Dit had in principe alles wat een goede opdracht zou kunnen zijn. De mol kan subtiel mollen op verschillende manieren, maar kon niet met 1 foutje alles boycotten. Verkeerd rekenen (of verkeerd uitleggen bij begin), steen wisselen wanneer niemand kijkt, of zelfs vlug tafels afwerken met een ‘sluitsteen’, zodat die niet meer gecontroleerd kan worden.
Alleen weer té weinig info. We zien dat infobord, maar ze hadden blijkbaar nog een heel ander stel regels.
Het lijkt erop dat die ‘sluitsteen’ niet meer mocht worden verwijderd, éénmaal geplaatst, maar zekerheid hebben we niet.
Zoals Crapuleke zegt, kun je veel efficienter grotere bedragen maken met het vermenigvuldigsysteem dat de maya’s hadden. Maar staat die manier op hun infobord? Hoe Kees enorm warrig doet in het begin doet me vermoeden dat dit misschien wel ergens stond.
Dan vroeg ik me ook nog af waarom ze niet meer de stenen gewoon op een centraal punt verzamelen en dan de combinaties maken. Maar op het eind was Tooske heel stellig toen ze zei ‘geen stenen meer pakken, alleen een 4’. Moesten de stenen die ze op pakten automatisch ook gebruikt worden? Dat zou zeker een extra moeilijkheid hebben gecreëerd in het spel.