Auteur Topic: [Kandidaat] Stijn de Vries  (gelezen 84955 keer)

Offline Molest

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Stijn de Vries
« Reactie #80 Gepost op: 26-01-2025, 11:38:02 »
Dat hebben we toch wel gezien? Hij ging twee keer een andere richting uit dan Ray zei.

Ray werkte met de klok (sla het pad in op 1 uur of zoiets). Het was mij niet zo duidelijk welk pad voor Stijn 12 uur was en dat hij dus fout ging. Maar je kunt best gelijk hebben.
Ray zei wel dat ze Stijn beter op de reservebank konden gaan zetten, omdat het zo lang duurde voor hij bij de knop was. Al die tijd zat Roos te wachten bij de voorwerpen, en werd de kans natuurlijk groter dat een bewaker haar zag. Ik denk dat Stijn daarop uit was.

In afl. 4 aarzelt Stijn bij de vraag van de groep hoe vaak hij is geraakt. "Twee of drie", zegt hij. Misschien hoopte hij dat de berekening onduidelijk zou blijven. Een kandidaat zou het wel prima vinden om toe te geven dat hij drie keer is geraakt.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #81 Gepost op: 26-01-2025, 11:56:21 »
Vind zijn plek bij wie van de 3 niet erg standaard. Daarnaast hebben we nog maar aflevering 4 gehad (en de 1e aflevering telt amper mee). Tot nu toe heeft hij in ieder geval amper geld opgeleverd.

Bridget zou nog meer standaard zijn in haar acties vind ik. Roos of Sam zijn dan meer brutaal.

Grootste kans dat Stijn de mol is hoor, van de nog overgebleven deelnemers. Speelt ook mee dat hij door de regie veel meer uit de wind wordt gehouden dan een Bridget of Sam, dat is ook een giga indicatie normaliter. Maar hoop elk seizoen weer op een mol van het kaliber Dennis/Jan en hoe leuk Stijn ook is, zijn rol bij wie van de 3 was toch niet heel subtiel, met zijn overacting al aan het ontbijt. Al kan dat ook weer een omgekeerde psychologie act zijn natuurlijk  ::vergroot::

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #82 Gepost op: 26-01-2025, 11:57:24 »
Ray werkte met de klok (sla het pad in op 1 uur of zoiets). Het was mij niet zo duidelijk welk pad voor Stijn 12 uur was en dat hij dus fout ging. Maar je kunt best gelijk hebben.
Ray zei wel dat ze Stijn beter op de reservebank konden gaan zetten, omdat het zo lang duurde voor hij bij de knop was. Al die tijd zat Roos te wachten bij de voorwerpen, en werd de kans natuurlijk groter dat een bewaker haar zag. Ik denk dat Stijn daarop uit was.

In afl. 4 aarzelt Stijn bij de vraag van de groep hoe vaak hij is geraakt. "Twee of drie", zegt hij. Misschien hoopte hij dat de berekening onduidelijk zou blijven. Een kandidaat zou het wel prima vinden om toe te geven dat hij drie keer is geraakt.
En dat pleit ook tegen Sam als mol die graag toegaf dat iedereen eruit ging met wie hij een bondje had.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #83 Gepost op: 26-01-2025, 12:02:45 »
Wat mij nog opviel uit de app: Stijn wordt daar al weken laatste gehouden. Nu staan bijv. 4 van de 7 kandidaten onderaan met 11%. Wel heel toevallig. Op alfabet staat Stijn dan laatste. Ik zeg al jaren en jaren dat ze de boel manipuleren. Ten gunste van de mol (en van de serie denken ze). Kan best eens zijn dat Stijn in werkelijkheid al 12, 13, waarschijnlijk wel veel meer % heeft. De situatie is nu wel heel erg scheef met ons molloten hier.

Ze drukken de bal net zo lang onder water tot het niet meer gaat en dan zal Stijn omhoog spuiten. Als er nog maar 5 kandidaten zijn en je staat 3e valt het niet zo op. Ik denk dat ze hem tot aan aflevering 9 wel kunstmatig van de 1e plek afhouden. Terwijl hij hier dan al weken stijf bovenaan staat dus je kunt beter afgaan op wat wij stemmen hier ::bravo:: ::trots::
De Blondine is de Mol :)

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #84 Gepost op: 26-01-2025, 12:07:59 »
Ach, elke mol zegt toch wel dat ze de beste willen worden. Dat maakt het lekker smeuïg en stimuleert om te blijven kijken. Zoveel inhoudelijke waarde hecht ik niet zo aan die uitspraak. Plus dat het idd past bij een type Stijn.
Hij begint nu ook goed te mollen, en kan wss nu steeds meer z'n (mollen)gang gaan, nu hij niet verdacht lijkt te worden. Alleen Sophie heeft hem door lijkt, na het spookhuis.

Offline vickypollard

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 26-01-2025, 12:14:38 »
Wat mij nog opviel uit de app: Stijn wordt daar al weken laatste gehouden. Nu staan bijv. 4 van de 7 kandidaten onderaan met 11%. Wel heel toevallig. Op alfabet staat Stijn dan laatste. Ik zeg al jaren en jaren dat ze de boel manipuleren. Ten gunste van de mol (en van de serie denken ze). Kan best eens zijn dat Stijn in werkelijkheid al 12, 13, waarschijnlijk wel veel meer % heeft. De situatie is nu wel heel erg scheef met ons molloten hier.
Dit is gewoon ongefundeerde speculatie.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 26-01-2025, 12:18:41 »
Hij begint wel erg op te vallen. Kom op, zo'n spookhuis is echt niet zo overdreven eng. Ik zie mezelf nog wel uit m'n Bridget tunnel vertrekken als dit zo doorgaat. Er werd wel behoorlijk veel nadruk op zijn acties gelegd, terwijl Bridget ook niet zo best bezig was.

Ik weet niet of dit al ergens gezegd is, maar de mol zei iets als "dat vind ik wel een ding" over het feit dat hij op zijn woorden moest letten. Past wat mij betreft veel beter bij Stijn dan Bridget.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 26-01-2025, 12:19:23 »
De percentages in de app komen ook best goed overeen met de spreiding die ik zie in de poules waaraan ik deelneem, er is echt geen complot gaande.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #88 Gepost op: 26-01-2025, 12:32:56 »
Ik weet niet of dit al ergens gezegd is, maar de mol zei iets als "dat vind ik wel een ding" over het feit dat hij op zijn woorden moest letten. Past wat mij betreft veel beter bij Stijn dan Bridget.

Viel mij ook op. Beetje een Gen-Z achtig ding om te zeggen (al is het wel wat breder ingeburgerd nu). En de mol lijkt in de molbiechten ook onzeker soms: past ook beter bij Stijn dan bij Bridget of Sam.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 26-01-2025, 12:35:05 »
Gen X en millennials zeggen dat ook hoor, iets een ding vinden is al heel lang een normale uitspraak.

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 26-01-2025, 12:36:24 »
De WIDM-app wordt gemaakt door een extern bedrijf die ook de app van de HEMA doen. Die gaan ze echt niet van tevoren vertellen wie de mol is en die manipuleren dus ook niets

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #91 Gepost op: 26-01-2025, 12:38:25 »
Ik zeg dit al meer dan 10 jaar, bewijzen kun je het nooit dus ja, het blijft een complot. Maar kom aan, hier 44% en op de app al weken NET ff precies laatste blijven met 11%? Als zijn naam Astijn was geweest hadden ze hem vast 10% gegeven ;D ::)

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 26-01-2025, 12:47:07 »
Meer dan 10 jaar geleden gebeurde het misschien wel, maar toen was het een simpele counter op een website die eenvoudig te manipuleren was. Nu zouden ze een externe appbouwer moeten meenemen in het complot en dat zie ik ze echt niet doen. Dat Stijn hier zoveel hoger staat komt gewoon omdat wij slimmer zijn  ;D

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 26-01-2025, 12:51:25 »
Kennelijk zit op zaterdagavond een medewerker van de app-ontwikkelaar live mee te kijken om na de executie pas de afvaller te verwerken in de app, omdat zij ook niet eerder mogen weten wie de afvallers zijn of wie de mol is. (bron: Sam WIDMTV)

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #94 Gepost op: 26-01-2025, 12:56:24 »
Stijn doet zeker genoeg verdachte dingen om me te doen twijfelen, maar ik ben eerder geneigd te denken dat de Mol bij 'Wie van de drie' bij de vragenstellers zat en erop zat aan te sturen om Stijn te kiezen. Anders kan ik zo goed als onmogelijk verklaren dat iemand die zo overduidelijk loog gekozen werd als de waarheid sprekend.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #95 Gepost op: 26-01-2025, 13:35:50 »
Tja ik weet het ook niet. Maar we weten het allemaal niet, we kennen de opdracht aan die appmaker toch niet? Die kan wel zijn 'houd Stijn als het ff kan laatste' (bijv. als de marges maar 1-5% zijn, dat valt allemaal in te bouwen). Die appmaker doet dit puur voor het geld. Niet voor ethiek of wat. Die gaat heus niet naar de Telegraaf rennen om dit te vertellen. Dan kan ie het verder wel vergeten met z'n bedrijfje.
Dat Stijn hier zoveel hoger staat komt gewoon omdat wij slimmer zijn  ;D
Ja goed, zelfs als er gesjoemeld wordt dan is dat wel beperkt tot een paar procenten dus blijven wij nog altijd de slimmeriken met onze 44%, dat staat vast ::tandpastasmiley:: :D

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 26-01-2025, 13:48:11 »
Ik vind het eigenlijk niet netjes om te suggereren dat de makers sjoemelen met ons stemgedrag, dat is een hele kwalijke beschuldiging en dat zou een enorme integriteits-kwestie zijn. Wie de mol is, is zo'n beetje het best bewaarde geheim van Nederland en daar zijn ze enorm consequent in. Het cirkeltje van mensen dat daarvan op de hoogte is, is zeer klein.

Daarnaast zou hoe dan ook uitlekken, als er mensen zijn die hieraan mee moesten werken. Dat risico nemen ze niet, maar het belangrijkste is dat ze ons nooit op die manier zouden bedonderen. Dat gaat echt te ver.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2025, 14:26:15 door Eva. »

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #97 Gepost op: 26-01-2025, 17:51:18 »
Bijzonder om te lezen dat er nu wordt gesuggereerd dat de verdenkingscijfers in de app gemanipuleerd worden, terwijl er eerder met grote stelligheid werd beweerd dat de makers absoluut integer zijn en 'nee' dus altijd 'nee' is. Dat lijkt me moeilijk met elkaar verenigbaar.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 26-01-2025, 18:22:48 »
Natuurlijk wordt er niet gesjoemeld, wat is dat nu voor flauwe kul.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 26-01-2025, 18:49:34 »
Inderdaad, ik stel voor dat we die posts daarover verplaatsen of verwijderen uit dit topic.