Hoewel ik hartgrondig vind dat de kandidaten (weer) wat meer zouden mogen afzien, hoeft IJsland of een ander poolachtig land nou ook weer niet. Niet eens zozeer vanwege de opdrachten in de kou, maar vooral omdat er ontzettend veel gewacht en overgeschoten moet worden. Dat is voor niemand leuk.
Maar ze hoeven niet eens per se naar het noordelijkste puntje van Zweden/Noorwegen/Finland te reizen. En wat ik al zeg, in de zomer is het daar gewoon rond de 10 graden, als je dat niet kunt overleven...
Nu ben ik het met je eens dat ik een scandinavisch land, alhoewel heel mooi qua landschap. Mij niet bepaald geschikt oogt voor een leuk widm seizoen. Vraag me niet waarom, het is gewoon een voor gevoel.
Als we het hebben over het hergebruiken van locaties, wil ik de grap van Michmol van vorig jaar wel even hergebruiken:
Is er na Hawaï in 1959 nog eentje bijgekomen dan?
Als zijnde een referentie naar dat ze in een andere Amerikaanse staat zouden reizen. Ik bedoel als de Vlamingen naar Arizona gaan, waarom zouden wij dan niet naar New Mexico, Kansas of Oklahoma kunnen?