De kandidatengroep van dit jaar was leuk, maar het was beetje braaf. Er zaten niet echt iconische Reality-momenten in, de casting kan wat pittiger. Ik heb dat al vaker gezegd maar ik herhaal het nog maar eens hier, kan me voorstellen dat de casting crew hier kijkt

Wat namen:
- Rob Goossens inderdaad
- Medina Schuurman
- Tamar Baruch
- Monique des Bouvrie
- Meike Lubbers
- Henk Schiffmacher
Verder ben ik mega fan van types als Sarah Janneh, graag meer van

Politieke figuren zie ik er ook graag in terug, maar ik snap dat veel daar anders over denken. Frits was één van mijn favoriete kandidaten, lekker fanatiek en uitgesproken. In De Verraders zitten nu wat mensen vanuit Bij1. Ongeacht politieke kleur lijkt het me leuk om mensen te zien spelen. Ik zou zowel Wilders als Simons wel willen zien spelen, gewoon omdat ze zo opvallend en daardoor interessant zijn. Maar ik kan me goed voorstellen dat heel veel mensen hun politieke agenda niet los kunnen zien van de persoon, dus dat WIDM niet snel meer kiest voor een politicus.
Topsporters altijd leuk, maar wat mij betreft so far soms een beetje saaie toevoeging betreffende WIDM... (Ranomi, Taeke, Rocky) Al ligt dat zeker aan de sporter, want in Expeditie Poolcirkel bestond de cast eens uit alleen maar ex-topsporters en dat was echt draaama, in positieve zin
Tot slot zou ik het echt leuk vinden als ze toch zo nu een dan eens een Realityster casten. Bijvoorbeeld Lando vd Schee (HNTM), Susanna Klibansky (Real Housewives) of Shirley Cramer (Real Housewives). WIDM kiest daar nooit voor maar het zou interessante TV opleveren. Heeft niks met NPO te maken want aan andere NPO programma's (First Dates, Atlas, Pelgrimscode) hebben wel Realitysterren meegedaan, ook van RTL of SBS. Is dus een keuze. Een cast vol journalisten en presentatoren kan wel wat spicier.
Dit was mijn Ted talk. Over het algemeen ben ik trouwens echt positief over de casts van de afgelopen jaren