Auteur Topic: [Aflevering 10] - Ontknoping  (gelezen 7359 keer)

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #40 Gepost op: 11-03-2023, 23:10:32 »
Goede mol. Dat blijkt uit het feit dat hij veel gemold en gestuurd heeft, maar alleen door Daniel werd verdacht.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #41 Gepost op: 11-03-2023, 23:13:01 »
Het begin was wat langdradig, maar voor de rest een prima laatste aflevering. ::ok::

Op naar volgend jaar! En vanaf volgende week het allerbeste. :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #42 Gepost op: 11-03-2023, 23:15:56 »
Deze uitzending heeft "geluk"kig veel goed gemaakt omtrent dit seizoen.
Er bleek uiteindelijk toch een heleboel meer context te zitten achter de keuzes en molacties, dit maakt het altijd vermakelijker om ze nog een keer te zien.

Zeker geen slecht seizoen, ik ben alleen niet te spreken over de hoeveelheid nonkeuzes die de mol heeft hoeven te maken, maar ook dit is niet te wijten aan Jurre's eigen prestaties. Die waren juist fenomenaal goed, hij heeft zijn karakter perfect uitvergroot en binnen de groep totaal buitenspel gezet wat verdenking betreft. Dan krijg je een mol die op beeld veel laat zien, omdat ie er mee wegkomt. Dat de productie er dan voor kiest om een hoop hiervan gewoon uit te zenden is of het ander materiaal te ontlastend en komt Jurre als nog bovendrijven, of wilde ze dit seizoen de Miloushka edit weer naar boven halen. Hierbij is dus niet alles weggesneden, iets wat in het verleden nog wel eens voorkwam. (Wat dus in principe ook niet hoeft, want Nederland was alsnog redelijk prima verdeeld over het seizoen heen.)

Al met al een vermakelijk seizoen met een uitstekende mol, op naar molgend jaar!
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #43 Gepost op: 11-03-2023, 23:20:19 »
Was een leuke aflevering! Wel met wat losse eindjes, ik ga even naar het feedbacktopic.  ;D
« Laatst bewerkt op: 11-03-2023, 23:22:29 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #44 Gepost op: 11-03-2023, 23:28:29 »
Jurre was een prima mol, leuke acties!


De enige vraag die ik nog heb:
Daniel had bij de doolhof opdracht 5 enveloppen in zijn hand, dat was duidelijk te zien
Maar aan het eind van de opdracht had hij nog maar twee enveloppen in zijn hand.
Ik wil heeel graag weten hoe die 3 enveloppen verdwenen zijn.
Durven de makers de volledige beelden van Daniel bij deze opdracht te laten zien, van start tot eind?
Waarschijnlijk niet.

Ben benieuwd wat jullie denken dat er is gebeurd:
1) Daniel is onderweg 3 van de 5 enveloppen per ongeluk verloren
2) Daniel was een hulpmol ;)
3) Daniel moest nog een keer extra door het doolhof lopen voor wat extra opnames. Daarbij moest hij 5 enveloppen in zijn hand hebben om molloten op het verkeerde been te zetten
4) iets anders



Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #45 Gepost op: 11-03-2023, 23:32:15 »
Deze ontknoping viel best wel mee. We wisten dat we al bijna alles hadden gezien, dus zat niet echt te wachten op spectaculaire verrassingen.

Jurre top-mol. Slechts door één kandidaat ontmaskerd, dan heb je het gewoon uitstekend gedaan.
Best wel wat gewaagde acties. Wat meer geintjes achter de rug van de kandidaten had wel gemogen, altijd leuk om te zien.

Marley was gewoon in het roze.
Ik vind het wel heel absurd dat ze niet door hebben gehad dat Jurre zichzelf op deze manier heeft beschreven. ::oink:: ::rofl::

Blijf wel met wat vragen achter:

- De lekke band?
- Klopt. Klopt. Klopt. ?? Wist Jurre wat er in welke envelop zat?
- Geen uitgebreide en duidelijke beelden van de speedboot  ::niet-ok::

De montage en sommige opdrachten waren inderdaad wel iets te obvious, dus beetje bijschaven kan geen kwaad.
Verder zie ik online dezelfde mensen die vorig jaar klaagden dat Everon niet te ontmaskeren was, nu klagen dat Jurre te opvallend was. Tja, dan zal het nooit goed zijn.

Niets is duurzaam, behalve de afwisseling.


EDIT: Daniël is gewoon met 5 pakbonnen gepakt door de tegenstander  ::jaja::



Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #46 Gepost op: 11-03-2023, 23:57:08 »

EDIT: Daniël is gewoon met 5 pakbonnen gepakt door de tegenstander  ::jaja::

Ja, dat is toch echt supermols van Daniël? O wacht..  ;D
Jurre heeft het goed gedaan! Bijna overal wel wat uitgehaald.  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #47 Gepost op: 11-03-2023, 23:58:33 »
Nepmol hé  ::zwaai::

(Hij was wel de eerste, dus had geen plattegrond gezien)

Offline Allomol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #48 Gepost op: 12-03-2023, 00:03:50 »
Yee-hah! Jurre is de  :o en het Die-is de-Mol-model heeft hem aangewezen, sterker nog dat is gelukt vanaf aflevering 1. Ik ben eerlijk gezegd behoorlijk trots op dit resultaat. ::tandpastasmiley::

Bekeken vanuit de data-analyse is Wie is de Mol een lastig te kraken probleem. Aan de ene kant is er gewoon niet erg veel data beschikbaar om te analyseren. Er zijn maar tien kandidaten en er is maar één Mol. Per seizoen zijn er maar negen afleveringen en per aflevering is er maar een uurtje televisie.  Aan de andere kant zijn we als molloten ook nog onze eigen grootste vijand. Tunnelvisie (lees: confirmatie bias) is natuurlijk een bekend fenomeen, maar zeker zo belangrijk is ons onvermogen als mensen om kans-inschattingen bij te stellen aan de hand van nieuw verkregen informatie.

Wat we nodig hebben is een kwantitatief model dat ons in staat stelt stap voor stap nieuwe stukjes informatie op een zo objectief mogelijke manier te verwerken tot een steeds betere kans-inschatting. Dan is zelfs WiDM te kraken. Het Die-is-de-Mol model probeert precies dat te doen: het kloppend hart van het model is een Bayesiaans netwerk aangevuld met een aantal beslisbomen.

Voor de volledigheid, het eindplaatje van seizoen 2023:
Introductie – 1. Jurre (22%), 2. Daniel/Nabil/Ranomi (12%).
Aflevering 1 – 1. Jurre (53%), 2. Sander (15%), 3. Daniel/Ranomi (8%).
Aflevering 2 - 1. Jurre (79%), 2. Sander (12%), 3. Anke (3%). (Sarah en Froukje vallen af).
Aflevering 3 – 1. Jurre (94%), 2. Anke/Ranomi (2%). (Sander valt af).
Aflevering 4 – 1. Jurre (99,6%). (Annick valt af).
Aflevering 5 – 1. Jurre (99,8%).
Aflevering 6 – 1. Jurre (99,96%). (Nabil valt af).
Aflevering 7 – 1. Jurre (99,98%). (Anke valt af).
Aflevering 8 – 1. Jurre (99,998%).
Aflevering 9 – 1. Jurre (99,999%). (Soy valt af).

Tot volgend seizoen!
Oke, en dus is alles precies wel
wat het niet lijkt te zijn?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #49 Gepost op: 12-03-2023, 00:33:49 »
Dju, in het zicht van de haven (20.25) switchte ik van mol jurre naar Daniël......

Offline Treveo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #50 Gepost op: 12-03-2023, 06:23:40 »
Voor mij was de live uitzending lastiger te volgen dan normaal door mijn doofheid: hoe had Daniël Jurre precies door?

Daniël zag gewoon dat Jurre een ander woord ging opschrijven voor Ranomi of hoe precies?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #51 Gepost op: 12-03-2023, 08:16:24 »
zoals ik het begrepen had waren alle woorden die gezocht waren een x aantal letters en het duidelijk foute woord dat jurre had vertaald voor Ranomi had ook dat aantal letters en volgens Daniël duidde dat op voorkennis. En dus is hij vanaf toen 100% gegaan voor jurre in de tests

Offline Plopje74

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #52 Gepost op: 12-03-2023, 09:01:04 »
Goed gedaan Jurre👍🏻 ik vond het een fantastisch seizoen 🍀

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #53 Gepost op: 12-03-2023, 10:15:15 »
Ik ben een weekendje weg, heb even geen tijd uitgebreid te reageren maar prima aflevering  en hele goede en leuke mol.

Wat ik hierboven nog niet gelezen heb: Het bleek ook dat de verdenkingen die we gezien hebben gewoon waar zijn. Sander op Soy afgevallen. Annick en Nabil heel dicht bij elkaar en kort na elkaar afgevallen. Soy die gewoon Nabil bleef verdenken. En zelfs in aflevering 7 nog 2 kandidaten (Soy en Anke) die slechts 3 vragen goed hadden.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #54 Gepost op: 12-03-2023, 10:57:17 »
Rik: "Dat je bij zo'n intelligente groep kandidaten onder de radar bent gebleven, is reuze knap."
Nou ja, zo intelligent waren ze nu ook weer niet.

Jurre in interview:
"Ze snappen nu waarom ik zo vaak voor mezelf ging. Dat was niet omdat ik het de groep niet gun, maar gewoon omdat ik de Mol was."

Tja, als je dat kandidaten nog moet uitleggen?  :o

Offline KruitMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #55 Gepost op: 12-03-2023, 11:14:09 »
Gister voor het eerst bij een live ontknoping geweest, was erg geslaagd. Alles was goed georganiseerd, zelfs koffie en thee automaten waren toegevoegd vanwege de kou.
De hele uitzending was goed te volgen op het grote scherm, leuk om mee te maken dat ze meerdere takes van de intro/proloog doen en dan vervolgens de beste selecteren om uit zenden vlak voor het 20u journaal.

Nadat de uitzending over was gaf Jurre nog een korte speech voor het publiek. Daarin gaf hij aan dat hij er ontzettend van genoten heeft, bedankje aan de crew, vriend en kandidaten, en gaf advies aan de volgende Mol om er ook vooral veel van te genieten omdat het erg leuk is.

Geslaagde avond!

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #56 Gepost op: 12-03-2023, 11:37:30 »
Wat een geweldig seizoen!!
Hij was ouderwets goed, met een fantastische mol die ook echt tot aan de allerlaatste opdracht zijn kansen gepakt heeft om te mollen. Echt geweldig.
Zie veel mensen (niet hier, maar op social media) zeuren dat het de slechtste mol ooit is, slechtste seizoen, lag er te dik boven op etc etc.
Zo jammer, want dat is gewoon totaal niet waar.
Ik ben zelf Jurre pas gaan verdenken na dat Nabil er uit was, altijd nog met gevoels-mol Anke er bij en pas toen zij er uit ging was ik er zeker van dat het Jurre was.
Jurre heeft er letterlijk alles gedaan om te mollen en dan is het moeilijk uit de edit te houden, plus er wordt al jaren gezeurd dat het niet te doen is, dat er nep mollen zijn, nou nu dus niet en I love it!
En er was maar 1 kandidaat die hem ontdekt heeft, daar gaat het uiteindelijk om. Liever ontdekt door 1 van de 9 kandidaten maar wel door 50% van de kijkers (alsnog weinig), dan dat de kijkers de mol niet door hebben maar alle kandidaten wel.
Dit seizoen staat zeker in mijn top 3, en ik kijk alweer uit naar volgend jaar. Dat ze het weer zo ouderwets goed mogen maken als nu!

Offline EdAnt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #57 Gepost op: 12-03-2023, 11:40:48 »
Ik was gisteren bij de ontknoping van WIDM? bij Paleis Soestdijk. Vanuit het voorste vak ("VIP-vak) heb ik wat foto's gemaakt.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #58 Gepost op: 12-03-2023, 11:46:36 »
Leuke foto's! Heb je er ook eentje dat ze omgedraaid staan en met hun hoofd wel naar de camera kijken? ;)

Offline EdAnt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #59 Gepost op: 12-03-2023, 12:03:02 »
Dank je! Wat betreft de foto's. Bedoel je zoiets: