Ja, stenen die ze oppakten moesten op een tafel gelegd worden en gebruikt worden.
Maar je kon ze daarna wel weer naar een andere tafel brengen, dus zo definitief was dat niet. Je had stenen dus altijd kunnen oppakken en naar een (voor mijn part fout) tafeltje kunnen brengen zodat het daarna makkelijker rekenen was.
Het hangt van de combinatie van nummers af hoe moeilijk het rekenen in deze opdracht was. Met een verkeerde samenstelling van getallen kan er zelfs maar één juiste oplossing zijn. Het lijkt erop dat de groep met willekeurig proberen eruit kwam dus dat suggereert dat er wel wat combinaties mogelijk waren.
We weten de bedragen op de 4 tafeltjes. Met wat speurwerk kunnen we aardig wat getallen van de stenen achterhalen. Maar pas als we alle stenen weten, kunnen we achterhalen of er bepaalde bottlenecks waren of dead alleys van stenen die een perfecte score onmogelijk maken. We zouden ook kunnen achterhalen welke stenen belangrijker waren dan andere. En dat zou interessant zijn want dan kunnen we zien of de mol iets met die stenen deed.
Dus aan de ene kant is dit een opdracht waarbij extra speurwerk mogelijk iets oplevert. Maar aan de andere kant verwacht ik dat er een informatietekort zal zijn.
Sowieso vind ik het verdacht als mensen een tafel op een specifieke manier willen oplossen, zoals zeggen dat 13 een steen van 10 en een steen van 3 moet zijn (want misschien kun je die steen niet vinden of misschien is die steen er niet). Volgens mij deed Fons dat en ook Kees? Tooske ging daar terecht tegen in (en daar maakte ze geen vrienden mee), maar ja, zij is er nu uit.