Auteur Topic: [Kandidaat] Sophie Frankenmolen  (gelezen 29721 keer)

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sophie Frankenmolen
« Reactie #40 Gepost op: 12-01-2025, 17:59:54 »
Ook mijn bedenking. Als je weet in welke range de nummers zitten, is het wat gokken toch een koud kunstje?
Mogelijkheden zijn oneindig volgens mij.

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: 12-01-2025, 23:14:45 »
Zei ze nou bij de test iets als “ik wil nu wel eens weten of ik goed zit”? Terwijl het de eerste test is? Heel raar vond ik dat. En niet iets wat de mol zou zeggen.

Dit was inderdaad heel raar - ook als kandidaat. Eindelijk weten of je goed zit bij de eerste test...

Als mol is het wel te verklaren: eindelijk weten of je goed zit dat niemand je verdenkt bijvoorbeeld?

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 13-01-2025, 01:11:44 »
Als mol kun je dit blijven volhouden en op het eind lijkt het dan alsof je steeds goed zat en lijk je winnaar.

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 13-01-2025, 11:17:34 »
De mol zei 'check' tijdens een molbriefing. Het viel me bij het terugkijken van de aftrap op dat Sophie dat zei:

14:40

Is ze naast Stijn de tweede die het in de context van dit spel heeft gezegd.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2025, 18:29:04 door Amethyst »

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
« Reactie #44 Gepost op: 13-01-2025, 14:59:08 »
Het zou me niets verbazen als gokken niet mag.

Toch een heel vreemde regel dan.. Wat is gokken...

De mol zei 'check' tijdens een molbriefing. Het viel me bij het terugkijken van de aftrap op dat Sophie dat zei:

14:40

Is ze naast Stijn (die ik niet verdenk) de tweede die het in de context van dit spel heeft gezegd.

Check is ook echt iets wat meer jongere mensen sneller zeggen. Sophie en Stijn zijn allebei jong.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 13-01-2025, 15:06:34 »
Als mol kun je dit blijven volhouden en op het eind lijkt het dan alsof je steeds goed zat en lijk je winnaar.

Als Sophie de mol is dan heeft ze deze uitspraak dus volledig verzonnen. Vind ik heel gek in aflevering 1, voor een mol. Dan zeg je toch lekker iets als ik ga spreiden over 4 kandidaten. Het is gewoon opvallend - daarom hebben we het er nu ook over - en dus vind ik het niet passen bij een mol.

In alle eerdere seizoenen waren kandidaten die al heel vroeg overtuigd waren van hun mol volgens mij eigenlijk nooit de mol. Maar ik hoor graag tegenvoorbeelden als ze er zijn.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #46 Gepost op: 13-01-2025, 17:26:11 »
Ik schrok me iig dood toen ik het haar hoorde zeggen, ‘nee, je vliegt eruit zo!’… Misschien een biechtquote uit afl.7 oid op deze afl. geplakt om ons het bos in te sturen..?

« Reactie #47 Gepost op: 13-01-2025, 17:32:36 »
Dit was inderdaad heel raar - ook als kandidaat. Eindelijk weten of je goed zit bij de eerste test...

Als mol is het wel te verklaren: eindelijk weten of je goed zit dat niemand je verdenkt bijvoorbeeld?

Zou het niet gewoon kunnen zijn dat ze dit heeft gezegd verderop in het spel en dat deze woorden onder deze beelden zijn gezet?

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 13-01-2025, 21:13:14 »
Waarom zou het programma dat in hemelsnaam doen? Er zijn toch ook gewoon echte biechten van haar uit deze aflevering? Het is gewoon een tekst van een niet al te strategische kandidaat. Geen mol dus.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #49 Gepost op: 14-01-2025, 10:42:54 »
Akkoord. Echt netjes zou ik dat ook niet vinden.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 14-01-2025, 13:22:49 »
Sophie die naar een verdwenen servet zoekt en Roos die peentjes zweet, hoe ze kijkt! Sophie had alleen maar naar haar ogen hoeven kijken om te zien dat Roos er meer van weet.

Offline el wee

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 14-01-2025, 17:43:04 »
Net als in de lift in afl. 1, doet ze weer een hand voor de ogen in afl.2 als ze gepakt is.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #52 Gepost op: 15-01-2025, 16:46:41 »
Ik vond haar extreem kandidaats in die opdracht. Waarom zou je als mol die servetten gaan natellen? Prima toch als het fout gaat. En waarom zou je als mol zo scherp zijn op Roos en de sleutel? Ze was in alles een kandidaat, wel eentje met wantrouwen naar Roos.
Dit is uitlegbaar zowel voor kandidaat (wat o.a. jij al hebt gedaan), maar zeker ook als mol.
Je weet dat haar joker in een van de overgebleven  kluisjes zit, dus kan je (als mol zijnde) ook eigenlijk niet anders dan gaan zoeken. Natuurlijk is het goed als er geen geld in de pot komt, maar als je compleet geen moeite doet om jouw kluisje te openen zou dat juist gaan opvallen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 15-01-2025, 17:55:07 »
Die sleutel had ze gewoon kunnen negeren zoals de rest ook deed. Doen alsof ze het niet hoorde, of iets zeggen als 'ga jij bij de kistjes kijken?' en het daarbij laten.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #54 Gepost op: 16-01-2025, 14:49:07 »
Ze lijkt me toch meer en meer een (net als Roos) een kandidaat die vol voor het spel gaat. Hopelijk blijft ze er heel lang in.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 17-01-2025, 12:29:47 »
Ik schrok me iig dood toen ik het haar hoorde zeggen, ‘nee, je vliegt eruit zo!’… Misschien een biechtquote uit afl.7 oid op deze afl. geplakt om ons het bos in te sturen..?
Ik denk niet dat ze dit doen bij een kandidaat die er de volgende keer uitligt want dan krijgt ze van iedereen te horen: had je maar niet in afl 1 al op 1 persoon moeten zitten! Dat ze haar hand voor haar gezicht houdt in verschillende shots is volgens mij een opdracht, bij iedereen is iets verdachts omheen gemaakt; bij Gabriel dieren, bij Nora vingerafdruk, bij Stijn regenboog, bij Maaike "Hallo allemaal" etc.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2025, 12:35:54 door Run »

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 17-01-2025, 15:40:56 »
Wij vinden deze dingen verdacht, ze zijn an sich niet verdacht. Is denk ik geen opdracht vanuit de programmamakers, of lees ik je bericht verkeerd?

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 17-01-2025, 18:34:55 »
Wij vinden deze dingen verdacht, ze zijn an sich niet verdacht. Is denk ik geen opdracht vanuit de programmamakers, of lees ik je bericht verkeerd?
Ik denk dat men wel zo ver gaat, er worden tenslotte ook ‘valse’ biechten opgenomen is in het verleden gebleken. Bv om te voorkomen dat er op het laatst vier personen op dezelfde mol zitten.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2025, 18:36:31 door Run »

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 18-01-2025, 20:06:34 »
Ook dat vraag ik me af. Ik geloof wel - en dat weten we - dat er vragen worden gesteld als wie vond je verdacht in die opdracht.. maar bewust valse biechten geloof ik niet

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 18-01-2025, 22:25:30 »
Geknipt en geplakt en uit de context gehaald zodat de verdenkingen mooi verdeeld blijven, bedoel ik eigenlijk.
Sophie hield weer haar hand voor haar gezicht, nu bij de eliminatie, was heel opvallend gebaar.