Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O  (gelezen 81694 keer)

Offline BeaVer

• Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #540 Gepost op: 3-03-2024, 15:29:07 »
nu we weten dat de mol geschminkt was bij aflevering 1, is de volgorde waarop de kandidaten deze opdracht deden weer heel interessant.  ::trots::

De mol moet wel als eerste of als laatste bij de waarzegster gezeten hebben, want:

Voor de makers zou het minste risico zijn om de mol als eerste de opdracht te laten doen, en daarna te schminken. (Dat zou Fons zijn)

Stel dat de mol als laatste (Anna) aan de beurt was, dan zou de mol na de 9e kandidaat eerst afgeschminkt moeten worden, met risico dat er toch iets zichtbaar blijft voor molloten.
Daarbij, de lengte van kaarsen bij Anna en Tooske is bijna hetzelfde, daar lijkt weinig tijd tussen te zitten.
Stel dat Anna de nol is, dan moet zij in zeeer korte tijd zijn afgeschminkt voorsat zij als kandidaat de opdracht heeft gedaan. Lijkt mij bijna onmogelijk.

Ik ben het niet helemaal eens met jou dat de mol beter eerst aan de beurt gaat. Ik denk dat het in vele opzichten net praktischer is dat de mol als laatste gaat en dus eerst geschminkt:
- De mol wordt geschminkt wanneer alle figuranten worden geschminkt is praktischer. Zo kun je de schmink van de mol ook beter afstemmen met die van de figuranten om voor meer verwarring te zorgen.
- Wanneer een kandidaat de opdracht aan het doen is, wil dat dus zeggen dat de mol op dat moment ook aanwezig is. Wanneer de laatste persoon aan de beurt zou zijn en die is niet de mol, wil dat ook zeggen dat er op dat moment risico is dat die 2 elkaar tegen het lijf lopen, want de opdracht is daarna gedaan. 2 mensen moeten op dat moment naar het hotel gevoerd worden, inchecken, etc... dus je wil voorkomen dat hier extra in bochten moet gewrongen worden.
- Als de mol als laatste aan de beurt is, zijn alle kandidaten al weg en is er tijd genoeg om te ontschminken en de opdracht te doen, dus ook minder risico dat er nog een kandidaat aanwezig is.

Ik zeg dit ook allemaal met de assumptie dat deze opdracht en alles wat ervoor en erna gebeurt met extra regels komen. Zoals bijvoorbeeld dat wanneer een kandidaat terug in het hotel aankomt, deze in zijn/haar kamer moet blijven, zodat niemand ziet wie wanneer toekomt en zo te weten kan komen wie de mol is. Ik ga er ook vanuit dat de kandidaten elkaar al op het vliegtuig hebben gezien, maar achteraf werden gesplitst, zodat ze niet wisten wie wanneer de kamer of locatie waar ze moesten wachten heeft verlaten.
Want zelf een snugger kandidaat, kan op zo'n manier te weten komen wie de mol is en dat is niet de bedoeling van het spel. (Zoals in het jaar waar Nikkie slim genoeg was om wel achter haar te kijken en vanaf aflevering 1 de mol kende)

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #541 Gepost op: 3-03-2024, 15:40:26 »

Ik zeg dit ook allemaal met de assumptie dat deze opdracht en alles wat ervoor en erna gebeurt met extra regels komen. Zoals bijvoorbeeld dat wanneer een kandidaat terug in het hotel aankomt, deze in zijn/haar kamer moet blijven, zodat niemand ziet wie wanneer toekomt en zo te weten kan komen wie de mol is. Ik ga er ook vanuit dat de kandidaten elkaar al op het vliegtuig hebben gezien, maar achteraf werden gesplitst, zodat ze niet wisten wie wanneer de kamer of locatie waar ze moesten wachten heeft verlaten.
Want zelf een snugger kandidaat, kan op zo'n manier te weten komen wie de mol is en dat is niet de bedoeling van het spel. (Zoals in het jaar waar Nikkie slim genoeg was om wel achter haar te kijken en vanaf aflevering 1 de mol kende)

Ze liggen in duo's op kamers en ik denk niet dat ze de kandidaten één voor één terug naar het hotel brengen, maar gezamenlijk met een busje.

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #542 Gepost op: 3-03-2024, 16:07:33 »
Ze liggen in duo's op kamers en ik denk niet dat ze de kandidaten één voor één terug naar het hotel brengen, maar gezamenlijk met een busje.
Wees maar zeker dat de kandidaten gescheiden worden gehouden van elkaar bij zo'n opdracht. Dat ze niet weten wie eerst of laatst gaat.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #543 Gepost op: 3-03-2024, 16:40:35 »
Ze mochten ook niet kletsen achteraf denk ik. Misschien zijn ze zelfs de hele nacht apart gehouden. Anders zou misschien al voor de volgende opdracht uitkomen wie een vrijstelling had.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #544 Gepost op: 3-03-2024, 16:44:07 »
Ze mochten ook niet kletsen achteraf denk ik. Misschien zijn ze zelfs de hele nacht apart gehouden. Anders zou misschien al voor de volgende opdracht uitkomen wie een vrijstelling had.

Allemaal naar een ander hotel?

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #545 Gepost op: 3-03-2024, 16:55:06 »
Dat lijkt me wat overdreven, maar ze zullen denk ik niet gezellig nagepraat hebben in de hotelbar.

En op de ochtend erna op weg naar de tafeltjesopdracht misschien de instructie gekregen om nog niets te delen.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #546 Gepost op: 3-03-2024, 17:00:46 »
Dat lijkt me wat overdreven, maar ze zullen denk ik niet gezellig nagepraat hebben in de hotelbar.

En op de ochtend erna op weg naar de tafeltjesopdracht misschien de instructie gekregen om nog niets te delen.

Ik kan me niet voorstellen dat ze elkaar gaan vertellen dat ze een vrijstelling hebben gepakt, als het spel net begonnen is en niemand nog een vertrouwensband heeft met de andere kandidaten.

Offline Grabmill

• Forumlid
« Reactie #547 Gepost op: 3-03-2024, 17:17:54 »
Het is alweer behoorlijk lang geleden dat we dit gezien hebben, maar wisten de kandidaten op dit punt wie hun medekandidaten waren? Want dat maakt het ook alweer een stuk makkelijker om niks te verraden.

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #548 Gepost op: 3-03-2024, 17:22:54 »
Ben even kwijt wie het had geschreven in het dagboek, maar ze zaten bij elkaar in het vliegtuig op de heenreis.

Offline BeaVer

• Forumlid
« Reactie #549 Gepost op: 3-03-2024, 18:08:37 »
Het is niet dat er aan de lopende band vluchten zijn naar Mexico, dus ik zou er wel vanuit gaan dat ze allemaal samen op het vliegtuig zaten ;)

Offline molletje1985

• Forumlid
« Reactie #550 Gepost op: 4-03-2024, 13:30:23 »
Geloof het of niet maar er zijn per dag meerdere vluchten naar Mexico City.

Ik zat al te denken dat het heel handig voor de mol zou zijn als (een deel van) de kandidaten hem of haar nog niet zouden hebben ontmoet.

Offline molletje1985

• Forumlid
« Reactie #551 Gepost op: 4-03-2024, 15:05:50 »
Ben even kwijt wie het had geschreven in het dagboek, maar ze zaten bij elkaar in het vliegtuig op de heenreis.

Babs zei dat inderdaad na aflevering 1. En ook dat ze "alle kandidaten kapot gegoogled hadden".

Offline Cmolfan

• Forumlid
« Reactie #552 Gepost op: 4-03-2024, 22:44:36 »
Ja dit zijn niet dezelfde personen hè maar dat was al helder.

De ene is namelijk Anna.. de andere niet

Is de rechterfoto een man en qua vorm gezicht en neus Fons?

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #553 Gepost op: 4-03-2024, 22:53:42 »
Is de rechterfoto een man en qua vorm gezicht en neus Fons?

De neus lijkt oprecht wel

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #554 Gepost op: 4-03-2024, 23:03:49 »
Ook het kuiltje naast de neus lijkt erop.
Maar ook de plek waar de snor zou moeten zitten is lichter dan de rest van de schmink, alsof het is afgeplakt/afgedekt.

Enkel de kaaklijn lijkt me net iets te strak...
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #555 Gepost op: 4-03-2024, 23:15:22 »
Hm 🤔

Het zal toch niet?? 🙈

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #556 Gepost op: 4-03-2024, 23:22:34 »
Nee zijn neus gaat echt nog met een kromming naar beneden... Dat zou vanuit de hoek van het geschilderde ook te zien moeten zijn.

Volgens mij is er nog nooit zo aandachtig naar iemands neuzen gekeken als naar die van de kandidaten van dit seizoen... ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #557 Gepost op: 4-03-2024, 23:27:45 »
 ::rofl::
Nee dit kan echt niet idd want Anna is de mol toch   ;D

Ik zou dit wel n geniale vermomming van m vinden  :D

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #558 Gepost op: 5-03-2024, 09:05:21 »
Ik zit op Fons, maar de knik in de neusbrug van de geschminkte figuur is scherper. Ik zou ook een grotere bolling verwachten tussen bovenlip en neus als zijn snor zou zijn afgeplakt.

Of ze moeten zijn snor hebben afgeschoren en hij heeft het hele seizoen met een plaksnor rondgelopen lol

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #559 Gepost op: 5-03-2024, 09:44:40 »
Nogmaals: latex
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!