Auteur Topic: [Hints] De geheime aanwijzingen die in de serie verstopt zaten  (gelezen 8050 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] De geheime aanwijzingen die in de serie verstopt zaten
« Reactie #40 Gepost op: 15-03-2023, 16:37:12 »
::rofl:: ik wil met je mee  ::rofl::

De badeend Jurre hint was oorspronkelijk denk ik toch echt een hint naar DWDD, waar jarenlang badeendjes in het decor verstopt waren. Maar door de ophef eind november is denk ik op het laatst besloten deze hint niet te gebruiken.

Dat zou ik dan weer een stuk logischer vinden inderdaad. En ook eens met de rest van de post.  ::ok::

Dan zou het toch Spuiten en Elikken moeten zijn?

Wel een recyclebare hint trouwens, want als Emma mee gaat doen, kunnen ze die van stal halen. Zou een stunt zijn als zij dan ook de mol blijkt te zijn, omdat níemand dat verwacht.

Je had meerdere S'en en E's; dan misschien Spuiten En Slikken?
Zo klopt het weer, maar ik vind het wel wat vergezocht allemaal.

Wie weet is Emma volgend jaar wel de mol.  ;D Dan kun je trouwens ook nog een extra S van Songfestival maken, als puntendoorgeefster vond ik haar legendarisch.  :D ('toonaangevend' vind ik in dat opzicht ook een mooie hint naar Emma trouwens)

Ik begin ook wel steeds meer te vermoeden dat sommige hints er (achteraf) bij worden gehaald. Jurre maakte bij de uitleg voor mij ook niet altijd de indruk dat hij erin geloofde.  ;)

Dat dorp en de badeend hebben in principe wel iets gemeen. Als er een andere mol was gekozen zaten ze alsnog in de serie. En daarom vind ik het slechte hints.

Ook mee eens!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] De geheime aanwijzingen die in de serie verstopt zaten
« Reactie #41 Gepost op: 16-03-2023, 13:26:22 »
Dat dorp en de badeend hebben in principe wel iets gemeen. Als er een andere mol was gekozen zaten ze alsnog in de serie. En daarom vind ik het slechte hints.
Alleen klopt het wel. Zoals met elke hint hoeft deze geen 100% uitsluitsel te geven. Ik kan slechtere hints bedenken die dat wel hadden... Kloosterhint en de gebarentaalhint.

Slechter want hierdoor wordt een hele serie verpest, omdat discusiëren onmogelijk wordt gemaakt.

Dus of je hebt hele vage nietszeggende anagrammen en associaties waardoor je er niet meer naar hoeft te gaan zoeken. Of ze zijn precies te makkelijk waardoor niemand er meer omheen kan.

Ga er maar aanstaan...

met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] De geheime aanwijzingen die in de serie verstopt zaten
« Reactie #42 Gepost op: 16-03-2023, 14:06:29 »
De beste hints zijn vaak de hints die er niet bewust in worden gestopt. Voorbeeld hiervan de morse code met de rondjes en vierkanten die JG oplevert. Waarom zou je dan nog moeite doen om er flauwe hints in te stoppen?

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Hints] De geheime aanwijzingen die in de serie verstopt zaten
« Reactie #43 Gepost op: 19-03-2023, 18:09:27 »
Soms denk ik dat ze die hints er gewoon achteraf bij verzinnen

Dit is gewoon waar, viel in 2018 al mega op toen een hint was dat Jan in afl. 1 een M gebaar maakte toen hij een brug uitbeeldde aan een local. Was echt gewoon achteraf geschreven. Of dat de 33 op Everons hemd zou verwijzen naar 22 (dubbeling van getallen). Niet eens ver gezocht te noemen, eerder onbegrijpelijk

'Pokerface' omdat je 'Geluk' nodig hebt bij poker? Budget voor hints was in ieder geval op zo te lezen  ::rofl::  ::rofl::

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] De geheime aanwijzingen die in de serie verstopt zaten
« Reactie #44 Gepost op: 26-09-2023, 23:13:37 »
Just an afterthought.

Ik had de badeend ergens wel wat sterker gevonden als ze deze hadden gecombineerd met de struisvogels en andere vogel shots in het seizoen...

Dan waren het allemaal Geluksvogels. Net als Jurre die blijkbaar alleen maar geluk had met jokers en vrijstellingen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] De geheime aanwijzingen die in de serie verstopt zaten
« Reactie #45 Gepost op: 28-09-2023, 13:42:37 »
Hahah wat een heerlijke nabrander zo laat nog! Het kan je maar bezighouden.

Toch is deze echt niet meer te lijmen. Hij gaat de boeken in als de sufste hint ooit.  ::rofl::

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] De geheime aanwijzingen die in de serie verstopt zaten
« Reactie #46 Gepost op: 29-09-2023, 12:06:11 »
Mwah, was aan het teruglezen en dat schoot me te binnen. Dus vandaar.

Maar suf is de hint niet per se... alleen met klavertjes vier en hoefijzers gaan pronken zou wel een dooddoener zijn geweest.  ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] De geheime aanwijzingen die in de serie verstopt zaten
« Reactie #47 Gepost op: 2-10-2023, 01:02:09 »
Ik vind het wel mooi gevonden @DRenziboy.  ::ok::

Maar ik ben het ook wel eens met annebeestje. De hint naar:
"Badeendje - Guus Geluk - Mol Geluk"
vind ik - zelfs na een half jaar ::rofl:: - ook de sufste hint ooit.
Sorry.  ;)

Nou ja, het volgende seizoen komt steeds dichterbij. Ik hoop op betere hints (eigenlijk probeer ik vooral om alle hints te negeren voortaan, maar mezelf kennende gaat dat niet lukken)
 ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)