Auteur Topic: [Kandidaat] Fons Hendriks  (gelezen 19139 keer)

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #200 Gepost op: 9-03-2024, 19:03:30 »
Qua volgorde, moesten ze toch eerst de buidels kiezen, en daarna spraken ze de tactiek af? Dus toen wist Fons al dat hij slechts 250 had. Je kunt als mol natuurlijk ook gaan voor de 2000 euro en je dan af laten gaan.
Ja dat klopt, chronologisch was het kiezen van de buidels eerder. Ik bedoelde het vooral als in dat zijn vooraf gekozen strategie zal zijn geweest om als enige de Maya-woorden te onthouden. En gevolg van die gekozen strategie is dat hij wel moest zorgen dat hij het kleinste bedrag pakt, want zijn woord niet onthouden terwijl woorden onthouden zijn enige taak is zou er zelfs voor Fons iets te veel aan zijn. Voor mij is deze opdracht een van de sterkste argumenten om Fons te verdenken omdat je dit alleen met voorkennis kunt bedenken

Offline lolokane

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #201 Gepost op: 9-03-2024, 19:42:11 »
Fons zou qua commercie wel de beste keuze zijn voor Avrotros. Maar dat kan als winnaar ook en dan de rol als presentator op zich nemen voor de komende seizoenen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #202 Gepost op: 9-03-2024, 21:41:49 »
Pot delen.. zo lief  ::bravo::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #203 Gepost op: 9-03-2024, 21:54:19 »
Alle Rosario & Fons verdenkers bedankt dat jullie het tot het einde spannend hebben gehouden.  ::ok::

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #204 Gepost op: 9-03-2024, 22:00:31 »
Nou, spannend vond ik het niet. Anna was de enige logische mol gezien de verdenkingen. Dat blijkt nu ook. Maar ze hebben goed hun best gedaan, zeker. Volgende keer beter.

Geniale actie wel van Fons om Anna te achtervolgen. Zoiets heb ik nog niet eerder gezien op die manier.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #205 Gepost op: 9-03-2024, 22:02:48 »
Fons heeft het fantastisch gespeeld. Al zou de pot zonder hem misschien wel wat hoger zijn geweest.  ;)
Grappig en slim dat hij in de achtervolging ging bij de mol.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #206 Gepost op: 9-03-2024, 22:15:30 »
Het mee-mollen van Fons begon dus blijkbaar bij de Molympische Spelen, toen hij het in zijn voordeel liet werken om wat Kees fout deed nog even erger te maken. Slim! Maar niet echt leuk voor de zuiverheid van het spel, vind ik. Zéér terecht dat de pot niet al te hoog is geëindigd! >:D
Wel heel sportief dat hij hem deelt met zijn bondje Sor! ::bravo::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #207 Gepost op: 9-03-2024, 22:17:35 »
Wel heel sportief dat hij hem deelt met zijn bondje Sor! ::bravo::

Zeker nadat Fons hem heeft afgeschoten na het Macarena-moment.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline skip030

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #208 Gepost op: 9-03-2024, 22:28:27 »
Alle Rosario & Fons verdenkers bedankt dat jullie het tot het einde spannend hebben gehouden.  ::ok::

Dat is aardig, dankjewel!
Ik dacht echt dat Anna het niet meer kon zijn na die vrijstellingen, maar twijfelde wel een beetje door al die verdenkingen op haar.
Hoewel ik dacht dat Sor het wel moest zijn, en anders misschien toch Fons, vond ik het de spannendste ontknoping ooit.
Heel leuk dat de vrije vogel, die zo kandidaats en oprecht op alles leek te reageren, de mol was!

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #209 Gepost op: 10-03-2024, 07:39:37 »
Muziek pubquiz: oppert uit het niets het goede antwoord voor waar een liedje gespeeld werd (sportwedstrijden en niet bruiloft).

Ik vind dit echt zo onmols. Als mol wil je of vertrouwen winnen en opper je gewoon het goede antwoord en probeer je het erdoor te drukken. Of je houdt je erbuiten en laat het verkeerd gaan. Het goede antwoord wel opperen maar dan niet pushen maakt je juist heel verdacht.

Anna doet ook heus wel dingen goed, maar niet van deze wat gekke tussencategorie van iets goeds doen. Het past wat mij betreft echt totaal niet bij een mol. Als we uitgaan van voorkennis van een mol (wat vrijwel altijd zo is) dan zie ik niet in hoe een mol die op deze manier inzet.

Ik vind dit een kleine maar veelzeggende scene.

Achteraf is het makkelijk praten, maar ik ben blij dat deze observatie overeind gebleven is. Dit paste gewoon totaal niet bij hoe een mol met voorkennis dit zou doen.

Verder: het argument dat de regie de mol juist verdacht in beeld brengt, omdat mensen hem dan juist niet verdenken, kan weer even de prullenbak in. Dit doet de regie simpelweg niet. Hij duikt elk jaar wel weer op, maar de regie maakt geen programma voor molloten. Wel voor heel Nederland. En dan zit er nooit zo’n dubbele bodem in.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #210 Gepost op: 10-03-2024, 07:56:28 »
Leuke winnaar die zichzelf heel veel geld heeft gekost  ::rofl:: Mooi dat hij de pot deelt met Sor.

Jammer dat we dit bondje niet veel in de aflevering hebben gezien

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #211 Gepost op: 10-03-2024, 10:04:36 »
Mooi dat de grootste hulpmol zichzelf de pot heeft gekost. Maar wel terecht gewonnen als je met de belabberde tuktuk rijtechnieken Anna weet te achtervolgen en haar gasten niet ziet oppikken.  ::ok:: Sportief om de pot te delen met zijn maatje Sor.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #212 Gepost op: 10-03-2024, 10:40:22 »
Erg goed gespeeld!!
 Wat me dan wel weer verbaasd is dat de waarzegster/actrice op Instagram alleen Fons en Anna ging volgen, de winnaar en de mol. Niet echt handig (ik neem echt aan dat ze dus in Mexico al wisten wie de winnaar en mol was)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #213 Gepost op: 10-03-2024, 10:55:40 »
Wel grappig dat hij dit voorsteltekstje nog heeft waargemaakt ook


FONS HENDRIKS
Fons Hendriks (37) is presentator, verslaggever en journalist.

Wekelijks onderzoekt hij in Radar (AVROTROS) consumentenproblemen en vraagt bedrijven en organisaties om uitleg én om verbetering. Van ondeugdelijke producten tot malafide praktijken, Fons draait er zijn hand niet voor om.

"IK BEN SOWIESO DE WINNAAR"
 
De goedlachse en scherpe Fons begint zijn carrière bij AT5 als talkshowhost van een politieke talkshow. En vragen stellen kan hij als de beste. Zo deed hij dat daarna bij programma’s als Jinek, Jan Rijdt Rond en RamBam. En ook in zijn wekelijkse rubriek ‘Fons vraagt zich af’ voor Het Parool.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #214 Gepost op: 12-03-2024, 23:24:10 »

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #215 Gepost op: 12-03-2024, 23:39:19 »
Dagboek van de winnaar.

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/dagboek-van-de-winnaar-fons-hendriks/
Leuk dat je ook nu leest dat hij bij de worstel opdracht Anna ook ontdekt als mol.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #216 Gepost op: 13-03-2024, 01:12:22 »
Charmante foto ook bij dat dagboek.  ::rofl::

Fons en Sor hebben het echt fantastisch gespeeld, zo blijkt. Goed gespeurd en de mol echt ontmaskerd. Fons heeft terecht gewonnen.  ::ok::

Wel heb ik er wat moeite mee dat er zoveel ruimte is voor nepmollen. Tja, misschien had ik dat zelf ook wel gedaan als kandidaat.  ;D Maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat kandidaten vooral zichzelf verdacht maken en minder bezig zijn met de opdracht. Vind ik.
Werk aan de winkel voor de programmamakers.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #217 Gepost op: 13-03-2024, 09:21:37 »
Fons was een excellente speler, hield het spel spannend omdat hij ook prima geschikt was als mol.
Nadeeltje met Fons, en daar kan hij niks aan doen, was het grote verschil in spelinzicht tussen Fons en de andere kandidaten, waardoor al gauw duidelijk is dat hij of mol of winnaar is. Dat hij mede dankzij zijn journalistieke kwalteiten zou winnen van Sor, was ook zichtbaar.
Tijdens de uitleg van Rik had Anna meerdere rare momentjes met gebaren, afwijkend gedrag, gewoon gek doen en hij stond er gewoon om te lachen, goedlachse Fons, en de rest had niks in de gaten, om maar even het verschil aan te geven.
Dat Fons veel nepmolde is denk ik maar goed voor dit seizoen, want net als Fons was Anna ook van een buitencategorie, slim, snel, assertief en het ging haar ogenschijnlijk makkelijk af. Anna zou veel te veel opgevallen zijn zonder molafleider Fons.
Na Fons komt Tooske denk ik als molalternatief naarboven, zeker met haar slappe lach momenten, de vrijheid hebben en nemen om je te uitten, maar het haalt het niet bij Fons, Tooske had iets meer moeten klooien.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #218 Gepost op: 13-03-2024, 13:38:23 »
Ik had Fons een fantastische mol gevonden, maar hij is (voor mij) het type kandidaat waar widm enigszins aan ten onder gaat. De kandidaat die gaat voor een zo lang mogelijke verblijfsduur of winst gaat, ongeacht de hoogte (of laagte) van de pot. Natuurlijk met behulp van de productie die teveel troeven en mingeld introduceert, maar ook door uit eigen beweging opzettelijk te mollen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #219 Gepost op: 13-03-2024, 15:38:19 »
Alle Rosario & Fons verdenkers bedankt dat jullie het tot het einde spannend hebben gehouden.  ::ok::

Kijk, daar deden we het uiteindelijk allemaal voor  ::tandpastasmiley::  ::ok::