Auteur Topic: De Ranking Der Mollen  (gelezen 2450 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
De Ranking Der Mollen
« Gepost op: 11-03-2024, 13:46:59 »
Volgens mij zijn we een topic vergeten :-[

Ik zet Anna hoog in vanwege het feit dat ze onder de kandidaten nog onverdacht bleef.... zelfs tot 9 maanden na de opnames nog. En toch ook aardig gemold heeft.

George, Milouska, Jan
Deborah, Kees, Anna, Dennis, Jurre
Merel, Klaas, Everon, Rob, Renee
Elise, Yvon, Kim, Thomas, Inge, Jeroen, Patrick, Susan, Margriet
Nico, Jon, Anne-Marie

übermollen - fantastische mollen - zeer goede mollen - goede mollen - leuk geprobeerde mollen. ::tandpastasmiley::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Ranking Der Mollen
« Reactie #1 Gepost op: 11-03-2024, 13:57:05 »
Dennis, Anna, Milouska, Jurre
Jan, Thomas, Kees, Merel, Jeroen
Patrick, Inge, Susan, Kim, Jon
Anne-Marie, Margriet, Yvon, Klaas
Rob, Everon
Renée

übermollen - fantastische mollen - zeer goede mollen - goede mollen - leuk geprobeerde mollen - ondermaatse mollen. ::tandpastasmiley::

Sidenote: Enkel BN'ers.

Na drie magere jaren twee van mijn favoriete mollen all-time! Helaas Jan, je zakt een categorie en moet plaatsmaken voor Anna. De tweede beste mol ooit, na Dennis.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2024, 19:49:41 door Belgian Mol »

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: De Ranking Der Mollen
« Reactie #2 Gepost op: 11-03-2024, 14:02:47 »
Poe, ik weet echt niet meer genoeg van al die andere seizoenen om ze echt te kunnen ranken. Kijken jullie alles altijd weer terug ofzo?

Ik zet Anna onder Jan, Dennis, gelijke hoogte met Jurre, sowieso (soms licht) boven de rest na 2009.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: De Ranking Der Mollen
« Reactie #3 Gepost op: 11-03-2024, 14:04:42 »
Ach, we doen dit al jaren, dus dan is het makkelijk. Alleen de nieuwe mol erbij invullen. Dan hoef je niet alles opnieuw te bedenken ::regenboog::
Sidenote: Enkel BN'ers.
Je vindt Renee zo slecht dat ze er niet eens bij je opstaat  :o?? En ik mis Charlotte dan ::) ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Ranking Der Mollen
« Reactie #4 Gepost op: 11-03-2024, 14:26:33 »
Milouska, George
Jan, Thomas, Deborah, Kees, Anna, Dennis, Jon, Yvon
Elise, Merel, Jurre, Everon
Renee, Kim, Jeroen, Patrick, Susan, Margriet, Rob
Nico, Inge, Klaas, Anne-marie

übermollen - fantastische mollen - zeer goede mollen - goede mollen - leuk geprobeerde mollen. ::tandpastasmiley::


Zoiets? Blijft lastig. Beoordeling blijft op sommige punten lastig tussen effectieve mollen en vermakelijke mollen. Jurre was bijvoorbeeld naar mijn idee objectief best goed (veel gemold, weinig verdacht) maar doordat de ontknoping, edit en opdrachten een beetje suf waren op momenten komt het gevoelsmatig minder epic over. Tegenover bijvoorbeeld een Yvon, misschien objectief minder effectieve mol maar voor mij wel een hele vermakelijke mol met echt leuke molacties.

Milouska blijft voor mij de allerbeste die op alles top scoort. Hele vermakelijke mol die ook op alle manieren effectief was, veel gemold, basically elke opdracht en dan ook nog eens zo onverdacht dat de makers er een hint in hebben gestopt zodat ze wel ontmaskerd zou worden aan het einde.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Ranking Der Mollen
« Reactie #5 Gepost op: 11-03-2024, 14:50:15 »
Je vindt Renee zo slecht dat ze er niet eens bij je opstaat  :o?? En ik mis Charlotte dan ::) ;D

Ze staat erop hoor, in het wit. Mijn browser staat nu wel op dark mode, dus weet niet of het bij jullie zichtbaar is ???

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Ranking Der Mollen
« Reactie #6 Gepost op: 11-03-2024, 16:33:21 »
Ik vind het moeilijk om mollen echt te ranken, er hangt in mijn ogen zoveel van af (groep, opdrachten,...).

Er is sowieso geen slechte mol in mijn ogen.  Maar in mijn opzicht kom ik op het volgende:

Topmollen:
George, Milouska, Dennis, Thomas en Jan

Deze mollen hadden leuke acties en deden het zeer goed op het gebied van verdenkingen.
Als je tot de (voor)laatste aflevering onverdacht bent en nog leuke acties hebt, behoor je tot deze categorie.

Zeer goede mollen:
Jon, Patrick, Kees, Klaas, Jeroen, Jurre en Anna

Deze mollen zijn iets minder sterk dan de topmollen maar hebben zeer leuke acties en/of deden het goed qua verdenkingen
Jon was niet voorbereid, deed het niet goed qua verdenkingen (snel 3 man) maar zijn acties waren leuk en vermakelijk en daardoor scoort hij hoog.
Patrick en Kees zijn in het schuifje van Jon. Leuke acties maar snel verdacht.
Kees  en Anna deed het echt goed qua verdenkingen, snel verdacht maar door slechts 2 (of Kees 3), en hadden leuke acties. Maar door de snelle verdenkingen, komen ze lager te staan.
Jeroen staat in dit rijtje omdat hij naar mijn mening super deed qua verdenkingen, maar ik ben niet helemaal weg van zijn acties. Het korte seizoen, de Elba opdracht en 2X  bakjes (waar hij 2x hetzelfde deed) helpen hem natuurlijk niet om leuke acties te hebben.

Al deze bovenstaande mollen hebben ergens in mijn ogen wel een memorabele actie

goede mollen:
Deborah, Nico, Elise,  Yvon, Susan, Rob, Renée

Hier kom ik op controversieel terrein maar listen up:
Deborah en Nico waren de eerste 2 mollen, het spel was nog niet echt bekend en wat mollen was ook niet.
Ik ben niet weg van hun acties, maar dit bovenstaande in achting genomen komen ze hier terecht.
Elise komt vlak na topmol George, en hierdoor lijkt ze minder maar ik vond dat ze het meer dan ok deed, maar geen echt memorabele actie die de bovenstaande mollen wel hebben.
Yvon en Susan deden het ook redelijk. Yvon was lekker brutaal maar heeft niets memorabel waar Susan haar enveloppe-actie wel memorabel en gedurfd is had ze toch weinig andere echt gedurfde acties
Rob deed het zeker goed qua verdenkingen maar ik heb echt geen topactie van hem gezien. Persoonlijk ben ik echt niet weg van zijn acties, vond ze eerder wat saai.
Renée (controversieel) stond bij mij eerder laag, maar onlangs zag ik de ontknoping terug van dat seizoen én ik vond wel dat ze toch enkele sterke acties had. Het lasershooten is gedurfd voor aflevering 1 (iets wat onderstaande mollen en sommige bovenstaande mollen niet zouden doen), het 2de lasershooten, het liftspel, kleding verwisselen én meeplaybacken,... dat zijn allemaal acties die ik persoonlijk sterk en gewaagd vond. Maar daarnaast vond ik het wat weinig, maar dit lijstje is sterker dan de onderstaande mollen.

Okémollen:
inge, Kim, Anne-Marie, Margriet, Merel, Everon

Deze mollen hebben gemeen dat ze in mijn ogen geen gewaagde acties hebben,  maar eerder de gewone acties.
Inge had wel goede ideeën maar werd gesaboteerd door een groep waarin je een Nadja hebt die zelf al veel saboteerde en een groep die soms echt er niks van kon.
Kim, Merel en Everon staan hier omdat zij ook geen wauw-acties hebben, Kim was al snel verdacht door 3, Merel en Everon werden niet snel verdacht, en daardoor vind ik het jammer dat er geen echt leuke acties zijn. Merel haar laseropdracht is wel iconisch, maar gewaagd? Ik was bij deze acties echt teleurgesteld.
Anne-Marie en Margriet: snel verdacht bij veel én geen acties waar ik wauw bij zeg.. Margriet wil ik wel complimenteren dat ze nog wel probeerde.
klaar voor de strijd

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Ranking Der Mollen
« Reactie #7 Gepost op: 11-03-2024, 17:11:08 »
Niet leuk: Klaas
Minder: Jurre, Thomas.
Eerst minder, daarna leuker: Milouska, Kim

Top: George, Elise, Merel, Dennis, Kees, Susan, Jan, Anne-Marie, Rob, Margriet, Jon, Jeroen.

Leuk:Deborah,Nico, Inge, Everon, Renée, Anna.

Eerst leuk, maar daarna minder: Yvon, Patrick.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2024, 17:14:06 door Pierce_Brosnan »

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Ranking Der Mollen
« Reactie #8 Gepost op: 11-03-2024, 17:22:30 »
Ik zeg alleen mijn favoriete mol en minst favoriete mol bij beide geslachten.
Favoriete mol - man: Dennis en bij vrouw: Milouska
Minst favoriete mol - man: Patrick (bij hem vooral, omdat Art bijna al zijn werk deed vond ik) bij vrouw: Anne-Marie
« Laatst bewerkt op: 11-03-2024, 17:29:57 door Mol1991 »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: De Ranking Der Mollen
« Reactie #9 Gepost op: 11-03-2024, 19:56:47 »
Anna heeft het goed gedaan, vind ik!  ::ok:: Gedurfde acties, mooie acteer-momenten en lang onverdacht gebleven bij de meeste kandidaten.
Wel vind ik het jammer dat de opdrachten soms echt niet te doen waren  ::niet-ok::, waardoor de mol ook niet veel hoefde te doen. Wat ik aan Anna waardeer, is dat ze ook op die momenten probeerde te mollen. Wel heeft ze - naar mijn idee - bij sommige opdrachten te veel en soms onnodig geld binnen gehaald. Voor mij dan toch: categorie 'hele goede mol'. ::tandpastasmiley::

Niet alle seizoenen heb ik helemaal gevolgd (vandaar dat niet iedereen erin staat).

Soms ga ik na verloop van tijd weer anders over mollen denken.
Zo ook over Dennis, want ja: hoe kan een übermol jaren later zooo ontzettend blunderen?  ::rofl:: Dus die wisselt nu van plaats met Jan.

Topmollen  ::bravo::
1. Milouska
2. George
3. Jan
4. Dennis

Hele goede mollen  ::tandpastasmiley::
5. Jurre
6. Everon
7. Anna
8. Merel
9. Thomas
10. Rob

Goede mollen  ::ok::
11. Inge
12. Jeroen
13. Yvon
14. Klaas
15. Margriet
16. Susan

Oké mollen :)
17. Jon
18. Nico
19. Renée
20. Annemarie

Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: De Ranking Der Mollen
« Reactie #10 Gepost op: 11-03-2024, 20:32:17 »
Dennis, Jan, Milouska
George, Kees, Inge
Merel, Anna, Everon, Kim
Yvon, Susan, Anne-Marie

Van Topmol to Allerminste Mol

Offline Monkeymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Ranking Der Mollen
« Reactie #11 Gepost op: 11-03-2024, 20:48:51 »
Übermollen: George, Milouska, Kees, Jan, Dennis

Zeer goed: Yvon, Everon, Jurre, Thomas, Deborah

Goed: Elise, Merel, Anna, Klaas, Jeroen, Susan, Jon

Voldoende: Margriet, Rob, Inge, Kim, Patrick

Kan beter: Nico, Anne-marie, Renee

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: De Ranking Der Mollen
« Reactie #12 Gepost op: 11-03-2024, 21:04:06 »
Is er een reden voor waarom Klaas zo laag wordt gezet in eenieders lijstje? Ik vond hem best goed, maar zijn Molseizoen werd gewoon verpest door de Kloosterhint. Of heb ik iets gemist?

Oprechte vraag  :)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Ranking Der Mollen
« Reactie #13 Gepost op: 11-03-2024, 21:36:42 »
In het verleden heb ik voor mezelf een lijstje gemaakt met criteria voor een goede mol. Dit lijstje citeer ik maar weer eens.

Citaat
Ik kijk om de beste mol te vinden voornamelijk naar actieve molacties en de hoeveelheid geld die een mol wel / niet in de pot heeft gebracht. Ik vind een mol echt goed als hij/zij zelf en actief geld uit te pot weet te spelen in plaats van te profiteren van fouten van andere kandidaten. Directe beïnvloeding van het spel door de crew (door bijvoorbeeld een mol dingen te laten afluisteren) vind ik minder leuk. Ook heb ik een gruwelijke hekel aan opdrachten waarbij de hele pot wordt verspeeld, want in de praktijk blijkt dat het de kandidaten vrijwel nooit lukt om de pot te behouden (en zo hoeft de mol van tevoren niet echt zijn best te doen). Natuurlijk speelt ook nog een deel persoonlijke voorkeur mee; als een mol mij een hele serie niet weet te boeien (o.a. Kim en Anne-Marie) vind ik ze minder goede mollen. En het is ook wel fijn als de kandidaten de mol niet meteen vanaf de eerste aflevering door hebben gehad.

Hoe scoort Anna op dit lijstje? Anna toonde durf, is een fijne persoonlijkheid en werd weinig verdacht door haar medekandidaten. Ze heeft veel gesaboteerd, ook richting het einde van het seizoen. Toch blazen de molacties mij niet van mijn stoel. Anna is door de opzet van de opdrachten en voorkennis daarover erg geholpen door de productie, waardoor ze haar molacties vrijwel zonder risico kon uitvoeren. Dat is jammer, want juist de keren dat ze wel risico nam (o.a. weggooien van de bordjes op de kano) vond ik veel leuker. Al met al vind ik dat Anna het prima heeft gedaan, geen topmol maar gewoon prima.

Mijn top-24 is nu:
1 Dennis
2 George
3 Milouska
4 Rob
5 Kees
6 Elise
7 Margriet
8 Jan
9 Jurre
10 Thomas
11 Yvon
12 Klaas
13 Anna
14 Jeroen
15 Merel
16 Deborah
17 Everon
18 Nico
19 Jon
20 Inge
21 Patrick
22 Kim
23 Susan
24 Renee
25 Anne-Marie

Offline Didier

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 😁😁
Re: De Ranking Der Mollen
« Reactie #14 Gepost op: 11-03-2024, 21:53:42 »
Hierbij mijn mol ranking:

Lievelings Mol: Jan

Zeer leuke mollen:
Anna, Klaas, Rob, Thomas

Leuke mollen:
Everon, Jeroen, Jurre

Prima mollen:
Margriet, Merel

Renée Fokker mol:
Renée


Notitie:
ik begon met kijken bij het einde van het seizoen van Susan. Het seizoen met Margriet is mijn eerste volledige seizoen.
Molacties zijn zeer belangrijk, maar de persoon/het karakter speelt voor mij ook een rol om te bepalen of ik het een leuke mol vond. Maar in principe vind ik een leuke mol ook goed.
Eigenlijk vond ik op Renée na elke mol wel leuk. En Anna by far de leukste vrouwelijke mol

Er zal vast sprake zijn van een beetje recency bias. Daarnaast kan ik mij de oudere seizoenen ook wat minder goed herinneren.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2024, 22:04:57 door Didier »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Ranking Der Mollen
« Reactie #15 Gepost op: 12-03-2024, 10:10:21 »
Al bij al wordt Anna hier toch best positief onthaald ::bravo:: ::bravo::

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: De Ranking Der Mollen
« Reactie #16 Gepost op: 12-03-2024, 10:25:15 »

 ::bravo::
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: De Ranking Der Mollen
« Reactie #17 Gepost op: 12-03-2024, 17:22:39 »
Ik vind het wel steeds moeilijker om mollen te vergelijken. Sommigen zijn vooral op psychologisch aspect heel goed, anderen hebben fantastische molacties of sommigen zijn gewoon heel erg leuk.


Übermollen:
George - Milouska - Dennis

Uitstekend totaalplaatje:
Kees - Jan

Genot om te zien mollen (maar iets duidelijker):
Jon

Goed psychologisch spel/verrassend:
Deborah - Thomas - Merel - Jeroen

Gewoon van genoten:
Elise - Patrick - Klaas

Prima, maar niet overdonderend:
Rob - Everon - Jurre - Anna

Kon het persoonlijk wel waarderen, maar niet geweldig:
Yvon - Inge - Margriet

De mol was niet echt de smaakmaker van het seizoen:
Nico - Kim - Susan

Tja:
Anne-Marie - Renée



Misschien ook wel een beetje een nostalgisch probleempje dat ik weinig recente mollen hoog heb staan. Mijn rangschikking is in zekere zin ook iets meer op basis van hoeveel smaak de mollen hun seizoen hebben gegeven. De laatste jaren voelen alle kandidaten sowieso iets minder uitgesproken aan.

En kleurcodes voor welke mollen ik juist heb voorspeld rond de helft van de serie:
Voor mijn tijd
Goed
Fout
zelfs nog fout in de finale
« Laatst bewerkt op: 12-03-2024, 17:31:28 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Ranking Der Mollen
« Reactie #18 Gepost op: 12-03-2024, 20:03:41 »
Buitencategorie: Milouska
Top: George, Dennis, Jan en Kees
Prima: Anna, Elise, Jeroen, Klaas, Yvon
Oké: Deborah, Everon, Jurre, Merel, Nico, Susan, Patrick, Rob
6-: Jon, Kim, Inge, Anne-Marie, Margriet, Renée

Anna heeft het prima gedaan voor mij als mol. Verdacht door twee, door acht niet. Dat door de programmamakers ze weinig te mollen had door de opzet mingeld, troeven vs geld zet ik niet op haar conto. Dat ze 750 euro binnen haalt voor de finale: ze hield ook Kees/Sor van geld binnen halen af. En voor mij voor het eerst sinds wat jaren dat de meest recente seizoenen in de prima lijst kan aanschuiven na het bonusseizoen met Jeroen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: De Ranking Der Mollen
« Reactie #19 Gepost op: 12-03-2024, 20:09:35 »
Ik kan me van eerdere topics niet herinneren dat Milouska zó geliefd was, maar 't doet me goed om te zien.
Door het hele 'iedereen vs Milouska' gevoel van het seizoen voelde haar voldoening over haar acties nog meer verdiend.