Auteur Topic: [Aflevering 4] Revanche  (gelezen 13821 keer)

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #80 Gepost op: 28-01-2024, 23:06:20 »
Je kan wel zeggen op een persoon te gaan en die bij vraag 20ook als jouw mol aan de duiden maar als je bv toch ligt twijfelt , dan ga je bij verschillende vragen spreiden of de grootste groep kiezen .

Zeker in de beginfase van het spel komt dat voor dat hierdoor mensen met het juiste antwoord oo vraag wie is de mol, af kunnen vallen.

Stel justin is de mol
Kandidaat a zegt justin is de mol en vult 10 vragen op hem (oa vraag 20) en de andere oo basis van verdachte nummer 2 ( 6 vragen en nul hierban goed)  en grootste groep waar de mol niet inzat (4 vragen ) en heeft dus 10 vragen goed
Kandidaat b zegt rian is de mol en antwoordt dat ook bij vraag 20 en vult 7 vragen in op rian ( waarvan er drie goed zijn doordat ze bij de mol in groep zat ) . Verdenkt ook justin wat en vult 5 vragen goed op justin in en ook nog wat random gespreide vragen (8 stuks waarvan er 4 blijken te kloppen ) , totaal 12 vragen goed, maar wel verkeerde mol

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
« Reactie #81 Gepost op: 28-01-2024, 23:41:53 »
Ik geloof dat ik dit seizoen wel vaker een andere mening heb dan de meerderheid, maar bij deze aflevering snap ik niet dat zo velen zo kritisch/teleurgesteld zijn. Ik vond het een toffe aflevering. Niet perfect, maar ik had alleszins plezier bij het kijken. De fiets/marktopdracht vond ik ge(s)laagd, het gedeelte met de afvallers op de markt vond ik zeer sterk, en de puzzels in de boot vond ik ook wel aardig, vanwege de keuzes met mingeld. Tja, ik had liever ook de terugkerende afvaller bekend gemaakt zien worden. Zeker als die volgende week direct weer afvalt. Maar voor de rest vond ik het best wel leuk.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline JanMOL

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #82 Gepost op: 29-01-2024, 11:46:32 »
Tenzij het dus uiteindelijk geld zou kosten om de afvaller terug te kopen. Dan kan de mol er wel belang bij hebben om voor de afvaller te gaan waarvan hij denkt dat de kandidaten wel geld voor willen uitgeven. Een Babs bv.

Of dat je als Mol iemand wil die zo lang mogelijk eruit is geweest, zodat hij/zij het minst weet. Justin weet wellicht te veel als hij gelijk terug komt.

Offline m0ll0m

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 29-01-2024, 11:54:31 »
Als je naar het spelverloop kijkt, dan is het bijna onmogelijk dat Babs of Jip en terugkomt en de Mol is. De andere kandidaten hebben dan 2 resp 1 test moeten invullen met vragen over de Mol, waar de Mol helemaal niet bij was. Dat kan niet, daarvoor zijn de meeste vragen te specifiek over opdrachten. Verder zouden zij dan helemaal geen invloed hebben op het spel in de afleveringen dat ze er niet bij waren - dat zijn er dan 3 of 2 en dat is best veel.

Maar... voor Justin is het niet zo simpel. Want die is er maar 1 aflevering niet bij geweest en juist die aflevering heeft geen kandidatentest. Dat betekent dat voor hem alleen geldt dat hij geen invloed heeft gehad op deze aflevering. Dat is te overzien. Dan resteert alleen de vraag: hoe komt hij uit de kist met maar 3/10e kans. Ik vertrouw de productie hier voor geen meter. We hebben natuurlijk al vaker gezien dat de Mol geholpen wordt (extra sleutel bij de kistjes aan de bergwand bijv.). Dus ja, dan zijn Babs en Jip gepiepeld. Maar het is en blijft Wie is de Mol en niets is wat het lijkt.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #84 Gepost op: 29-01-2024, 12:07:26 »
Anderzijds: als Justin terug in het spel komt en hij is de Mol, dan is het programma zo goed als failliet. Je kunt als programmamakers ook te ver gaan. De kijkcijfers zijn doorgaans heilig, dus ik ga ervan uit dat ze dit niet hebben gedaan en we dus Babs uit de kist zien komen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 29-01-2024, 12:51:55 »
Ik geloof dat ik dit seizoen wel vaker een andere mening heb dan de meerderheid, maar bij deze aflevering snap ik niet dat zo velen zo kritisch/teleurgesteld zijn. Ik vond het een toffe aflevering. Niet perfect, maar ik had alleszins plezier bij het kijken. De fiets/marktopdracht vond ik ge(s)laagd, het gedeelte met de afvallers op de markt vond ik zeer sterk, en de puzzels in de boot vond ik ook wel aardig, vanwege de keuzes met mingeld. Tja, ik had liever ook de terugkerende afvaller bekend gemaakt zien worden. Zeker als die volgende week direct weer afvalt. Maar voor de rest vond ik het best wel leuk.

Is het al zeker dat babs dan weer afvalt? zou dat raar vinden omdat erg veel tam tam is gemaakt over een terugkerende afvaller, het zou dan langer dan een aflevering moeten duren, toch? en als babs wel afvalt hoop ik dat ze veel schermtijd krijgt, dan kunnen we toch nog een beetje van haar genieten.

Offline Allomol

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 29-01-2024, 12:55:59 »
Als je naar het spelverloop kijkt, dan is het bijna onmogelijk dat Babs of Jip en terugkomt en de Mol is. De andere kandidaten hebben dan 2 resp 1 test moeten invullen met vragen over de Mol, waar de Mol helemaal niet bij was. Dat kan niet, daarvoor zijn de meeste vragen te specifiek over opdrachten. Verder zouden zij dan helemaal geen invloed hebben op het spel in de afleveringen dat ze er niet bij waren - dat zijn er dan 3 of 2 en dat is best veel.

En nog sterker, als er geen mol meer in het spel zit, kun je de test niet meer scoren en dus ook niet bepalen wie eruit moet. Dan zouden Jip en/of Justin er dus voor niets uitgevlogen zijn.

Voor Justin als mol zou het potentieel idd anders kunnen liggen.
Oke, en dus is alles precies wel
wat het niet lijkt te zijn?

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 29-01-2024, 13:00:37 »
Is het al zeker dat babs dan weer afvalt? zou dat raar vinden omdat erg veel tam tam is gemaakt over een terugkerende afvaller, het zou dan langer dan een aflevering moeten duren, toch? en als babs wel afvalt hoop ik dat ze veel schermtijd krijgt, dan kunnen we toch nog een beetje van haar genieten.

Hoezo? De programmamakers hebben toch geen enkele invloed op hoe goed of slecht Babs de test maakt? Als ze die het slechtste maakt moet ze gewoon meteen weer vetrekken, dat is niet anders.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Kriekendiek

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 29-01-2024, 14:14:38 »
Het zou ook nog een mooie twist zijn als Rik zegt dat de afvaller die evt terig mag keren dit pas mag als alle troeven worden ingeleverd. Volgens mij weten de marktkandidaten nog niet van t bestaan van deze troeven af.
Hebben ze meteen iets uit te leggen aan elkaar

Offline BertN

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 29-01-2024, 14:20:45 »
Het zou ook nog een mooie twist zijn als Rik zegt dat de afvaller die evt terig mag keren dit pas mag als alle troeven worden ingeleverd. Volgens mij weten de marktkandidaten nog niet van t bestaan van deze troeven af.
Hebben ze meteen iets uit te leggen aan elkaar

Welke kandidaat wil een concurent terug zien?
Volgens mij is het de bedoeling van spel is alle concurenten naar huis te sturen!
Dus win-win , en troef houden EN niemand terug in spel.
Als het doel met zo veel mogelijk bekende nederlanders lang op vakantie gaan is .. dan is dit echt het verkeerde programma.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2024, 14:27:17 door BertN »

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #90 Gepost op: 29-01-2024, 15:30:30 »
De programmamakers hebben toch geen enkele invloed op hoe goed of slecht Babs de test maakt?
Dat niet, maar ik heb wel de verwachting dat als de persoon die terugkomt, meteen weer afvalt, dat ze dan geen cliffhanger hadden gedaan. Dan was het namelijk denk ik spannender geweest dat er een week tijd zit tussen de bekendmaking en de eerstvolgende eliminatie.

Maar goed, wie weet denken de makers daar heel anders over :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #91 Gepost op: 29-01-2024, 16:29:51 »
Volgens mij is het de bedoeling van spel is alle concurenten naar huis te sturen!
Als het doel met zo veel mogelijk bekende nederlanders lang op vakantie gaan is .. dan is dit echt het verkeerde programma.

Dank. eindelijk iemand die het gewoon benoemd zoals het is.
snap allang niet meer dat de discussie hier gaat over afvallers en of dat opgezet is ja of nee.
Het is Wie is de Mol, ik weet uit betrouwbare bron dat er enorm veel is opgezet. At the end of the day maken ze gewoon een programma.

En dat programma is tegenwoordig helaas vaak tenenkrommend om naar te kijken
Nu hoor ik jullie denken; kijk dan niet. Maar ik vind dat te makkelijk. Wij hebben als die hard fans  er mede voor gezorgd dat het programma zo groot is geworden dus ik mag hier absoluut een sterke mening over hebben in mijn optiek.

Offline Kriekendiek

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 29-01-2024, 17:53:21 »

Ik bedoel ook te zeggen dat het mogelijk dus ook zo kan lopen. Kandidaten die jokers hebben weigeren deze in te leveren en terugkomst in het spel gaat niet door.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #93 Gepost op: 29-01-2024, 22:27:25 »
In de vooruitblik naar afl.5 zien we onderstaand beeld in een splitsecond, aan het einde van de kistjes opdracht. Wie is dit? Eén van de kandidaten? Ik dacht aan Babs. Als het niemand is zou ik niet bregrijpen waarom dit shot erin zit. adhv het shirt moet dit makkelijk te achterhalen zijn..?

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 29-01-2024, 22:47:13 »
Ik dacht eerst ook aan Babs. Maar na nog een keer terugkijken vond ik de persoon toch meer een mannenloopje hebben. Jeroen?

Offline Enigma TV

• Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
« Reactie #95 Gepost op: 29-01-2024, 22:49:41 »
Dit is Jeroen!

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #96 Gepost op: 29-01-2024, 23:25:03 »
Wat een shirt voor Jeroen  :-X
Deze persoon lijkt tegen het hekje al te wachten als Rik belt en zegt "op het spel staat €38.640,-". Misschien toch een local?
« Laatst bewerkt op: 29-01-2024, 23:38:14 door Mollem »

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 29-01-2024, 23:51:00 »
Heeft Rik trouwens alleen het bedrag genoemd of vermeldde hij er het woord euro bij. Want dat bedrag in pesos is iets aannemelijker (kom je rond de 2000 euro). Vond het namelijk ineens zo'n raar hoog bedrag.  :o

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 30-01-2024, 00:09:43 »
1932 euro momenteel. Maar misschien was het ten tijde van de opnames precies 2000 euro.
Is het filmpje ergens te zien? Dan kunnen we checken of hij wel of geen 'euro' zegt.

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 30-01-2024, 00:16:45 »
Zat in de vooruitblik van de aflevering.