 30 seconden om uit de ruimte te geraken en mee te nemen wat erin ligt.

1. Een deur die leidt naar een ruimte waar je een joker kunt vinden én 500 euro voor de pot. Om de joker te verzilveren moet de kandidaat beide meenemen.
2. Een deur met een kleine hint naar de mol en een joker. Om de hint te ontvangen, moet kandidaat 2 de joker afstaan aan kandidaat 1.
3. Een deur die leidt naar een zoomverbinding met de eerste afvaller, waarmee je 20 seconden kunt praten. Maar eerst moet je rennen door een douche vol derrie.

Een opdracht waar dus veel informatie te verdienen is/uit te wisselen is. Dus ik noem hem: Informatiekots  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Bedenk je eigen molopdracht!
« Reactie #6 Gepost op: 12-03-2023, 00:17:06 »
Alles op Rolletjes:

De kandidaten worden opgesplitst in twee groepen.
De eerste groep komt de controlekamer binnen en krijgt de uitleg.
De andere groep is verdeeld over het speelterrein, individueel opgesloten in rolcontainers.
Verspreid over het terrein zijn er ook pakketjes te vinden met een kleur erop. Deze moeten middels de rolcontainer op de eindbestemming terecht komen. Hoe meer pakketjes er op de eindbestemming zijn hoe meer geld ze verdienen, maar in 4 pakketjes zitten, in elk pakketje 2 jokers. Dit weet alleen de groep die opgesloten is geraakt. Om het nog lastiger te maken weten ze alleen in welk pakketje van een andere kleur dan die ze zelf moeten ophalen de jokers zitten.

Voor elk pakketje dat de eindstreep haalt verdienen ze 50,- tot een totaal van 2000,-
(Ofwel 11 pakketjes per kleur, waarbij er in eentje 2 jokers zitten.)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: Bedenk je eigen molopdracht!
« Reactie #7 Gepost op: 12-03-2023, 00:28:54 »
De kandidaten worden gescheiden en gaan lasergamen en krijgen te horen dat ze goed op de tegenstanders moeten letten. Er zijn echter geen tegenstanders alleen andere kandidaten en afleidingen. Iedere kandidaat die overblijft verdient 500 euro, maar als er slechts 1 persoon overblijft dan verdienen ze niets. 6-8 kandidaten, binnen met veel muren.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: Bedenk je eigen molopdracht!
« Reactie #8 Gepost op: 13-03-2023, 16:59:21 »
Nog een idee voor een opdracht. De kandidaten worden gesplitst in 3 duo's. De duo's moeten ieder een route lopen. De duo's hebben een aantal aantal aanwijzingen over hoe te lopen, maar het is bij de kandidaten niet bekend voor welke groep welke aanwijzing is en de aanwijzingen staan ook niet op volgorde. De drie duo's hebben verschillende typen aanwijzingen: één duo heeft foto's, één duo heeft stukjes tekst over hoe te lopen en het laatste duo heeft de informatie die nodig is om de juiste foto met de juiste stukken tekst te combineren door middel informatie die te vinden is in de buurt van de locatie van de foto. De duo's communiceren via portofoons om elkaar de aanwijzingen te geven. Per duo dat de finish haalt wordt er €1000 verdiend. Tijdslimiet ~30 minuten.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Bedenk je eigen molopdracht!
« Reactie #9 Gepost op: 14-03-2023, 00:27:23 »
Opgeslagen:

Voor de seizoensopener van dit zogenaamde seizoen, worden de kandidaten individueel per auto vervoerd naar de opdrachtlocatie, voordat ze daat eenmaal zijn wordt er over de radio meermaals naar de kandidaat gecommuniceerd:
"Goedemorgen naam kandidaat Zometeen zul je de eerste opdracht spelen, dit is natuurlijk hartstikke spannend. Om je een niet al te grote achterstand te geven, wil ik je alvast een beetje informatie geven. Je zult straks een codewoord moeten intoetsen om te kunnen ontsnappen. Dit codewoord is een willekeurig feitje van een van je medespelers. Deze informatie kun je vinden in de kandidatenmappen achter je op de hoedenplank. Dus ook informatie van de Mol. Omdat we nog wat zachtaardig willen zijn, mag je deze informatie opschrijven in je molboekje. Alle informatie die je nodig hebt om deze zoektocht te volbrengen ligt letterlijk achter jou. Succes. Oh ja voordat ik het vergeet, onthoud het woord Jokervisie."

Vervolgens wordt desbetreffende kandidaat in de ruimte opgeslagen. En begint de tijd te lopen. Ze hebben ieder individueel 15 minuten om uit de ruimte te ontsnappen, voor hun een kooi met geld erin, die ze openkrijgen middels een feitje over zichzelf. een kooi met een "?" die ze openkrijgen middels het woord Jokervisie. En een dichte deur die ze openkrijgen middels het feitje over de andere kandidaat.

Als de helft van de groep ontsnapt verdienen ze het gepakte geld. In totaal is er 2500,- mee gemoeid.

Daarnaast is het zo dat de zin "Alle informatie die je nodig hebt om deze zoektocht te volbrengen ligt letterlijk achter jou." Niet voor niets is gekozen. De kandidaat waarvan ze het feitje moeten weten zit letterlijk achter de kandidaat die op dat moment in de auto rijd.

met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?