Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen  (gelezen 11154 keer)

Offline xania

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen
« Reactie #20 Gepost op: 21-01-2024, 01:58:06 »
R van Rian worstelde ook wel echt met het maken van de selfies. Dat lukte Sor opzich wel goed alleen teveel worstelaars erop.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 21-01-2024, 08:40:23 »
Het is dus minder omdat iemsnd vindt dat je bij de show beter kan mollen, maar meer om je kans op een goed antwoord groter te maken .
En wat dacht je van het feit dat je gewoon liever in de arena zit dan op een hotelkamer/ op straat…

Offline mastermol

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 21-01-2024, 10:49:10 »
Jeroen maakt een tekening van worstelaar Soberano. Als je deze naam opzoekt op internet, dan lijkt zijn tekening daar totaal niet op.

Heeft hij misschien zijn vermomming getekend uit aflevering 1? (Zilver masker met roze jurk).

« Laatst bewerkt op: 21-01-2024, 15:50:19 door mastermol »

Offline BertN

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 21-01-2024, 11:02:39 »
Het is dus minder omdat iemsnd vindt dat je bij de show beter kan mollen, maar meer om je kans op een goed antwoord groter te maken .

De enige plek waar mollen goed kan is bij de show. Dus snap deze uitspraak niet.

Show : kan onopvallend ALLE selfies ongeldig maken, Niemand controleert dit.
Straat : kan onopvallend de HELFT ongeldig maken. Tekenaars erg onafhankelijk. Teken worstelaars die elders vechten
Hotel : kan enkel opvallend mollen , 4 ogen principe

Offline xania

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 21-01-2024, 11:04:33 »
De show kan je mollen maar de aller beste plek hier is toch echt bij de tekenaars. Daar kan je onopvallend mollen zonder controle en nog alles verzieken.

Offline Leendert

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #25 Gepost op: 21-01-2024, 11:14:43 »
Net even teruggekeken. Anna leek echt flink te balen dat ze niet in de groep van de arena/show mocht. Wilde de verdeling nog aanpassen terwijl die al gemaakt was.

Rian en Tooske wilden HEEEL graag naar de arena.

Ik wil hier niet te zwaar aan tillen. In de arena is toch 100% de leukste positie? Volgens mij wilden die 4 allemaal de arena in omdat ze de show wilden zien. Zo zou ik er zelf ook in zitten.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 21-01-2024, 11:19:37 »
Dat is ook mijn gedachte. Je  bent in Mexico City en  je krijgt een kans om een show met worstelaars  te zien......logisch dat er meteen vingers de lucht ingingen....

Edit:
Daarnaast dacht ik dat Fons en Justin konden zien van wie de foto's afkomstig waren dus onopvallend mollen in de arena en op straat lijkt me dan niet. ( disclaimer: ik moet het nog terugkijken)
« Laatst bewerkt op: 21-01-2024, 11:24:29 door Marimol »

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 21-01-2024, 12:06:33 »
Dat er gretig vingers in de lucht gingen voor de show heeft alles te maken met de vooraf ingevulde testvragen. Net zo goed als toen Fons en Kees beide zsm de tickets wilden aannemen van Rik.

Natuurlijk is het voor de terugblik leuk om de mol in de arena te zien en naast de nu bekeken selfies ook in de frontcamera te zien praten: kijk mol, dat ben ik. Maar dat kan ook bij Anna en Jeroen op straat. Immers als je een masker moet tekenen en je tekent de M kun je voor de terugblik voor de camera ervan maken M O L.

Blijft over de hotelkamer van Fons en Justin. Denk niet dat de mol daar wilde belanden. Je hebt altijd iemand als vier ogen check in de buurt, je kunt niks verknallen aan een selfie of tekening. Je kunt enkel proberen verwarring te zaaien: is dit nu een luchadore in de ring of een vergelijkbare die niet eens komt opdraven?

Van de selfiemakers had Tooske overduidelijk de beste positie. En dus ook meest kansrijk om selfies te verknallen door dubbele in te sturen, wel een duidelijke selfie maar met meer luchadores erop. Maargoed ik vlak Kees en Rosario evenmin uit hier. Enkel Rian leek weinig subtiel en verstierde al het maken van een selfie. Effectief, maar gezien er nog drie anderen selfies maken speel je je in de kijker bij de hotelkamer.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 21-01-2024, 12:17:37 »
Er zijn bij graag in de arena willen wellicht ook mensen die hun mol elders hebben voorspeld bij de toekomsttest.  Snel je plekje claimen helpt wellicht. Jeroen wilde ook graag in de arena maar werd vanwege talenkennis tekenaar. Omdat de arena ook leuk is, is het ook wel aardig te kijken wie er juist niet daarheen willen. Hebben zij hun mol daar voorspeld? Zien zij hun mol al de hand opgestoken hebben? Fons bijvoorbeeld lijkt Tooske te verdenken en zij is weer haantje de voorste. Dan kun je als kandidaat ook proberen daar terecht te komen maar dan loop je wel het risico dat je mol toch naar een andere plek moet vanwege plaatstekort.

Offline grasisgroen

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 21-01-2024, 12:30:59 »
Jeroen maakt een tekening van worstelaar Soberano. Als je deze naam opzoekt op internet, dan lijkt zijn tekening daar totaal niet op.

Heeft hij misschien zijn vermomming getekend uit aflevering 1? (Zilver masker met roze jurk).

Dat zou dan geweldig zijn!  In het spel zelf zal dat niet ontdekt worden door de kandidaten, maar als molloot dit ontdekken is wel cool. Heb je er screenshots van ?
...maar soms even niet :)

Offline Ronaldanius

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 21-01-2024, 13:09:34 »
Hoe Jeroen het masker van Mil Mascaras natekend is ook bijzonder. Hij staat te vergelijken met een groen masker wat er voor geen meter op lijkt. En de M van mol iss 'muy importante'.

Als je namen van luchadores gaat googlen, wordt deze opdracht nog onmogelijker. Een luchador heeft vaak wel de zelfde patronen/symbolen op zijn masker, maar  de kleuren van het masker kunnen iedere wedstrijd totaal anders zijn.

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 21-01-2024, 14:05:06 »
Wat vinden jullie van de positie van Tooske? Ik weet niet of ze die zelf konden kiezen, maar die zat op een plek waar je bijna geen slechte foto's kon maken. Werd ook veel op gefocust door de andere kandidaten. Ze legt er ook nog de nadruk op in de biecht. "Bij de fotografen kan je makkelijk mollen. 1 verkeerde foto is genoeg". Onmols?
« Laatst bewerkt op: 21-01-2024, 14:10:43 door Theovv »

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 21-01-2024, 14:15:59 »
Weer zo'n opdracht met onduidelijke uitleg van de spelregels. We moeten er maar achter zien te komen met wat een kandidaat hier later in de biecht over zegt. Tooske zegt: als één kandidaat een verkeerde foto maakt dan geldt het hele setje niet. In eerste instantie dacht ik dat alle foto's van die kandidaat dan ongeldig waren. Maar dat kan niet want dan kan er niets worden verdiend want er moest van iedere fotograaf één selfie zijn.
Maar stel dat een fotograaf een selfie maakt waar 3 worstelaars op staan. Kunnen die alle 3 dan geen geld meer opleveren? Dan is dat dus de beste manier om te mollen. Kees en Sor waren blijkbaar ook niet goed op de hoogte van de spelregels. Waarom worden die niet duidelijker uitgelegd en in beeld gebracht?
Ook was het voor mij in eerste instantie niet helemaal duidelijk wie welke foto's kreeg. Maar misschien ligt dit wel aan mij.

Offline mastermol

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 21-01-2024, 15:51:12 »
Dat zou dan geweldig zijn!  In het spel zelf zal dat niet ontdekt worden door de kandidaten, maar als molloot dit ontdekken is wel cool. Heb je er screenshots van ?

Ik heb in het originele bericht een foto toegevoegd

Offline grasisgroen

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 21-01-2024, 17:16:59 »
Ik heb in het originele bericht een foto toegevoegd

::ok:: 

Maar ik begrijp dat hij dus meerdere outfits heeft  ::regenboog::
...maar soms even niet :)

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #35 Gepost op: 21-01-2024, 22:10:03 »
Lol, die mil masceras ( 1000 maskers) is een van de bekendste worstelaars en had diverse maskers met altijd een karakteristieke  m erop. Maar de kans dat die man daar in de ring zou staan was vrij klein, aangezien die man al 81 is . 
« Laatst bewerkt op: 21-01-2024, 22:56:56 door Tarbozan »

Offline Naty

• Forumlid
  • "Min geld telt niet."
« Reactie #36 Gepost op: 22-01-2024, 01:47:10 »
Ik wil hier niet te zwaar aan tillen. In de arena is toch 100% de leukste positie? Volgens mij wilden die 4 allemaal de arena in omdat ze de show wilden zien. Zo zou ik er zelf ook in zitten.
Nee, niet te zwaar, maar zeker wel rekening houden met de mensen die hier graag hadden willen zitten... Lijkt mij raar als je als mol zegt: "Nja, ik wil eigenlijk wel in de hotelkamer zitten..."
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #37 Gepost op: 22-01-2024, 10:47:55 »
Weer zo'n opdracht met onduidelijke uitleg van de spelregels. We moeten er maar achter zien te komen met wat een kandidaat hier later in de biecht over zegt. Tooske zegt: als één kandidaat een verkeerde foto maakt dan geldt het hele setje niet. In eerste instantie dacht ik dat alle foto's van die kandidaat dan ongeldig waren. Maar dat kan niet want dan kan er niets worden verdiend want er moest van iedere fotograaf één selfie zijn.
Maar stel dat een fotograaf een selfie maakt waar 3 worstelaars op staan. Kunnen die alle 3 dan geen geld meer opleveren? Dan is dat dus de beste manier om te mollen. Kees en Sor waren blijkbaar ook niet goed op de hoogte van de spelregels. Waarom worden die niet duidelijker uitgelegd en in beeld gebracht?
Ook was het voor mij in eerste instantie niet helemaal duidelijk wie welke foto's kreeg. Maar misschien ligt dit wel aan mij.

Met andere woorden een opdracht waar veel te makkelijk bij te mollen valt. Tot nog toe de slechtste opdracht van dit seizoen.

Offline xania

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 22-01-2024, 10:53:06 »
Worstelen is best wel een groot ding in Mexico.
Anna en Jeroen hebben verschillende mensen gesproken die er wel wat van afwisten.
Moet toch niet zo lastig zijn om de worstelaars die er daadwerkelijk zouden optreden te tekenen ipv worstelaars die al met pensioen zijn.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #39 Gepost op: 22-01-2024, 11:15:13 »
Met andere woorden een opdracht waar veel te makkelijk bij te mollen valt. Tot nog toe de slechtste opdracht van dit seizoen.
Ik vind juist deze opzet wel goed (uitvoering nog wat verbeterpunten :P), maar juist goed dat op elke positie er effectief gemold kon worden. Ik denk niet dat de mol ergens echt geen invloed zou hebben.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human