Poll

Wie komt er uit de kist?

Babs
96 (49.2%)
Jip
51 (26.2%)
Justin
48 (24.6%)

Totaal aantal stemmen: 194

Auteur Topic: Wie komt er uit de kist?  (gelezen 12739 keer)

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
Re: Wie komt er uit de kist?
« Reactie #80 Gepost op: 29-01-2024, 13:18:58 »
Dat vind ik het andere onaangename van deze hele constructie. We weten nu al wel zeker dat de mol niet uit de kist komt. Maar degene die uit de kist komt kan nu wel mogelijk 3 kandidaten van de laatste 7 uitsluiten als mol (als een van de kistzitters niet op een andere kistzitter zat).

Dus straks krijgen we door dit voordeel dat we een finale krijgen met al een zekere kandidaat erin. Dat wordt dan een hele flauwe spanningsboog.

En ze hadden zo makkelijk WEL een mooie constructie kunnen bedenken, waarin de mol WEL een rood scherm had kunnen krijgen :-[ :-\\

Tenzij je natuurlijk Soy heet.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #81 Gepost op: 29-01-2024, 14:34:14 »
Die had een rood scherm maar was de mol ook niet, was ook niet een mooie constructie, die koffertjesopdracht..... je kon hem daar alleen al op strepen...... om idd over flauwe spanningsbogen te praten.....
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #82 Gepost op: 30-01-2024, 13:29:37 »
Ik neem aan dat de afvallers instructies hebben gekregen niks over hun testantwoorden met elkaar te delen en vervolgens op momenten dat ze samen waren in de gaten werden gehouden en/of gefilmd werden, opdat ze zich ook aan die instructies hielden.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline BertN

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 30-01-2024, 13:50:12 »
Ik neem aan dat de afvallers instructies hebben gekregen niks over hun testantwoorden met elkaar te delen en vervolgens op momenten dat ze samen waren in de gaten werden gehouden en/of gefilmd werden, opdat ze zich ook aan die instructies hielden.

Waarom? Bondjes maken en wel of niet delen van informatie (testantwoorden) op hotelkamers maakt het spel leuk.
Sterker nog , enkel en alleen als ze wél informatie delen maakt de winnaar van de 3 afvallers enigszins kans om verloren ervaring en informatie van 1 of 3 afleveringen goed te maken. Zou oneerlijk zijn als ze niet zouden overleggen , laat staan dat het niiet te controleren is.

Offline Blip

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 30-01-2024, 14:04:18 »
Wat gebeurt er eigenlijk als de teruggekeerde afvaller de finale haalt? Krijgen we dan een finale met vier? Kan me niet voorstellen dat we een finale met drie krijgen waarbij we van één persoon al 99,9% zeker weten dat die niet de Mol is.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #85 Gepost op: 30-01-2024, 14:11:28 »
Wat gebeurt er eigenlijk als de teruggekeerde afvaller de finale haalt? Krijgen we dan een finale met vier? Kan me niet voorstellen dat we een finale met drie krijgen waarbij we van één persoon al 99,9% zeker weten dat die niet de Mol is.
Misschien wel hetzelfde als in 2007, toen Inge de mol was en vier naar de finale gingen.
En toen kwam Paul ook terug en was de winnaar geworden.

Maar ben mee eens kan dit ook niet voorstellen.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 30-01-2024, 14:51:48 »
Misschien wel hetzelfde als in 2007, toen Inge de mol was en vier naar de finale gingen.
En toen kwam Paul ook terug en was de winnaar geworden.

Maar ben mee eens kan dit ook niet voorstellen.
Kan heel goed. Een finale met één spek en één voor spek en bonen  ;)

Offline Grabmill

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 30-01-2024, 19:51:55 »
Kan heel goed. Een finale met één spek en één voor spek en bonen  ;)
Tom Boonen? Doet die ook mee?

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #88 Gepost op: 31-01-2024, 17:27:42 »
Tom Boonen? Doet die ook mee?

Dat zou pas eens een deelnemer zijn. Maar sowieso nooit de mol ;D ;D

Offline xania

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
« Reactie #89 Gepost op: 31-01-2024, 23:01:10 »
Overigens iets wat me net pas op viel is dat Rik op de markt zegt dat ze de topito compleet moeten maken. En als dit lukt dan kan 1 iemand die topito gebruiken om terug te keren in een volgende opdracht.  Dus lijkt alsof die kandidaat nog iets met die topito kan gaan doen.

Dus de kist gaat open en dan zou het dus zomaar kunnen dat de kandidaten dus bv individueel geld mogen gaan bieden op die topito/vrijstelling en daarmee ook de kandidaat terug kunnen spelen.
Kost het toch nog geld.

Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #90 Gepost op: 1-02-2024, 12:20:55 »
In elk geval níet iemand die de mol is.

1 ijzersterk argument daarvoor is dat er eerder gezegd is dat de mol op de groepsfoto van aflevering 4 staat.

*Ik vergis me, dat stond bij aflevering 3. Op de foto van aflevering 4 staan alleen de 7 kandidaten. In mijn optiek komt dat toch een beetje op hetzelfde neer. (Op wie van deze 7 zet jij de punten in).

Normaalgesproken is dat een dooddoener, maar in dit geval diskwalificeert het de drie als zijnde de mol, in dit seizoen.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2024, 12:33:41 door Bodejos »

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 1-02-2024, 16:12:03 »
Daar had ik ook aan gedacht, ik denk daarom dat de finale met 4 gespeeld wordt. Stel dat Babs de finale haalt en natuurlijk de mol ook weet die derde kandidaat zeker wie de mol is.

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #92 Gepost op: 1-02-2024, 20:02:46 »
Waarom? Bondjes maken en wel of niet delen van informatie (testantwoorden) op hotelkamers maakt het spel leuk.
Sterker nog , enkel en alleen als ze wél informatie delen maakt de winnaar van de 3 afvallers enigszins kans om verloren ervaring en informatie van 1 of 3 afleveringen goed te maken. Zou oneerlijk zijn als ze niet zouden overleggen , laat staan dat het niiet te controleren is.
Omdat, in tegenstelling tot een groen scherm, een rood scherm wel degelijk veel informatie kan geven als je nog een beetje weet hoe je je test hebt ingevuld. Daarom verlaat een afvaller normaliter direct de groep zonder nog iets van informatie te delen, en spelen de bondjes op hotelkamers dus met informatie over groene schermen. Wat ze denken te weten over de afvallers is hooguit speculatief. Als een afvaller terug het spel in komt met informatie over de slechtste test van 1 eliminatieronde is dat al een voordeel, laat staan 3 eliminatierondes.

Inderdaad, de afvaller die terugkomt heeft een achterstand qua informatie over de aflevering(en) waar hij/zij niet in zat, maar dus ook al informatie over zijn/haar eigen rode scherm. Die informatie kan eventueel ook sociaal ingezet worden om de achterstand nog verder weg te werken.

Als de afvaller terugkomt met informatie over 3 rode schermen (en aangezien er toch maar 1 iemand terugkomt, hebben de afvallers er speltechnisch niks aan om het niet eerlijk met elkaar te delen), heeft hij/zij misschien dus zelfs wel een voorsprong op de rest in plaats van een achterstand. Terwijl diegene het spel al verloren had. Ik ben al geen fan van tweede kansen, maar die tweede kans zou juist moeilijker moeten zijn ipv makkelijker.

Daarom hoop en veronderstel ik dat de afvallers deze informatie niet met elkaar hebben mogen en kunnen uitwisselen.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #93 Gepost op: 2-02-2024, 11:27:01 »
Ik vrees dan dat je het topic Extra Beeldmateriaal niet gelezen hebt  :\'( 
"gaan we weer in het Afvallershotel knuffelen......" ja...... echt bizar dit..........  ::ohno::
Ze hebben dus dagenlang met elkaar gebivakkeerd, gewoon zoals altijd. Maar in dit geval levert het wel een heel oneerlijk voordeel op. Ik vind de hele constructie rond de rode schermen heel erg slecht uitgedacht :-\\

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 2-02-2024, 12:10:42 »
Het enige dat blijkt uit het extra filmpje is dat ze met elkaar in een busje hebben gezeten, er er weinig tijd is geweest om echt bij te praten.

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 2-02-2024, 12:34:18 »
Ik snap niet dat waarom er een conclusie wordt gekoppeld aan Justins uitspraak dat hij gaat winnen omdat hij de meeste info heeft,
want

a) Als ze alles gedeeld hebben, moeten ze allemaal toch dezelfde info hebben. Dit zou betekenen dat Justin over de info gelogen heeft tegen Babs en Jip maar dat houdt geen steek.

b) is dat niet opgenomen na de markt maar voor het strand? Ze zien elkaar daar pas terug, want ze werden opgehaald op verschillende plaatsen. Jip zei in haar dagboek dat ze Babs niet zag in het hotel.

Kan het zijn dat ze mss dachten dat ze een test moesten doen en dat de winnaar zou terugkeren? Dan lijkt Justins uitspraak mij logisch.

OF justin dacht dat als hij terugkwam hij amper iets miste en daardoor kon aansluiten met meer info dan de andere kandidaten terwijl Babs/Jip meerdere opdrachten misten.
klaar voor de strijd

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #96 Gepost op: 2-02-2024, 12:53:28 »
Het enige dat blijkt uit het extra filmpje is dat ze met elkaar in een busje hebben gezeten, er er weinig tijd is geweest om echt bij te praten.
Hoe kom je daar nou bij ???

Zowel Justin als Jip bevestigen in diverse uitspraken die ze doen zelfs letterlijk dat ze dagenlang samen in een Afvallershotel hebben gezeten. Het was er nogal een gezellige boel want ze zaten elkaar de hele dag te knuffelen. Kortom, ze zijn niet gescheiden geweest maar sterker nog, ze zijn gezamenlijk opgehokt. Je kunt mij niet wijs maken dat ze niet uittentreuren alle schermen van haver tot gort besproken hebben. Kan zijn dat er eentje over wat liegt ofzo hoor, maar jouw stelling dat er weinig tijd is geweest klopt gewoon helemaal niet, er was daaaaagen de tijd, en verder niks te doen dan kletsen over rode schermen......

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 2-02-2024, 14:05:52 »
We zagen bij de start van aflevering 4 dat de afvallers van 3 verschillende locaties werden opgehaald met het busje. Ze zagen elkaar pas weer in dat busje op weg naar de marktopdracht. Als ze al die tijd samen in een afvallershotel hebben gezeten zou dit allemaal in scène gezet zijn.  ::ohno::

Hoeveel tijd ze samen hebben doorgebracht na de marktopdracht, de vliegreis en de opdracht op het strand is onbekend maar volgens mij sloeg de opmerking over knuffelen in het afvallershotel  op het definitieve afvallen van de 2 niet terug zouden keren in het spel.

Offline WillempieW

• winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 2-02-2024, 14:13:52 »
Zowel Justin als Jip bevestigen in diverse uitspraken die ze doen zelfs letterlijk dat ze dagenlang samen in een Afvallershotel hebben gezeten. Het was er nogal een gezellige boel want ze zaten elkaar de hele dag te knuffelen.
Hoe kom je daar bij?

Uit het Dagboek van de afvaller: Jip van den Toorn
Citaat
Ik was al helemaal klaar om een fles wijn soldaat te maken met Babsie, tot ik van de chauffeur zo’n gekke schijf kreeg. Geen idee wat het betekent, maar ik wil weer terug die geblindeerde busjes in, dus let’s go!

Uit het Dagboek van de afvaller: Justin Mooijer
Citaat
Gesprekje met Rik en hup de bus in…naar Jip en Babs lekker knuffelen en een paar tequila klappen, maar niets is minder waar!

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #99 Gepost op: 2-02-2024, 14:32:17 »
Ik ben puur uitgegaan van dit laatste beeldmateriaal. Xania maakt daar dit uit op
Uit het extra beeldmateriaal lijkt toch dat de afvallers wel samen zijn geweest in het afvallers hotel en info hebben gedeeld.
Justin zegt letterlijk als ik terug kom heb ik een grote kans van winnen omdat ik verreweg de meeste informatie heb.

En ik vond vooral Jip opvallend, die gewoon LETTERLIJK zegt "gaan we WEER in het Afvallershotel knuffelen......"

Hoezo WEER knuffelen dan en hoezo komt zij erbij als die er dan dit seizoen nog helemaal niet geweest zou zijn dat er toch een Afvallershotel zou zijn? Haar letterlijke uitspraak is toch duidelijk, ze zegt ermee dat de drie al eerder in het Afvallershotel geknuffeld hebben. Maar ik hoop vurig van niet hoor, ik zou dit ZO oneerlijk vinden.....