Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O  (gelezen 81905 keer)

Offline Marimol

• Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #480 Gepost op: 1-03-2024, 11:37:02 »
Deze man loopt gezellig met een ook in het rood verklede dame. Vanaf 10.43 is een shot van voren te zien, voordat Anna bij hem gaat kijken. Misschien is dat scherp te krijjgen? Of is deze man op een ander moment te spotten?

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #481 Gepost op: 1-03-2024, 11:47:02 »
Mollevi blijft hier over zeuren, maar er zijn nergens genoeg pixels beschikbaar. De persoon staat rechts bij binnenkomst van bijvoorbeeld Justin en Jip. Het heeft een ronde vorm, is goudkleurig, maar meer dan 60x60 pixels en een vage afbeelding wordt het niet, ook niet met verbetertools.

Qua storytelling klopt het allemaal prima en zou het maar zo een kroon kunnen zijn, alleen wij kunnen het nergens zien.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #482 Gepost op: 1-03-2024, 11:58:23 »
Ik schreef al eerder dat Anna bij binnenkomst iets in haar zak stak. En dat ik het leuk zou vinden als kinderen zouden helpen met zoeken. De persoon die hier nu het meest verdacht wordt als verklede mol (X) trok vaak op met de vrouw in wit/zwart met hoed (Y). Na binnenkomst van Anna is Y bij een paar kinderen en praat met ze, links van Anna. Anna komt uit die richting en stopt iets in haar zak. Hebben de kinderen iets opgehaald en verzameld en ingeleverd?
Bij het beeld van Rian tijdens de run van Anna, zien we X dansen met een kind. Hier op het forum al tig keer een plaatje van gezien, maar als je het in motion kijkt dan is deze molverdachte aan het dansen met een kind.
Ook Anna gaat in haar zoekronde langs bij kinderen om hun badge te zoeken.
Tot 3 keer toe zie je kinderen als hulp of dekmantel of betrokken worden. Dat is een goede dekmantel en extra handjes om te zoeken kan geen kwaad.
Met kinderen als leidraad kun je X en Y en Anna aan elkaar linken.

Offline Treveo

• Forumlid
« Reactie #483 Gepost op: 1-03-2024, 12:37:23 »
Persoonlijk geloof ik niet zo in "kids mee laten helpen met zoeken", lijkt mij beetje te riskant voor het programma :-p

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #484 Gepost op: 1-03-2024, 12:58:45 »
Wat mij nu pas opvalt is als Anna binnenkomt, na Tooske, ze een onnatuurlijke, gelige, gezichtskleur heeft. Zeker in vergelijking met haar decolleté. Bij haar biecht, vlak hierna kun je de afwijkende kleur goed zien. Lijkt wel of ze afgeschminkt is.
De volgorde van binnenkomst op het feest klopt sowieso niet.

Offline Amethyst

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #485 Gepost op: 1-03-2024, 13:08:00 »
Behalve de oranje figuur, die alleen tegelijk met Kees in beeld komt, is ook nog een verdachte "vrouw" met bloemenkrans en witte sluier. Ik denk dat dit Kees zou kunnen zijn, want hij ziet er erg lang en breed uit.
De witte vrouw komt in beeld tegelijk met Fons, Anna en Sor.

De witte vrouw heeft trouwens ook een dubbelganger die veel kleiner is en aan het eind van de welkomstgroep staat. (Zie middelste foto).

Ja, interessant. Opvallend idd dat die persoon of de dubbelganger van die persoon (als ik je goed begrijp) alleen tegelijk in beeld komt met drie van de vier finalisten.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #486 Gepost op: 1-03-2024, 14:16:34 »
Interessant ::vergroot:: Maar weet je waar die close-up van die hanger vandaan komt? Zit dat in hetzelfde shot?

Discutabel, ik vind het voorwerp op de hanger erg hoekig, ondanks de vaagheid.

Offline Froky

• Forumlid
« Reactie #487 Gepost op: 1-03-2024, 14:36:23 »
Is de persoon in de mollevi IG post niet dezelfde als waarbij Sor uiteindelijk zijn brood vind? Die persoon is roze gekleed met een paarse hoed met roze band.

En in dat ‘verscherpte’ logo kun je dan ook gerust een geel brood zien.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2024, 14:40:24 door Froky »

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #488 Gepost op: 1-03-2024, 14:54:14 »
Van die figuur lopen er zeker twee rond. Te zien bij het begin van de run van Rosario.

del topo = van de mol  / del topito = van de kleine mol.
Dag van de kleine mol --> kinderen.

Offline Froky

• Forumlid
« Reactie #489 Gepost op: 1-03-2024, 15:07:16 »
Van die figuur lopen er zeker twee rond. Te zien bij het begin van de run van Rosario.

del topo = van de mol  / del topito = van de kleine mol.
Dag van de kleine mol --> kinderen.

Je hebt deze figuur met donkerpaarse hoed en roze lint rond de hoed. Rosario vind zijn topito bij hem.
Dan heb je ook nog een man met iets roder pak, zwarte hoed en rood lint. Hij heeft een sombrero als logo, komt (denk bij Tooskes run) zeer goed in beeld, terwijl hij een medaillon bekijkt.
Van ver kun je ze wel met elkaar verwarren.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2024, 15:18:40 door Froky »

Offline Treveo

• Forumlid
« Reactie #490 Gepost op: 1-03-2024, 15:16:48 »
Is de persoon in de mollevi IG post niet dezelfde als waarbij Sor uiteindelijk zijn brood vind? Die persoon is roze gekleed met een paarse hoed met roze band.

En in dat ‘verscherpte’ logo kun je dan ook gerust een geel brood zien.

Thanks, ik denk dat je gelijk hebt, kan ik rustig in de Fons tunnel blijven chillen

Offline Ronaldanius

• Forumlid
« Reactie #491 Gepost op: 1-03-2024, 21:09:14 »
De persoon met het brood is een ander. Deze heeft een bolhoedje en een blauw gesminkt gezicht.

Offline Memmymol

• Forumlid
« Reactie #492 Gepost op: 2-03-2024, 10:30:36 »
Wat opvalt bij Anna, wanneer je het beeld stilzet, is haar witte gezicht. Net of ze geschminkt is. Het zal de lichtinval waarschijnlijk zijn, maar valt wel erg op.

Offline Memmymol

• Forumlid
« Reactie #493 Gepost op: 2-03-2024, 10:31:35 »
Hier nog een fotootje.

Offline Finimol

• Forumlid
« Reactie #494 Gepost op: 2-03-2024, 11:09:09 »
Is dit niet een bewerkte foto?
Bij de onderste foto is het blauwe kledingstuk ook deels veel lichter.
Ze zullen toch niet zo zijn uitgeschoten met de schmink?

Offline Memmymol

• Forumlid
« Reactie #495 Gepost op: 2-03-2024, 11:15:18 »
De foto’s zijn niet bewerkt. Zijn genomen vanaf het scherm. Misschien is het beeld door de makers van widm bewerkt?

Offline Allomol

• Forumlid
« Reactie #496 Gepost op: 2-03-2024, 11:27:06 »
Ik ben geen video expert maar het lijkt mij meer de lichtinval te zijn dan iets anders. De wittige vlek verandert van vorm en loopt idd over haar gezicht en kleding heen. Niet iets wat ‘aan Anna zelf vastzit’.
Oke, en dus is alles precies wel
wat het niet lijkt te zijn?

Offline BeaVer

• Forumlid
« Reactie #497 Gepost op: 2-03-2024, 13:33:33 »
Hoi iedereen, 1ste post hier. Ik was vroeger ook te vinden op het Belgische De mol-forum, dus ik ben niet helemaal "vreemd" of "nieuw".
Ik heb een uitgebreide analyse gemaakt op Reddit over de vreemde figuur en waarom het Anna is.
Molshoop heeft mij de 1ste 2 afbeeldingen bezorgd, alle andere screenshots heb ik zelf gemaakt.
Enkele zaken hebben jullie ook al opgemerkt, maar ik heb nog enkele andere argumenten, zoals
- de volgorde van kandidaten en waarom het logisch is dat de mol als laatst aan beurt is om de opdracht te doen. Anna is de laatste in de rij, want je ziet op het moment dat de lucht veel donkerder is dan bij de andere kandidaten.
- Dat er maar 1 beeld is, waarop je alle figuranten een kandidaat ziet volgen en dat dit bij Anna is. En het ene figuur is op dat moment niet te vinden, terwijl die logischer wijze wel quasi vlak na Anna zou moeten te zien zijn.
- Waarom er een shot van Rian tussen de opdracht van Anna is gemonteerd is
- De felle roze lippenstift (al durf ik daarover twijfelen dat dit echt een aanwijzing is)

https://www.reddit.com/r/widm/comments/1b3y9hi/anna_is_de_mol_omdat/

Offline thomas92

• Forumlid
« Reactie #498 Gepost op: 2-03-2024, 13:41:23 »
Nice! Komt mooi overeen met mijn interpretatie. Via de kaarsen kun je ook afleiden dat Anna als (een van de) laatste aan de beurt was.

Citaat
Wat mij doet komen tot de heuse "montagefout" waar plots Rian te zien is. Ik vroeg mij al zo lang af waarom die scene daar in zat. Te zien op afbeelding 6. Het figuur die de mol wel eens zou kunnen zijn staat daar te dansen met een kind. Dus ik denk niet dat het de bedoeling was dat Rian te zien was, maar wel dat het figuur te zien was tijdens de zoektocht van Anna om te doen blijken dat zij de mol niet is.

Oke dan is het nog steeds een montagefout dus. Blijft een gek moment.

Offline BeaVer

• Forumlid
« Reactie #499 Gepost op: 2-03-2024, 13:51:43 »
Ik zie het eerder als montagefout in die zin dat ze niet gezien hadden of vergeten hadden dat Rian in beeld was. Ze gaat nogal op in de massa. Ik dacht eerst dat ze gemist waren omdat Anna ook een beige jasje aanheeft, maar ik denk eerder dat ze de indruk wouden geven aan de kijker dat het mysterieuze figuur ook aanwezig was tijdens Anna haar beurt.