Auteur Topic: [Hints] De geheime aanwijzingen die in de serie verstopt zaten  (gelezen 8046 keer)

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Hints] De geheime aanwijzingen die in de serie verstopt zaten
« Reactie #20 Gepost op: 12-03-2023, 00:06:47 »
Ik heb liever dit dan dat ze veel te duidelijk zijn zoals we in het verleden wel eens hebben gehad. De hints moeten toch altijd heel lastig zijn voor de makers, de scheidslijn tussen te vaag en te duidelijk is heel dun.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] De geheime aanwijzingen die in de serie verstopt zaten
« Reactie #21 Gepost op: 12-03-2023, 00:21:57 »
Rode draad hints vind ik persoonlijk wel veel leuker dan een one-off. Maar dat komt omdat je dan beloond wordt voor je speurwerk. een hint zoals Model vindt ik ook leuk, omdat deze niet onomstootbaar is, maar wel duidelijk is.

Om even terug te halen:
Ook "Renée klopt" vond ik een hele mooie aanwijzing, een bewuste edit die als je oplet niet te missen is.

Dat soort hints zijn leuk, niet een oenemeloen waar ze met moeite een fatsoenlijk anagram uit hebben gepoept. ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Hints] De geheime aanwijzingen die in de serie verstopt zaten
« Reactie #22 Gepost op: 12-03-2023, 01:39:25 »
Zo heel slecht vind ik ze niet eens dit jaar.
Oenemeloen en Model gewoon solide.
Spuiten en Slikken verwijzing was wel leuk gevonden.
3 Keer 'Jurre' door Rik is ontdekt op dit forum en vond ik zelf toen al wel een aannemelijke. Die Daniël zei het toch niet voor niks?

maar die badeend... tja...
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Hints] De geheime aanwijzingen die in de serie verstopt zaten
« Reactie #23 Gepost op: 12-03-2023, 08:48:54 »
Die randomness in de kwaliteit van de hints dit jaar: het bevestigt nog maar eens waarom ik nooit naar hints zoek of me er door laat beïnvloeden.
De badeend hint snap ik nog niet, zo zwak als die is.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Hints] De geheime aanwijzingen die in de serie verstopt zaten
« Reactie #24 Gepost op: 12-03-2023, 09:33:52 »
Van sommige hints in Wie is de Mol? kan ik echt genieten, bijvoorbeeld de Tsemi-hint naar Jan (een anagram van it’s me, en de lettercontouren van het woord ‘Jan’ zijn te zien in de Georgische tekst). Dit seizoen kloppen bepaalde hints naar mijn mening onvoldoende. Zo is een meloen eigenlijk geen (Mol)fruit, maar een groente, en met een goede pokerface kun je de factor geluk juist tegengaan. De hint ‘luck kost geld’ vond ik wel erg sterk.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Hints] De geheime aanwijzingen die in de serie verstopt zaten
« Reactie #25 Gepost op: 12-03-2023, 10:54:49 »
Oenemeloen was dan in elk geval wel weer zo'n krom woord dat leek alsof dat gedwongen erin moest van de productie, dus een assistentiemomentje van Jurre. Ik herinner me dat bijv. Jon ook zo'n enorm kromme zin erin moest biechten, dat sloeg nergens op. Zijn wel de momenten waarop de alarmbellen bij puur de kijker moet af gaan, dus dit vond ik nog wel de beste hint. De slechtste is moeilijk kiezen, pokerface/badeend gaan bij mij gelijk op.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] De geheime aanwijzingen die in de serie verstopt zaten
« Reactie #26 Gepost op: 12-03-2023, 11:17:49 »
De overeenkomst tussen Jurres t-shirt en de grote badeend was duidelijk, maar om dit te koppelen aan Guus Geluk vind ik wel heel vergezocht.

Die S en S-hint slaat helemaal nergens op, want je houdt 1 e en 2 s-en over.

Bijzonder inderdaad. Ik zou bijna weer teruggaan naar de Daniël-tunnel als dit dé hints zijn.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De geheime aanwijzingen die in de serie verstopt zaten
« Reactie #27 Gepost op: 12-03-2023, 11:30:49 »
Guus Geluk is wel degelijk relevant als je je inleeft in Jurre die dat zijn hele leven al moet horen.
Dat  de vele vieren geen aanwijzing zijn, geloof ik niet. Al die vieren in die code, toeval? Hij zette zelf een klavertje vier naast zijn naam.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De geheime aanwijzingen die in de serie verstopt zaten
« Reactie #28 Gepost op: 12-03-2023, 12:15:31 »
En dat het badeend -> Donald Duck -> Guus Geluk -> Jurre Geluk was had ik ook niet verwacht.

Zowel badeend > spetter Pieter pater > Ranomi zwom ooit in het water als badeend > rubber ducky als ding bij hacken > Daniel vond ik beide een stuk logischer.

Maargoed zoals zo vaak zijn de echte aanwijzingen multi interpretabel dat ik meer en meer blij ben me enkel te focussen op molpositie en voorkennis.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Hints] De geheime aanwijzingen die in de serie verstopt zaten
« Reactie #29 Gepost op: 12-03-2023, 12:17:06 »
Heel af en toe hebben hints nut, als ze je nét op het juiste moment de juiste kant op laten kijken. Toen mijn Mol Sander afviel, was het eerste was me van aflevering 3 te binnen schoot de 'Model -> De Mol'-hint die ik had opgemerkt. Mede daarom switchte ik die avond nog naar Jurre, en ik ben er nooit meer van afgestapt.

Ik was niet de enige die het zag, maar zo'n kleine maar sterke hint zelf vinden maakt het mollenspeuren toch leuk ::trots::
...óf niet!

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] De geheime aanwijzingen die in de serie verstopt zaten
« Reactie #30 Gepost op: 12-03-2023, 12:36:45 »
De kwaliteit van de hints liep echt ontzettend uiteen dit jaar! 

“A stroke of luck” “Oenemeloen” en “Model” vind ik gewoon heel degelijke hints.

 “S E S” en een gele Guus geluk…? ehhh nogal ruim geassocieerd. We hebben hier echt veel betere hints gevonden naar andere kandidaten. Maar goed, die vage hints zijn dan ook wel weer leuk als ze dan toch ontdekt worden door Hannie58 op Facebook.   ::rofl::

Wat ik wel echt heel jammer vind is dat er niet echt een complexere hint in zat. Geen rode draad, of iets dat je met wat langer puzzelen had kunnen vinden. Ik zal later eens terugkijken in de lijstjes, maar het lijkt erop dat dat vorig jaar ook niet zo was. Dus misschien een trend naar versimpeling…?

 

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Hints] De geheime aanwijzingen die in de serie verstopt zaten
« Reactie #31 Gepost op: 12-03-2023, 13:57:57 »
Van sommige hints in Wie is de Mol? kan ik echt genieten, bijvoorbeeld de Tsemi-hint naar Jan (een anagram van it’s me, en de lettercontouren van het woord ‘Jan’ zijn te zien in de Georgische tekst).

Oh, dat vond ik dan weer de slechtste hint ooit. Dat dorp heet gewoon zo. En het Georgisch ziet er nou eenmaal zo uit.
Sindsdien heb ik het gevoel dat ze toch echt achteraf hints die molloten verzonnen hebben toevoegen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Hints] De geheime aanwijzingen die in de serie verstopt zaten
« Reactie #32 Gepost op: 12-03-2023, 14:00:15 »
Bijzonder inderdaad. Ik zou bijna weer teruggaan naar de Daniël-tunnel als dit dé hints zijn.  ;D

 ::rofl:: ik wil met je mee  ::rofl::

De badeend Jurre hint was oorspronkelijk denk ik toch echt een hint naar DWDD, waar jarenlang badeendjes in het decor verstopt waren. Maar door de ophef eind november is denk ik op het laatst besloten deze hint niet te gebruiken. In de podcast de opmerking dat het eendje niets betekent, behalve dan dat er een jaarlijkse badeendjes race is, later de (ik zal het netjes zeggen) niet zo sterke hint naar Guus Geluk, waarbij de gele kleur dan dé aanwijzing zou moeten zijn... ik geloof er niet zo in.

Oh, dat vond ik dan weer de slechtste hint ooit. Dat dorp heet gewoon zo. En het Georgisch ziet er nou eenmaal zo uit.
Sindsdien heb ik het gevoel dat ze toch echt achteraf hints die molloten verzonnen hebben toevoegen.
Mogelijk geholpen door de pogingen hier om het eendje aan Jurre te linken, onder het mom van 'beter iets, dan niks' ;)

Met de link naar DWDD zou ik enthousiast kunnen zijn, met de link naar Guus Geluk toch echt een stukje minder.
Tijd om af te kicken en langzaam uit de ingestorte Daniël tunnel te kruipen  :o ;D

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] De geheime aanwijzingen die in de serie verstopt zaten
« Reactie #33 Gepost op: 12-03-2023, 14:01:51 »
Die hints zijn elk jaar weer een aanfluiting. De onbenulligste zijn hier al zo'n beetje benoemd. Hier zou ik graag die van de letters MOL willen toevoegen. Serieus?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De geheime aanwijzingen die in de serie verstopt zaten
« Reactie #34 Gepost op: 12-03-2023, 14:05:41 »
Wellicht dat ze met het negatieve beeld dat op dit moment rond DWDD speelt de hint wat hebben aangepast?
Ik vond die verklaring nl logischer dan de huidige.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] De geheime aanwijzingen die in de serie verstopt zaten
« Reactie #35 Gepost op: 12-03-2023, 14:29:05 »
De hints liggen volledig in lijn met wat we hadden kunnen verwachten. Ik zie geen reden om te denken dat hints eigenlijk anders in elkaar staken (of dat er betere hints waren die ze geheim houden).

Edit: Het enige rare vind ik dat er geen hints in de titels zaten? Hadden ze wel even kunnen zeggen. ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 12-03-2023, 14:30:53 door Heinz »

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Hints] De geheime aanwijzingen die in de serie verstopt zaten
« Reactie #36 Gepost op: 12-03-2023, 15:19:51 »
Oh, dat vond ik dan weer de slechtste hint ooit. Dat dorp heet gewoon zo. En het Georgisch ziet er nou eenmaal zo uit.

De slechtste hint ooit zelfs ... Ik vind het een goede hint omdat je deze plausibel kunt ontkrachten, precies om de reden die je aangeeft. Bij bijvoorbeeld het Larry Bird-shirt van Everon gaat dat lastiger in mijn optiek, omdat het minder in de lijn der verwachting ligt dat Everon fan is (geweest) van deze basketballer, bijgenaamd ‘De Boerenkinkel uit French Lick’. Origineel bedacht, hoor, daar niet van!

Overigens had Jurre het shirt met de gele vogel al in zijn bezit voordat hij is uitgekozen als Mol.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Hints] De geheime aanwijzingen die in de serie verstopt zaten
« Reactie #37 Gepost op: 12-03-2023, 15:43:31 »
Dat dorp en de badeend hebben in principe wel iets gemeen. Als er een andere mol was gekozen zaten ze alsnog in de serie. En daarom vind ik het slechte hints.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Hints] De geheime aanwijzingen die in de serie verstopt zaten
« Reactie #38 Gepost op: 15-03-2023, 12:02:27 »
Soms denk ik dat ze die hints er gewoon achteraf bij verzinnen, net als die muzikale aanwijzingen destijds. Dat S en E zou verwijzen naar Spuiten en Slikken, werkelijk?  ::)

Same, de badeend voelt voor mij ook zo. Die opdracht hadden ze lijkt mij sowieso al wel bedacht voordat Jurre de mol was en kon veel makkelijker gelinkt worden aan andere kandidaten in het spel (Ranomi, Daniël)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hints] De geheime aanwijzingen die in de serie verstopt zaten
« Reactie #39 Gepost op: 15-03-2023, 12:28:19 »
De morse bij de Abseilen kistjes dan geen officiële hint?  Bizar ???

Die S & E hint was de enige die ik nog niet gehoord had. Dat was dan waarschijnlijk de enige die de makers zelf hadden verzonnen   ::jaja::

Dan zou het toch Spuiten en Elikken moeten zijn?

Wel een recyclebare hint trouwens, want als Emma mee gaat doen, kunnen ze die van stal halen. Zou een stunt zijn als zij dan ook de mol blijkt te zijn, omdat níemand dat verwacht.