Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O  (gelezen 81873 keer)

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #440 Gepost op: 28-02-2024, 11:31:37 »

Ik vind het ook opvallend dat die altijd samen is met die witte vrouw waarvan men beweerde dat het Rian zou zijn. Ondersteuning voor de mol?

Ik denk ook dat dit de mol is.

Die witte vrouw is inderdaad een behoorlijke bliksemafleider geweest.

Op een van de foto's van thomas92 van 1:27 is een heel duidelijke afbeelding (in de spoilertags) van de rug van die persoon/mol. Ik denk daar wel een gelijkenis in te zien.  ::oink::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline thomas92

• Forumlid
« Reactie #441 Gepost op: 28-02-2024, 11:42:55 »
Komt wel met gezicht in beeld hoor. Bij Jip, op de achtergrond.

Wanneer Kees aankomt en door de groep mensen loopt, zie je rechts op het laatste frame ook een stukje wang van deze persoon.

Ah die frames had ik nog niet gezien:) Ja idd.. wel een klein beetje in beeld. Maar je kunt net d'r ogen niet zien. Zou alsnog een verwijzing kunnen zijn naar dat schilderij in de tweede opdracht. Maar goed punt.

Ik snap wel dat ze de ogen willen verbergen na het Kim Lian incident ::rofl::

Ik vind het ook opvallend dat die altijd samen is met die witte vrouw waarvan men beweerde dat het Rian zou zijn. Ondersteuning voor de mol?

In 1 van de flitsen bij Kees nog iets extra van die persoon te zien.

Zou hier ook nog de afleveringstitel "Een handje helpen" aan kunnen verbinden. De mol wordt een handje geholpen door dat die blauwe handschoen net voor d'r gezicht zit.

We weten dat bij de bekendmaking er altijd wel beelden van toen gebruikt worden. Vorig jaar het telefoongesprek, of in Georgië de mol die voor een spiegel staat en zich dus recht in de ogen kijkt.

Ik denk dat we deze rij van mensen gaan zien, waar dus deze persoon als laatste staat, en de mol zich zo bekend gaat maken door make-up of een masker af te doen.

Zou zo maar kunnen ja!

Gezien het aantal dead ends hou ik zelf nog een slag om de arm maar wie weet. We zullen zien.

Op een van de foto's van thomas92 van 1:27 is een heel duidelijke afbeelding (in de spoilertags) van de rug van die persoon/mol. Ik denk daar wel een gelijkenis in te zien.  ::oink::

Haha ik had 't gelezen ja. Kan 't niet uitsluiten. Klopt alleen niet met mijn tunnel ::rofl::  ::rofl::

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #442 Gepost op: 28-02-2024, 11:53:33 »
Haha ik had 't gelezen ja. Kan 't niet uitsluiten. Klopt alleen niet met mijn tunnel ::rofl::  ::rofl::

::rofl::
Het blijft in ieder geval spannend. Bedankt voor het delen, ik ben benieuwd of het klopt.

Heel fijn dat iedereen die afbeeldingen heeft gedeeld, daar zit veel werk in, denk ik.  ::bravo:: Bedankt!

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #443 Gepost op: 28-02-2024, 11:55:21 »
Komen van t account van ikbenmollevi insta.. daar staan ze al n weekje.
Goed gevonden idd.. ben benieuwd of dat de mol is

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #444 Gepost op: 28-02-2024, 13:35:42 »

Lijkt op Sor, inderdaad. Maar... die persoon is geschminkt en Sor was volgens de analyses niet als eerste of als laatste bij de waarzegster, toch?

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #445 Gepost op: 28-02-2024, 14:56:39 »
De volgorde weet ik niet.
Ik moet bekennen dat ik dit topic weinig heb bekeken, omdat het supermoeilijk is om daar wat uit te halen. De makers zullen veel moeite hebben gedaan om de mol te verbergen.

De 'witgeschminkte vrouw' vond ik echt veel op Rian lijken (goed gevonden  ::ok::), maar ik zat niet in die tunnel. Toch ging ik wel even twijfelen.  ;D
Dus het blijft lastig om echt de juiste conclusies te trekken. Zeker niet tegen het einde, als iedereen (ik ook) in een bepaalde tunnel zit.

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #446 Gepost op: 28-02-2024, 16:55:06 »
Ja eens, ik vind het juist verdacht dat Sor volgens de analyses in dit topic als een van de middelsten ging. Reactie #132 van mastermol op blz. 7, bijvoorbeeld. Sor daar als zesde. Er is door mastermol niet alleen naar de kaarsen, maar ook naar de kleur van de lucht gekeken. Ik geloof erin.

Jip ging volgens die analyse als eerste of tweede. Daar is het gezicht van die persoon in beeld (zoals bekend).

Twee keer schminken en afschminken dan?

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #447 Gepost op: 28-02-2024, 18:06:49 »
Hm, het zou kunnen, denk ik. Wel wat extra gedoe als het schminken (en het er weer afhalen) 2x zou moeten.

Offline WillempieW

• winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #448 Gepost op: 28-02-2024, 20:12:10 »

Ik heb alle stukjes (als ik niks gemist heb) van het "kandidatenperspectief" tijdens de aankomst van de kandidaten achter elkaar gezet.
Dit lijkt naar 1 specifieke figuur (de mol?) te leiden. Ik zie er overigens nog niet 1 van de kandidaten in.

Offline molton

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
« Reactie #449 Gepost op: 28-02-2024, 21:04:52 »
Ik heb alle stukjes (als ik niks gemist heb) van het "kandidatenperspectief" tijdens de aankomst van de kandidaten achter elkaar gezet.
Dit lijkt naar 1 specifieke figuur (de mol?) te leiden. Ik zie er overigens nog niet 1 van de kandidaten in.
Ik had bij het kijken van de aflevering inderdaad al het idee dat we dit tijdens de ontknoping te zien gaan krijgen en aan het einde van de rij de mol te zien zal zijn.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #450 Gepost op: 28-02-2024, 21:44:10 »
Die witte vrouw is inderdaad een behoorlijke bliksemafleider geweest.

Goed speurwerk mensen, ik denk dat deze inderdaad de mol is, die achteraan in de rij is die nog niet helemaal in beeld te zien is.

Ik zie wat je bedoelt en kan zeker kloppen mij viel ook iets op, dat ik denk ja deze persoon is waarschijnlijk de mol. Zie volgens mij ook iets lichts onder de kleding, maar dat kan ook de binnenkant van de kledingstuk zijn en het lijkt, misschien ook door de donker en de screenshot, dat de nek wat donker huidskleur heeft.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2024, 21:52:55 door Mol1991 »

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #451 Gepost op: 28-02-2024, 21:54:30 »
Ja, ik ben het met je eens dat het ook een schaduwrand kan zijn. Maar vond het wel toevallig.  ;D

Edit: de post hierboven is aangepast terwijl ik nog aan het typen was  ;), maar ik meende een vraag te lezen over het plaatsen van spoiler-tags.:

Een spoilertag gaat via dat geel-rode symbooltje (symbooltje naast de knop met opsommingen)

De tekst die je tussen de spoilertag plaatst, wordt dan onzichtbaar/uitklapbaar.

Als je wil weten of het gelukt is, dan kun je ook 'bekijk bericht' doen voordat je het plaatst. Zelf vind ik het dan erg handig om dat eerst even te testen.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2024, 21:57:08 door Tunneltelevisie »

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #452 Gepost op: 28-02-2024, 22:03:43 »
Oh dankjewel voor de uitleg Tunneltelevisie, dan weet ik genoeg. :)
Ik heb inderdaad het bericht veranderd, ik dacht dit hoeft niet perse in een spoiler-tag.

Haha Ja ik ook.

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #453 Gepost op: 28-02-2024, 22:33:18 »
Komt wel met gezicht in beeld hoor. Bij Jip, op de achtergrond.

Wanneer Kees aankomt en door de groep mensen loopt, zie je rechts op het laatste frame ook een stukje wang van deze persoon.

Ik denk ook dat dit de mol is.

Qua kin en neus lijkt het wel op Sor Anna, maar is deze persoon niet te kort als je die (bijna) naast Kees ziet? Gezichtsbedrog?
« Laatst bewerkt op: 29-02-2024, 21:26:48 door Amethyst »

Offline thomas92

• Forumlid
« Reactie #454 Gepost op: 28-02-2024, 22:48:16 »
Ik denk dat het wel een lang persoon kan zijn eigenlijk. Maar het is wel lastig in te schatten. Viel me trouwens ook op dat je bij de polsen en lichte huidskleur ziet. In tegenstelling tot bij het shot van achter. Maar ik moet wel zeggen.. ik heb niet echt heel sterk het gevoel "dit moet Anna zijn" (ondanks mn tunnel zelfs).

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #455 Gepost op: 28-02-2024, 23:01:22 »
Als deze persoon de mol is en alleen geschminkt is, kunnen we dan Fons misschien helemaal afstrepen?, want ik zie geen snor bij deze persoon. Ik weet Rosario heeft ook iets van een snor heeft en lichte baard, dus misschien kans die het ook niet kan zijn. Maar op zich kan je het bij hem nog wel weg schminken denk ik, maar bij Fons denk ik niet.. Of dit is een masker ipv een geschminkt gezicht.
« Laatst bewerkt op: 29-02-2024, 07:43:38 door Mol1991 »

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #456 Gepost op: 28-02-2024, 23:04:00 »
Ik denk dat het wel een lang persoon kan zijn eigenlijk. Maar het is wel lastig in te schatten. Viel me trouwens ook op dat je bij de polsen en lichte huidskleur ziet. In tegenstelling tot bij het shot van achter. Maar ik moet wel zeggen.. ik heb niet echt heel sterk het gevoel "dit moet Anna zijn" (ondanks mn tunnel zelfs).

Als het de mol is, dan zie ik Anna daar ook niet in. Haar lichaamshouding lijkt heel anders?

Maar inderdaad: de handen zijn wel weer anders dan de rug. Al kan dit misschien ook een roze randje zijn van de mouwen? Of is er misschien van deze persoon toch nog een dubbelganger?  ::) (de mol en iemand anders?)
Er valt nog genoeg te speculeren.  ::rofl::

Offline Anymol

• Forumlid
  • Molloot sinds seizoen 1
« Reactie #457 Gepost op: 28-02-2024, 23:14:00 »
*knip*

Rest van de screenshots in de spoiler:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Het ligt ongetwijfeld aan mij(n tunnelvisie)... Maar zie ik nou een gezicht bovenaan in die oranje sluier in de laatste foto van je spoiler?? Beetje vervormd misschien, dat wel. Precies links van waar je die pijl ingetekend hebt... Of ben ik de enige die dat ziet?
If you don't know which tunnel to choose, any mol will take you there

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #458 Gepost op: 28-02-2024, 23:15:32 »

Je ziet op de rechterschouder een wit bandje. Dat is het hemdje van Anna.
En nog een zwart bandje? Nee, dat is schaduw op de hoek van het schouderblad.
Tussen zwart en wit is licht opkleurende huid, omdat het horizontaal ligt en licht vangt.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2024, 23:54:42 door foxhunter »

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #459 Gepost op: 28-02-2024, 23:22:20 »
Dankjewel, thomas92. Lijkt idd een lange vrouw. Beetje zwart op het puntje van haar neus om de vorm te maskeren?

Edit: of toch weer een decoy?
« Laatst bewerkt op: 29-02-2024, 21:04:06 door Amethyst »