nu we weten dat de mol geschminkt was bij aflevering 1, is de volgorde waarop de kandidaten deze opdracht deden weer heel interessant. 
De mol moet wel als eerste of als laatste bij de waarzegster gezeten hebben, want:
Voor de makers zou het minste risico zijn om de mol als eerste de opdracht te laten doen, en daarna te schminken. (Dat zou Fons zijn)
Stel dat de mol als laatste (Anna) aan de beurt was, dan zou de mol na de 9e kandidaat eerst afgeschminkt moeten worden, met risico dat er toch iets zichtbaar blijft voor molloten.
Daarbij, de lengte van kaarsen bij Anna en Tooske is bijna hetzelfde, daar lijkt weinig tijd tussen te zitten.
Stel dat Anna de nol is, dan moet zij in zeeer korte tijd zijn afgeschminkt voorsat zij als kandidaat de opdracht heeft gedaan. Lijkt mij bijna onmogelijk.
Ik ben het niet helemaal eens met jou dat de mol beter eerst aan de beurt gaat. Ik denk dat het in vele opzichten net praktischer is dat de mol als laatste gaat en dus eerst geschminkt:
- De mol wordt geschminkt wanneer alle figuranten worden geschminkt is praktischer. Zo kun je de schmink van de mol ook beter afstemmen met die van de figuranten om voor meer verwarring te zorgen.
- Wanneer een kandidaat de opdracht aan het doen is, wil dat dus zeggen dat de mol op dat moment ook aanwezig is. Wanneer de laatste persoon aan de beurt zou zijn en die is niet de mol, wil dat ook zeggen dat er op dat moment risico is dat die 2 elkaar tegen het lijf lopen, want de opdracht is daarna gedaan. 2 mensen moeten op dat moment naar het hotel gevoerd worden, inchecken, etc... dus je wil voorkomen dat hier extra in bochten moet gewrongen worden.
- Als de mol als laatste aan de beurt is, zijn alle kandidaten al weg en is er tijd genoeg om te ontschminken en de opdracht te doen, dus ook minder risico dat er nog een kandidaat aanwezig is.
Ik zeg dit ook allemaal met de assumptie dat deze opdracht en alles wat ervoor en erna gebeurt met extra regels komen. Zoals bijvoorbeeld dat wanneer een kandidaat terug in het hotel aankomt, deze in zijn/haar kamer moet blijven, zodat niemand ziet wie wanneer toekomt en zo te weten kan komen wie de mol is. Ik ga er ook vanuit dat de kandidaten elkaar al op het vliegtuig hebben gezien, maar achteraf werden gesplitst, zodat ze niet wisten wie wanneer de kamer of locatie waar ze moesten wachten heeft verlaten.
Want zelf een snugger kandidaat, kan op zo'n manier te weten komen wie de mol is en dat is niet de bedoeling van het spel. (Zoals in het jaar waar Nikkie slim genoeg was om wel achter haar te kijken en vanaf aflevering 1 de mol kende)