Poll

Wie is de mol?

Anna
184 (63.9%)
Fons
47 (16.3%)
Rosario
57 (19.8%)

Totaal aantal stemmen: 288

Auteur Topic: [Poll] Wie is ... de Mol?  (gelezen 97359 keer)

Offline Airysuit

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #720 Gepost op: 22-02-2024, 12:59:57 »
Door het gezicht in de laatste posten van het Dia Del Topito-topic, twijfel ik helemaal opnieuw aan Rian. Ik vind het toch echt heel erg lijken en overweeg terug te gaan naar Rian. Maar ja… ik vind het bewijs zo mager…

Precies dit!

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #721 Gepost op: 22-02-2024, 13:28:25 »
Anna is de mol.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #722 Gepost op: 22-02-2024, 13:58:18 »
Door het gezicht in de laatste posten van het Dia Del Topito-topic, twijfel ik helemaal opnieuw aan Rian. Ik vind het toch echt heel erg lijken en overweeg terug te gaan naar Rian. Maar ja… ik vind het bewijs zo mager… 
Ik heb dit ook, maar toch heb ik wel een heel sterk gevoel sinds aflevering 2 dat de mol bij opdracht uitzitten in de groep zat die niks moet doen.


Anna is de montage (hulp) mol en bijna iedereen trapt erin. Waarschijnlijk heeft Anna in de eerste opdracht de mol ontdekt en heeft ze toen besloten om zo verdacht mogelijk over te komen en in sleutelposities te komen om de andere kandidaten te laten denken dat ze de mol is en de makers hebben hier gebruik van gemaakt. Maar haar reacties en gezichtsuitdrukkingen verraden dat ze kandidaat is.
Rian is de echte mol!
« Laatst bewerkt op: 22-02-2024, 15:20:03 door Mol1991 »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #723 Gepost op: 22-02-2024, 19:46:16 »
Rian is de echte mol!

Maar wat heeft Rian dan gedaan als mol? Ik kan wat bedenken voor Anna, Kees, Fons, Rosario. Maar niet voor Rian. Anders dan dat het speuren in de dias del topo topic een vergelijking oplevert voor Rian zie ik niks wat duid op actief mollenstreken of hints.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #724 Gepost op: 22-02-2024, 21:04:35 »
Maar wat heeft Rian dan gedaan als mol? Ik kan wat bedenken voor Anna, Kees, Fons, Rosario. Maar niet voor Rian. Anders dan dat het speuren in de dias del topo topic een vergelijking oplevert voor Rian zie ik niks wat duid op actief mollenstreken of hints.
Naast dat ik bijna zeker weet dat de mol tijdens de opdracht uitzitten niet aan het klimmen was, omdat de clue is door zoveel mogelijk te staan verknal je deze opdracht.

Heb ik dit nog:
het vreemde is best veel zeggen dat jullie best veel acties kunnen bedenken als mol bij Anna,  maar haar reacties naar mijn mening te kandidaats zijn.

En bij Rian kunnen we minder acties vinden, maar haar reacties wel Mols zijn vind ik.

Dus ja zoveel bewijs qua acties of hints heb ik niet. Maar reacties of gezichtsuitdrukkingen zeggen zoveel meer dan acties vind ik.

Offline lunatic1985

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #725 Gepost op: 22-02-2024, 22:19:57 »
Maar wat heeft Rian dan gedaan als mol?

Misschien wel een krijtje weggegooid ::)

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #726 Gepost op: 22-02-2024, 22:48:12 »
We gaan het zien in aflevering 10

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #727 Gepost op: 23-02-2024, 00:32:38 »
Naast dat ik bijna zeker weet dat de mol tijdens de opdracht uitzitten niet aan het klimmen was, omdat de clue is door zoveel mogelijk te staan verknal je deze opdracht.

Dat vermoeden heb ik ook, maar kom dan toch weer bij Kees uit.  ;D (het lukt me niet om hem weg te strepen)

Rian kan op zich nog wel, maar dan hebben we wel ontzettend weinig van haar gezien. Dat zou ik echt heel raar vinden als alles wat ze doet is bewaard voor afl. 10. ???
Van de rest zien we meer; ook acties die ik mols vind.
Ik ben benieuwd wat afl. 8 gaat brengen.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #728 Gepost op: 23-02-2024, 01:01:45 »
Denk nog steeds Rian. Opvallend ook dat ze in de fiets/lunch opdracht naar de tafel loopt en ons Charlie Carlos noemt. Zo komt hij op de verkeerde plek terecht.

We hebben onder andere weinig van haar gezien omdat ze erg ziek is geweest in het begin.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #729 Gepost op: 23-02-2024, 01:55:46 »
Dat laatste vermoed ik ook. En mogelijk niet alleen in het begin. Daarbij kan ze wellicht nog minder dan de rest tegen hitte.
Ik stem op Rian nu. Ben heel benieuwd hoe ze haar acteer- en moltalenten inzet in de volgende aflevering.


Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #730 Gepost op: 23-02-2024, 07:47:20 »
Dat laatste vermoed ik ook. En mogelijk niet alleen in het begin. Daarbij kan ze wellicht nog minder dan de rest tegen hitte.
Ik stem op Rian nu. Ben heel benieuwd hoe ze haar acteer- en moltalenten inzet in de volgende aflevering.
Ja denk ik ook. En tijdens de begingesprekken wie wordt de mol, kan je misschien wel denken is het wel handig iemand die minder goed tegen de hitte kan de mol maken, maar dat de mol wat ziekig is kan je niet voorspellen. En dat daardoor vooral in het begin de mol Rian misschien minder molacties had, is logisch. Voor veel molloten misschien jammer, maar ik zou dan enorm respect hebben voor Rian als zij de mol is die in ziekig omstandigheden toch de mol bleef.

En misschien daardoor is besloten door de makers dat voorbeeld de andere kandidaten wat verdachter in beeld moesten komen. En dat daardoor je op dit moment nog veel mogelijkheden hebt wie de mol is en bij de laatste 5 nog niet echt iemand kan afstrepen.

Misschien zitten hier ook nog kandidaten tussen die helemaal niet mol wilden zijn, maar wel verdacht overkwam, zoals Tooske. En wie weet wil Anna eigenlijk geen mol zijn of Kees. Dat die helemaal voor niks verdacht zijn. ;) >:D
« Laatst bewerkt op: 23-02-2024, 08:42:50 door Mol1991 »

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #731 Gepost op: 23-02-2024, 09:12:35 »
Ja denk ik ook. En tijdens de begingesprekken wie wordt de mol, kan je misschien wel denken is het wel handig iemand die minder goed tegen de hitte kan de mol maken, maar dat de mol wat ziekig is kan je niet voorspellen. En dat daardoor vooral in het begin de mol Rian misschien minder molacties had, is logisch. Voor veel molloten misschien jammer, maar ik zou dan enorm respect hebben voor Rian als zij de mol is die in ziekig omstandigheden toch de mol bleef.

En misschien daardoor is besloten door de makers dat voorbeeld de andere kandidaten wat verdachter in beeld moesten komen. En dat daardoor je op dit moment nog veel mogelijkheden hebt wie de mol is en bij de laatste 5 nog niet echt iemand kan afstrepen.

Misschien zitten hier ook nog kandidaten tussen die helemaal niet mol wilden zijn, maar wel verdacht overkwam, zoals Tooske. En wie weet wil Anna eigenlijk geen mol zijn of Kees. Dat die helemaal voor niks verdacht zijn. ;) >:D

Ik heb ooit eens op vakantie last gekregen van een zonne-allergie waarvoor ik zelfs naar een dokter moest. Daar had ik voor die vakantie nog nooit last van gehad en na die vakantie ook niet. Überhaupt nooit last gehad van een allergie of huidproblemen.

Soms word je overvallen door klachten die uit het niets lijken te komen, dat kun je niet van tevoren afdichten of voorspellen. Ik snap niet zo goed waarom er zo stellig van uit wordt gegaan dat zowel Rian als de regie dit hadden moeten zien aankomen en daarom een andere keuze hadden moeten maken.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #732 Gepost op: 23-02-2024, 09:40:44 »
Ik snap niet zo goed waarom er zo stellig van uit wordt gegaan dat zowel Rian als de regie dit hadden moeten zien aankomen en daarom een andere keuze hadden moeten maken.
Ik snap het ook niet, want dit kan je van tevoren niet zien aankomen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #733 Gepost op: 23-02-2024, 11:15:40 »
Ik switch naar trol-Mol Fons, nee, naar Kees.

Na veel geswitch gister en vandaag toch maar op Kees ingevuld. Zware week gehad dus helemaal gaar. Denken lukt nog een beetje.

Ik vind Kees bij 7.3 eigenlijk als enige mols. De rest deed daar diddly-squat. Andere evt. molacties in die opdracht kun je volgens mij niet slijten aan basisschoolkinderen.

WIDM nieuwe stijl --> de Mol vanaf dag 0 bovenaan in de app? Ik sluit het niet uit.


Lijkt me trouwens bijna onmogelijk dat roomies Anna en Rian elkaar niet verdenken als de ander de Mol is. Alle andere vrouwen om de tuin leiden lukte zelfs Milouska niet. Is volgens mij geen montage.

In het verleden hebben we mogelijk geacteerde biechten van Sarah Chronis en Nikkie de Jager gezien, nu vermoeden sommige forummers dat weer, maar ik zie niks dat daarop wijst. Standaard seizoen m.i.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2024, 20:09:43 door Amethyst »

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #734 Gepost op: 23-02-2024, 11:19:34 »
Het is toch vaker voorgekomen dat de kamergenoten van de mol het spel moesten verlaten, juist omdat het zo gezellig vriendschappelijk en vertrouwd was en ze de mol niet verdachten?

Offline Airysuit

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #735 Gepost op: 23-02-2024, 12:04:46 »
Ik stem Kees, maar alleen omdat het wensmol is. Zou Rosario of Fons ook leuk vinden.

Kan eigenlijk nog steeds niemand echt afstrepen tho, en wordt constant door hints en bevindingen van een andere mol overtuigd :p denk dat ik oprecht verrast ga zijn door de volgende afvaller.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #736 Gepost op: 23-02-2024, 12:08:23 »
Het is toch vaker voorgekomen dat de kamergenoten van de mol het spel moesten verlaten, juist omdat het zo gezellig vriendschappelijk en vertrouwd was en ze de mol niet verdachten?

Ja, vooral bij mannen.

Weet niet of dit controversieel is, maar ik doelde op vrouwelijke intuïtie. Vrouwen zijn gemiddeld betere spelers (kandidaten) als je de widm-geschiedenis erbij pakt. Als ze in een seizoen allemaal fout zitten, is de Mol tot nu toe een man geweest. Terwijl er dan een vrouw extra kandidaat is. Voor mij niet verrassend.

Natuurlijk heeft niet iedere vrouw die intuïtie. Denk o.a. aan Marije Knevel.

Rian en Anna delen al langere tijd een kamer. Ik vind het gewoon niet logisch, in deze fase van het spel. Ik zat dit seizoen vooral op Rian, heb eigenlijk voor het eerst getunneld (op twee seizoenen van De Mol na, toevallig m'n beste seizoenen... hmmm) ...maar zie het niet meer echt.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #737 Gepost op: 23-02-2024, 14:07:23 »
Naast dat ik bijna zeker weet dat de mol tijdens de opdracht uitzitten niet aan het klimmen was, omdat de clue is door zoveel mogelijk te staan verknal je deze opdracht.


Als het dan Rian niet is, moet het volgens jou Kees zijn.
Zou mij niets verbazen trouwens

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #738 Gepost op: 23-02-2024, 14:30:48 »
Ik lees heel veel opmerkingen over de kandidaatse reacties bij Anna. Mag ik opmerken dat ik vorig jaar wekelijks een gifje heb gemaakt om de kandidaatse reacties van die mol aan te geven? Puur op reacties was die mol een kandidaat. Blijkbaar is dat een sterk punt van de produktie om dat te accentueren en eruit te pikken.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #739 Gepost op: 23-02-2024, 14:49:05 »
Bijna de helft zit hier op Anna, maar ik hoor nog steeds weinig in de trant van argumenten.

Volgens mij zijn de argumenten: er zijn wat hints (maar niet heel sluitend of overtuigend), het forum is verdeeld of haar reactie kandidaats of mols zijn, ze beschuldigt vaak andere kandidaten (dat lijkt me doorgaans een slechte moltactiek want je vestigt ook de aandacht op jezelf), op basis van wie-verdenkt-wie kan ze het zijn (maar dat geldt voor meer), ze staat vaak op sleutelposities (ook al is iedereen het erover eens dat er nauwelijks mollenacties aan te wijzen zijn te wijzen),
van de overgebleven kandidaten past ze het best in het profiel van “lief schattig meisje” (mocht je die theorie aanhangen), maar het grootste argument lijkt dat het de weg van de minste weerstand is: er is minder dan andere kandidaten dat wegverklaard zou moeten worden.

Is dat dan de conclusie? Anna is de mol, omdat de anderen het niet zijn? Of kan iemand een overtuigende positief geformuleerde reden geven waarom Anna de mol is?