Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O  (gelezen 81835 keer)

Offline Molest

• Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #340 Gepost op: 23-02-2024, 13:25:31 »
Het is maar net waar je een geschikte foto van hebt, en wat je vervolgens wilt zien.
Eerder dacht je nog dat Anna goed paste.
Ik zie er niet onmiddellijk Rian in, maar ik als ik het gezocht van Anna erover leg, past het wel goed, vind ik (foto 8 en 9).

Ik ben ook eens aan het proberen om de andere geschminkte
Wat bedoel je met deze zin? Maar ik ben wel benieuwd waar je nog meer mee bezig bent. Misschien leidt dezelfde bewerking inderdaad ook wel tot bevredigende resultaten bij Rosario, Fons of Kees. Als je maar een geschikte foto van ze hebt om eroverheen te leggen. Dingetjes die niet kloppen kunnen altijd toegeschreven worden aan de schmink.
Was iedereen trouwens geschminkt, of waren er ook figuren met maskers? Een masker lijkt mij veiliger. Dan hoeft er ook niet afgeschminkt te worden, en hoeft de Mol dus niet perse als eerste of laatste aan de beurt.

Dan heb je de korsetten niet gezien  ::tandpastasmiley::
Nu snappen we wel waarom Rian zich na afl. 1 niet zo lekker voelde. ;D

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #341 Gepost op: 23-02-2024, 13:26:06 »
Ik zie het gezicht wel hoor.  ::ok:: Nog steeds trouwens, want een tijdje geleden viel mij dat  ook op nav de foto's van Annebeestje.

Met make-up kan een gezicht echt heel anders lijken. Ik zie echt wel gelijkenis.
Ook zie ik overeenkomsten met het gezicht van de fotografe. Dus het kan nog wel veel kanten op.

Verder heb ik antitunnelvisie op Rian.  ::rofl:: Dat kan onterecht zijn van mij. Ik vind haar onzichtbaar, maar het zou inderdaad te verklaren zijn omdat ze ziek is geweest. Dat zou wel jammer zijn!

Tooske moest op zoek naar iemand met het symbool paraplu. Ze vindt iemand met een paraplu. De mol gaat dan niet rondlopen met een paraplu, in het kader van onverantwoorde risico's.

Terecht punt, denk ik.  ::ok:: We weten ook dat Tooske 'paraplu' vrij letterlijk nam en dat ze minder gericht was op het kaartje met de paraplu. Dus als de mol met een paraplu zou rondlopen, had Tooske degene zomaar in het vizier gekregen. Het lijkt mij ook niet dat de makers dat risico willen lopen.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #342 Gepost op: 23-02-2024, 13:29:28 »
Korsetten voor een slankere hals en gezicht.. nee die heb ik nog nooit gezien.

Waar kan ik die kopen?  :P

Ja, sorry. Maar je kunt echt heel makkelijk een optisch smaller gezicht met een spitsere vorm creëren door met donkere make up en diepte te werken. In dit geval is bij de vrouw in de jurk de hele onderkin zwart gemaakt, tot boven de kaaklijn.

Dat ze het wel is weten we niet zeker, maar ik vind het ontkennen van de mogelijkheden van schmink en make-up eerlijk gezegd behoorlijk naïef. Alsof je van de weeromstuit op zoek bent naar ontlastend bewijs, terwijl er toch echt wel genoeg is aangetoond voor gerede twijfel.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2024, 13:32:46 door Eva. »

Offline Delightz

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #343 Gepost op: 23-02-2024, 13:31:53 »
Grapje hoor!
We kunnen nog lang discussiëren of het ze wel is of niet. Respect voor wie het niet ziet en ik hoop ook ergens dat ik fout zit.

Maar het is wel eens interessant om Rian als mol te overwegen en daar tips naartoe te zoeken. Want voor de overigen hebben we een overvloed aan hints, maar voor haar bijna niks.

Bovenstaande foto is trouwens een shot net nadat ze in biecht zegt dat ze vlug een topito moet gaan zoeken. En dan staat ze gewoon met Mexicanen te lachen en te dansen…
Zou je de originele foto van Rian willen plaatsen die je hebt gebruikt, zodat we het zelf kunnen beoordelen? Met vage photoshop achtige programma's kun je iedereen wel laten samensmelten met de vrouw in wit. Niet de beste kleur trouwens om als mol tijdens de rondes van de kandidaten op zoek te gaan zou ik denken, maar dat terzijde.

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #344 Gepost op: 23-02-2024, 13:36:37 »
Als ik kijk naar het postuur van de dame in het wit vind ik het eerder een man dan een vrouw (houding, bredere schouders).

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #345 Gepost op: 23-02-2024, 13:41:13 »
Als ik kijk naar het postuur van de dame in het wit vind ik het eerder een man dan een vrouw (houding, bredere schouders).

Dat is dan misschien het voordeel van schoudervulling.  ;D
Ze/hij heeft ook vrij grote handen. Heeft iemand dat vergeleken met een kandidaat?
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #346 Gepost op: 23-02-2024, 13:49:33 »
Misschien had ze hier hakken aan.

Dacht ergens te lezen dat Rian nooit op hakken loopt?

En idd lijkt het mij verstandiger een masker te gebruiken als vermomming. Voor het schminken heb je behoorlijk veel tijd nodig en ook weer om het er af te poetsen.
De MOL moet dan een hele tijd uit de groep, zou dat niet teveel opvallen?

« Laatst bewerkt op: 23-02-2024, 13:53:18 door Gadoesja »

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #347 Gepost op: 23-02-2024, 13:52:50 »
Dacht ergens te lezen dat Rian nooit op hakken loopt?

Dit zei ze in een interview.

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #348 Gepost op: 23-02-2024, 13:54:34 »
 Dat is dan rechtgezet! Dankjewel!

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #349 Gepost op: 23-02-2024, 13:56:52 »
Ik ben het eens met FS. Ik zie er Rian niet in

Offline Froky

• Forumlid
« Reactie #350 Gepost op: 23-02-2024, 14:02:43 »
Zeker.
Foto 1 is genomen tijden eliminatie afl. 1
Foto 2 is van bij test afl. 3, deze is wel gespiegeld.

Moeilijkheid is om de perfecte hoek te vinden en terzelfdertijd een gezichtsuitdrukking die niet te veel verschilt. Een lachje, open mond, lippen opeengesperd, zorgen vlug voor afwijkingen. 100 op 100 is het dus niet.

Offline Treveo

• Forumlid
« Reactie #351 Gepost op: 23-02-2024, 14:11:37 »
Bedankt, mijn inziens:

Foto 1 & foto 2: je ziet vooral het verschil in de neusvleugels. Ik zie bij foto 1 geen schmink trucs om dat weg te werken. Bijvoorbeeld de zijkanten van de neus wat zwart maken o.i.d. Alleen het neuspunt is zwart gemaakt.
Foto 3 & foto 4: je ziet dat de witte vrouw veel slanker is en Rian heeft wat rondere gezicht, hoe kan je dat met schmink trucs fixen dan? Je ziet wel dat bij foto 3 de onderkin zwart is gemaakt., maar that's it.

Volgens mij kunnen wij hier wel wekenlang over gaan door discussiëren :-p

Offline edgomo

• Winnaar WIDM-pool 2025
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #352 Gepost op: 23-02-2024, 14:26:27 »
Nog iets meer dan twee weken denk ik :-).
(ik zie er Rian ook niet in maar ik ben wel eens eerder verrast)

Offline Airysuit

• Forumlid
« Reactie #353 Gepost op: 23-02-2024, 14:52:07 »
Ik begin nu inderdaad ook wel te twijfelen of het rian is...

Offline Froky

• Forumlid
« Reactie #354 Gepost op: 23-02-2024, 14:54:43 »
Bedankt, mijn inziens:
Volgens mij kunnen wij hier wel wekenlang over gaan door discussiëren :-p

Maar dat is ook goed, dat er geen sluitend bewijs is. Nog 2 weken en we weten het zeker.

Ik wil nog een iets in de groep gooien:
Veronderstel eens:
- Als de witte vrouw de mol is
- En als ze op de één of andere manier ook haar zoektocht filmt (verborgen cameraatje)

Zou het dan kunnen dat het extra geluidje dat we horen in de leader, slaat op het gezichtspunt van de mol op het feest? We zien onder andere foto 1 op dat moment.

Justin krijgt bij de waarzegster zijn kaart, een cactus. Hij zegt letterlijk: ‘Een cactus… zou het iets betekenen? Zou het een hint zijn naar de mol?’ Volgend shot is de witte vrouw op de achtergrond en ze kijkt richting de dansers uit de leader. Foto 2

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #355 Gepost op: 23-02-2024, 15:00:40 »

Dat ze het wel is weten we niet zeker, maar ik vind het ontkennen van de mogelijkheden van schmink en make-up eerlijk gezegd behoorlijk naïef. Alsof je van de weeromstuit op zoek bent naar ontlastend bewijs, terwijl er toch echt wel genoeg is aangetoond voor gerede twijfel.

Ik ontken niks.. ik zie gewoon heel iemand anders.. en nogmaals .. ik wil juist wél dat dit klopt en probeer t echt te zien maar zie t niet. Sorry

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #356 Gepost op: 23-02-2024, 15:04:08 »
Dank voor het laten zien van de foto's. Ik zie te weinig overeenkomsten. Omdat de geschminkte figuur geen uitstraling heeft is het niet moeilijk om daar Rian in te zien zodra je haar gezicht eroverheen legt. Dat zou volgens mij bij ieder gezicht met een soortgelijke vorm het geval zijn. Ik sluit Rian zeker niet uit als mol, al hoop ik het eerlijk gezegd niet.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2024, 15:32:28 door Delightz »

Offline Pak

• Forumlid
« Reactie #357 Gepost op: 23-02-2024, 15:38:20 »
Op 9m18 tijdens Anna's zoektocht zien we de persoon helemaal rechts in beeld.

Vanaf deze hoek lijkt die in de verste verte niet op Rian.

Dan zouden er meerdere witte figuren in exact dezelfde outfit moeten zijn.

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #358 Gepost op: 23-02-2024, 15:44:49 »
Lijkt inderdaad totaal niet op Rian. Een masker is ook veel waarschijnlijker dan een dikke laag schmink met minder kans op herkenning.

Offline Airysuit

• Forumlid
« Reactie #359 Gepost op: 23-02-2024, 15:50:29 »

Dan zouden er meerdere witte figuren in exact dezelfde outfit moeten zijn.

Ben het eens dat het niet op rian lijkt, maar vind het wel ironisch dat je bovenstaande zegt en daarna een foto post waar letterlijk 3 mensen staan in een outfit met hetzelfde patroon :p