Auteur Topic: [WIDM] Wie is de Mol? Fandag 2024  (gelezen 8039 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [WIDM] Wie is de Mol? Fandag 2024
« Reactie #80 Gepost op: 17-03-2024, 23:10:31 »
Friesland is toch niet zo ver? Er zijn zelfs molloten uit het buitenland (België) naar Amersfoort gekomen ;)

Het is vooral die 'flessenhals' (stukje Meppel-Zwolle) waar vaak veel gedoe is op het spoor. Als het goed gaat, gaat het meestal prima, maar als precies daar wat gebeurt, staat alles vast. Minder betrouwbaar stuk dus als je vanuit Leeuwarden of Groningen moet reizen.

Leuk om te lezen (en de foto's te zien) hoe de dag was! Ik kon er niet bij zijn, maar wie weet: het zou leuk zijn in de toekomst.  :D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM] Wie is de Mol? Fandag 2024
« Reactie #81 Gepost op: 18-03-2024, 08:05:16 »
Het is vooral die 'flessenhals' (stukje Meppel-Zwolle) waar vaak veel gedoe is op het spoor. Als het goed gaat, gaat het meestal prima, maar als precies daar wat gebeurt, staat alles vast. Minder betrouwbaar stuk dus als je vanuit Leeuwarden of Groningen moet reizen.
Ja helemaal mee eens, dan kan je beter een nachtje logeren in een hotel in Amersfoort om zeker te weten dat je op tijd bent. Want als er iets gebeurd heb je een groot probleem.

Maar verder leuk om jullie verhalen en foto’s te zien. Ik zag ook al via Instagram gisteren dingen bij Rian verschijnen, viel mij wel toen gelijk op dat er maar de helft van de kandidaten aanwezig was.
« Laatst bewerkt op: 18-03-2024, 08:17:54 door Mol1991 »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [WIDM] Wie is de Mol? Fandag 2024
« Reactie #82 Gepost op: 18-03-2024, 11:50:06 »
Ik heb  een weekendje Amersfoort ervan gemaakt, omdat ik anders nooit op tijd in de Observant kon zijn.

Op dit forum staan buttons naar de quizvragen en de juiste antwoorden daarop. Daar is nu nog.niets te vinden, dat komt later.

1 antwoord geef ik wel prijs, het antwoord op de benaderingsvraag.

Dit moest het zijn: 3791.

Ofwel drieduizend-zevenhonderdéénennegentig.

Je had het kunnen schatten, de eerste aflevering duurde ruim een uur, dus het moest sowieso ruim bóven de 3600 zitten.
Sommigen hadden 5 seconden ingevuld, mogelijk telden zij vanaf het begin van de eliminatie.

Anderen waren de bedenkers van die vraag te slim af, en hebben de aflevering nog snel even gecheckt......next time: geen benaderingsvraag meer die ter plekke gevonden kan worden.



Offline Andrea02678

  • Forumlid
Re: [WIDM] Wie is de Mol? Fandag 2024
« Reactie #83 Gepost op: 18-03-2024, 12:05:15 »
Ik heb  een weekendje Amersfoort ervan gemaakt, omdat ik anders nooit op tijd in de Observant kon zijn.

Op dit forum staan buttons naar de quizvragen en de juiste antwoorden daarop. Daar is nu nog.niets te vinden, dat komt later.

1 antwoord geef ik wel prijs, het antwoord op de benaderingsvraag.

Dit moest het zijn: 3791.

Ofwel drieduizend-zevenhonderdéénennegentig.

Je had het kunnen schatten, de eerste aflevering duurde ruim een uur, dus het moest sowieso ruim bóven de 3600 zitten.
Sommigen hadden 5 seconden ingevuld, mogelijk telden zij vanaf het begin van de eliminatie.

Anderen waren de bedenkers van die vraag te slim af, en hebben de aflevering nog snel even gecheckt......next time: geen benaderingsvraag meer die ter plekke gevonden kan worden.

Ik vind sowieso dat je de vragen zonder internet moet beantwoorden. Is eerlijker. Deze benaderingsvraag was lastig. Deze wist ik echt niet, dacht ook dat het alleen voor de executie gold. Had zelf om die reden 29 ingevuld. Voor mijn gevoel duurde het wel langer dan 5 seconden, vandaar de gok naar 29.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [WIDM] Wie is de Mol? Fandag 2024
« Reactie #84 Gepost op: 18-03-2024, 13:05:46 »
Ja, het was ook een vraag die pas gold bij een gelijke stand. Als je er 40 goed had, en je was de enige, dan had je sowieso een voorsprong op de anderen.

Maar  de afsluitende finale-ronde kwam prima uit de verf, mede dankzij de alerte manier waarop Merel Westrik dit deed.

De bedoeling was: makkelijk/moeilijk/een beetje gokken. Dat is aardig gelukt

Offline Maurice365

  • Forumlid
Re: [WIDM] Wie is de Mol? Fandag 2024
« Reactie #85 Gepost op: 18-03-2024, 13:10:12 »
Ik kon door sommige niet bij de finale van de quiz zijn maar wat was de prijs voor de winnaar

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [WIDM] Wie is de Mol? Fandag 2024
« Reactie #86 Gepost op: 18-03-2024, 14:11:06 »
Ik vind sowieso dat je de vragen zonder internet moet beantwoorden. Is eerlijker.
Tja, ik heb ook van mensen gehoord dat er door allerlei mensen in (grote) groepen is samengewerkt, dus de hele gedachte dat die quiz eerlijk gespeeld zou worden, zou ik sowieso maar verlaten. Dat gaat niet meer gebeuren. Het is 2024 - het gaat echt never-nooit meer zo zijn dat álle 200 bezoekers zich netjes aan ongeschreven regels gaan houden als het schenden van die regels je winkans vergroot... ::)

Case in point: iemand die naast mij stond, zei gewoon zonder enige schaamte: de 4 finalisten kloppen niet, want 3 van de 4 waren vrienden van haar groep en iedereen had hetzelfde ingevuld, dus de 4e had ook van die groep moeten zijn.

Tja. Ik noem het schaamteloos...

Dus dan kun je je afvragen wat voor waarde het überhaupt nog heeft, zo'n uitreiking.

1 antwoord geef ik wel prijs, het antwoord op de benaderingsvraag.

Dit moest het zijn: 3791.
Ik vind het dan toch wel goed van mezelf dat ik er zonder iets op te zoeken 14 seconden naast zat ::oink::

Gewoon iedereen die 3791 invult, direct diskwalificeren. Dan weet je dat het niet eerlijk is gegaan.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [WIDM] Wie is de Mol? Fandag 2024
« Reactie #87 Gepost op: 18-03-2024, 14:17:03 »
Het is een lastige. We hebben er nu voor gekozen om telefoons niet expliciet te verbieden, omdat we het simpelweg niet konden controleren. Ik zou het zelf alleen een saaie quiz vinden als ik alleen maar bezig was met dingen opzoeken op mijn telefoon.

Uiteindelijk lukt het natuurlijk niemand om 40 vragen op te zoeken in de beperkte tijd die ervoor stond, dus knap is het nog steeds. Bij de finale op het podium kon je in elk geval niets opzoeken.
...óf niet!

Offline Andrea02678

  • Forumlid
Re: [WIDM] Wie is de Mol? Fandag 2024
« Reactie #88 Gepost op: 18-03-2024, 15:06:25 »
Het is een lastige. We hebben er nu voor gekozen om telefoons niet expliciet te verbieden, omdat we het simpelweg niet konden controleren. Ik zou het zelf alleen een saaie quiz vinden als ik alleen maar bezig was met dingen opzoeken op mijn telefoon.

Uiteindelijk lukt het natuurlijk niemand om 40 vragen op te zoeken in de beperkte tijd die ervoor stond, dus knap is het nog steeds. Bij de finale op het podium kon je in elk geval niets opzoeken.

Ik heb bewust niks opgezocht, je valt dan uiteindelijk toch door de mand, mocht je de finale bereiken. Denk wel dat ik er aardig wat goed had.
Quiz was leuk bedacht ::bravo::

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [WIDM] Wie is de Mol? Fandag 2024
« Reactie #89 Gepost op: 18-03-2024, 15:29:04 »
Samenwerken heb ik niet zo'n probleem mee, maar als je echt precies dezelfde antwoorden inlevert zou ik gewoon maar één antwoordformulier inleveren. Opzoeken is wel echt uit den boze vind ik. 40 antwoorden opzoeken gaat je misschien niet lukken, maar als je de meeste vragen zeker weet heb je wel een enorme voorsprong door de vragen waar je over twijfelt op te zoeken.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [WIDM] Wie is de Mol? Fandag 2024
« Reactie #90 Gepost op: 18-03-2024, 15:41:24 »
Voor wie het leuk vind: zeven bonusvragen die de quiz net niet hebben gehaald! Je mag ze naar mij sturen in een persoonlijk bericht. Wie de meeste vragen goed beantwoord, wint onmetelijke eer. Bij gelijkspel wint de snelste. Opzoeken is niet toegestaan ;)

Vraag 1: Wie horen we als eerste spreken in aflevering 1?
A. Rik   B. Tooske    C. De waarzegster   D. Horace Cohen

Vraag 2:  Naar welk symbool moest Rosario op zoek bij de waarzegster?
A. Een kroon   B. Een piramide   C. Een paraplu   D. Een brood

Vraag 3: Hoe heette de tamme gaai van Tooske?
A. Geert   B. Gerrit   C. Gerda   D. Grietje

Vraag 4: Welk land met een L bedenkt Jeroen bij de spellen op de bootjes?
A. Luxemburg   B. Liechtenstein   C. Laos   D. Lesotho

Vraag 5: Rosario pakt een envelop van -3000 euro bij de bakjes. Maar voor welke envelop speelde hij?
A. 1 joker   B. 2 jokers   C. 3 jokers   D. Een topito

Vraag 6: Waarom zet Fons geen joker in bij de test in aflevering 6?
A. Hij is zeker van zijn Mol   B. Hij denkt dat hij de snelste is   C. Hij kan hem niet vinden   D. Hij heeft geen joker

Vraag 7: Wat zei Rian toen ze haar rode scherm kreeg?
A. Potverdikkeme!   B. Welverdrie!   C. Getsiederrie!   D. *piep*
« Laatst bewerkt op: 18-03-2024, 16:10:11 door Pac »
...óf niet!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [WIDM] Wie is de Mol? Fandag 2024
« Reactie #91 Gepost op: 18-03-2024, 17:23:21 »
Vooral 7D, daar ben ik wel benieuwd naar.


Nog een leuk weetje over de quiz. Op de terugweg naar Maastricht hoorde ik twee studenten praten over Wie is de Mol, en ik gaf ze een oningevulde quiz.

Ze deden het niet onaardig....36 goed,!

Offline EdAnt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [WIDM] Wie is de Mol? Fandag 2024
« Reactie #92 Gepost op: 18-03-2024, 19:21:50 »
...
Ik vind het dan toch wel goed van mezelf dat ik er zonder iets op te zoeken 14 seconden naast zat ::oink::
...

Goed gegokt. Toen je de lijst invulde, stond ik naast je!  ::zwaai::

Offline EdAnt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [WIDM] Wie is de Mol? Fandag 2024
« Reactie #93 Gepost op: 18-03-2024, 19:30:31 »
Het was een erg leuke dag! Interessant vragenvuur. Leuk dat Justin, Jip, Ryan, Fons en Anna alle tijd namen om met iedereen op de foto te gaan en hier en daar een handtekening uit te delen. Ook Merel was erg goed als presentator. En, bij de veiling heb ik wat leuks voor mijn WIDM?-verzameling weten te bemachtigen! Kortom: Een geslaagde WIDM?-dag!  ::tandpastasmiley::

Organisatie: Dank je wel!

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [WIDM] Wie is de Mol? Fandag 2024
« Reactie #94 Gepost op: 18-03-2024, 19:45:12 »
Wordt het Vragenvuur nog ergens samengevat?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [WIDM] Wie is de Mol? Fandag 2024
« Reactie #95 Gepost op: 18-03-2024, 21:04:57 »
Dat is een vraag voor D*N.

Overigens, we kregen zondag de vraag wat de bedoeling was van die hokjes op het voorblad van de quiz. Het was niet duidelijk wat daarmee moest, wat daar de bedoeling van was. Ik dacht: dan is die regel misschien weggevallen bij de uiteindelijk aan jullie uitgedeelde versie.

Toen ik de formulieren nog eens bekeek, zag ik dat het wel was vermeld in de tekst, en nog wel vetgedrukt ook.

De prijs voor de winnaar was:

- een complete molset uit seizoen 24
- een ''oorkonde'' in hout....
-een minibescherm-engeltje (de aardigheid daarvan was dat het de geboortedatum van Anna
 bevat)
-een stenen molletje
-een van de laatste versies van het molcode-spel

De 3 niet-winnaars kregen een mini-jenga-spel, een verwijzing naar Merel Westrik, die dat spel in haar seizoen als mol had zitten.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [WIDM] Wie is de Mol? Fandag 2024
« Reactie #96 Gepost op: 19-03-2024, 08:41:37 »

Quiz was leuk bedacht ::bravo::

Namens Pac en mijzelf: ik wilde de quiz graag maken, en was erg blij dat hij er een behoorlijke inbreng in heeft gehad. Ik had er wat vragen in gestopt die je alleen kon beantwoorden als je er achtergrondinfo bij had.

Die zijn er later uit gehaald.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [WIDM] Wie is de Mol? Fandag 2024
« Reactie #97 Gepost op: 19-03-2024, 12:34:04 »
Ik vond het een hele fijne dag en echt weer leuk om met mede-molloten samen te komen om dit seizoen van Wie is de Mol goed af te sluiten ::bravo::. Dank ook aan alle complimenten die we hebben gekregen gedurende dag over de organisatie. Fijn dat het na zoveel jaar weer is gelukt en nog steeds werkt. Uiteraard zijn er altijd puntjes die beter kunnen. De laatste keer dat we het hebben georganiseerd was ondertussen alweer 9 jaar geleden en de tijd die we hadden was zeer kort in vergelijking met eerdere fandagen. Dus extra trots dat het alsnog is gelukt!



De laatste dingen worden nog afgerond uiteraard.

Ik zie dat WIDMol het vragenvuur heeft opgenomen voor de geïnteresseerden:


De quiz en bijbehorende antwoorden staan nu ook op de Molfandag pagina.

Het exacte bedrag van de veiling wordt nog uitgerekend dus die maken we nog zsm bekend :)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Andrea02678

  • Forumlid
Re: [WIDM] Wie is de Mol? Fandag 2024
« Reactie #98 Gepost op: 19-03-2024, 13:21:19 »
De quiz en bijbehorende antwoorden staan nu ook op de Molfandag pagina.


7 fout van de 40, waarvan 1 stomme fout vind ikzelf, had even niet gelezen dat er stond "met 1 sleutel"
2 vragen zat ik te twijfelen en bij twijfel kies ik altijd het verkeerde antwoord, haha...
« Laatst bewerkt op: 19-03-2024, 14:07:56 door D*N, Reden: Citaat ingekort »

Offline Memmymol

  • Forumlid
Re: [WIDM] Wie is de Mol? Fandag 2024
« Reactie #99 Gepost op: 19-03-2024, 14:59:18 »
Heel erg bedankt voor het plaatsen van het filmpje vragenvuur. Ontzettend leuk!!!!  ::joehoe:: ::bravo::