Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O  (gelezen 115990 keer)

Offline Molest

• Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #240 Gepost op: 22-02-2024, 13:45:52 »
Intrigerend, die figuur met paraplu, en goed gevonden! In combinatie met het paraplu-symbool als de waarzegster verwijst naar de toekomst. Opvallend dat hij/zij die paraplu blijkbaar niet op heeft als de kandidaten zoeken? Anders was hij/zij wel gespot door Tooske.

Ik geloof niet in Rian als Mol, maar in 'Stad en land aflopen' kondigde zij de opdracht aan. 'Prachtig leuk wijkje, parapluutjes hingen er...'. Vond ik vreemd, dat ze nou net die parapluutjes benoemde. Ik heb die paraplu's tijdens de opdracht ook verder nergens gezien. Maar veel waarde kan ik er dan ook weer niet aan hechten, want biechten worden volgens mij ook wel ingefluisterd. Neem nou Kees, met zijn "er zijn altijd wel zuinigerds die dan net 1.900 euro bieden". Rare gedachtekronkel, maar ook toevallig raak.

Is dit wel schmink, en geen masker? En zou de Mol niet liever een masker dragen i.p.v. al die schmink op zijn gezicht?

Offline Jayq

• Forumlid
« Reactie #241 Gepost op: 22-02-2024, 13:49:11 »
Het lijkt mij gewoon een moeder van 2 kinderen te zijn.
Of staat de mol hier te praten met 2 kinderen, om het anders te doen lijken?

Even later staat ze nog steeds/weer bij (een van) die kinderen. Tijdens de zoektocht van Anna.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #242 Gepost op: 22-02-2024, 13:50:57 »
Intrigerend, die figuur met paraplu, en goed gevonden! In combinatie met het paraplu-symbool als de waarzegster verwijst naar de toekomst. Opvallend dat hij/zij die paraplu blijkbaar niet op heeft als de kandidaten zoeken? Anders was hij/zij wel gespot door Tooske.

Ik geloof niet in Rian als Mol, maar in 'Stad en land aflopen' kondigde zij de opdracht aan. 'Prachtig leuk wijkje, parapluutjes hingen er...'. Vond ik vreemd, dat ze nou net die parapluutjes benoemde. Ik heb die paraplu's tijdens de opdracht ook verder nergens gezien. Maar veel waarde kan ik er dan ook weer niet aan hechten, want biechten worden volgens mij ook wel ingefluisterd. Neem nou Kees, met zijn "er zijn altijd wel zuinigerds die dan net 1.900 euro bieden". Rare gedachtekronkel, maar ook toevallig raak.

Is dit wel schmink, en geen masker? En zou de Mol niet liever een masker dragen i.p.v. al die schmink op zijn gezicht?

Jan liep in zijn seizoen ook achter de kandidaten langs zonder vermomming. Hij deed z'n capuchon op zodra hij dichtbij kwam, maar dat was het. Ik denk dat de mol bepaalt hoeveel lef hij/zij heeft. Ik zou het wel heel stoer vinden.

Daarnaast heeft carnaval mij in elk geval geleerd dat je met de juiste schmink echt nagenoeg onherkenbaar kunt worden.

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #243 Gepost op: 22-02-2024, 13:53:45 »
Dan vraag ik me toch af of Anna haar misschien gespot heeft en of dat met terugwerkende kracht het e.e.a. verklaart. Zij kijkt, als enige, zo aandachtig naar die figuren als ze door die haag loopt.
Ja, het zou zomaar kunnen dat net zoals Nikki in het jubileum seizoen Jeroen in de eerste aflevering zag, dat Anna de mol gezien heeft. Dit kan Rian zijn wat nu toe lijkt als ik de post van Froky zie, maar kan ook een andere kandidaat zijn.
En dat zij bewust verdacht over wilde komen of op sleutelposities gingen zitten, om te verzorgen dat de kandidaten de echte mol niet verdenken. En dat de makers hier gebruik van gemaakt hebben. Want haar reacties (gezichtsuitdrukkingen) op dingen bewijst dat ze kandidaat is.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2024, 14:00:54 door Mol1991 »

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #244 Gepost op: 22-02-2024, 14:28:57 »
Anna was heel gespannen bij haar eerste groene schermen. Past voor m'n gevoel niet bij een kandidaat die de Mol meteen heeft ontmaskerd.

Maar wel gek dat ze met de Mol een kamer zou delen en haar niet door zou hebben. Andersom ook natuurlijk, als Anna het is.

Mits je heupen hebt  ;D

*meow* 🐱

Maar ja, is helemaal de bouw van Rian als je de mysterieuze dame van de achterkant ziet. De ceintuur doet daar niks aan (af).

Vorm van de vingers, ook hetzelfde. Dunne handschoenen... zegt toch wel iets.

Toen ik Rian bij de waarzegster zag zitten dacht ik van: die heeft misschien net een laag plamuur op haar gezicht gehad. Volgens de analyses was ze daar als laatste of een van de laatsten.

Ik heb het ook is in 0.25x vertraging gekeken, en misschien ben ik nu biased, maar het lijkt ook alsof deze witte figuur precies zo geedit wordt dat je het gezicht nooit echt goed scherp in beeld krijgt. Als tooske aankomt zie je dat precies op t moment dat ze wel duidelijk in beeld lijkt te komen, dat iemand zijn hand haar gezicht blokkeert...

Interessant. Toch vind ik de stills die Froky postte scherp genoeg. Geniaal (als Rian het is) dat annebeestje dat zo snel opmerkte ...en verder niemand. Meestal pikken volgers van youtubers dit wel op. Was het na afl. 1 of 2 viral gegaan.

Helemaal vreemd omdat er ook met gezichtsherkenningstools naar de Mol werd gespeurd.  ???

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #245 Gepost op: 22-02-2024, 14:33:18 »
Anna was heel gespannen bij haar eerste groene schermen. Past voor m'n gevoel niet bij een kandidaat die de Mol meteen heeft ontmaskerd.
Juist wel, want wie is de mol is een mind-fuck, waarschijnlijk heeft ze iets van het gezicht opgevangen of iets anders dat ze dacht hè die is de mol, maar heel lang twijfelt als dit wel klopt wat ze zag. Dan kan je nog steeds gespannen zijn.

Was bij Nikki ook toen ze Jeroen bij de eerste aflevering van de jubileumeditie zag weggelopen, ze heeft nog best lang getwijfeld klopt dit wel.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #246 Gepost op: 22-02-2024, 14:41:41 »

Maar wel gek dat ze met de Mol een kamer zou delen en haar niet door zou hebben. Andersom ook natuurlijk, als Anna het is.

*meow* 🐱

Maar ja, is helemaal de bouw van Rian als je de mysterieuze dame van de achterkant ziet. De ceintuur doet daar niks aan (af).

Vorm van de vingers, ook hetzelfde. Dunne handschoenen... zegt toch wel iets.

Toen ik Rian bij de waarzegster zag zitten dacht ik van: die heeft misschien net een laag plamuur op haar gezicht gehad. Volgens de analyses was ze daar als laatste of een van de laatsten.

Interessant. Toch vind ik de stills die Froky postte scherp genoeg. Geniaal (als Rian het is) dat annebeestje dat zo snel opmerkte ...en verder niemand. Meestal pikken volgers van youtubers dit wel op. Was het na afl. 1 of 2 viral gegaan.

Helemaal vreemd omdat er ook met gezichtsherkenningstools naar de Mol werd gespeurd.  ???

Dat van die heupen ging niet over Rian, haha.

Het viel mij ook op dat haar gezicht erg glom, een mogelijke verklaring is dat ze met een olie-achtig product is afgeschminkt. Maar goed, dat is wel een hele grote aanname.

Ook zegt ze dat ze wel 100 mensen had aangehouden om naar hun kettingen te kijken, maar ondertussen had ze kennelijk nog tijd voor een gezellig dansje met een cirkeltje Mexicanen. 

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #247 Gepost op: 22-02-2024, 14:48:36 »
Toch vind ik de stills die Froky postte scherp genoeg. Geniaal (als Rian het is) dat annebeestje dat zo snel opmerkte ...en verder niemand. Meestal pikken volgers van youtubers dit wel op. Was het na afl. 1 of 2 viral gegaan.

Dit is dan wel heel vreemd, hoe is het mogelijk als Rian het is, dat het pas ontdekt is als we bijna bij aflevering 8 zijn. Maar het blijft wel een feit vind ik dat de Posts van Froky wel een groot bewijs is dat ze het gewoon is.

Offline Froky

• Forumlid
« Reactie #248 Gepost op: 22-02-2024, 14:59:14 »
Dan vraag ik me toch af of Anna haar misschien gespot heeft en of dat met terugwerkende kracht het e.e.a. verklaart. Zij kijkt, als enige, zo aandachtig naar die figuren als ze door die haag loopt.

Wat me nu bij herbekijken ook opvalt, is dat alle overblijvers nu (Kees, Anna, Rosario, Fons, Rian), al samen zaten in dezelfde wagen bij hun allereerste rit. Dat is de keer dat Fons zegt dat hij op Jeroen heeft gestemd bij de speeddate, maar hij had op Rian gestemd. Rosario verklapt zijn geheim. Wie weet is daar toch iets opgevallen?

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #249 Gepost op: 22-02-2024, 15:05:32 »
Neem nou Kees, met zijn "er zijn altijd wel zuinigerds die dan net 1.900 euro bieden". Rare gedachtekronkel, maar ook toevallig raak.
Dat kan ook na de test opgenomen zijn: het was een testvraag waar alle bedragen gewoon stonden dus na de test was het duidelijk wat er geboden was. Neemt niet weg dat ik ook denk dat bij de biecht soms suggestieve vragen gesteld worden wat vervolgens lijkt op voorkennis..

Online annebeestje

• Forumlid
« Reactie #250 Gepost op: 22-02-2024, 15:09:06 »
Dit is dan wel heel vreemd, hoe is het mogelijk als Rian het is, dat het pas ontdekt is als we bijna bij aflevering 8 zijn. Maar het blijft wel een feit vind ik dat de Posts van Froky wel een groot bewijs is dat ze het gewoon is.

Ik heb deze figuur wel meteen gezien na afl 1, maar dat bewust niet te groot gemaakt hier op het forum. Wilde liever geen Klaas Kloosterhint veroorzaker zijn. Daarvoor houd ik te veel van dit programma.

En -disclaimer- niets is nog zeker natuurlijk.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #251 Gepost op: 22-02-2024, 15:15:07 »
Ik heb deze figuur wel meteen gezien na afl 1, maar dat bewust niet te groot gemaakt hier op het forum. Wilde liever geen Klaas Kloosterhint veroorzaker zijn. Daarvoor houd ik te veel van dit programma.

Dat is ook goed van je dat je dit niet deed. En klopt niks is zeker.
Maar als het klopt vind ik knap dat jij het gelijk zag.  ::bravo::
Maar nog steeds vind ik het wel raar dat naast dat jij het wel gezien hebt (maar niet gezegd hebt) en nu Froky, op YouTube voorbeeld niet ontdekt is, want ik hoorde vooral dat mensen Anna misschien gezien hadden en hoorde de naam Justin ook.

Offline Kriekendiek

• Forumlid
« Reactie #252 Gepost op: 22-02-2024, 15:18:59 »
Wow... wat een mooie vondst die foto's van de dame die inderdaad zoveel op Rian lijkt! Ik moet ook meteen denken aan de hoed en de sneakers die we achter in de bus zagen bij de exit van Babs... de vorm van deze hoed komt aardig overeen volgens mij!

Zat nog niet in een tunnel.... gevoelsmatig vanaf het begin op Anna en Kees als wensmol. Heel klein stukje Riantunnel in... teentje dan.

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #253 Gepost op: 22-02-2024, 15:25:07 »
Dat kan ook na de test opgenomen zijn: het was een testvraag waar alle bedragen gewoon stonden dus na de test was het duidelijk wat er geboden was.

Kees had een vrijstelling. Hij neemt wel achter de laptop plaats, maar in de extra beelden zegt hij dat hij de test niet heeft kunnen maken. En dingen niet gezien heeft. Dus dan heeft hij er denk ik ook niet even doorheen gescrold.
(Wel een interessante vraag, maar off-topic: mag een kandidaat met een vrijstelling de test voor spek en bonen maken?)

Offline Treveo

• Forumlid
« Reactie #254 Gepost op: 22-02-2024, 15:28:33 »
Wat doen jullie!!  ::oink:: ::oink::

Ik geloof compleet niet in Rian als Mol, maar nu twijfel ik wel :-p

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #255 Gepost op: 22-02-2024, 15:29:34 »
Kees had een vrijstelling. Hij neemt wel achter de laptop plaats, maar in de extra beelden zegt hij dat hij de test niet heeft kunnen maken. En dingen niet gezien heeft. Dus dan heeft hij er denk ik ook niet even doorheen gescrold.
(Wel een interessante vraag, maar off-topic: mag een kandidaat met een vrijstelling de test voor spek en bonen maken?)

Dat Rosario hem na het maken van de test heeft verteld welke bedragen erin stonden is een mogelijkheid. Die twee leken ineens een bromance te hebben, in de laatste aflevering.

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #256 Gepost op: 22-02-2024, 15:36:10 »
Ja, of Kees heeft zitten rekenen. Rik had al gezegd dat er 550 was geboden, en dat het gemiddelde 1.500 was. Dus hij kon wel nagaan dat er behalve zijn bod van 2.000 nog een paar hoge bedragen geboden waren, maar net iets minder.
Afijn, deze discussie kan beter naar een ander draadje. :)

Offline Froky

• Forumlid
« Reactie #257 Gepost op: 22-02-2024, 15:39:54 »

Ik had de witte figuur en de symboliek met het parapluutje ook al ontdekt na aflevering 1. Ik heb nog overwogen om er een post van te maken. Maar ik kon het niet echt aan iemand linken, dusja…
Op het moment dat er nog 10 kandidaten waren, is het ook verl moeilijker om door het bos de bomen te zien. Zonder Annebeestjes post, had ik Rian misschien nog niet overwogen/ herkend.

Maar inderdaad wel hoog spel dat de makers hier spelen.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
« Reactie #258 Gepost op: 22-02-2024, 15:48:54 »
Even later staat ze nog steeds/weer bij (een van) die kinderen. Tijdens de zoektocht van Anna.

Ik zie toch duidelijk Anna op de foto hier.  ??? ??? ??? ??? ::vergroot:: ::vergroot:: :D :D

Maar even alle gekheid op een stokje. Ik zie nergens Rian in. Grappig dat de Riantunnelaars dat wel allemaal zien. Tunnelvisie zeker :) ;) ::oink::

Offline Treveo

• Forumlid
« Reactie #259 Gepost op: 22-02-2024, 15:49:15 »
OK, misschien zit ik al te diep in de Fons-tunnel, maar ik heb de foto's nog een keer heel goed bekeken. Ik heb toch niet het idee dat het Rian is want, met alle respect:

- De vrouw met die hoed ziet er voor mij persoonlijk een stuk slanker uit qua gezicht (vooral de wangen en hals). Rian is ietwat molliger en dat werk je niet weg met wat schmink.
- De neus komt ook niet helemaal overeen. Bij Rian zie je dat haar neusvleugels wat hoger staan, dan bij de vrouw met de hoed.

Ik vind het wel hartstikke mooi gevonden, maar ik geloof er (nog) niet helemaal in.