Auteur Topic: [Aflevering 10] - Ontknoping  (gelezen 7272 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #20 Gepost op: 11-03-2023, 22:01:02 »
Toffe ontknoping ::bravo:: Fijn dat er ruim aandacht was voor molacties, t/m aflevering 5 zelfs bijna alle opdrachten behandeld! Ook de onthulling zelf was mooi vormgegeven, ik vond het toch nog even spannend ::regenboog::

Maarreh, we hadden het wel goed hè ::trots::
...óf niet!

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #21 Gepost op: 11-03-2023, 22:03:23 »
Prima slotaflevering. De aanwezigheid van het publiek kreeg niet de boventoon en er was ruim de tijd genomen voor de molacties.

Dus toch gewoon Jurre. Vanaf aflevering 4 kwam hij duidelijk bovendrijven en volgens mijn eigen 'objectieve' overzichtje had hij 81% kans om de mol te zijn. Toch ben ik op een gegeven moment voor Daniël gegaan, in eerste instantie om een beetje recalcitrant tegengewicht te geven aan een enorm dominante Jurre-tunnel, maar aan het einde ben ik er echt in gaan geloven. De reden waarom ik liever niet op Jurre wilde zitten is wel meteen duidelijk, want zoals sommigen al noemen, we hadden eigenlijk alles al gezien in de afleveringen, de stiekeme molacties waren er niet echt bij. Wat ook meteen heel knap is van Jurre, zo in-your-face mollen dat iedereen het kan zien, en toch maar door één persoon ontmaskerd worden. In het spel dan, want hier waren er wel genoeg die het zagen. Complimenten aan alle Jurre-verdenkers die wel volhardend waren!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #22 Gepost op: 11-03-2023, 22:05:46 »
Hemel, wat een lange tijd gezwets voor de mol bekendgemaakt werd. Maar een hele goede mol hoor! Ik was verbaasd dat Daniël als enige op Jurre zat; ik dacht dat Soy ook op Jurre zat, maar dat moet dan Ranomi geweest zijn.

Wel een raar moment was het dat Rik zei dat Soy en Anke bij de doolhoftest maar 3 vragen goed hadden. Daaruit kon je al afleiden dat hun verdachte(n) niet de mol was/waren.
Tell me what your telescope says

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #23 Gepost op: 11-03-2023, 22:09:46 »
Het enige wat we hier op het forum niet wisten, was hoe de enveloppen in het doolhof zijn verdwenen.
Verder teleurstellend. Geen enkele gedurfde MOLstreek. Veel theater en kinderachtig gedoe van, laten we zeggen, middelmatige MOL.
Ik had hem van het begin af aan in de gaten maar wilde er niet aan omdat ik er van uit ging dat de productie niet zo'n opvallend nepmollende MOL uitgekozen zou hebben.
Ben zeker niet negatief over de prachtige beelden van Zuid-Afrika of over de opdrachten. Leuke groep ::bravo:: ::bravo:: Geweldig gedaan Rik, Rick en crew ::bravo:: ::bravo::! Slechts negatief over de MOL.
Helaas, volgend jaar beter ::jaja:: ::jaja::



Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #24 Gepost op: 11-03-2023, 22:11:49 »
Leuke aflevering, gelukkig geen onzinnige interviews buiten.

Jurre een leuke mol. Denk dat de regie dit jaar niet veel anders kon dan veel in de afleveringen te laten. De rest van de groep was zo kandidaats dat Jurre voor ons alleen het nog maar kon zijn.

Offline Mit

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #25 Gepost op: 11-03-2023, 22:13:02 »
De mollicitatie van Daniel was erg goed. Ik ben verbaasd dat hij niet is gekozen als mol.

 Als hij de mol was geweest had hij niet zoveel geld verdiend als dit seizoen het geval was, en waardoor hij wat mij betreft de mol niet kon zijn.

Waarom is Ranomi de laatste aflevering opeens op Daniel gegaan?

« Laatst bewerkt op: 11-03-2023, 22:21:07 door Mit »

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #26 Gepost op: 11-03-2023, 22:14:58 »
Het seizoen was op bijna alle fronten top, m.u.v. de vindbaarheid van de mol. Daar heeft de edit grote steken laten vallen en is er ook een (podcast)blunder gemaakt. Met een geweldige kandidatengroep en een mol die in het spel lang onder de radar bleef maar wel echt molde, had het een onvergetelijk seizoen kunnen en moeten zijn, maar dat is niet gelukt. Als het volgend jaar o.a. aan de snijtafel wel goed gaat dan belooft dat veel voor 2024!  :) :) :)
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #27 Gepost op: 11-03-2023, 22:17:03 »
Het enige wat we hier op het forum niet wisten, was hoe de enveloppen in het doolhof zijn verdwenen.
Verder teleurstellend. Geen enkele gedurfde MOLstreek. Veel theater en kinderachtig gedoe van, laten we zeggen, middelmatige MOL.
Ik had hem van het begin af aan in de gaten maar wilde er niet aan omdat ik er van uit ging dat de productie niet zo'n opvallend nepmollende MOL uitgekozen zou hebben.
Ben zeker niet negatief over de prachtige beelden van Zuid-Afrika of over de opdrachten. Leuke groep ::bravo:: ::bravo:: Geweldig gedaan Rik, Rick en crew ::bravo:: ::bravo::! Slechts negatief over de MOL.
Helaas, volgend jaar beter ::jaja:: ::jaja::

Nepmollend? Heb jij een ander seizoen gekeken? Blij juist dat het iemand was die durfde te mollen maar op een hele slimme manier. Jammer dat je hem zo afkraakt, beetje frustratie omdat je het fout had? Niet nodig, ik
Vind hem de meest briljante mol ooit!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #28 Gepost op: 11-03-2023, 22:18:00 »
Fijne ontknoping! Natuurlijk komt het altijd wat langzaam op gang en de teksten van Rik hadden van mij korter gemogen, maar daarna vond ik het een uitstekende laatste live-aflevering. (Ik heb het liever niet live maar als je het dan toch doet dan ging het nu heel goed, lekker vlot en er is heel veel behandeld.) ::ok::

Offline eevski

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #29 Gepost op: 11-03-2023, 22:19:27 »
Gefeliciteerd aan alle mensen die goed zaten.

Ik ben een beetje teleurgesteld. Niet omdat ik niet goed zat, maar omdat ik de mol liever wat geraffineerder aan het werk zie.

Jurre was zo obvious dat ik me ook niet voor kon stellen dat dat de bedoeling was. Er moet iets te raden blijven toch?

Anyways, hopelijk volgend jaar beter. Minder jokers, meer schermen en een ondergrondse mol.

En gelukkig geen vox popjes deze keer :)
« Laatst bewerkt op: 11-03-2023, 22:21:47 door eevski »

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #30 Gepost op: 11-03-2023, 22:33:29 »
Ik sluit me aan bij de woorden van Daniel. Jurre heeft heel goed zijn rol als mol ingevuld, door actief (inderdaad "obvious") te mollen en dat zonder echt verdacht te worden in de groep. Enkel verdacht door Daniel! Petje af voor beiden. Ik had Jurre vanaf aflevering 6 door - en dat vind ik prima.

De ontknoping was érg langdradig, maar dat werd voor mij wel goed gemaakt door een mooie FPV drone shot als live openingsshot en flink wat tijd met de groep besteed aan (bijna alle) opdrachten, executies en molacties.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2023, 22:37:30 door daniwidm »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #31 Gepost op: 11-03-2023, 22:34:58 »
Mooi gedaan, lekker feitelijk, maar wat ontbrak is vragen aan de kandidaten wat ze van de mol vonden, of ze zelf nog íets gemerkt hebben of helemaal niets. Vorig jaar ontbrak dat ook al.

Offline _Malle_Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Doorgedraaide Molloot
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #32 Gepost op: 11-03-2023, 22:41:23 »
Verder teleurstellend. Geen enkele gedurfde MOLstreek. Veel theater en kinderachtig gedoe van, laten we zeggen, middelmatige MOL.
Ik had hem van het begin af aan in de gaten maar wilde er niet aan omdat ik er van uit ging dat de productie niet zo'n opvallend nepmollende MOL uitgekozen zou hebben.


Ga nou niet zo doen. Het hele seizoen heb je mensen die op Jurre zaten zitten afvallen. En nu doe je alsof je hem al doorhad. En dan die jongen ook nog afzeiken, terwijl hij het fantastisch gedaan heeft. Heb je teveel azijn zitten drinken?
Mollen ontmaskerd: Jurre, Renee, Jeroen, Rob, Merel, Jan, Thomas & Klaas (NL). Comfort, Uma, Lennart & Alina (BE).

Offline _Malle_Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Doorgedraaide Molloot
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #33 Gepost op: 11-03-2023, 22:42:31 »
Jurre was een geweldige mol! Lekker veel gemold, volop in het zicht van kandidaten, maar toch hadden ze hem niet door. Fijn, zo’n mol die echt geld wegspeelt en uit de pot haalt. Heerlijk seizoen!
Mollen ontmaskerd: Jurre, Renee, Jeroen, Rob, Merel, Jan, Thomas & Klaas (NL). Comfort, Uma, Lennart & Alina (BE).

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #34 Gepost op: 11-03-2023, 22:46:16 »
De mollicitatie van Daniel was erg goed. Ik ben verbaasd dat hij niet is gekozen als mol.

 Als hij de mol was geweest had hij niet zoveel geld verdiend als dit seizoen het geval was, en waardoor hij wat mij betreft de mol niet kon zijn.

Waarom is Ranomi de laatste aflevering opeens op Daniel gegaan?

Ja, Daniël was al mijn wensmol, en dat is na het zien van zijn mollicitatie  niet minder geworden. Maar die van Jurre en Ranomi waren ook gewoon goed. Ik had het als productie moeilijk gevonden hieruit een keuze te maken!
Woosie down?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #35 Gepost op: 11-03-2023, 22:58:38 »
Fijne ontknoping! Natuurlijk komt het altijd wat langzaam op gang en de teksten van Rik hadden van mij korter gemogen, maar daarna vond ik het een uitstekende laatste live-aflevering. (Ik heb het liever niet live maar als je het dan toch doet dan ging het nu heel goed, lekker vlot en er is heel veel behandeld.) ::ok::
Kan me hier helemaal in vinden. Ik vond het een prima aflevering 10. Het duurde inderdaad vrij lang voor de ontknoping kwam, het werd onmogelijk gerekt eigenlijk, maar toen bleek dat er best wel redelijk veel opdrachten behandeld werden dacht ik, ohja de aflevering duurt waarschijnlijk wel iets langer dan een uur. Dus uiteindelijk toch prima aflevering. Ik miste wel wat opdrachten in de tweede helft van het seizoen in de bespreking. Maarja.

Wat ik wel goed vind is dat de niet alleen maar zeggen "hele goede mol" wat ze namelijk elk jaar doen, maar ook wel dingen zeggen die specifiek voor Jurre zijn. Het feit dat hij steeds beslissingen "in de groep legt", waardoor de "schuld" als het ware ook wordt verspreid over de groep, vond ik wel een mooie tactiek.

Van zo'n aflevering toch altijd jammer dat de vroege afvallers zo weinig in beeld zijn. Sarah hebben nog wel een beetje gehoord, maar vooral Froukje was heel weinig aan het woord deze keer. Is heel vaak dat de tweede afvaller heel erg vergeten wordt.

Ik vond de jurk van Annick trouwens wel gaaf, dat blauw met die glitters :) Verder zag vooral Jurre er ook tiptop uit ::ok::

Ik ben over het algemeen best tevreden met aflevering 10, met seizoen 2023 en ook met Jurre als mol. Ik ga nog wel broeden op uitgebreide feedback :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #36 Gepost op: 11-03-2023, 23:01:13 »
Goede aflevering, fijn dat ondanks dat het live was de focus op opdrachten, kandidaten en finalisten lag. Ik was echt overtuigd van Daniël, dus moest even schakelen toen het Jurre bleek. Ik had gehoopt op heel veel nieuwe informatie, dat viel me wel een beetje tegen, we hadden eigenlijk alles al gezien of ingevuld (ik heb ook de Jurre tunnel goed gevolgd).
Knap van Jurre dat hij in het spel onder de radar bleef bij iedereen behalve Daniël.
Ik blijf wel met veel vragen achter. Want al die hints die we hebben gevonden... is dat echt toevallig? Of worden we expres ook op keer verkeerde been gezet?
Hoe dan ook, het blijft mijn favoriete programma en ik heb echt weer genoten.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #37 Gepost op: 11-03-2023, 23:01:45 »
Ga nou niet zo doen. Het hele seizoen heb je mensen die op Jurre zaten zitten afvallen. En nu doe je alsof je hem al doorhad. En dan die jongen ook nog afzeiken, terwijl hij het fantastisch gedaan heeft. Heb je teveel azijn zitten drinken?

Q.E.D.
Woosie down?

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #38 Gepost op: 11-03-2023, 23:02:50 »
Ondanks dat ik geen fan ben van een live finale (ik zie liever nog wat meer interactie tussen de kandidaten), heb ik genoten van deze aflevering!

Het openingsshot was fantastisch en daar hadden ze van mij verder op door mogen borduren. De finalisten daar bij die telefoon laten staan, het te lange  ‘praatje over de finalisten’ van Rik overslaan en in plaats daarvan meteen het terugblikfilmpje en dan weer terugschakelen wie van de finalisten live de telefoon oppakt.

Het terugblikfilmje bouwde de spanning nog wel goed op vond ik.

En fijn een mol die er vol voor durfde te gaan en toch niet verdacht werd door de kandidaten. Ik houd van een mol met lef! Ook leuk dat hij eerlijk was over zijn lastige momenten als mol en hoe verdacht hij overkwam bij het publiek thuis.
Hij heeft zijn molstrategie echt goed uitgedacht en tot de laatste opdracht uitgespeeld, erg knap.

Dat Jurre wat meer in het oog sprong bij de kijkers (zo erg dat ik het eerst niet wilde geloven), vind ik niet zo storend. Liever dit dan slap mollen.
Wel vind ik dat qua edit (bijvoorbeeld bij de opdracht waar Jurre  kerkgangers zocht), als qua soort opdrachten (de Safari), de productie nog wat andere keuzes had kunnen maken om hem net wat meer uit de wind te houden.

Al met al toch een goed gevoel over dit seizoen. Je ziet dat de makers nieuwe dingen aan het proberen zijn en ik hoop dat ze deze lijn doorzetten.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2023, 23:09:41 door Eva88ab »

Offline Sjeel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #39 Gepost op: 11-03-2023, 23:07:55 »
Jurre was voor mij de irritante kandidaat die maar niet af wilde vallen. Hij had meer een jokerface, met zijn lachje, dan een pokerface. Wat hij als mol gedaan heeft deed hij verder prima. Hier vonden wij als gezin alleen de jurering bij bv het koor en de foto opdracht niet leuk. Snap dat er cultuur en natuur in beeld moet, maar het maakte het spel voor ons als kijker wat saai. We hebben wel van het prachtige koor en de natuur genoten, maar daar hadden wel andere opdrachten bij bedacht kunnen worden.(zonder jury) Afspraak van de mol met zichzelf vonden wij ook een van de mindere opdrachten. Overigens was die laatste opdracht op het water wel weer erg leuk, net zoals het doolhof, hotel, badeend en op het strand. 

De inleiding op het bordes had wat korter gemogen, verder mooie laatste aflevering.