Auteur Topic: [Kandidaat] Sophie Frankenmolen  (gelezen 29599 keer)

Offline Mallemollen

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Sophie Frankenmolen
« Reactie #80 Gepost op: 2-02-2025, 23:12:57 »
Voor mij zou ze de Mol kunnen zijn maar ik zit nog niet in een tunnel. Wat me wel opviel was het woord lakmoesproef bij de laatste executie. Uit de naam Sophie Frankenmolen kan je dit woord vormen. Je houdt wel hinn over maar ik durf dit na ruim 25 jaar wel als een mogelijke hint zien. :o

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 3-02-2025, 11:29:48 »
Sophie zou ik ook nog wel een leuke Mol vinden. Ze heeft ook wel al wat ‘rare’ dingen gedaan en af en toe krijg ik de indruk dat ze aan het acteren is, maar dat kan een foute indruk zijn (ik heb haar buiten dit programma nog nooit bezig gezien).

Maar als zij het is, dan zit Sam al van aflevering 2 op de juiste verdachte! Hij bazuint het voortdurend uit, het zit in een aantal biechten, komt terug in de ‘terugblikken’. Zouden de makers dat zo expliciet tonen als Sophie de Mol is? Ik denk van niet.ˋ
Ik denk dat het eerder omgekeerd is: Sophie zit op Sam (misschien ook al heel lang), maar of ze daarmee op de juiste verdachte zit, daar heb ik toch ook grote twijfels over. Ben benieuwd of ze erin blijft (tot de finale).

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #82 Gepost op: 3-02-2025, 12:03:30 »
De camerapersoon was alvast ingeseind, van:

::megafoon:: de gescripte molactie komt eraan, hoor. Vooral niet goed in beeld brengen, want dan zien de kijkers dat Sophie er doelbewust een stukje afhakt.
Qua geld snijdt het in elk geval geen hout.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #83 Gepost op: 3-02-2025, 17:43:38 »
Voor mij zou ze de Mol kunnen zijn maar ik zit nog niet in een tunnel. Wat me wel opviel was het woord lakmoesproef bij de laatste executie. Uit de naam Sophie Frankenmolen kan je dit woord vormen. Je houdt wel hinn over maar ik durf dit na ruim 25 jaar wel als een mogelijke hint zien. :o

Da’s mooi gevonden

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 3-02-2025, 17:55:01 »
Sophie prijst eerst het beeldje van Roos maar zaait dan twijfel en zegt dat Roos zelf niet wil.
Opvallend tijdens het beeldhouwen, Sophie: "Is everybody doing his best or one person not?" Voor Stijn in beeld. Zit Stijn al hele tijd op Sophie en begint dat Sophie te ergeren?

Wat me ook nog opviel, is al door iemand anders gezien, is dat Sophie een ander muziekje lijkt te hebben, een snel muziekje terwijl de anderen langzamer meebewegen. Misschien heeft Sophie geen muziek maar hoort ze iemand praten?

En, ik heb zelf ook wel eens gebeeldhouwd, het viel me op dat de wenkbrauwen en mond van beeldje Sophie heel knap gebeiteld zijn, dus ik denk dat ze thuis geoefend heeft of het beeldje was een beetje voorbewerkt. Ze stond nogal afzijdig te werken van de rest, misschien heeft ze halverwege een half af beeldje gekregen? Het was veruit het meest lijkende beeldje door die wenkbrauwen en mond, dus ondanks geplakte neus, was de kans heel groot dat haar beeldje gekozen zou worden, waarmee de 1000 euro uitgesloten was.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2025, 18:43:00 door Run »

Offline MrShankly

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 3-02-2025, 19:57:34 »
En, ik heb zelf ook wel eens gebeeldhouwd, het viel me op dat de wenkbrauwen en mond van beeldje Sophie heel knap gebeiteld zijn, dus ik denk dat ze thuis geoefend heeft of het beeldje was een beetje voorbewerkt. Ze stond nogal afzijdig te werken van de rest, misschien heeft ze halverwege een half af beeldje gekregen? Het was veruit het meest lijkende beeldje door die wenkbrauwen en mond, dus ondanks geplakte neus, was de kans heel groot dat haar beeldje gekozen zou worden, waarmee de 1000 euro uitgesloten was.

Thuis geoefend kan niet, want toen was er nog geen mol. Half af beeldje gekregen misschien wel?

Offline johan1973

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 3-02-2025, 20:20:14 »
Het was veruit het meest lijkende beeldje door die wenkbrauwen en mond, dus ondanks geplakte neus.

Die geplakte neus heeft haar denk ik juist punten gekost.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 3-02-2025, 22:46:30 »
We kunnen ook nog toevoegen dat op de afgekeurde foto Sophie haar arm niet in een bocht had. Dit werd bij Moltalk niet belangrijk gevonden maar als de opdracht is: de juiste houding aannemen, is dat gewoon een duidelijke fout.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #88 Gepost op: 3-02-2025, 22:57:41 »
Maar ja, is dat dan haar fout? Of is dat de fout van degenen die de foto maakten?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 3-02-2025, 23:10:54 »
Maar ja, is dat dan haar fout? Of is dat de fout van degenen die de foto maakten?
Van beiden, echter als Sophie de mol is, zal ze iets in de houding proberen in de hoop dat het niet opgemerkt wordt door de fotograaf.

Online Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 3-02-2025, 23:51:40 »
Sophie heeft in deze aflevering wel wat met armen en handen.

Bij de opdracht met de blauwe afdruk zegt ze ”maar haar arm is kapot” (de arm is afgebroken, het woord ‘maar’ slaat nergens op). Later zegt ze nog eens “die arm is stuk”. Alsof ze hier nadruk legt op ‘arm’. Bij de foto houdt Sophie haar arm recht.

In het theater zegt ze bij de uitvoering van Grief dat ze twijfelt of haar hand zo was of zo. Legt ze hier nadruk op ‘hand’? Bij de balansopdracht heeft de linkerhand van Sophie niet de houding van het dansende beeldje voor haar neus, maar de houding van de hand op de blauwe afdruk.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 4-02-2025, 00:11:56 »
Ja, jammer hé dat de overblijvende letters HINN zijn en niet HINT, anders was dit wel een voltreffer! LAKMOESPROEFHINT, hoe schoon zou dat geweest zijn! Kan dat meisje nu niet Sophie Franketmolen heten! :)

Je kan overigens met alle letters van haar naam ook FREAKEN IN MOLSHOPEN maken als anagram (zo las ik in het topic van de ‘totaal nutteloze hints’).  ;)

Online Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 4-02-2025, 00:34:59 »
Bij de kluisopdracht zijn er 2 kistjes niet geopend, met jokers van Gabriel en Sophie. De muziek die op de grammofoon gedraaid werd was PINK van Aerosmith. Bij IJsvrij stond er een roze flesje op veld 25. Zou de joker van Sophie in het kistje van de grammofoonplaat hebben gelegen als hint naar de 25e mol?

« Reactie #93 Gepost op: 4-02-2025, 02:03:04 »
Wat me ook nog opviel, is al door iemand anders gezien, is dat Sophie een ander muziekje lijkt te hebben, een snel muziekje terwijl de anderen langzamer meebewegen. Misschien heeft Sophie geen muziek maar hoort ze iemand praten?

Sophie heeft ook als enige een ander logo op haar koptelefoon staan.

« Laatst bewerkt op: 4-02-2025, 02:06:09 door Vladimir Vlemmix »

Offline saturn

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 4-02-2025, 06:28:06 »
Sophie heeft ook als enige een ander logo op haar koptelefoon staan.

Op de koptelefoon van Roos staat de letter N in een driehoekje, op die van Sophie staat Nedis. Ik ben er aardig zeker van dat dat gewoon het merk is. Als ik Nedis google dan komt de N van het logo in ieder geval overeen met de N op de koptelefoon van Roos én met de Nedis op de koptelefoon van Sophie. Volgens mij dragen ze allebei dezelfde koptelefoon, alleen is bij Roos de linkerkant gefilmd en bij Sophie de rechter.

« Reactie #95 Gepost op: 4-02-2025, 07:57:39 »
Op de koptelefoon van Roos staat de letter N in een driehoekje, op die van Sophie staat Nedis. Ik ben er aardig zeker van dat dat gewoon het merk is. Als ik Nedis google dan komt de N van het logo in ieder geval overeen met de N op de koptelefoon van Roos én met de Nedis op de koptelefoon van Sophie. Volgens mij dragen ze allebei dezelfde koptelefoon, alleen is bij Roos de linkerkant gefilmd en bij Sophie de rechter.

Bedankt voor het benoemen van het merk.  ::ok:: Ik kende het niet en wist het ook niet te vinden via Google.

Ik heb maar 2 foto's toegevoegd maar als je het fragment bekijkt kun je zien dat dit logo op beide zijden van de koptelefoons staat. Je ziet het woord Nedis bij Sophie zowel links als rechts. En bij alle overige kandidaten wordt ook vaak van beide kanten dat andere logo, de N in die afgeronde driehoek, getoond.

Iets anders dat me opviel was dat het typische Mol geluidje te horen is wanneer Sophie's koptelefoon voor het eerst te zien is.

Misschien is het niets, ik weet ook niet of Nedis iets betekent, maar vond het wel interessant in combinatie met de suggestie dat Sophie een ander wachtmuziekje zou horen.

Zouden de makers dit logo gebruikt hebben om de koptelefoon van de Mol te.kunnen herkennen? Daar kwam natuurlijk een ander.geluidsspoor door, incl. de 2 namen, en moest wél op.het juiste hoofd terechtkomen.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2025, 08:16:57 door Vladimir Vlemmix »

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
« Reactie #96 Gepost op: 4-02-2025, 08:44:33 »
Ik zie haar nog altijd niet als mol, maar ze komt wel heel intelligent over. Duidelijk de slimste kandidaat van de groep en die was vorig jaar al de mol.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 4-02-2025, 09:40:41 »

Zouden de makers dit logo gebruikt hebben om de koptelefoon van de Mol te.kunnen herkennen? Daar kwam natuurlijk een ander.geluidsspoor door, incl. de 2 namen, en moest wél op.het juiste hoofd terechtkomen.
Dit dacht ik ook, dit is zo’n opdracht waar absoluut niet de fout gemaakt mag worden dat Rik’s stem bij een ander terechtkomt.
Aan de andere kant is dit wel een hele grote hint richting Sophie, ligt het er niet te dik op? Hadden ze niet iets anders kunnen verzinnen?

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 4-02-2025, 11:21:33 »
Heeft ze 'm niet toevallig gewoon andersom op, dat t logo bij het andere oor zit?

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 4-02-2025, 11:40:21 »
Heeft ze 'm niet toevallig gewoon andersom op, dat t logo bij het andere oor zit?
Dat wilde ik ook controleren en heb de scene herbekeken, het lijkt er toch op dat ze de enige is met dat embleem erop, aan beide kanten. Kan zijn om de kijker om de tuin te leiden. Bij Nora en Sam is te zien dat het andere embleem aan beide kanten zit, bij de anderen is dat embleem te zien bij: Stijn rechts, Roos links, Maaike links, Bridget links. Er staat bij iedereen ook een 'L' aan de linkerkant, en die zit bij Sophie ook links, dus ze heeft hem goed op.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2025, 12:04:58 door Run »