Auteur Topic: De Ranking Der Mollen  (gelezen 2452 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Ranking Der Mollen
« Reactie #20 Gepost op: 13-03-2024, 00:41:54 »
Ik zat in Milouska haar seizoen volhardend in het kamp Roderick dus wijsheid komt met de jaren  :P Op dat moment vond ik het al wel een zeer mooi seizoen in Argentinië met de introductie van de jokers. En natuurlijk bijzonder door Frederique.

Enkel door een iemand verdacht worden, Roderick interpreteerde de gegeven hint nl verkeerd, tegelijkertijd door Toine naar buiten gestuurd te worden met de 'groetjes van de Mol' En het gesteel van molboekjes en jokers, er zat van alles in dat seizoen. Als je als journalist je zo buiten de groep kan plaatsen terwijl je praktisch niet verdacht wordt maakt voor mij dat seizoen meer speciaal dan de anderen. En hoe Karel zijn draai aan de presentatorrol gaf na zoveel jaren Angela maakte het helemaal af.

Gezien er veel brutale mollen zijn geweest ala George, Dennis, Kees, Jan vind ik Milouska haar moltactiek van een andere categorie. Al het andere: de groepsdynamiek, het land, Karel, de opdrachten maakt het seizoen in Argentinië wel tot mijn favoriete molseizoen. Maar ik heb net zo genoten van Georgië, Portugal, Mexico 2008, Zuid Afrika. Wel zit er voor mij een duidelijk verschil in het spel tot 2013 en erna. Andere insteek, keuzes voor type opdrachten, komst van de zwarte vrijstelling, komst van mingeld etc etc.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Ranking Der Mollen
« Reactie #21 Gepost op: 13-03-2024, 08:05:31 »
Dit wordt steeds onmogelijker maar het blijft leuk om te doen.

George
Dennis, Kees, Milouska
Deborah, Elise, Thomas,  Jan,  Rob,  Everon, Anna
Inge, Jon, Patrick, Susan, Margriet, Jeroen, Jurre
Nico,   Yvon,   Kim,   Anne-Marie,   Klaas,   Merel,   Renée

oppermol - fantastische mollen - zeer goede mollen - goede mollen - oké mollen. ;D

Online Elijah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Joeri Sven Christian Ron en Jan zijn de beste
Re: De Ranking Der Mollen
« Reactie #22 Gepost op: 13-03-2024, 10:13:44 »
1.Jan
2.Kees
3.Dennis
4.Rob

5.Everon
6.George
7.Deborah
8.Jeroen

9.Jurre
10.Thomas

11.Anna
12.Klaas
13.Merel
14.Margriet

15.Milouska
16.Patrick
17.Inge

18.Nico
19.Elise

20.Renee
21.Susan
22.Jon
23.Yvon
24.Kim
25.Anne marie

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Ranking Der Mollen
« Reactie #23 Gepost op: 13-03-2024, 14:04:52 »
Ik had hier ooit een heel Excel schema voor gemaakt om uit te rekenen welke mollen `objectief´ het beste zijn. Ik krijg bijvoorbeeld enorme jeuk van artikelen waarin bijvoorbeeld Reneé Fokker een goede mol genomend wordt omdat bij haar de pot zo laag was. Dat was echter meer aan Charlotte en Rocky te danken dan aan de mol.  Echter hoe meer seizoenen er bij kwamen hoe onoverzichtelijker het schema werd. Misschien dat ik het nog een keer opnieuw ga uitrekenen over de afgelopen 25 mollen. Belangrijkste aspecten voor of iemand een goede mol zijn vind ik:

- Is de mol weinig verdacht door de kandidaten? (Hierdoor scoort met name Dennis voor mij heel hoog)
- Hoeveel geld heeft de mol zelf buiten de pot gehouden?
- Hoe zo'n percentage van het bedrag dat niet in de pot is gekomen is daadwerkelijk te wijten aan de mol?
- Hoeveel effectieve molacties heeft een mol gedaan? (dus geld uit of niet in de pot door toedoen van de mol zelf). Mollen die achterover leunen en teren op de kandidaten scoren hierdoor bij mij doorgaans lager. Inge heet bijvoorbeeld maar 2 effectieve molacties in een heel seizoen en bungelt daardoor voor mij onderaan.

Of mollen door de kijkers of door mijzelf veel/snel verdacht werden tel ik niet mee. Dit wordt namelijk ook door de editing beïnvloed.

Een precieze berekening wil ik nog een keer gaan maken. Maar een eerste inschatting:

Top: George, Milouska, Dennis, Kees, Jan
Suptop: Elise, Thomas, Merel, Rob, Jeroen
Degelijk: Anna, Susan, Yvon, Jon, Patrick, Everon, Jurre, Deborah
Matig: Klaas, Margriet, Nico
Jammer: Inge, Anne-Marie, Kim, Renée

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De Ranking Der Mollen
« Reactie #24 Gepost op: 13-03-2024, 14:10:46 »
George
Dennis, Kees, Milouska, Jon
Jan, Anna, Jurre, Elise, Patrick
Everon, Deborah, Susan, Margriet, Jeroen, Rob, Klaas, Thomas
Nico, Inge, Yvon, Kim, Anne-Marie, Merel, Renée

oppermol - fantastische mollen - zeer goede mollen - goede mollen - oké mollen. ;D

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Ranking Der Mollen
« Reactie #25 Gepost op: 13-03-2024, 14:44:16 »
Ik had hier ooit een heel Excel schema voor gemaakt om uit te rekenen welke mollen `objectief´ het beste zijn.
Een precieze berekening wil ik nog een keer gaan maken. Maar een eerste inschatting:

Top: George, Milouska, Dennis, Kees, Jan
Suptop: Elise, Thomas, Merel, Rob, Jeroen
Degelijk: Anna, Susan, Yvon, Jon, Patrick, Everon, Jurre, Deborah
Matig: Klaas, Margriet, Nico
Jammer: Inge, Anne-Marie, Kim, Renée

Ik kan mij wel vinden in die berekening. Al zou ik Anna en Merel van plek laten wisselen. Maar dat komt omdat Mexico mij beter beviel dan Colombia. Dito voor Yvon. Of de geruchten nu waar zijn of niet. Australië 2005 was een geniaal seizoen met scherpe karakters.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Ranking Der Mollen
« Reactie #26 Gepost op: 15-03-2024, 07:27:31 »
Mijn lijstje

Dennis
George, Milouska, Rob
Jan, Renee, Kim, Merel, Jeroen, Patrick, Anna
Elise, Kees, Thomas, Inge, Everon, Susan, Jurre
Nico, Jon, Klaas, Yvon, Deborah, Margriet
Anne-Marie

übermol - fantastische mollen - zeer goede mollen - goede mollen - leuk geprobeerde mollen - tja.

Offline Paarseorka

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Ranking Der Mollen
« Reactie #27 Gepost op: 15-03-2024, 08:15:57 »
1. Jan
2. Kees
3. Anna
4. Jeroen
5. Thomas
6. Merel
7. Rob
8. Margriet
9. Klaas
10. Susan
11. Everon
12. Anne Marie
13. Jurre
14. Renee
Marit Daphne Sigrid Bella Robèrt Lakshmi Laetitia Jip

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: De Ranking Der Mollen
« Reactie #28 Gepost op: 15-03-2024, 10:31:53 »
- Hoeveel geld heeft de mol zelf buiten de pot gehouden?
Voor mij telt niet hoeveel maar de manier waarop. Zeker als de makers opdrachten bedenken die kinderlijk eenvoudig zijn te mollen zonder dat de mol maar enig risico loopt om ontdekt te worden. Een envelop met min geld pakken omdat de mol weet in welke envelop het min geld zit scoort bij mij niet echt hoog, om maar een voorbeeld te noemen.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: De Ranking Der Mollen
« Reactie #29 Gepost op: 15-03-2024, 11:55:55 »
Voor mij telt niet hoeveel maar de manier waarop. Zeker als de makers opdrachten bedenken die kinderlijk eenvoudig zijn te mollen zonder dat de mol maar enig risico loopt om ontdekt te worden. Een envelop met min geld pakken omdat de mol weet in welke envelop het min geld zit scoort bij mij niet echt hoog, om maar een voorbeeld te noemen.

Eens. Maar dat zal iedereen zeker meenemen.

Ik maak een uitzondering voor een mol die op zo'n simpele manier een enorm bedrag uit de pot speelt, maar dan nog steeds niet verdacht wordt door de groep. Zoals uiteraard in Vlaanderen een keer gebeurd is.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: De Ranking Der Mollen
« Reactie #30 Gepost op: 15-03-2024, 12:52:57 »
Eens. Maar dat zal iedereen zeker meenemen.

Ik maak een uitzondering voor een mol die op zo'n simpele manier een enorm bedrag uit de pot speelt, maar dan nog steeds niet verdacht wordt door de groep. Zoals uiteraard in Vlaanderen een keer gebeurd is.
En die geen voorkennis had wie had gekeken, en evengoed moest gokken.

Offline thomasNL

  • Forumlid
Re: De Ranking Der Mollen
« Reactie #31 Gepost op: 15-03-2024, 13:56:26 »
1. Jan
2. Jeroen
3. Dennis
4. Kees
5. Everon
6. Thomas

Ik hou van brutale mollen :)

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: De Ranking Der Mollen
« Reactie #32 Gepost op: 16-03-2024, 07:53:07 »
1. Jan
2. Kees
3. Anna
4. Jeroen
5. Thomas
6. Merel
7. Rob
8. Margriet
9. Klaas
10. Susan
11. Everon
12. Anne Marie
13. Jurre
14. Renee

Grappig om te zien, dit zijn exact de 14 seizoenen die ik ook gezien heb. En mijn lijstje zou er ongeveer hetzelfde uit zien.
Ik vermoed dus dat het echt wel scheelt of je de seizoenen met een paar van de meest genoemde topmollen (Dennis, Milouska, George) wel of niet gezien hebt bij je beoordeling van de rest!

Offline Paarseorka

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Ranking Der Mollen
« Reactie #33 Gepost op: 16-03-2024, 08:09:58 »
Grappig om te zien, dit zijn exact de 14 seizoenen die ik ook gezien heb. En mijn lijstje zou er ongeveer hetzelfde uit zien.
Ik vermoed dus dat het echt wel scheelt of je de seizoenen met een paar van de meest genoemde topmollen (Dennis, Milouska, George) wel of niet gezien hebt bij je beoordeling van de rest!

Ik kijk nog maar net hoor maar heb wat teruggekeken ;)
Marit Daphne Sigrid Bella Robèrt Lakshmi Laetitia Jip

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Ranking Der Mollen
« Reactie #34 Gepost op: 16-03-2024, 21:58:33 »
Hoe scoort Anna op dit lijstje? Anna toonde durf, is een fijne persoonlijkheid en werd weinig verdacht door haar medekandidaten. Ze heeft veel gesaboteerd, ook richting het einde van het seizoen. Toch blazen de molacties mij niet van mijn stoel. Anna is door de opzet van de opdrachten en voorkennis daarover erg geholpen door de productie, waardoor ze haar molacties vrijwel zonder risico kon uitvoeren. Dat is jammer, want juist de keren dat ze wel risico nam (o.a. weggooien van de bordjes op de kano) vond ik veel leuker. Al met al vind ik dat Anna het prima heeft gedaan, geen topmol maar gewoon prima.

Eens. Ik kijk met frustratie terug op dit seizoen. Voor ons kijkers was het moeilijk te ontdekken, maar dat kwam ook doordat Anna niet al te veel heeft gemold.

Jurre staat erg laag op de meeste lijstjes hier, maar die heeft heel veel gemold terwijl maar één kandidaat hem ontdekte. Er was geen monteren meer aan en dat maakte het voor ons best makkelijk. Maar hij heeft het qua taakvervulling heel goed gedaan.  Moet een onverdachte mol het dan maar nalaten te saboteren zodat het voor de kijkers wat moeilijker is?

Ik kon me ook in de ranking van joligmolletje goed vinden, maar met een paar kleine persoonlijke aanpassingen:

1 Dennis
2 George
3 Milouska
4 Jan
5 Jurre
6 Rob
7 Thomas
8 Kees
9 Margriet
10 Jeroen
11 Susan
12 Elise
13 Yvon
14 Klaas
15 Inge
16 Patrick
17 Everon
18 Jon
19 Anna
20 Merel
21 Nico
22 Kim
23 Renee
24 Anne-Marie

(Ik heb seizoen 1 nooit gekeken, daarom ontbreekt Deborah)

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Ranking Der Mollen
« Reactie #35 Gepost op: 16-03-2024, 22:33:20 »
Het lijstje van Leendert kan ik me tot nu toe het meest bij aansluiten. Al heb ik wel wat meer seizoenen gemist (later aangeschakeld engeen zin gehad oudere seizoenen terug te kijken  :-[).
Alleen Everon en Anna zou ik zelf hebben omgewisseld, ik vond haar persoonlijkheid iets leuker.