Auteur Topic: Extra seizoen: Onbekende Nederlanders  (gelezen 2830 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Extra seizoen: Onbekende Nederlanders
« Reactie #20 Gepost op: 12-03-2024, 12:49:30 »
In de Vlaamse mol verandert dit ook. Ik denk dat het echt voor de pot gaan  vooral een ding was in de beginperiode van De Mol en WIDM. Naarmate het programma bekender en succesvoller wordt is het voor deelnemers ook meer een ding geworden om langer in het spel te blijven. Ik verwacht niet dat onbekende deelnemers ineens weer meer voor de pot gaan. Een leuke test is het wel....

Ligt ook een beetje aan de selectie denk ik. Het maakt wel uit of je een Yvon (widm seizoen 2 Schotland) cast of een Bart (de mol, Griekenland). Wanneer je mensen cast waarvoor het geld toch ook echt wel een verschil kan maken dan is de impact ook groter.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Extra seizoen: Onbekende Nederlanders
« Reactie #21 Gepost op: 12-03-2024, 13:34:58 »
Ligt ook een beetje aan de selectie denk ik. Het maakt wel uit of je een Yvon (widm seizoen 2 Schotland) cast of een Bart (de mol, Griekenland). Wanneer je mensen cast waarvoor het geld toch ook echt wel een verschil kan maken dan is de impact ook groter.
Ja dat is zeker het verschil, maar ik denk dat niet elke keer lukt.
En ik denk ook dat het uitmaakt hoe ben je opgegroeid met WIDM, als je voorbeeld meer gewend bent aan kandidaten die ook nepmollen dat je dit misschien eerder zelf ook gaat doen, omdat je zo lang mogelijk in het spel wil blijven.
Maar ben je vooral gewend aan de oude seizoenen van WIDM en De Mol dat je ziet dat veel kandidaten voor de pot gaan, je dat enorm waardeert aan het spel en dit ook gaat doen.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Extra seizoen: Onbekende Nederlanders
« Reactie #22 Gepost op: 12-03-2024, 14:09:39 »
Ja en zelfs al doe je wel mee voor het geld, dan nog heb je niets aan een hoge pot als je de eindstreep niet haalt.
Als onbekende nederlander met een mininum inkomen kan ik me voorstellen dat je ook gewoon zo veel mogelijk van het hele avontuur mee wilt maken (zou voor mij bijv mijn eerste buitenlandse trip in 9 jaar zijn) dus wat dat betreft vraag ik me af of de belangen van BN-ers/niet BN-ers in het spel nu echt zo veel verschillen. Ik denk dat met het seizoen steeds bewuster worden van wat je moet doen om ver te komen in het spel het grootste 'probleem' is wat alleen door aanpassingen in het format nog te remmen is. (Extreem principiele kandidaten daar gelaten)

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: Extra seizoen: Onbekende Nederlanders
« Reactie #23 Gepost op: 12-03-2024, 15:06:41 »
Ik hoop vooral dat het wat rauwer en ruiger wordt! Daarmee bedoel ik dat er op wat simpeler locaties overnacht wordt. Samen in een huisje, samen koken etc net als in De Mol.
En dat de opdrachten wat fysieker worden. Een eind fietsen, lopen etc. Het hoeft echt geen Kamp van Koningsbrugge te worden, maar iets meer afzien mag wel hoor!

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Extra seizoen: Onbekende Nederlanders
« Reactie #24 Gepost op: 12-03-2024, 15:42:48 »
Ik denk dat met het seizoen steeds bewuster worden van wat je moet doen om ver te komen in het spel het grootste 'probleem' is wat alleen door aanpassingen in het format nog te remmen is.
Ja hierbij ligt het voor mijn gevoel niet aan de bekende Nederlanders, maar echt hoe WIDM gemaakt wordt. Zoals de spellen etc. Het is gewoon nu zo dat lijkt dat de beste strategie is om ver te komen om nep te mollen, natuurlijk pakt het niet altijd goed uit. En als ze het met onbekende Nederlanders precies op dezelfde manier maken verandert er naar mijn mening niet echt veel. Ook al heb je misschien paar kandidaten die echt voor het geld gaan en het nodig hebben. Als de spel format niet veranderd, blijven we tegen dit probleem aanlopen ook al zijn het onbekende Nederlanders.
« Laatst bewerkt op: 12-03-2024, 15:48:20 door Mol1991 »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Extra seizoen: Onbekende Nederlanders
« Reactie #25 Gepost op: 12-03-2024, 16:13:48 »
Ja en zelfs al doe je wel mee voor het geld, dan nog heb je niets aan een hoge pot als je de eindstreep niet haalt.
Als onbekende nederlander met een mininum inkomen kan ik me voorstellen dat je ook gewoon zo veel mogelijk van het hele avontuur mee wilt maken (zou voor mij bijv mijn eerste buitenlandse trip in 9 jaar zijn) dus wat dat betreft vraag ik me af of de belangen van BN-ers/niet BN-ers in het spel nu echt zo veel verschillen. Ik denk dat met het seizoen steeds bewuster worden van wat je moet doen om ver te komen in het spel het grootste 'probleem' is wat alleen door aanpassingen in het format nog te remmen is. (Extreem principiele kandidaten daar gelaten)
Zeker dat is ook zo, maar dan is het in ieder geval een daadwerkelijk dilemma. Kies je voor geld of kies je voor een kans om langer in te spel te blijven. Het probleem van huidige seizoenen is dat het geld zo onbelangrijk is geworden voor kandidaten dat het niet eens meer een dilemma/optie is om daarvoor te kiezen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: Extra seizoen: Onbekende Nederlanders
« Reactie #26 Gepost op: 12-03-2024, 16:38:30 »
Ik denk dat het heel lastig is om mensen (bekend of onbekend) te motiveren puur voor het geld. Maar het voordeel van onbekende mensen is dat de pool een stuk groter is om echt fanatieke kandidaten uit te selecteren. Kandidaten die ook gefrustreerd zijn als iets niet lukt. Als de sfeer een stuk minder is na een mislukte opdracht, is het een stuk minder leuk om te nepmollen.

Met BN'ers worden de groepen vaak zo geselecteerd dat het divers is, maar (meestal) wel gezellig. Terwijl er voor mijn gevoel minder geselecteerd wordt op fanatisme. Echt uitgesproken types (die een discussie niet uit de weg gaan) hebben we niet veel meer gehad de laatste jaren.

Om dan toch een uitstapje te doen naar De Mol: o.a. Lancelot zorgde ervoor dat niemand meer voor zichzelf durfde te gaan. Niemand zou meer informatie met je delen als je voor een pasvraag/vrijstelling koos. Een straf die grotere consequenties heeft dan het voordeel dat je verdient. Er is een bepaald groepsgevoel voor nodig om te zorgen dat iedereen zijn best doet. Dit resultaat kan je denk ik wel makkelijker bereiken met ongepoleiste kandidaten. Dat mag ook best eens schuren.

Daarbij zijn overigens ook opdrachten nodig die het fanatisme in de kandidaten naar boven haalt. Een paar zinnen doorfluisteren en een keer iemand aanwijzen is heel wat anders dan als je net keihard fysiek hebt lopen afzien of psychologisch even doorelkaar bent gehusseld. Als na veel inspanning (die je ook moet doet als je wilt nepmollen) de opdracht niet is geslaagd, is dat veel frustrerender dan als dit niet is gelukt na een opdrachtje waar je bijna niets hebt hoeven doen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: Extra seizoen: Onbekende Nederlanders
« Reactie #27 Gepost op: 12-03-2024, 16:41:33 »
Nu is de vraag: zouden ze de onbekende Nederlanders inderdaad op fanatisme hebben geselecteerd? Of zouden ze juist zoveel mogelijk hebben geprobeerd om een groep samen te stellen met dezelfde sfeer en karakters als een BN'er-groep? Ik hoop het eerste en ik vrees het laatste.  :-X

Offline Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: Extra seizoen: Onbekende Nederlanders
« Reactie #28 Gepost op: 12-03-2024, 16:49:33 »
Dat is de grote vraag ja. Maar aangezien ze ook een nieuwe presentator en regisseur hebben (en wellicht alleen online te zien is?) heb ik wel goede hoop dat ze het als een bijna nieuw programma zien. Het geeft in ieder geval ruimte om dingen totaal anders te doen, dus ik hoop dat dit ook het geval zal zijn. Als je jezelf ruimte geeft om veel te experimenteren en te vernieuwen, doe het dan ook.
Ik zou het inderdaad jammer vinden als het precies widm is, maar dan met onbekenden. Al gaan we dan wel zien wat echt de invloed is van bekende Nederlanders.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Extra seizoen: Onbekende Nederlanders
« Reactie #29 Gepost op: 12-03-2024, 17:06:42 »
Nu is de vraag: zouden ze de onbekende Nederlanders inderdaad op fanatisme hebben geselecteerd? Of zouden ze juist zoveel mogelijk hebben geprobeerd om een groep samen te stellen met dezelfde sfeer en karakters als een BN'er-groep? Ik hoop het eerste en ik vrees het laatste.  :-X
De goede hoop die ik wel heb is dat ze duidelijk de Vlaamse mol hebben gezien. Gezien er ook opdrachten overgenomen worden vanuit daar. Ze zien dat onbekende mensen daar ook werkt, dus misschien gaan ze qua groepsvorming ook zoeken in dezelfde richting.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Extra seizoen: Onbekende Nederlanders
« Reactie #30 Gepost op: 12-03-2024, 17:39:21 »
Graag die (politieke) discussie in het aparte discussie topic houden, die is er niet voor niets
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Extra seizoen: Onbekende Nederlanders
« Reactie #31 Gepost op: 12-03-2024, 17:45:09 »
Michmol, we gaan dit nu niet doen. Dat topic is voor de politieke discussie, dit topic is een algemeen bespreektopic voor dit seizoen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline lolokane

  • Forumlid
Re: Extra seizoen: Onbekende Nederlanders
« Reactie #32 Gepost op: 13-03-2024, 02:59:14 »
altijd leuk zo'n seizoen met onbekenden
Jammer als het niet op TV primetime zou komen. Of überhaupt niet op TV.
Jammer als er voor Hila Noorzai gekozen is. Niet bepaalt onder de indruk van haar persoon iig icm met dit potentiële programma.
ach ja, 2 stappen vooruit, 1 terug

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Extra seizoen: Onbekende Nederlanders
« Reactie #33 Gepost op: 13-03-2024, 07:35:44 »
Misschien Hila eerst een kans geven? (Ook op Karel zat niet iedereen te wachten en bleek een schot in de roos te zijn.)

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Extra seizoen: Onbekende Nederlanders
« Reactie #34 Gepost op: 13-03-2024, 08:34:26 »
Ik en mijn zus waren in die tijd dat we hoorde dat Art het stokje overnam van Pieter-Jan niet blij, omdat we hem als kandidaat heel irritant vonden. Maar nu vinden hem beide één van ons favoriete presentatoren van WIDM.

En over Hila, ik heb haar leren kennen door Q-Music en vond altijd fijn om naar haar te luisteren. WIDM is natuurlijk heel anders, maar ik denk dat ze wel geschikt er voor is, maar we gaan het zien. Ik ben heel benieuwd hoe ze het gaat doen.

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: Extra seizoen: Onbekende Nederlanders
« Reactie #35 Gepost op: 13-03-2024, 08:55:09 »
Heb haar een beetje gevolgd in die game show met oud sporters en hun kinderen…Born Winners.
Ik was nog niet enthousiast over de combinatie Hila en een gameshow. Over Hila als persoon zelf niets negatiefs hoor.  ::hug::

En inderdaad, geef het een kans!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Extra seizoen: Onbekende Nederlanders
« Reactie #36 Gepost op: 13-03-2024, 09:20:28 »
Ik ben vooral heel benieuwd, wie is de mol is ook niet je alledaagse gameshow dus wie weet hoe het uitpakt.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Extra seizoen: Onbekende Nederlanders
« Reactie #37 Gepost op: 13-03-2024, 10:48:26 »
En ik denk ook dat kijkers die het al kijken van het moment dat sommigen hier nog niet geboren waren, ook nú blijven kijken.

Gewoon, uit nieuwsgierigheid én om het een kans te geven.

Wel leuk voor Hila, om nu dus het héle seizoen mee te maken.......

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Extra seizoen: Onbekende Nederlanders
« Reactie #38 Gepost op: 13-03-2024, 13:01:01 »
Nu is de vraag: zouden ze de onbekende Nederlanders inderdaad op fanatisme hebben geselecteerd? Of zouden ze juist zoveel mogelijk hebben geprobeerd om een groep samen te stellen met dezelfde sfeer en karakters als een BN'er-groep? Ik hoop het eerste en ik vrees het laatste.  :-X

De selectie wordt volgens mij gemaakt op basis van diversiteit en beschikbaarheid, ik denk dat ze allang blij zijn wanneer dat gelukt is.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Extra seizoen: Onbekende Nederlanders
« Reactie #39 Gepost op: 13-03-2024, 16:07:54 »
Echt hopen dat de rumours waar blijken. Volgens mij zijn we hier massaal aan een onbekendekandidatenseizoen toe. Prima dat het met iemand anders dan met Rik is, misschien dat Hila zo heeft kunnen kijken of widm presenteren iets voor haar is als Rik het stokje gaat overnemen. Jammer van de bestemming - zie ander topic.
Misschien een ongangbare mening, maar ik vind online op NPOStart (of is het NPOPlus - betaald ?  :o ) kijken persoonlijk helemaal niet erg. Zo kijken wij hier ook online naar DeMol en dat geeft toch een soort -je hebt een uitnodiging voor een geheim feestje-gevoel in plaats van 'voor de grote massa te zien' vanaf de luie bank op za. av. ... heel veel zin in  ::bravo::