Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 70121 keer)

Offline 11elf

• Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #180 Gepost op: 5-02-2025, 22:53:29 »
De titel van afl 2 is "het juiste motief".
Sophie rent in de markthal twee volledige rondjes om de bewaker heen.
In de leader zien we het mollogo met twee 'handgeschreven' rondjes eromheen.
Is dit een aanwijzigingen naar Sophie als mol?

Ze loopt niet om haar bewaker heen… ze achtervolgt haar bewaker… maar loopt wel twee rondjes om de kraampjes waar de vingerafdrukken van de mol te vinden zijn  ::vergroot::

Offline 11elf

• Forumlid
« Reactie #181 Gepost op: 5-02-2025, 23:00:24 »
(seizoen) 25 is roze, Sophie had een roze shirt aan

Sophie Rochas is een roze roos
Dat zou er mooi bij passen

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #182 Gepost op: 5-02-2025, 23:05:03 »
In welke taal?

Offline 11elf

• Forumlid
« Reactie #183 Gepost op: 5-02-2025, 23:09:03 »
Sophie Rochas is een parfum roos die veelal poeder roze is.

Het is ook een hele grote roos. In een schaaltje zou ik m misschien wel verwarren met een Lotus bloem.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #184 Gepost op: 7-02-2025, 11:52:38 »
Voor de test en eliminatie zie je weer meerdere beelden van water. Water met een rimpeling erin. Een meer, een visser, dampwolken, rijstbewerker in het water met cirkelvormige rimpelingen om zich heen, een reflectie in bewegend water, lichtreflectie van bewegend water op het plafond.
Veel beelden van licht en donker in de stad (fotografie) en water op het platteland. en al twee keer ijs. Dat wijst op Stijn.
De cirkelvormige rimpelingen zou toch een mooie hint zijn naar Roos. (dartbord/roos).

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
« Reactie #185 Gepost op: 7-02-2025, 12:06:07 »
Het water kan ook naar Sam wijzen. Die heeft een brevet op de 100 en 250 meter.

Offline Soes

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #186 Gepost op: 7-02-2025, 22:02:44 »
Voor de test en eliminatie zie je weer meerdere beelden van water. Water met een rimpeling erin. Een meer, een visser, dampwolken, rijstbewerker in het water met cirkelvormige rimpelingen om zich heen, een reflectie in bewegend water, lichtreflectie van bewegend water op het plafond.
Veel beelden van licht en donker in de stad (fotografie) en water op het platteland. en al twee keer ijs. Dat wijst op Stijn.
De cirkelvormige rimpelingen zou toch een mooie hint zijn naar Roos. (dartbord/roos).

Ik volg je niet helemaal, waarom wijst dit allemaal naar Stijn? Ik mis de koppeling …die staat er niet bij.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #187 Gepost op: 8-02-2025, 02:13:57 »
In de puzzel van Pac staat een foto van de whatsapp groep bij Lichaamstaal. Die had eerst de naam ‘Waar ben ik?” en is gewijzigd naar ‘Wie is de Mol? S25”.
Rik stond bij het Paleis. Is de appgroep aangemaakt door de mol? Wijst dit naar een mol die het woord Paleis maakte?
Bij de uitleg aan het begin van de opdracht horen we niet dat Rik iets zegt over het Paleis. Sophie zegt dat Rik in het filmpje zei dat hij bij het Paleis is. In ieder geval maakten Sam, Sophie en Roos het woord Paleis.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #188 Gepost op: 8-02-2025, 23:18:20 »
Plaats hem ook nog even hier.

Opvallend: Roos/Sam, Sophie en Nora hadden een blauw lampje. Stijn deed na een druk op de knop een groen lampje branden bij Maaike. Groen de kleur van de mol. Is één van hun de mol?  ::vergroot::

Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #189 Gepost op: 8-02-2025, 23:48:12 »
Plaats hem ook nog even hier.

Opvallend: Roos/Sam, Sophie en Nora hadden een blauw lampje. Stijn deed na een druk op de knop een groen lampje branden bij Maaike. Groen de kleur van de mol. Is één van hun de mol?  ::vergroot::

Goeie haha! En helemaal in mijn straatje. Bij de kickoff dacht ik dat Maaike de mol was, na aflevering 1 naar Stijn geswitcht. Dus ik zeg: ja! 1 van de 2 haha. Leuke hint.
Meer L

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #190 Gepost op: 15-02-2025, 12:51:06 »
Ik zit nog te wachten op DE hint die alle twijfels wegneemt.

Tot nog toe wezen de zaken hier vermeld vooral naar Sam en Sophie en nog een paar mensen die er al uit zijn.

We gaan het toch niet moeten doen met de bloemenhints? De rozen (Roos? Sophie?) of het Khmer-woord voor ‘bloem’ dat zou klinken als ‘Stijn’ (wat ik vreemd vind want ik hoor helemaal geen S-klank als ik dat in Google translate beluister).

Alle andere hints die zouden verwijzen naar de ‘sexuele geaardheid’ van Stijn vind ik eigenlijk maar zeer twijfelachtig en verre van overtuigend.

Krijgen we DE hint in aflevering 7 vanavond?

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #191 Gepost op: 15-02-2025, 22:21:14 »
Hintje voor de Stijn of Sophietunnel

De eerste koffer die Sophie pakt (label niet te zien maar wordt gezegd) is van L. Somsi

Anagram van S is mol

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #192 Gepost op: 15-02-2025, 22:27:28 »
^ beste hint tot nu toe wat mij betreft. Alleen wijst ie dan volgens mij op Stijn.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #193 Gepost op: 15-02-2025, 22:28:12 »
^ beste hint tot nu toe wat mij betreft. Alleen wijst ie wat mij betreft op Stijn.

Minder dat t op 2 mensen kan slaan

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #194 Gepost op: 15-02-2025, 22:30:14 »
Oplettendheid… het shirt van Sophie had allemaal tekens, maar de leesbare/herkenbare figuren leken wel de M, O en L. Ik zit niet meer zo op Sophie, maar het viel me wel op.
Laten we jabberen joekelen.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #195 Gepost op: 15-02-2025, 22:31:31 »
Oplettendheid… het shirt van Sophie had allemaal tekens, maar de leesbare/herkenbare figuren leken wel de M, O en L. Ik zit niet meer zo op Sophie, maar het viel me wel op.

Als ze dat shirt niet in Cambodja heeft gekocht is er geen opzet in het spel, aangezien ze van tevoren niet kon weten dat ze de mol werd.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #196 Gepost op: 15-02-2025, 22:34:08 »
En als ze t daar wel heeft gekocht zegt t me juist eerder dat ze de mol niet is.

Elke kandidaat met mol of m op kleding.. petjes etc zijn juist de mol niet.

Dat is zo infantiel echt

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #197 Gepost op: 15-02-2025, 22:35:07 »
En als ze t daar wel heeft gekocht zegt t me juist eerder dat ze de mol niet is.

Elke kandidaat met mol of m op kleding.. petjes etc zijn juist de mol niet.

Dat is zo infantiel echt

Eens. Maar viel me toch op.
Laten we jabberen joekelen.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #198 Gepost op: 16-02-2025, 01:28:56 »
Minder dat t op 2 mensen kan slaan
Ben ik het mee eens, maar jammer genoeg leert de geschiedenis dat dit vaker voorkomt in eerdere seizoenen. Daarom vind ik hem nog steeds wel sterk als mogelijke hint.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #199 Gepost op: 16-02-2025, 11:44:09 »
"L. Somsi" als anagram voor "S is Mol" klinkt inderdaad als een typische WIDM hint.
Toch wel opvallend, want het komt niet zo vaak voor dat een hint ook werkelijk voor de kandidaten tijdens het spel gevonden kan worden, in plaats van achteraf in de montage. En als dat dan zo is, wordt er meestal wel voor gezorgd dat die hint voor alle kandidaten tegelijk op te pikken is (Bv. "Anna-loog"), in ieder geval zodat iedereen een eerlijke kans heeft de hint te vinden en op de juiste manier te interpreteren. En dat is hierbij niet helemaal zo. Sophie of Stijn zijn in het voordeel omdat ze een "S" (namelijk zichzelf) al kunnen uitsluiten, en hebben zo een directe hint naar de mol. Sterker nog.. de "S" die niet de mol is, heeft meer kans op onterechte verdenkingen van andere kandidaten.

Dus als het een hint is (wat ik wel vermoed) is die speltechnisch oneerlijk opgezet.
Weer een molputje voor de makers.  :-X
« Laatst bewerkt op: 16-02-2025, 12:17:25 door annebeestje »