Poll

Wie is de mol?

Anna
184 (63.9%)
Fons
47 (16.3%)
Rosario
57 (19.8%)

Totaal aantal stemmen: 288

Auteur Topic: [Poll] Wie is ... de Mol?  (gelezen 363075 keer)

Offline mollie23

• Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #800 Gepost op: 24-02-2024, 23:06:41 »
Kees zet ook in op Fons, net zoals Rian. Rian en Kees zaten dan wel op elkaar als no.1 maar dat wil niet zeggen dat ze totaal tunnelden. Zoals jij al zegt zette Rian ook wel op Fons in. Dus waarom Kees niet. En Sor deed dat sowieso ook, duidelijk.

Waaruit haal je op wie Sor inzet?

Offline hoi33

• Forumlid
« Reactie #801 Gepost op: 24-02-2024, 23:08:20 »
Ik blijf eeuwig twijfelen tussen Anna en Sor, maar ga nu toch voor Sor. Wish me luck de volgende executie, mocht die er komen.

Offline skip030

• Forumlid
« Reactie #802 Gepost op: 24-02-2024, 23:09:46 »
Kan iedereen die op Anna zit uitleggen hoe het mastermind van de €6000 de mol kan zijn??
Zowel Babs ('het was haar tactiek') als Fons ('Anna's communistische plan') bevestigen dit.
Ik heb daarom na afl 1 al een streep door haar naam gezet, maar ben oprecht benieuwd waarom zij dan toch nog het meest verdacht wordt.

Offline Leendert

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #803 Gepost op: 24-02-2024, 23:13:53 »
Wat maakte dat je Sor verdachter vond dan Anna?

Het gebrek aan duidelijke molacties bij Anna, terwijl Sor een paar keer goed los komt (spelletjes in de boot, -3.000 uit bakjes pakken, testvragen inzien, nu ook klooien met peddelen en woorden opvissen).

Bij het neerschieten haalde hij niet de ideale molscore. Hij schoot veel kandidaten neer en hij begon aan een verhaal dat hij ook Rian neer zou schieten, maar stapte daar toch vanaf. Het kan zijn dat hij bang was dat het te duidelijk zou zijn als hij Rian neer zou schieten. Dat was toch 2.000 euro en hij lijkt niet verdacht te worden, dus als mol had misschien hij Rian gewoon moeten neerschieten. Maar ach.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #804 Gepost op: 24-02-2024, 23:16:43 »
Ik vind 2000 euro duur betaald hoor. Maar idd 6000 is nog veel meer
('Anna's communistische plan')
Ja haha, leuke quote. En Fons was in die opdracht weer de enige die ertegenin ging, hij stemde op iemand anders dan de bedoeling was. Tooske corrigeerde dat dan wel weer. Maar Fons was echt stout bezig en probeerde dus 2000 euro uit de pot te spelen. Zoals hij met de laser ook weer zonder geld aankwam, als enige.....
De Blondine is de Mol :)

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #805 Gepost op: 24-02-2024, 23:19:37 »
Als je weet dat er daarna nog wel zo'n 8000 aan mijn geld uit de pot gaat kun je die 6000 makkelijk verantwoorden. Maar ik weiger nog de Anna tunnel in te gaan  ::rofl::

Offline mollie23

• Forumlid
« Reactie #806 Gepost op: 24-02-2024, 23:30:31 »
Kan iedereen die op Anna zit uitleggen hoe het mastermind van de €6000 de mol kan zijn??
Zowel Babs ('het was haar tactiek') als Fons ('Anna's communistische plan') bevestigen dit.
Ik heb daarom na afl 1 al een streep door haar naam gezet, maar ben oprecht benieuwd waarom zij dan toch nog het meest verdacht wordt.

Dat blijft inderdaad een lastig punt.
Wel weet ik dat hier eens is uitgerekend dat de kans groot was dat 3 of zelfs 4 vrijstellingen er sowieso uit zouden gaan, ook zonder dat plan. Dan zou ze maar 3000 of 2000 euro hebben verdiend. Naast het feit dat ook Jip met dit plan komt en de montage ons ook graag dingen wil wijs maken! ;)
In het begin veel geld ophalen is niet super ongebruikelijk in aflevering 1 voor de mol, om zo minder verdacht te zijn en meer krediet op te bouwen en in dit seizoen zijn er nog genoeg mogelijkheden om het eruit te spelen wat ook zorgt voor spanning.
Ik ben me er van bewust dat, dat zeker niet helemaal sluitend is maar ik deed een poging haha!

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #807 Gepost op: 24-02-2024, 23:32:24 »
24 stemmen op Rosario.
Heeft 1 molloot 24 accounts of zo?  ::vergroot::

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #808 Gepost op: 25-02-2024, 00:05:13 »
Anna stemt Fons
Fons stemt op Anna

Die twee gaan de finale in.

En Anna als de beste druk bezig allemaal lidwoorden (Fons, hè wat zeggie?  ::megafoon:: ::hypocriet::) opvissen natuurlijk. Zich laten afschieten met geld want Rosario is terecht achterdochtig.

Dit. Anna is de mol.

Offline skip030

• Forumlid
« Reactie #809 Gepost op: 25-02-2024, 00:20:09 »
Ik vind 2000 euro duur betaald hoor. Maar idd 6000 is nog veel meerJa haha, leuke quote. En Fons was in die opdracht weer de enige die ertegenin ging, hij stemde op iemand anders dan de bedoeling was. Tooske corrigeerde dat dan wel weer. Maar Fons was echt stout bezig en probeerde dus 2000 euro uit de pot te spelen. Zoals hij met de laser ook weer zonder geld aankwam, als enige.....

Denk dat we het volledig eens zijn over Anna. Maar bij mij volgt direct daarna Fons als volstrekt onverdacht...
Ik maak altijd een lijstje met anti-mol acties en die van Fons is heel lang én heeft daar veel bedragen op staan (€1000 voor vrijstelling Rian, zijn schilderij levert €500 op (als enige!), had waarschijnlijk 3 vragen goed op de berg, zegt bij pubquiz als enige sport ipv bruiloft (had €400 opgeleverd), raad 6 voorwerpen van de markt goed, enz).

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #810 Gepost op: 25-02-2024, 00:26:25 »
Wat bedoel je met €1000 voor vrijstelling Rian? Ja die pubquiz ging snel, hij was daar assertief, je moet af en toe ook wat goeds zeggen, plus was hij toen al enorm verdacht dus je kunt het als counter gebruiken. Namelijk zelf iets beweren waar de groep dan tegenin gaat want die denken dat je een molactie aan het uithalen bent. En ze dan dus juist inpakken.

Vergeet niet, hij wordt vanaf begin af aan al massaal verdacht, daar kan je gebruik van maken door nog eens extra te gaan nep-nepmollen.

De voorwerpen van de markt waren door zijn toedoen al haast niks meer waard. Hij bracht geen geld naar de markt, verbelde alle minuten. In verhouding is zijn molactie hier wel in de plus.

Offline skip030

• Forumlid
« Reactie #811 Gepost op: 25-02-2024, 00:34:36 »
Dat blijft inderdaad een lastig punt.
Wel weet ik dat hier eens is uitgerekend dat de kans groot was dat 3 of zelfs 4 vrijstellingen er sowieso uit zouden gaan, ook zonder dat plan. Dan zou ze maar 3000 of 2000 euro hebben verdiend. Naast het feit dat ook Jip met dit plan komt en de montage ons ook graag dingen wil wijs maken! ;)
In het begin veel geld ophalen is niet super ongebruikelijk in aflevering 1 voor de mol, om zo minder verdacht te zijn en meer krediet op te bouwen en in dit seizoen zijn er nog genoeg mogelijkheden om het eruit te spelen wat ook zorgt voor spanning.
Ik ben me er van bewust dat, dat zeker niet helemaal sluitend is maar ik deed een poging haha!

Leuk geprobeerd ::rofl::
Ik snap dat er veel wordt verdraaid in de montage, maar dat argument vervalt door wat Babs en Fons erover zeggen.
Er is echt geen enkel excuus voor een mol om het hoogste bedrag ooit binnen te slepen. (Zelfs geen €1000, waardoor er voor mij daarna nog maar drie opties over waren: Kees, Rian en Sor.)
En ook: wat gaan ze daar dan over laten zien bij de onthulling?! 'Kijk, hier bouwde de mol krediet op met €6000 in de pot.'
Ik probeer al weken te bedenken of ik iets over het hoofd zie (vooral omdat de schilderijen-opdracht me een beetje dwars zit, want het is bizar dat maar 1 van de 12 een goede was en de andere 4 dus bij de resterende 13 zaten), maar die €6000 kán gewoon niet. Tenzij je een hele slechte mol bent...
« Laatst bewerkt op: 25-02-2024, 00:54:09 door skip030 »

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #812 Gepost op: 25-02-2024, 00:36:29 »
Wat bedoel je met €1000 voor vrijstelling Rian?

Volgens mij stemde Fons in afl. 1 (als enige?) voor Rian, waardoor Rian haar vrijstelling verloor en +1000.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline skip030

• Forumlid
« Reactie #813 Gepost op: 25-02-2024, 00:46:54 »
Wat bedoel je met €1000 voor vrijstelling Rian? Ja die pubquiz ging snel, hij was daar assertief, je moet af en toe ook wat goeds zeggen, plus was hij toen al enorm verdacht dus je kunt het als counter gebruiken. Namelijk zelf iets beweren waar de groep dan tegenin gaat want die denken dat je een molactie aan het uithalen bent. En ze dan dus juist inpakken.

Vergeet niet, hij wordt vanaf begin af aan al massaal verdacht, daar kan je gebruik van maken door nog eens extra te gaan nep-nepmollen.

De voorwerpen van de markt waren door zijn toedoen al haast niks meer waard. Hij bracht geen geld naar de markt, verbelde alle minuten. In verhouding is zijn molactie hier wel in de plus.

Het lijkt erop (na heel veel terugkijken) dat iedereen zich aan de afspraak hield, behalve Tooske (die op Babs stemde ipv Jip, maar Babs was eerlijk over haar vrijstelling), Justin (die op Tooske stemde ipv Anna) en Kees (stemde op Jeroen ipv Babs).
Fons stemde dus waarschijnlijk als enige op Rian, en zorgde daarmee voor €1000.

Je hebt gelijk dat de mol af en toe iets goed moet doen, maar dat was bij de pubquiz niet nodig en ik vond het vooral opvallend dat hij al na vier vragen wilde stoppen. Naast dat je daar als mol geen goede reden voor hebt, is het dan ook een veel te korte opdracht. Volgens mij twijfelde Justin al na twee vragen, maar dan was het een opdracht van 3 minuten geworden… En had de band dus ook het grootste deel niet kunnen spelen.

Ook al hadden de voorwerpen van de markt weinig waarde, waarom zou je het als mol (veel) beter gaan doen dan de drie kandidaten?? Dat kan af en toe een keer gebeuren, maar zes voorwerpen (terwijl bijv Sor er maar twee goed zegt én nog twee fout) lijkt me erg onwaarschijnlijk als mol.

Offline skip030

• Forumlid
« Reactie #814 Gepost op: 25-02-2024, 00:52:16 »
Volgens mij stemde Fons in afl. 1 (als enige?) voor Rian, waardoor Rian haar vrijstelling verloor en +1000.

Dit waren de vrijstellingen:
Babs op Kees (volgens afspraak)
Fons op Rian (volgens afspraak)
Tooske op Babs (ipv Jip zonder vrijstelling, omdat Babs tegen haar eerlijk was)
Justin op Tooske (ipv Anna zonder vrijstelling, maar Jip waarschijnlijk ook al op Tooske)
Kees op Jeroen (ipv Babs, maar Jeroen bekent vrijstelling en Sor waarschijnlijk ook op hem)
? op Sor (waarschijnlijk Jeroen)

En dit de overige eerste tafels:
Anna op Justin
Jip op Tooske
Jeroen op Rosario?
Rosario op Jeroen?
Rian op Fons?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #815 Gepost op: 25-02-2024, 00:55:48 »
Wacht even. Ik heb dit eerder op de avond juist gebracht als een prachtige en gedurfde molactie van Fons. Immers was het juist Fons die van Anna's fantastische 6000 euro winnende plan afstapte. En zich niet aan de afspraak hield. Het was Tooske die de boel nog repareerde, waardoor er toch weer 2000 bij kwam, die van haar en die van Fons.

Dus je moet m.i. kijken naar wie juist gewaagd zich niet hield aan de afspraken. Dat dit dan weer wordt rechtgebreid kan je ook niet helpen. Dikke pech!

Het werd breed uitgemeten in de auto. Dat Fons stout was geweest, zich niet aan de afspraak had gehouden. Geout door Sor. Even slikken voor Fons. Maar misschien is daar zijn molstrategie wel ontstaan. Als je dan toch al zo verdacht wordt, dan maar vol ertegenaan!
« Laatst bewerkt op: 25-02-2024, 00:58:55 door Lo »

Offline mollie23

• Forumlid
« Reactie #816 Gepost op: 25-02-2024, 01:00:20 »
Leuk geprobeerd :)
Ik snap dat er veel wordt verdraaid in de montage, maar dat argument vervalt door wat Babs en Fons erover zeggen.
Er is echt geen enkel excuus voor een mol om het hoogste bedrag ooit binnen te slepen. (Zelfs geen €1000, waardoor er voor mij daarna nog maar drie opties over waren: Kees, Rian en Sor.)
En ook: wat gaan ze daar dan over laten zien bij de onthulling?! 'Kijk, hier bouwde de mol krediet op met €6000 in de pot.'
Ik probeer al weken te bedenken of ik iets over het hoofd zie (vooral omdat de schilderijen-opdracht me een beetje dwars zit, want het is bizar dat maar 1 van de 12 een goede was en de andere 4 dus bij de resterende 13 zaten), maar die €6000 kán gewoon niet. Tenzij je een hele slechte mol bent...

Hmm.. ik snap je hoor.
Ik heb het net even teruggekeken. Jip is degene die met het plan komt om een verdeling af te spreken in haar eerste gesprek met Tooske. Tooske zegt dan ook “dat is een goed idee van haar , alleen ik sta er wat anders in (omdat zij wel een vrijstelling heeft)”. Anna heeft haar eerste gesprek met Justin, daarin zegt ze dat ze de vrijstellingen er uit wil maar komt ze nog niet met dat concrete plan, dat is pas in het gesprekje daarna met Babs. Als Anna bij Rian aanschuift om het plan uit te leggen zegt Rian ook dat ze de theorie al gehoord heeft (Anna of Babs heeft nog niet met Rian gesproken).
Het plan was om op de eerste gesprekspartner te stemmen. Kees gaat niet op de eerste, maar op Jeroen. Tooske gaat op Babs wat ook niet haar eerste gesprekspartner was. De rest weet ik zo even niet, dus wellicht dat daar ook niet alles volgens het plan was.
Neemt overigens niet weg dat het niet mols is om dit plan te introduceren met de kans dat mensen zich eraan houden en dus daadwerkelijke vrijstellingen en daarmee geld in de pot spelen. Of ze daadwerkelijk de kans zo groot achtte dat het plan werd uitgevoerd  ???
Plus, er zouden sowieso vrijstellingen uitgaan en dus geld verdiend worden en zoals ik al zei was 3/4 vrijstellingen het meest waarschijnlijk, dus of je die 6000,- volledig op Anna kan schrijven…
Nou ja, ik val in herhaling haha. We gaan het allemaal zien!  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #817 Gepost op: 25-02-2024, 01:04:22 »
Ben je dat gesprekje in de auto dan vergeten?

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #818 Gepost op: 25-02-2024, 01:06:52 »
Dit waren de vrijstellingen:
Babs op Kees (volgens afspraak)
Fons op Rian (volgens afspraak)
Tooske op Babs (ipv Jip zonder vrijstelling, omdat Babs tegen haar eerlijk was)
Justin op Tooske (ipv Anna zonder vrijstelling, maar Jip waarschijnlijk ook al op Tooske)
Kees op Jeroen (ipv Babs, maar Jeroen bekent vrijstelling en Sor waarschijnlijk ook op hem)
? op Sor (waarschijnlijk Jeroen)

En dit de overige eerste tafels:
Anna op Justin
Jip op Tooske
Jeroen op Rosario?
Rosario op Jeroen?
Rian op Fons?
Ik denk dat dit inderdaad volledig klopt. Hiermee worden ook alle vrijstellingen weggespeeld. Interessant is ook dat Anna en Justin bij elkaar aan de eerste tafel zaten en dat beiden geen vrijstelling hadden. Door op elkaar te stemmen is er dus geen geld in de pot gekomen. Anna heeft dan in ieder geval bereikt dat Justin geen €1000 in de pot bracht door op een kandidaat te stemmen die wel een vrijstelling had. En wat hier ook al is aangehaald zouden er sowieso wel een stuk of 3 vrijstellingen sneuvelen. Waarschijnlijk meer omdat kandidaten toch wel doorkrijgen wie er bang is om zijn of haar vrijstelling te verliezen en dan op dit kandidaat te stemmen i.p.v. random.

Offline mollie23

• Forumlid
« Reactie #819 Gepost op: 25-02-2024, 01:08:30 »
Ben je dat gesprekje in de auto dan vergeten?

Ik? Ik lees het net in jouw post terug. Ik ga het nog eens terugkijken!  ::jaja::