Auteur Topic: [Kandidaat] Stijn de Vries  (gelezen 82943 keer)

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Stijn de Vries
« Reactie #500 Gepost op: 9-03-2025, 02:16:12 »
Ja, dat vind ik ook wel. In die zin vind ik het wel jammer dat de productie wel erg bepalend was. Ook bijvoorbeeld bij de biedingsopdracht. Groot minpunt dat Stijn precies te horen krijgt wie welk bedrag heeft en wat hij moest doen. Dus kon het niet anders dan dat er veel geld uit de pot ging. Plus: de kandidate die het minst bood, maakte de minste kans (Maaike werd 2x aangetikt) In hoeverre is dat dan de verdienste van Stijn?

Maar daar kan Stijn niets aan doen; het is blijkbaar de keuze geweest van de makers om dat zo te doen. Ergens logisch om de onvoorbereide mol iets meer te ondersteunen, maar hoever ga je daarin? In het geval van de bieding vind ik dat té ver gaan.

En Stijn is best veel uit de wind gehouden. Ik had eigenlijk wel willen zien dat hij iets meer vrijheid had gehad, want ik denk dat hij dat prima had aangekund als (onvoorbereide) mol.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #501 Gepost op: 9-03-2025, 02:38:11 »
Redactie mag wat mij betreft echt nog wat meer naar De Mol buigen en elke deelnemer verdacht in beeld brengen, want dat is wat Stijn toch ook de das om gedaan heeft hier op het forum. Te overduidelijk wie er door de makers expres verdacht gemaakt werden (en dus niet de mol waren), en wie niet.

Wat mij naar Stijn leidde was dat hij steeds op de juiste molpositie stond, en daar weinig goeds deed. Te vaak voor een kandidaat, te vaak om toeval te zijn.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #502 Gepost op: 9-03-2025, 07:58:35 »
Nou, gefeliciteerd. Maaike was een leukere mol geweest, was zeker te oud bevonden.

« Reactie #503 Gepost op: 9-03-2025, 08:00:46 »
Nou, gefeliciteerd. Maaike was een leukere mol geweest, was zeker te oud bevonden.

Maaike was intussen al verdachter dan de anderen. Op Stijn zat de eerste dag nog niemand.

Maaike was m.i. wel een leukere mol geweest en had die eerdere verdenkingen wel weer van zich afgeschud. Volgende keer hopelijk weer een mol die voorbereid is.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2025, 08:03:48 door milliemollie »

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #504 Gepost op: 9-03-2025, 08:04:48 »
Maaike was intussen al verdachter dan de anderen. Op Stijn zat de eerste dag nog niemand.
Zowel Stijn als Maaike kwamen eruit als ‘gekozen mol’ maar ze kozen voor Stijn, daarbij zal leeftijd een rol hebben gespeeld vrees ik.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #505 Gepost op: 9-03-2025, 08:44:14 »
Stijn, als je dit leest stuur me effe een DM ;-)
 ::bravo::
Mij ook ;D

Nee maar serieus, wat een fantastische mol.... heeft er echt het meeste uitgehaald, elke opdracht weer keihard gemold, en toch onverdacht blijven onder de kandidaten ::love:: ::regenboog::
De Blondine is de Mol :)

Offline JensXIII

• Forumlid
« Reactie #506 Gepost op: 9-03-2025, 10:02:05 »
Zowel Stijn als Maaike kwamen eruit als ‘gekozen mol’ maar ze kozen voor Stijn, daarbij zal leeftijd een rol hebben gespeeld vrees ik.

Nee, niemand wees Stijn aan als mol in de aanvullende testvraag. Ray koos Maaike. Daarom is Stijn de mol geworden

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #507 Gepost op: 9-03-2025, 10:06:07 »
Er waren er zelfs 2 die Maaike kozen.

Ik vond het ook opvallend dat het mol kiezen toch wel duidelijk voor ons was. Maaike en Stijn sprongen er enorm uit met 6 goede antwoorden, niemand had er 5. Dan waren er wel een stel met 4 maar die hebben dan al een grote afstand om nog goed te maken en dat zou ook totale nepperij zijn geweest als iemand anders dan die 2 de mol was geweest. Dan werden we bewust op een verkeerd spoor gezet. Het ging nu heel clean en netjes, we hadden het kunnen weten. En we wisten het ook ;D
De Blondine is de Mol :)

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #508 Gepost op: 9-03-2025, 10:21:47 »
Stijn, als je dit leest stuur me effe een DM ;-)
 ::bravo::
Ik heb al betere ‘versierpogingen’ gezien!  ::rofl::

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #509 Gepost op: 9-03-2025, 10:50:16 »
Ik heb al betere ‘versierpogingen’ gezien!  ::rofl::
Niet van Stijn zelf in het programma in ieder geval ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #510 Gepost op: 9-03-2025, 11:15:01 »
Stijn als pas gekozen mol. Hij heeft lol in de rol gehad dat merk je aan al die blikken in de camera. Wel heeft ie echt mazzel gehad aan Roos haar nepmollen tactiek. De laagste pot ooit komt op haar konto. Want de productie heeft gewoon gestuurd op die uitkomst terwijl Stijn enkel conform instructie heeft hoeven te handelen.

Dan vind ik het meegaan in de optie van Roos met die servet verstoppen, de Doerian klein slaan, geld uit de kluizen roven, gewoon niet op hetzelfde moment de knop indrukken bij de museumkraak betere mollen acties. Daar heeft Stijn zelf iets voor moeten doen.

Ik zie de gelijkenis naar Jan Versteeg wel, ook door gewoon te overleggen met Rik achter Maaike die de test maakt. Bij Roos en Sam die enveloppe droppen. Maar het is roeien met de riemen die je hebt als je elke avond vantevoren pas wordt ingelicht. Er blijft dan weinig improsiveren over.

Die servetten actie vond ik verdacht. Maar zijn vinger opsteken en terughalen bij de boeddha beelden gaf voor mij de doorslag. En of de stem nu AI was of niet. Het was het woordgebruik wat mij meer opviel richting passend bij Stijn. En dat Rik overduidelijk moest opkijken naar iemand dus wie is de langste van de groep?
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Contraspion

• Forumlid
« Reactie #511 Gepost op: 9-03-2025, 12:08:31 »
Nee, niemand wees Stijn aan als mol in de aanvullende testvraag. Ray koos Maaike. Daarom is Stijn de mol geworden

Precies dit. Of zoals Lo aangeeft, zelfs twee keer op Maaike gestemd. Dus dan ben je niet onverdacht genoeg om mol te worden.

Beetje zure reactie Run.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #512 Gepost op: 9-03-2025, 12:15:49 »
Voor de ontknoping heb ik ergens gezegd dat als Stijn de Mol zou zijn, mi de regie de mol was. En ik heb dat gevoel nog steeds. Daar kan Stijn niets aan doen en de mollenacties die hij kon doen, is hij vol voor gegaan en zijn prima gelukt. Maar ik meen dat de makers regelmatig teveel gestuurd hebben en het voor Stijn de Mol hebben dichtgetimmerd. Met als toppunt de veilingopdracht waar Stijn een opdracht en de regie kreeg en twee kandidaten enorm benadeeld werden. Dat vind ik persoonlijk erg jammer.

Offline Contraspion

• Forumlid
« Reactie #513 Gepost op: 9-03-2025, 12:22:00 »
Dat ben ik met je eens. En toppunt… Eerder dieptepunt.  ;)

Maar wat je zegt, Stijn kan daar niet veel aan doen. Hij heeft er het beste van gemaakt.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #514 Gepost op: 9-03-2025, 12:23:33 »
Jan was een steengoede mol (een van de besten, denk ik) die ter plekke veel geïmproviseerd heeft en openlijk heeft kunnen mollen (die raft-opdracht en zelfs bij een woordzoeker  ;)), maar zichzelf ook goed heeft kunnen voorbereiden.

Stijn heeft het prima gedaan. Misschien geen buitencategorie, maar een knappe prestatie. Zeker als je naar de omstandigheden kijkt. Dus eens met cinner.

Aanvulling: Jan had trouwens ook het voordeel dat mogelijke hints in die tijd minder snel viral gingen. In het Jan-topic had een forummer destijds een joekel van een hint gepost na aflevering 1 die gewoon bleek te kloppen. Bijna niemand (ikzelf trouwens ook niet  ::rofl:: ) die daar op aansloeg. Dat kun je je nu niet meer voorstellen.

En ook eens met Joost2 over de gelijkenis.

En @cinner, ik vind die sturing van de regie ook jammer. Op die manier (de veiling) heb je nooit een gelijkwaardig speelveld voor de kandidaten en gaat er gegarandeerd veel geld uit. Neemt voor mij niet weg dat Stijn het fantastisch heeft gedaan, maar vanuit de regie is zo'n opdracht teveel gestuurd naar mijn idee. Onnodig ook: zonder die sturing zou Stijn hier ook goed hebben gemold, denk ik.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2025, 12:27:46 door Tunneltelevisie »

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #515 Gepost op: 9-03-2025, 12:33:39 »
Aanvulling: Jan had trouwens ook het voordeel dat mogelijke hints in die tijd minder snel viral gingen. In het Jan-topic had een forummer destijds een joekel van een hint gepost na aflevering 1 die gewoon bleek te kloppen. Bijna niemand (ikzelf trouwens ook niet  ::rofl:: ) die daar op aansloeg. Dat kun je je nu niet meer voorstellen.
Mwah, de Klaas-hint was nog twee jaar eerder en dat stond overal op social media. Ben wel benieuwd op welke joekel van een hint je precies doelt mbt Jan, kan me dat niet zo voor de geest halen

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #516 Gepost op: 9-03-2025, 12:43:45 »
En @cinner, ik vind die sturing van de regie ook jammer. Op die manier (de veiling) heb je nooit een gelijkwaardig speelveld voor de kandidaten en gaat er gegarandeerd veel geld uit. Neemt voor mij niet weg dat Stijn het fantastisch heeft gedaan, maar vanuit de regie is zo'n opdracht teveel gestuurd naar mijn idee. Onnodig ook: zonder die sturing zou Stijn hier ook goed hebben gemold, denk ik.

Dat denk ik ook maar dan was het echt zijn verdienste geweest. Of was het mislukt, wat ook prima kan gebeuren. Hij kon in ieder geval veel beter liegen dan ik door wie van de drie dacht en als je hem op het vliegveld zag mollen, had hij genoeg in zijn mars om met minder sturing af te kunnen.

Offline Mollende_Moller

• Forumlid
« Reactie #517 Gepost op: 9-03-2025, 12:47:34 »
Mwah, de Klaas-hint was nog twee jaar eerder en dat stond overal op social media. Ben wel benieuwd op welke joekel van een hint je precies doelt mbt Jan, kan me dat niet zo voor de geest halen
De enige twee hints (naast de titel) uit seizoen 18 aflevering 1 die ik me kan herinneren waren het maken van een M toen hij het over een boog had en door te vragen waar in Kiev/Kyiv Ruben en Olcay waren. Geen van deze twee hints lijken mij echt ‘joekels’ van hints te zijn.

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #518 Gepost op: 9-03-2025, 13:06:58 »

Ik denk het mij the herinneren:

In een preview zag je de opdracht in het park (waar Jan voorbij liep). Art vroeg aan iedereen: Wil jij nu al weten wie de mol is?

Als je de letters WIDM schrapt houd je jan over
klaar voor de strijd

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #519 Gepost op: 9-03-2025, 13:14:35 »
WachtWoord Jan inderdaad.  ;D
Maar ja, dat was natuurlijk ook in een seizoen met Stine en Simone. (en een Olcay die de kandidaten naar Ruben stuurde)

Ja, die veiling blijf ik lastig vinden. En ook het verhaal van gisteren dat er dan 5000 is uitgegaan en Stijn de vrijstelling 'won'. Om verdenkingen weg te spelen. Dat kwam op mij over als 'oppoetsen' van het verhaal: als mol wil je toch dat die 7000 eruit gaat?
Lijkt mij als een mol-actie die niet volledig is gelukt (al dan niet met hulp van regie). 5000 weg is heel mooi. Die 7000 eruit was de kers op de taart geweest.
Maar sowieso moeten de makers dit niet doen.