Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O  (gelezen 81888 keer)

Offline Eva.

• Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #580 Gepost op: 6-03-2024, 10:26:26 »

Misschien verwacht je dat omdat je zelf nooit een snor hebt gehad?    ;)
Als ervaringsdeskundige kan ik je verzekeren dat je die plat kunt drukken onder strak latex.
Prettig is het niet, maar het kan.

Misschien verwacht je dat omdat je zelf nooit een snor hebt gehad?    ;)
Als ervaringsdeskundige kan ik je verzekeren dat je die plat kunt drukken onder strak latex.
Prettig is het niet, maar het kan.

De snor komt iets over de rand van zijn bovenlip. Bij de figuur op de foto is die lijn strak, zie je zelfs de rand van de lip iets geprononceerd en zelfs het geultje tussen neus en bovenlip is zichtbaar. Dat verwijnt als je daar latex overheen doet en als daarr ook nog eens iets onder zit. Die ruimtes  worden opgevuld, zelf enkele millimeters maken daar een verschil.

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #581 Gepost op: 6-03-2024, 13:12:09 »
Zullen ze toch echt wel iets op verzonnen hebben, anders had je gewoon 4 van de 5 mannen vanaf het begin al kunnen wegstrepen. Dus wat betreft grime of masker etc zal dit echt wel op te lossen zijn geweest dat een man met snor onherkenbaar daar heeft rondgelopen.
Anders waren de vrouwen wel heel erg in het voordeel geweest wat mij betreft. Kunnen als ze niet de mol zijn zichzelf en bijna alle mannen uitsluiten.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #582 Gepost op: 6-03-2024, 13:22:15 »
Zullen ze toch echt wel iets op verzonnen hebben, anders had je gewoon 4 van de 5 mannen vanaf het begin al kunnen wegstrepen. Dus wat betreft grime of masker etc zal dit echt wel op te lossen zijn geweest dat een man met snor onherkenbaar daar heeft rondgelopen.
Anders waren de vrouwen wel heel erg in het voordeel geweest wat mij betreft. Kunnen als ze niet de mol zijn zichzelf en bijna alle mannen uitsluiten.

Dat kan prima, ik denk alleen niet dat het deze specifieke figuur is. Daar reageer ik op.

Offline TopitoGever

• Forumlid
« Reactie #583 Gepost op: 6-03-2024, 14:13:12 »
Aflevering 1 - Een handje helpen
Opdracht 1 - DÍA DEL TOP(IT)O

Sor is de mol!
Sor én Rik zijn hetzelfde verkleed, zoals op de foto met rood/zwart pak en wit masker/schmink.
Sor krijgt de topito van Rik die de plaats heeft ingenomen van de vermomde Sor

Kijk deze tijdlijn maar eens terug:
7m34s de binnenkomst van Sor is heel kort in beeld, Rik is niet te zien
7m39s vermomde Sor staat vol in beeld om cameraman een hand te geven, draagt symbool van een hoed?
7m45s vermomde Sor geeft hand aan Fons en kijkt strak in de camera
8m01s binnenkomst Sor kort in beeld, Rik is niet te zien
9m21 Anna loopt langs vermomde Sor
10m44 Anna kijkt bij vermomde Sor welk symbool hij draagt
12m36s Sor neemt ruim de tijd door even te dansen in een kringetje, vreemd als de tijd kort is. Vermomde Rik zien we op de rug ernaar te kijken
13m43s vermomde Sor vol in beeld op zoek naar symbolen van andere kandidaten
15m53s Fons loopt langs vermomde Sor
17m21s cameraman loopt door poort van Mexicanen, in beeld staat iemand van de productie met handen in zakken?!
17m22s de productiemedewerker is vervangen door Rik die precies dezelfde vermomming heeft als Sor (Rik heeft in de pocast aangegeven dat hij ook verkleed tussen de mensen heeft gelopen)
17m23s Sor neemt ruim de tijd, komt onder poort van Mexicanen door en komt niet toevallig precies bij vermomde Rik uit
17m21s Sor krijgt de topito van vermomde Rik
18m41s Kees hoort dat hij de hand heeft geschud met de Mol, er flitst op dat moment een beeld van Kees met de vermomde Sor
19m28s Anna krijgt hand van vermomde Sor, die vervolgens even goed in de camera kijkt

« Laatst bewerkt op: 6-03-2024, 22:51:52 door TopitoGever »

Offline Jayq

• Forumlid
« Reactie #584 Gepost op: 6-03-2024, 21:53:37 »
Aflevering 1 - Een handje helpen
Opdracht 1 - DÍA DEL TOP(IT)O

Sor is de mol!
Sor én Rick zijn hetzelfde verkleed, zoals op de foto met rood/zwart pak en wit masker/schmink.
Sor krijgt de topito van Rick die de plaats heeft ingenomen van de vermomde Sor

Kijk deze tijdlijn maar eens terug:
7m34s de binnenkomst van Sor is heel kort in beeld, Rick is niet te zien
7m39s vermomde Sor staat vol in beeld om cameraman een hand te geven, draagt symbool van een hoed?
7m45s vermomde Sor geeft hand aan Fons en kijkt strak in de camera
8m01s binnenkomst Sor kort in beeld, Rick is niet te zien
9m21 Anna loopt langs vermomde Sor
10m44 Anna kijkt bij vermomde Sor welk symbool hij draagt
12m36s Sor neemt ruim de tijd door even te dansen in een kringetje, vreemd als de tijd kort is. Vermomde Rick zien we op de rug ernaar te kijken
12m43s vermomde Sor vol in beeld op zoek naar symbolen van andere kandidaten
15m53s Fons loopt langs vermomde Sor
17m21s cameraman loopt door poort van mexicanen, in beeld staat iemand van de productie met handen in zakken?!
17m22s de productiemedewerker is vervangen door Rick die precies dezelfde vermoming heeft als Sor (Rick heeft in de pocast aangegeven dat hij ook verkleed tussen de mensen heeft gelopen)
17m23s Sor neemt ruim de tijd, komt onder poort van Mexicanen door en komt niet toevallig precies bij vermomde Rick uit
17m21s Sor krijgt de topito van vermomde Rick
18m41s Kees hoort dat hij de hand heeft geschud met de Mol, er flitst op dat moment een beeld van Kees met de vermomde Sor
19m28s Anna krijgt hand van vermomde Sor, die vervolgens even goed in de camera kijkt

Bedoel je Rik of Rick?

Offline TopitoGever

• Forumlid
« Reactie #585 Gepost op: 6-03-2024, 21:55:10 »
Bedoel je Rik of Rick?

Ah foutje, Rik natuurlijk, dank je! Ik pas het aan.

Offline Jayq

• Forumlid
« Reactie #586 Gepost op: 6-03-2024, 22:13:31 »
Rik was toch heel anders verkleed?

https://www.wieisdemol.com/forum/2024/?topic=73765.msg2541940#msg2541940

De (Instagram?) foto waarop Rik vermomd werd kan ik niet meer vinden.

Offline TopitoGever

• Forumlid
« Reactie #587 Gepost op: 6-03-2024, 22:28:06 »
Rik was toch heel anders verkleed?

https://www.wieisdemol.com/forum/2024/?topic=73765.msg2541940#msg2541940

De (Instagram?) foto waarop Rik vermomd werd kan ik niet meer vinden.

Ik zag niet direct een post waar de kleding van Rik duidelijk is, welke bedoelde je?

En bedoelde je deze insta post misschien? Deze ondergrond zou nog kunnen kloppen of denk je van niet?

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #588 Gepost op: 6-03-2024, 22:30:55 »
Er was nog een andere met het eindresultaat. Als ik het goed heb onthouden had Rik een pet op (groen?) bij het rondlopen.

Online Molshoop_

• Forumlid
« Reactie #589 Gepost op: 6-03-2024, 22:39:56 »

Offline TopitoGever

• Forumlid
« Reactie #590 Gepost op: 6-03-2024, 23:30:37 »
https://www.instagram.com/p/C1yu4ERKsWH/

Het gezicht van degene waar Sor de topito krijgt is nauwelijks te zien helaas. Zou dat Rik nog kunnen zijn?
Ik heb de verhouding van het postuur van Rik en Sor nog vergeleken, dat lijkt te kunnen kloppen, wat denk jij?

Offline Rinusoide

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #591 Gepost op: 6-03-2024, 23:34:54 »
Mijn hoofdverdachte blijft nog steeds de laatste persoon in de ontvangsthaag, die een paar keer wordt weggeknipt wanneer haar gezicht in beeld dreigt te komen, in combinatie met de vermeende montagefout wanneer Anna bezig is met zoeken, deze persoon in beeld komt maar tegelijkertijd Rian in beeld loopt. Wat mij nog meer opviel, is dat alle personen in de haag zich omdraaien en achter de kandidaten aanlopen. De meesten draaien zich al half om terwijl de kandidaat nog niet helemaal voorbij is.
Maar deze persoon niet. We zien haar duidelijk in beeld wanneer Babs de haag uitkomt. Ze staat dan nog met haar rug naar haar toe. Een halve seconde later lijkt ze zich wel om te draaien, maar dan in de richting van de witte vrouw aan de andere kant. Bovendien was Babs allang voorbij:

(In de Youtube-aflevering op 8:10, ik kan er geen GIFje van maken)

« Laatst bewerkt op: 6-03-2024, 23:37:12 door Rinusoide »

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #592 Gepost op: 9-03-2024, 00:36:29 »
Mijn hoofdverdachte blijft nog steeds de laatste persoon in de ontvangsthaag, die een paar keer wordt weggeknipt wanneer haar gezicht in beeld dreigt te komen, in combinatie met de vermeende montagefout wanneer Anna bezig is met zoeken, deze persoon in beeld komt maar tegelijkertijd Rian in beeld loopt.

Dat lijkt mij dezelfde persoon die thomas92 heeft gedeeld. Ergens op blz. 23 van dit topic moet een hele reeks foto's staan volgens mij.

Als die persoon de mol is, dan zie ik daar Sor in.
Maar volgens mij heb ik die persoon niet in de glazen bol terug zien komen. Dat zou je dan ook verwachten?
« Laatst bewerkt op: 9-03-2024, 00:38:26 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline gekkegerr

• Forumlid
« Reactie #593 Gepost op: 9-03-2024, 08:56:26 »
Ik keek gisteren de eerste aflevering terug en er viel me opeens iets op aan de kaarten met symbolen. Er staan ook twee handen op met witte nagels. De kaart van Anna werd heel duidelijk in beeld gebracht, maar is ook op de andere kaarten te zien.
En wie had er witte nagels? Anna!
De aflevering heet 'een handje helpen'. En met al die nadruk op het thema handen moet dit wel een hint zijn toch?!

In de kroon zou je trouwens ook nog een M kunnen zien. En zelfs de naam van Anna met een beetje fantasie.

Offline molton

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
« Reactie #594 Gepost op: 9-03-2024, 12:14:23 »
Dit vind ik wel een sterke hint
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Molicy

• Forumlid
« Reactie #595 Gepost op: 9-03-2024, 12:52:36 »
Het is wel een interessante vraag welk symbool de Mol heeft gekozen, dat zal vast niet willekeurig zijn geweest ::jaja::

Anna kiest een kroon. In het intro, zien we voordat Anna verschijnt een standbeeld van Santa Anna met zo'n zelfde kroon.

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #596 Gepost op: 9-03-2024, 13:08:59 »
Ik vind het wel bijzonder dat in dat shot van de leader zowel de bel als de kroon zitten. Dus de afbeelding van Fons en Anna. Die van Sor ontbreekt alleen.

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #597 Gepost op: 9-03-2024, 13:10:55 »
Waarzegster tijdens het bezoek van Anna: "The mole was watching you while you selected a card." Stond de mol dus wel degelijk aan de zijkant van het gebouwtje?

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #598 Gepost op: 9-03-2024, 13:43:03 »
Anna kiest een kroon. In het intro, zien we voordat Anna verschijnt een standbeeld van Santa Anna met zo'n zelfde kroon.
Dit is het standbeeld van Santa Maria de ten hemel opgenomene. De fantasie blijft er maar steeds andere namen aan geven. Dit is niet de eerste - en waarschijnlijk ook niet de laatste - dat er weer een andere naam aan wordt gegeven.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2024, 16:32:34 door foxhunter »

Offline Memmymol

• Forumlid
« Reactie #599 Gepost op: 9-03-2024, 16:30:23 »
Kunnen we hier nog iets mee? Bij de danseres op de achtergrond zien we de letters ida. id van identiteit en a van Anna.
De danseres lijkt ook een zilveren kroon op te hebben.