Poll

Wie is de mol?

Anna
184 (63.9%)
Fons
47 (16.3%)
Rosario
57 (19.8%)

Totaal aantal stemmen: 288

Auteur Topic: [Poll] Wie is ... de Mol?  (gelezen 101268 keer)

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #280 Gepost op: 23-01-2024, 11:08:51 »
Ik begin me zorgen te maken over dit seizoen. Het is het leukst als we een leidende, actieve mol hebben. Maar dat wordt (wat mij betreft) steeds minder waarschijnlijk. Deelnemers met een actieve rol zijn Anna, Fons, Jeroen en Kees.

Anna neemt veel op een goede manier de leiding. Het plan in opdracht 1 om op je eerste date te stemmen is erg slim, té slim voor een mol. Ze oogt verder gewoon heel fanatiek.

Fons is op heel veel momenten gewoon een fanatieke kandidaat. Hij zegt bijv het juiste antwoord terwijl de rest al “bruiloft” zegt. Ook de kaarten uit de hand van Rik pakken is typisch kandidaats.

Jeroen ook heel fanatiek en oprecht. Bij de pubquiz brengt hij heel veel goede antwoorden in. Te veel voor een mol.

Kees ook erg kandidaats bij het kaarten pakken van Rik. En hij verbetert Sor bij het maken van de selfies.

Natuurlijk kan je ze ook niet 100% strepen, maar ik zie het niet.

Dan hou je over de passievere kandidaten Rian, Sor en Tooske.

Sor: ik kan hem niet strepen, maar hij is zo op de achtergrond en een beetje afwezig. Hij wordt ook niet verdacht door de rest. Hij laat zijn selfies aan Kees zien, wat niet nodig was. Ik zie het niet.

Tooske: ik vond haar erg verdacht in de edits, eerst. Maar ze werd nu juist heel verdacht neergezet. En je zag ook de ergernis bij de rest. Dat had bij een mol toch wel anders ge-edit kunnen worden. Nog erger: ze geeft het foute antwoord (icorino, of zoiets) en dat wordt door de productie goedgekeurd. Heel vreemd als ze dat bij de mol doen. Ik streep haar niet, maar vind het niet meer zo passend.

Dan houden we over Rian. Tja. Ik vind het geen leuke mol. Maar  ik heb geen reden om haar te strepen. Ze doet weinig goed en komt niet prominent in beeld. Het zou een saaie mol zijn, ben ik bang. Maar voor nu wel mijn hoofdverdachte.


Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #281 Gepost op: 23-01-2024, 11:21:46 »
Ik zie die verdeling niet zo zwart-wit eigenlijk. Ik vind niet dat Tooske, Rian en Sor overduidelijk passiever zijn dan de andere kandidaten. Sowieso vond ik juist Jeroen de eerste twee afleveringen best wel passief, die lijkt pas echt losgekomen te zijn bij de pubquiz. Tooske vind ik dan wel weer actiever overkomen.

Daarnaast zien we veel van de actieve molacties vaak niet in beeld. Ik kan genoeg dingen bedenken waarbij Tooske, Rian en Sor actief saboteren wat nog even buiten beeld is gebeurd op dit moment. Dus ik denk dat het veel te vroeg is om hier conclusies aan te hangen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #282 Gepost op: 23-01-2024, 16:28:52 »
ze geeft het foute antwoord (icorino, of zoiets) en dat wordt door de productie goedgekeurd. Heel vreemd als ze dat bij de mol doen.
Ze wordt heel erg verdacht door de kandidaten. Omdat dit zo prominent naar voren kwam kun je dit ook 'afkopen' van wat verdenkingen noemen. De kandidaten hoeven alleen maar zo te denken als jij, en geld in de pot zien komen dankzij Tooske, en ze verdenken haar al minder.....
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #283 Gepost op: 23-01-2024, 17:49:44 »
Ik stap over op Fons, omdat Justin het niet is.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #284 Gepost op: 23-01-2024, 18:47:16 »

Kees ook erg kandidaats bij het kaarten pakken van Rik. En hij verbetert Sor bij het maken van de selfies.


Dit argument heb ik vaker gelezen op het forum, maar ik vraag me af: waarom is dat per se kandidaats? De mol kan dit natuurlijk ook gewoon doen om kandidaats over te komen, lijkt mij.

Als Kees de mol is, is het verbeteren van Sor best wel bijzonder te noemen. Maar als mol kun je dit ook doen als je weet dat je het zelf al verpest hebt.

Niet dat ik in een bepaalde tunnel zit ofzo  ::rofl::
(nou ja, een beetje misschien)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #285 Gepost op: 23-01-2024, 20:00:16 »
Bij Rian krijg ik persoonlijk vibes van oud-mol
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
. En volgens mij kunnen we het er hier vrij makkelijk over eens worden dat dat een van de minst leuke mollen ooit was.
Dus als Rian het blijkt te zijn, dan hoop ik dat ze stiekem allerlei brutale acties heeft uitgevoerd!

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #286 Gepost op: 23-01-2024, 21:16:13 »
Bij Rian krijg ik persoonlijk vibes van oud-mol
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
. En volgens mij kunnen we het er hier vrij makkelijk over eens worden dat dat een van de minst leuke mollen ooit was.
Dus als Rian het blijkt te zijn, dan hoop ik dat ze stiekem allerlei brutale acties heeft uitgevoerd!

Ik denk ook aan een mol van een paar geleden. Rian is echt mijn vreesmol.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #287 Gepost op: 23-01-2024, 21:42:45 »
Dit argument heb ik vaker gelezen op het forum, maar ik vraag me af: waarom is dat per se kandidaats?

Sterker nog, jaren terug in seizoen 11 deed de mol precies hetzelfde.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
probeerde toen ook het geld aan te pakken.

Bij Rian krijg ik persoonlijk vibes van oud-mol
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
. En volgens mij kunnen we het er hier vrij makkelijk over eens worden dat dat een van de minst leuke mollen ooit was.
Ik ben hier om te zeggen dat ik
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
geweldig leuk vond als mol ;D. Een goeie mol? Nee niet echt. Vermakelijk en leuk? Jazeker wel!  ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #288 Gepost op: 23-01-2024, 21:44:37 »
Op basis van de derde aflevering is Jeroen mijn mol.  Als geen ander kan hij zich kandidaats voordoen. Erg aanwezig bij de pubquiz, verdacht bij de stedenopdracht, waar hij het laat gebeuren dat de doorloper volkomen fout wordt ingevuld. Van de worstelaars heeft hij mogelijk vooral tekeningen gemaakt die er niet bij waren.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #289 Gepost op: 23-01-2024, 21:52:15 »
Ik ga voor Rian, met Tooske op 2.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #290 Gepost op: 23-01-2024, 22:40:16 »
Sterker nog, jaren terug in seizoen 11 deed de mol precies hetzelfde.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
probeerde toen ook het geld aan te pakken.

O ja, dat is ook zo.  ::ok::

En wat gezegd wordt over Rian, ze zou het wat mij betreft echt nog wel kunnen zijn. Maar we zien bar weinig van haar.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Als Rian de mol blijkt, dan val ik niet achterover. Wel zou ik het wat vreemd vinden.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #291 Gepost op: 23-01-2024, 22:57:40 »
Ik begin me zorgen te maken over dit seizoen. Het is het leukst als we een leidende, actieve mol hebben.
Dat is jouw mening. Ik vind een sneaky Mol vaak minstens net zo leuk. Bovendien kan niet ieder type persoon/kandidaat met dezelfde soort sabotages wegkomen. Belangrijkste is voor mij dat we niet elke keer naar hetzelfde type Mol streven. Wat mij betreft dus zeker niet elk jaar 'de brutaalste Mol ooit!' of een van de meest aanwezige personen in de cast als Mol. Daarbij hebben we pas 3 afleveringen gehad, dus hoe dan ook geen reden tot paniek.

Bij Rian krijg ik persoonlijk vibes van oud-mol
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
.
Waarom?

Ik denk ook aan een mol van een paar geleden. Rian is echt mijn vreesmol.
Waarom?

Wat betreft de poll: ik zoek het voorlopig nog tussen Tooske/Kees/Sor/Rian. Niet per se op die volgorde, ik kijk aan het eind van de week nog even op wie ik stem. Tot nu toe lijken ze mij allemaal leuke Mollen! ::jaja::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #292 Gepost op: 24-01-2024, 13:31:43 »
Dan houden we over Rian. Tja. Ik vind het geen leuke mol. Maar  ik heb geen reden om haar te strepen. Ze doet weinig goed en komt niet prominent in beeld. Het zou een saaie mol zijn, ben ik bang. Maar voor nu wel mijn hoofdverdachte.

Fijn dat jij en een heel deel andere forummers dit ook zo ziet. Het zou te hard lijken op een mol van een paar jaar geleden, die buiten Lo, niemand echt een succes vond. Ook de gewone tv-kijker werd er niet enthousiast van. Als Rian het is, zijn ze exact hetzelfde aan het doen. No way dat Rick dat zou willen. Toch serieuze minpunten voor haar.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #293 Gepost op: 24-01-2024, 13:56:04 »
Ik begin me zorgen te maken over dit seizoen. Het is het leukst als we een leidende, actieve mol hebben. Maar dat wordt (wat mij betreft) steeds minder waarschijnlijk. Deelnemers met een actieve rol zijn Anna, Fons, Jeroen en Kees.

Fons is op heel veel momenten gewoon een fanatieke kandidaat. Hij zegt bijv het juiste antwoord terwijl de rest al “bruiloft” zegt. Ook de kaarten uit de hand van Rik pakken is typisch kandidaats.

Jeroen ook heel fanatiek en oprecht. Bij de pubquiz brengt hij heel veel goede antwoorden in. Te veel voor een mol.

Kees ook erg kandidaats bij het kaarten pakken van Rik. En hij verbetert Sor bij het maken van de selfies.

Sor: ik kan hem niet strepen, maar hij is zo op de achtergrond en een beetje afwezig. Hij wordt ook niet verdacht door de rest. Hij laat zijn selfies aan Kees zien, wat niet nodig was. Ik zie het niet.

Dan houden we over Rian. Tja. Ik vind het geen leuke mol. Maar  ik heb geen reden om haar te strepen. Ze doet weinig goed en komt niet prominent in beeld. Het zou een saaie mol zijn, ben ik bang. Maar voor nu wel mijn hoofdverdachte.

Mee eens! ::jaja:: ::jaja::

Rian is vanaf afl. 1 mijn MOL. Maar zo langzamerhand wel met tegenzin. Zij is erg passief, minder in beeld dan de anderen. Zie haar nergens het voortouw nemen of iets gewaagd doen. Gaat steeds mee in wat anderen opperen. Heeft wat weg van MOL Renee Staat of zit (op één keer na) steeds links van de rest. Begin te hopen dat ik het mis heb.
Kijk het nog één aflevering aan en denk dat ik dan overstap op Fons, mijn reserve MOL.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #294 Gepost op: 24-01-2024, 15:31:34 »
Het zou te hard lijken op een mol van een paar jaar geleden, die buiten Lo, niemand echt een succes vond.
Jij vergelijkt haar in Rians topic met Renee, die vond ik ook niet echt een succes hoor, in de lijstjes die we hier met zijn allen altijd opmaken, de mol ranglijst aller tijden, komt ze bij mij halverwege uit. Wel had ik Renee snel in de smiezen ja, en daar was ik door jou met jouw Charlotte niet meer af te brengen ;D

Dit jaar verwachtte ik wel dat jij met me mee zou gaan met de strofe de blondine is de mol. Want Tooske is het ::)

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #295 Gepost op: 24-01-2024, 15:38:44 »
De LuizenMol is dit jaar voor 121% zeker, Rian Gerritsen!  ::ok::


Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #296 Gepost op: 24-01-2024, 15:52:22 »
Ze wordt heel erg verdacht door de kandidaten. Omdat dit zo prominent naar voren kwam kun je dit ook 'afkopen' van wat verdenkingen noemen. De kandidaten hoeven alleen maar zo te denken als jij, en geld in de pot zien komen dankzij Tooske, en ze verdenken haar al minder.....

Dit klopt hoor, maar als je dit soort argumenten moet gebruiken betekent het vaak dat er toch iets aan de hand is met je tunnel.

Een productie plan waar ze Tooske het antwoord expres fout laten zeggen maar het toch goedkeuren zodat ze vertrouwen wint vind ik simpelweg te complex. Als het doel is om vertrouwen te winnen kan Tooske het beter gewoon gelijk goed zeggen, lijkt me.

Ik schrijf Tooske zeker niet af, maar dit zit me niet lekker. Als Tooske gewoon “Vitorino” had gezegd dan had ik haar nog meer mols gevonden dan nu.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2024, 18:40:36 door NVR_95 »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #297 Gepost op: 24-01-2024, 18:14:16 »
Gestemd op Rian. Zij wordt vaak op de achtergrond gehouden maar is toch steeds aanwezig in de opdrachten.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #298 Gepost op: 24-01-2024, 19:15:52 »
Wat mij betreft is er geen twijfel meer over mogelijk: Rian is de Mol!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #299 Gepost op: 24-01-2024, 19:48:00 »
Dit klopt hoor, maar als je dit soort argumenten moet gebruiken betekent het vaak dat er toch iets aan de hand is met je tunnel.

Een productie plan waar ze Tooske het antwoord expres fout laten zeggen maar het toch goedkeuren zodat ze vertrouwen wint vind ik simpelweg te complex
Dat tweede is al vaker gebeurd in de serie, dus hecht ik niet zo veel waarde aan.

Het eerste heeft inderdaad mijn zorgen die ik al vaker heb geuit. Hoe kan het toch dat in de testbiechten Tooske door iedereen als verdachte wordt aangemerkt? Dat geeft wel een min als mol. Ik kan het alleen verklaren met de eerder gegeven antwoorden (dat zij nu reversed psychology gebruikt, dat er een truc uit de hoge hoed zou komen met mol=rood scherm, topito's enz. enz.) en dat er ook snel een kentering moet komen en anderen verdachter worden neergezet.

Zelfs in het seizoen met Anne-Marie ging het in de testbiechten niet zo hard haar kant op. Dus of er komt gauw een shift in, of 'this time is different', of.... ja dat alternatief wil ik nog even niet belopen  ::regenboog:: ::hypocriet::
« Laatst bewerkt op: 24-01-2024, 19:50:27 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)