Leuk geprobeerd
Ik snap dat er veel wordt verdraaid in de montage, maar dat argument vervalt door wat Babs en Fons erover zeggen.
Er is echt geen enkel excuus voor een mol om het hoogste bedrag ooit binnen te slepen. (Zelfs geen €1000, waardoor er voor mij daarna nog maar drie opties over waren: Kees, Rian en Sor.)
En ook: wat gaan ze daar dan over laten zien bij de onthulling?! 'Kijk, hier bouwde de mol krediet op met €6000 in de pot.'
Ik probeer al weken te bedenken of ik iets over het hoofd zie (vooral omdat de schilderijen-opdracht me een beetje dwars zit, want het is bizar dat maar 1 van de 12 een goede was en de andere 4 dus bij de resterende 13 zaten), maar die €6000 kán gewoon niet. Tenzij je een hele slechte mol bent...
Hmm.. ik snap je hoor.
Ik heb het net even teruggekeken. Jip is degene die met het plan komt om een verdeling af te spreken in haar eerste gesprek met Tooske. Tooske zegt dan ook “dat is een goed idee van haar , alleen ik sta er wat anders in (omdat zij wel een vrijstelling heeft)”. Anna heeft haar eerste gesprek met Justin, daarin zegt ze dat ze de vrijstellingen er uit wil maar komt ze nog niet met dat concrete plan, dat is pas in het gesprekje daarna met Babs. Als Anna bij Rian aanschuift om het plan uit te leggen zegt Rian ook dat ze de theorie al gehoord heeft (Anna of Babs heeft nog niet met Rian gesproken).
Het plan was om op de eerste gesprekspartner te stemmen. Kees gaat niet op de eerste, maar op Jeroen. Tooske gaat op Babs wat ook niet haar eerste gesprekspartner was. De rest weet ik zo even niet, dus wellicht dat daar ook niet alles volgens het plan was.
Neemt overigens niet weg dat het niet mols is om dit plan te introduceren met de kans dat mensen zich eraan houden en dus daadwerkelijke vrijstellingen en daarmee geld in de pot spelen. Of ze daadwerkelijk de kans zo groot achtte dat het plan werd uitgevoerd

Plus, er zouden sowieso vrijstellingen uitgaan en dus geld verdiend worden en zoals ik al zei was 3/4 vrijstellingen het meest waarschijnlijk, dus of je die 6000,- volledig op Anna kan schrijven…
Nou ja, ik val in herhaling haha. We gaan het allemaal zien!