Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Bij elkaar passen  (gelezen 14372 keer)

Offline Froky

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Bij elkaar passen
« Reactie #80 Gepost op: 15-02-2024, 14:25:37 »
Ik vind deze dame zo ontzettend opvallend met alleen zonnebloemen op haar jurk... Misschien is dit de danser die uit beeld is gehouden? Ze danst nog mee in de eerste ronde. Daarna zie ik haar niet meer. Zover ik kan zien had zij in elk geval tot en met ronde 3 moeten blijven staan, want ze draagt een ketting en oorbellen en heeft geen waaier.



Scherp gezien. Ik dacht ook de hele tijd dat Anna de enige was met een geel lint op de hele dansvloer. Blijkbaar toch niet.


Te verdelen over Tooske en Anna: Jongen met groen lint, vrouw met zwarte waaier, en de 5e goede zonnebloemenvrouw. Die valt op en is er makkelijk uit te pikken voor een mol. Wel zo handig in deze ingewikkelde opdracht.

En opvallend, de enige danseres met geel lint dan. En Anna zelf had ook een geel lint. Dus zeker makkelijk te onthouden.

Dit was ook de allerbeste ronde om de dansvloer op te mogen. Gecompliceerde regels (eigenlijk 4 regels ipv 2) en er was nogal verwarring mogelijk over de waaiers. Die waaiers hebben vaak zwarte of witte zijkanten, maar het was de kleur van de stof die telde.

Zo zegt Rian bij de bonusronde heel even ‘ik heb een witte waaier’, maar haar waaier is geel met witte zijkanten. Ze wordt blijkbaar gecorrigeerd, want ze staat dan wel in de bonusoplossing.

Het was dus makkelijk om een vrouw met verkeerde waaier eruit te halen. Het is een klein item, éénmaal dicht zie je de kleur niet meer. En als de zijkantjes van die waaier nog toevallig wit zijn, dan is het zeker niet opvallend.

De zonnebloemvrouw heeft wel een gele sjaal. Dus als ronde 3 ging over mensen met een gele sjaal of bandana, dan moest ze er wel uit.

Maar inderdaad, een opvallend persoon die de mol er gemakkelijk kan uithalen.
Ik dacht even dat Anna haar waaier had afgeven, maar ze heeft hem achter haar sjaal gestoken.

De gele bandana zijn we zeker, dat zegt Tooske. De gele sjaal was een voorzichtige aanname van mij omdat ik dacht dat Anna als enige een gele sjaal/ geel lint had.
Aangezien oorbellen op de vrouwen sloeg, vermoed ik dan eerder dat de bandana specifiek voor mannen zal zijn geweest (dus geel lint niet vermeld).
Dan had de vrouw wel blijven staan tot op het eind!
« Laatst bewerkt op: 15-02-2024, 14:30:31 door Froky »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Bij elkaar passen
« Reactie #81 Gepost op: 15-02-2024, 14:28:35 »
De zonnebloemvrouw heeft wel een gele sjaal. Dus als ronde 3 ging over mensen met een gele sjaal of bandana, dan moest ze er wel uit.

Maar inderdaad, een opvallend persoon die de mol er gemakkelijk kan uithalen.
Ik dacht even dat Anna haar waaier had afgeven, maar ze heeft hem achter haar sjaal gestoken.
Of niet.
Mensen met gele bandana --> eruit.  Mannen met gele bandana: --> deze vrouw blijft in het spel.
Vrouwen zonder oorbellen en mannen met gele bandana lijkt een logische 3e aanwijzing.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2024, 14:30:16 door foxhunter »

Offline Froky

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Bij elkaar passen
« Reactie #82 Gepost op: 15-02-2024, 14:31:47 »
Klopt, ik had het net ook nog in mijn post aangepast.

De zonnebloemen op zich zijn ook opvallend. Op de kistjes bij ‘afwegen’ (waar Rosario -3000€ pakte), stonden ook zonnebloemen.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2024, 14:34:20 door Froky »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Bij elkaar passen
« Reactie #83 Gepost op: 15-02-2024, 15:12:23 »
Een samenvatting van mijn kant. Het begint met twee tabellen van gezamenlijke bevindingen.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Bij elkaar passen
« Reactie #84 Gepost op: 15-02-2024, 17:16:10 »
Zonnebloemvrouw kreeg ook al een hoofdrol in het achtergondplaatje van de testvraag in de app.
Zonnebloemvrouw is famous!  ::tandpastasmiley::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Bij elkaar passen
« Reactie #85 Gepost op: 15-02-2024, 17:24:54 »
Mensen met gele bandana --> eruit.  Mannen met gele bandana: --> deze vrouw blijft in het spel.
Daar komt het inderdaad op neer. En dan vlak ik Sor zeker niet uit.

Rik gaf instructies aan Sor in ronde 3, en Sor fluisterde die in bij Fons. Hij kan heel simpel van "mannen" "mensen" hebben gemaakt. Fons en Kees moesten gaan zoeken.

Anna moest dan alleen niet blijven staan in de bonusronde (sowieso onwaarschijnlijk, want ze had nog meer verboden kenmerken). Dan had Rik misschien moeten zeggen dat niet "mensen" maar "mannen" met een gele bandana eruit moesten. Zo ver kwam het lang niet, want Sor haalde Anna meteen eruit.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Bij elkaar passen
« Reactie #86 Gepost op: 15-02-2024, 18:32:23 »

Anna moest dan alleen niet blijven staan in de bonusronde (sowieso onwaarschijnlijk, want ze had nog meer verboden kenmerken). Dan had Rik misschien moeten zeggen dat niet "mensen" maar "mannen" met een gele bandana eruit moesten. Zo ver kwam het lang niet, want Sor haalde Anna meteen eruit.

Extreem onmols van Sor.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Bij elkaar passen
« Reactie #87 Gepost op: 15-02-2024, 18:34:07 »
De zonnebloemenvrouw is er in ronde 2 uitgehaald door Tooske/Anna.
Ronde 3 is niet meer relevant en het zou bijzonder flauw zijn om daarom Rik zijn instructie niet te laten horen. Dat geloof ik niet dat WIDM zo laag gezonken is. We horen die instructie niet omdat die ronde goed gaat.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Bij elkaar passen
« Reactie #88 Gepost op: 15-02-2024, 18:39:55 »
De zonnebloemenvrouw is er in ronde 2 uitgehaald door Tooske/Anna.

Hoe weet je dat zo zeker? Ze was in ronde 2 nog te zien, dus ze is er in ronde 2 of 3 uitgehaald. Of dat nou door een molactie kwam of gewoon door de instructie van Rik "Mensen met gele bandana".

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Bij elkaar passen
« Reactie #89 Gepost op: 15-02-2024, 19:51:51 »
We hebben haar toch helemaal niet gezien in ronde 3? 
Dan kunnen we het kijken wel overslaan, als er toch niks te zien is.

Op de tv is al niks meer te zien, alleen met de computer en HD beelden kom ik er nog enigszins uit. Maar om na afloop te zeggen dat de zonnebloemdame in ronde 3 is verwijderd, terwijl ze met een vergrootglas nog niet te vinden is, dat is te gortig.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Bij elkaar passen
« Reactie #90 Gepost op: 15-02-2024, 21:04:14 »
Maar we zien zoveel niet. We hebben ook niet gezien dat ze eruit gehaald is in ronde 2. Dus om dan met zekerheid te stellen dat dat wel is gebeurd... vind ik nogal voorbarig.

Stel nou: de vrouw met de zonnebloemen is er in ronde 3 uitgehaald, en we hadden nog even mogen zien dat ze daar aanwezig was. Dan was Anna in deze opdracht totaal niet verdacht meer. De man met het zwarte lint bleek geen verdachte actie, en bij de bonusvraag deed ze helemaal niets.
Als via de montage iemand verdacht kan blijven, laten de makers dat niet na. Dus dat we met een vergrootglas de vrouw met de zonnebloemen niet kunnen vinden in ronde 3, vind ik geen bewijs dat ze er daar niet is uitgehaald. Zeker als je ziet hoe die ronde in beeld gebracht wordt.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2024, 21:06:40 door Molest »

Offline Froky

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Bij elkaar passen
« Reactie #91 Gepost op: 15-02-2024, 21:49:58 »
Maar we zien zoveel niet. We hebben ook niet gezien dat ze eruit gehaald is in ronde 2. Dus om dan met zekerheid te stellen dat dat wel is gebeurd... vind ik nogal voorbarig.

Stel nou: de vrouw met de zonnebloemen is er in ronde 3 uitgehaald, en we hadden nog even mogen zien dat ze daar aanwezig was. Dan was Anna in deze opdracht totaal niet verdacht meer. De man met het zwarte lint bleek geen verdachte actie, en bij de bonusvraag deed ze helemaal niets.
Als via de montage iemand verdacht kan blijven, laten de makers dat niet na. Dus dat we met een vergrootglas de vrouw met de zonnebloemen niet kunnen vinden in ronde 3, vind ik geen bewijs dat ze er daar niet is uitgehaald. Zeker als je ziet hoe die ronde in beeld gebracht wordt.


We kunnen het niet met zekerheid zeggen. Dat is waar.

Om nu echter te zeggen dat ze Anna verdacht maken door die zonnebloemvrouw te tonen in ronde 2 en niet in ronde 3 is ook een serieuze ‘stretch’. Merk op dat we die vrouw in ronde 2 ook maar heel moeilijk hebben gespot. Ik heb zelf nog zitten zoeken naar danseressen met geel lint en had haar niet opgemerkt. Met deze edit, maak je Anna maar een tikje verdacht bij 0,1% van de kijkers die nu nog steeds op het forum zitten te graven…

Ik ben meer op mijn hoede als een ronde niet wordt getoond als Kees en Fons in die ronde iets goeds lijken te doen. Ze zijn er als de kippen bij om het te tonen als ze Kees iets warrig horen zeggen en bij iedere fout die Fons maakt, wordt hij voor de hele groep vernederd door Rik.
In deze ronde lijkt het erop dat ze hun opdracht gewoon perfect uitvoeren. Verdorie, dat past niet in het beeld dat ze deze aflevering willen ophangen van Fons en Kees… Skippen, die handel.

Nog belangrijker, als deze ronde té perfect gaat: Anna is in deze ronde als enige NIET aan zet. Iedereen geeft de zin door tot bij Kees. Kees moet op de vloer iemand eruit halen. Anna komt na Kees en kan deze ronde dus niks doen. En dat zou misschien te veel opvallen.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Bij elkaar passen
« Reactie #92 Gepost op: 15-02-2024, 23:07:20 »
Een samenvatting van mijn kant. Het begint met twee tabellen van gezamenlijke bevindingen.
Kees: vrouwen zonder rode strik eraf. Als hij dat wel juist herhaald heeft moeten dus de vrouwen met rode strik over blijven. Dan klopt je overzicht niet helemaal.
Conclusie is dan dat Rian en Tooske eraf hadden gemoeten.

Offline Froky

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Bij elkaar passen
« Reactie #93 Gepost op: 16-02-2024, 08:44:20 »
Kees: vrouwen zonder rode strik eraf. Als hij dat wel juist herhaald heeft moeten dus de vrouwen met rode strik over blijven. Dan klopt je overzicht niet helemaal.
Conclusie is dan dat Rian en Tooske eraf hadden gemoeten.

Het is sowieso gissen, over de bandana, de oorbellen en de strik hebben we geen absolute zekerheid.

Maar vrouwen zonder strik eruit halen, ging betekenen dat ze er 3 vrouwen én een man zouden moeten uithalen. We zien Babs en Tooske overleggen, dus er kan ook overlegd zijn tussen de anderen. Ergens (ik vermoed gezamenlijk) is beslist dat ‘zonder strik’ niet juist kan zijn.

Nog eens het rijtje voor overzicht:

Ronde 4:
Rik tegen Kees: ?
Kees -> Anna: ‘vrouwen zonder rood… rode strik en mannen met een Mexicaanse broche…, nee, mensen met een Mexicaanse broche’
Anna-> Sor -> Fons -> Rian (Rian haalt rode strik eruit)
Tooske -> Babs: ‘vrouwen met een rode strik en mannen met een Mexicaanse broche’
Babs: ‘Maar het is maar 1’
Tooske: ‘Hopen dat beide mannen een broche hebben.’

Als we nu het spel analyseren, dan kan het ook niet anders dan dat het de vrouw met strik was die eruit moest, anders kom je niet aan 5 personen.
Kees draaide onmiddellijk beide dingen om. Het kan zijn dat hij de regel in zijn hoofd omdraaide en dacht wie er moest blijven staan. Hoe minder dansers er staan, hoe meer je op die manier gaat denken. En dan gaf hij die redenatie (bewust of per ongeluk) door.

Maar ergens in de rij tussen hem en Rian werd beredeneerd dat dat niet kon kloppen.

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Bij elkaar passen
« Reactie #94 Gepost op: 16-02-2024, 11:48:12 »
Fons zit aan de oorbellen van Rian.




Ik blijf zitten met de vraag hoe Anna de zonnebloemvrouw van de dansvloer heeft gesmokkeld. De andere kandidaten staan er in een cirkel rond, dus het is niet zo dat er ergens een donker hoekje is.
Een kandidaat die goed oplet ziet direct dat er iets niet klopt.

Een tweede reserve waaier en haar eigen waaier aan haar gegeven, of de waaier van een andere danseres doorgegeven.
Levert mooie beelden op, maar valt ook op vrees ik.

Rosario kon als eerste in de rij gele vrouwen vervangen door gele mensen en het was in orde.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2024, 12:22:13 door Molshoop_ »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Bij elkaar passen
« Reactie #95 Gepost op: 16-02-2024, 14:53:21 »
Ik blijf zitten met de vraag hoe Anna de zonnebloemvrouw van de dansvloer heeft gesmokkeld. De andere kandidaten staan er in een cirkel rond, dus het is niet zo dat er ergens een donker hoekje is. Een kandidaat die goed oplet ziet direct dat er iets niet klopt.

Een tweede reserve waaier en haar eigen waaier aan haar gegeven, of de waaier van een andere danseres doorgegeven.
Levert mooie beelden op, maar valt ook op vrees ik.
Van de eerste dame die Anna er af stuurt is plaatje voor plaatje prima te volgen dat deze vrouw een witte waaier had en nog steeds heeft als ze eraf gestuurd is. Opvallend hoe goed dit te volgen is. Anna heeft haar eigen waaier ook aan het begin en aan het einde onder haar gele bandana. Prima te zien. Opvallend...2x.

Na de openingsdans aan het begin van de opdracht met de Yucutan dansers gaan de kandidaten meedansen en zie je van rechts de zonnebloemdame aan komen lopen. Ze is dus echt een vreemde eend in de bijt, hoort niet bij de groepsact. Haar kleding lijkt hooguit een beetje op de kleding van de overigens danseressen. Maar ze is er makkelijk uit te pikken, dit lijkt designed voor het herkennen en wegsturen van vrouw die aan alle kenmerken voldeed.

Anna heeft haar waaier de hele tijd onder de gele bandana. Die kan ze aan de zonnebloemvrouw gegeven hebben, mee laten zwaaien, haar begeleid naar de kant en de waaier weer teruggepakt, want aan het einde heeft ze hem nog steeds. Helaas zien we hier weer helemaal niks van. Maar toevallig dat Anna een witte waaier heeft en die er die ronde uit moeten.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2024, 15:07:12 door foxhunter »

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Bij elkaar passen
« Reactie #96 Gepost op: 16-02-2024, 18:21:07 »
Zonnebloemvrouw heeft wel een waaier.
De kleur valt moeilijk te achterhalen. Soms lijkt hij wit, maar volgend frame weer donkerder maar dat kan schaduw zijn.


Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Bij elkaar passen
« Reactie #97 Gepost op: 16-02-2024, 19:16:45 »
Nou, ik moest de HD-versie van Youtube meerdere keren vertraagd afspelen (x0.25), en het vergrootglas van foxhunter erbij halen, maar je hebt gelijk. Volgens mij is het een witte. Ze heeft hem opgevouwen in haar rechterhand, dicht tegen haar lichaam, terwijl ze rondjes draait.
Kunnen we opnieuw beginnen zoeken naar wie de vijfde danser is.  ;D

Kunnen we er niet vanuit gaan dat alle vrouwen gewoon een waaier hadden? Het lijkt me een essentieel onderdeel van hun kleding, en bij sommige dansen nodig. Dan zat het onderscheid alleen in de kleur.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2024, 19:28:17 door Molest »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Bij elkaar passen
« Reactie #98 Gepost op: 16-02-2024, 19:51:16 »
 ::rofl::
Zonnebloemvrouw heeft ons wel bezig gehouden.
En door!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Bij elkaar passen
« Reactie #99 Gepost op: 16-02-2024, 21:40:15 »
Ja ik zie het ook in ronde 1 met 25 seconden nog op de klok in motion kun je het dan goed zien, de buitenkant is wit, zoals alle waaiers. Maar de waaier is nergens open geweest, op 4 verschillende momenten gewoon niet te zien welke kleur de binnenkant heeft.