Ik snap niet waarom sommigen hier zo moeilijk over doen.
Dit is weer zo'n bakjes spel waar voor iedere kandidaat exact hetzelfde spelletje wordt gespeeld.
Wij doen juist makkelijk

Maar wat je zegt klopt denk ik niet.
Wat is de reden dat ze bewust vaag houden hoeveel enveloppen er nou van wat zijn? "Op dit moment zit in een aantal enveloppen geld" zegt Rik. Dat kan dus bij de eerste kandidaat wel 8 enveloppen met geld zijn en bij de laatste nog maar 1 want dat is ook een aantal. En het "op dit moment" is dus ook VOOR de actie van de mol. Want die gaat vlak nadat Rik dat gezegd heeft dat geld er natuurlijk zoveel mogelijk uithalen want zij is aan de beurt om de enveloppen te plaatsen.
Het kan ook wat eerlijker, namelijk dat Babs de 250 kiest en dat er dan nog wel steeds 7 enveloppen met geld blijven bestaan. Alleen op het moment dat Tooske 5 enveloppen mag verwisselen (zoals bij Jeroen en Fons) dan hebben zij nog maar een kans van 2 op 9 dat ze geld pakken. En nog minder kans, want de mol legt strategisch neer. Dat is het gelaagde spelelement.
In elk geval kan er nooit elke ronde een total-reset zijn, dus niet exact hetzelfde spel. Want Babs kiest geld dus dan is er 1x een geld envelop uit die vervangen wordt door een 0-envelop, verwatering dus. In elk geval is het op deze manier nog wel een leuke kat-en-muis opdracht van de mol met de kandidaten.
Eens met je opmerking over de kleuren, wat mij betreft springt Tooske er dan uit als mol. Ze legt er zeer duidelijk de nadruk op in haar biecht.