Auteur Topic: Stel hier jouw vraag aan de Mol!  (gelezen 1867 keer)

Offline MaxvdBroek

  • Forumlid
Stel hier jouw vraag aan de Mol!
« Gepost op: 6-03-2024, 18:26:22 »
Hoi! Ik mag voor De Telegraaf wederom de Mol en alle kandidaten interviewen in een uitgebreide video. Aangezien ik iets diepgaander zou willen gaan dan 'hoe voel je je nu je rol bekend is?' zou ik net als elk jaar heel graag jullie input willen hebben! Dus heb jij een vraag aan Anna, Fons of Rosario (voor ieder als die persoon de Mol is), of wellicht voor een van de afvallers? Laat het dan vooral weten! Hopelijk kunnen we op deze manier alle open eindjes die er nog zijn dichtknopen. Dit kan gaan over specifieke opdrachten, bepaalde moves in het spel, wat je wil. Aangezien de verdenkingen van veel kandidaten/afvallers dit jaar erg vaag waren, zal ik daar sowieso naar vragen!  ::hypocriet::

Alvast grote dank!  ::bravo::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stel hier jouw vraag aan de Mol!
« Reactie #1 Gepost op: 6-03-2024, 19:00:29 »
Heb je tijdens afl 1 opdr 1 op t feest een moment gehad waarop je t gevoel had dat je gespot was?

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stel hier jouw vraag aan de Mol!
« Reactie #2 Gepost op: 6-03-2024, 19:41:22 »
Voor Anna (als ze de mol blijkt te zijn): Wat dacht je toen Rik na de dansopdracht over de test begon en heel specifiek ''analoog / anna loog'' leek te zeggen?

Algemene vraag: Wat is de leukste theorie die je over jezelf voorbij hebt zien komen?

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: Stel hier jouw vraag aan de Mol!
« Reactie #3 Gepost op: 6-03-2024, 23:16:11 »
Wat was de tactiek bij de molympische spelen?

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Stel hier jouw vraag aan de Mol!
« Reactie #4 Gepost op: 6-03-2024, 23:23:39 »
Als Anna de mol is: ik zou heel graag willen weten of Anna speciaal voor dít seizoen is geselecteerd, omdat ze met haar geboortedatum, en met haar initialen, een mooie en "gelaagde" hint om haar heen konden bouwen.


Anders gezegd: is Anna misschien al eens eerder gevraagd, maar 1 of 2 seizoenen "in de wacht gezet", omdat er een seizoen in de planning stond, waarin zij zowel met haar geboortedatum als haar initialen precies zou "passen", doordat ook haar wetenschaps-achtergrond in de hint betrokken kon worden?
« Laatst bewerkt op: 6-03-2024, 23:34:23 door Bodejos »

Offline Finimol

  • Forumlid
Re: Stel hier jouw vraag aan de Mol!
« Reactie #5 Gepost op: 7-03-2024, 06:49:26 »
Bij [Aflevering 5] - Opdracht 3: Afwegen, het kiezen van een enveloppe van verschillende tafels.

Hier pakte Rosario -3000 (bij zijn tafel lievelingskleur paars) en Anna -500.

Mijn vraag hangt uiteraard af van wie de mol is.
Mij is niet duidelijk of de mol (per kandidaat) een stem heeft in de plaatsing van de enveloppen op de tafels (of dit misschien zelfs ook doet).
Of had de mol hier geen hand in?

Als Fons of Anna de mol is: mochten zij zelf de enveloppe met -3000 zelf op een tafel plaatsen? Werd dit Bij Rosario bewust op een paarse tafel geplaatst?  (Dit in de hoop dat hij hem met meer kans kiest.) Mocht je dit ook voorafgaand aan elke loop per kandidaat wisselen naar zijn/haar lievelingskleur om de pakkans van die enveloppe te verhogen?
Zo ja, waarom had Tooske met keuze voor haar lievelingskleur geel dan 3 jokers (juist positief). Of kiest productie dit zo omdat Tooske een bekendere kandidaat is (net als Kees) en die houdt je liever langer vanwege kijkcijfers in het programma.
Zo nee, waarom werd dan dit bij Rosario gedaan?  (Spreiden van hints over kandidaten o.i.d.? Was Rosario tot dat moment te duidelijk kandidaats bezig?)

En extra indien Fons mol: kies je dan bewust voor een topito waardoor je 4 enveloppen moet pakken met hoogste kans op mingeld?
En extra indien Anna mol: pak je dan bewust de -500 erbij als 'bonus' of was dat een 'meevaller'?

Indien Rosario de mol is: beschrijf hoe de afstemming dan gaat met productie.  Zegt Rik vooraf tegen hem, we hebben de -3000 op de paarse tafel gelegd en pakt hij die dan?  Of zit er toch meer spel in?

Heel veel vragen over één opdracht dus waarbij je ze misschien niet eens allemaal kan stellen (want saai). Maar ik ben erg benieuwd hoe die hele dynamiek tussen mol en productie gaat bij een opdracht waarbij de mogelijkheid tot sturen richting een erg negatieve uitkomst bijna 100% is.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2024, 06:57:05 door Finimol »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stel hier jouw vraag aan de Mol!
« Reactie #6 Gepost op: 7-03-2024, 08:26:43 »
Anna, wanneer gaan we samen een koffie drinken?

Offline Allomol

  • Forumlid
Re: Stel hier jouw vraag aan de Mol!
« Reactie #7 Gepost op: 7-03-2024, 10:36:48 »
Wat was je molstrategie?
Oke, en dus is alles precies wel
wat het niet lijkt te zijn?

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Stel hier jouw vraag aan de Mol!
« Reactie #8 Gepost op: 7-03-2024, 11:02:43 »
Fons (niet de mol): Heeft continu overal de schuld van krijgen je zelfbeeld aangetast?
Fons (de mol): Waarom heb je gekozen voor de opzichtige strategie 'mollende kandidaat'?

Anna (algemeen): Hoe was het om door half widm-kijkend Nederland verdacht te worden?
Anna (de mol): Waarom stelde je in de opdracht aan de tafeltjes in afl. 1 een superstrak plan voor om vrijstellingen weg te spelen?
Anna (niet de mol): Hoe was het om zoveel vermeende verborgen hints over jezelf terug te zien op de socials?

Rosario (niet de mol): Probeerde je echt Anna te testen, tijdens de allerlaatste opdracht, of ook Fons? Wat hoopte je te zien of ontdekken?
Rosario (de mol): Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat de groep je bijna unaniem vertrouwde?

Kees: Hoe ben je in godsnaam zo ver gekomen?

Rian: Je was tijdens de eerste afleveringen kwijt, tegen het einde kwam je ineens prominent in beeld. Wat is daar gebeurd volgens jou? Waarom leek je de enige kandidaat die echt voor de pot wilde gaan in de tweede helft van het seizoen, heb je anderen daar nog van geprobeerd te overtuigen?

Jeroen: Hoe moeilijk is tellen? Wat vond je van Fons tijdens die opdracht?

Babs: Heb je tussen je exit en terugkeer veel informatie gekregen van de andere afvallers (en welke)? Hoe kan het dat je (ogenschijnlijk) geen voorsprong had op de rest, of had je de mol in het vizier maar heb je de testen slecht gemaakt?

De mol: Hoe spannend was het om de kandidaten aan te raken/kijken gedurende de openingsopdracht?
« Laatst bewerkt op: 7-03-2024, 11:09:05 door Eva. »

Offline Finimol

  • Forumlid
Re: Stel hier jouw vraag aan de Mol!
« Reactie #9 Gepost op: 7-03-2024, 14:04:01 »
Voor Kees: Was dat als eerste aanraken van elke afvaller nu toeval?

Of heeft de productie je dit gevraagd dit bij elke afvaller te doen om een potentiële hint te creeren en jou telkens de juiste stoel daarvoor gegeven?

Kees is ook een mediaman en weet hoe het werkt. Hij lijkt me niet te beroerd om op zo'n verzoek in te gaan en zo het programma extra spannend te houden.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stel hier jouw vraag aan de Mol!
« Reactie #10 Gepost op: 7-03-2024, 14:13:28 »
Voor Kees: Was dat als eerste aanraken van elke afvaller nu toeval?

Of heeft de productie je dit gevraagd dit bij elke afvaller te doen om een potentiële hint te creeren en jou telkens de juiste stoel daarvoor gegeven?

Kees is ook een mediaman en weet hoe het werkt. Hij lijkt me niet te beroerd om op zo'n verzoek in te gaan en zo het programma extra spannend te houden.
Hier heeft hij al antwoord opgegeven, het was inderdaad puur toeval. Ze mogen zelf weten waar ze gaan zitten. Maar hij zei misschien heeft de mol mij daarheen gestuurd. Dit laatste was meer een grapje.

Zie hier een stuk van een interview:
Je zat iedere keer achter de afvaller. Ik heb de term 'doodskus' voorbij zien komen, omdat je iedere keer achter de afvaller zat en je handen op de schouders legde bij het rode scherm. Was dat dan echt toeval?
"Ik ben de Mol niet, dus natuurlijk is dat toeval. Tenzij de Mol volgende week zegt dat die mij iedere keer daarheen heeft geduwd, dan is het een heel bijzonder verhaal en heb ik het niet doorgehad. Ik kwam iedere keer aangelopen en ging gewoon ergens zitten, dat werd niet bepaald door de regie of zo."
"Op een gegeven moment durfde niemand meer bij mij op de kamer, want als je bij mij sliep, vloog je er daarna uit. Ik had ook geen bondje dus, maar dat heb ik niet gemist."
« Laatst bewerkt op: 7-03-2024, 14:22:33 door Mol1991 »

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Stel hier jouw vraag aan de Mol!
« Reactie #11 Gepost op: 7-03-2024, 14:31:01 »
Koop een kaartje voor de Fandag op zondag 17 Maart en daar kun je tijdens het Vragenvuur misschien zelfs wel zelf een vraag stellen aan de aanwezige kandidaten.

Is natuurlijk leuker!

En op de fandag is er natuurlijk nog veeeel meer te doen!
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Finimol

  • Forumlid
Re: Stel hier jouw vraag aan de Mol!
« Reactie #12 Gepost op: 7-03-2024, 14:31:28 »
Ah top! Die had ik nog niet gezien.

Offline Moljewel

  • Forumlid
Re: Stel hier jouw vraag aan de Mol!
« Reactie #13 Gepost op: 7-03-2024, 19:51:49 »
Voor de laatste paar kandidaten: wat was je gevoel toen Babs weer terug kwam? Heb jij getwijfeld of ze de mol kon zijn of had je het vermoeden dat anderen dat hadden?

Offline MaxvdBroek

  • Forumlid
Re: Stel hier jouw vraag aan de Mol!
« Reactie #14 Gepost op: 9-03-2024, 12:07:05 »
Dank voor jullie input!

Offline MaxvdBroek

  • Forumlid
Re: Stel hier jouw vraag aan de Mol!
« Reactie #15 Gepost op: 10-03-2024, 11:32:05 »


Hierbij! De Mol reageert op nog een paar onbeantwoorde vragen  ::trots::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Stel hier jouw vraag aan de Mol!
« Reactie #16 Gepost op: 10-03-2024, 11:44:53 »
Uitstekende interviews/filmpje weer! Veel leuke dingen om te horen.

Bijvoorbeeld dat Anna de markt op ging om er voor te kunnen zorgen dat de aandacht van de afvallers afgeleid werd. Een mooi voorbeeld van de Mol als "productieassistent". ;D

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: Stel hier jouw vraag aan de Mol!
« Reactie #17 Gepost op: 10-03-2024, 11:50:20 »
Goed interview en veel leuke weetjes, bedankt !

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stel hier jouw vraag aan de Mol!
« Reactie #18 Gepost op: 10-03-2024, 11:55:48 »
En leuk dat ze de ag-47-zilver hint fantastisch vind. Mooi ook om andere kandidaten wat vragen te stellen zoals Kees en Rian  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Stel hier jouw vraag aan de Mol!
« Reactie #19 Gepost op: 10-03-2024, 11:59:05 »
Haha, leuk dat je een aantal van m’n vragen hebt gesteld! En leuke antwoorden. Thanks.