Sophie prijst eerst het beeldje van Roos maar zaait dan twijfel en zegt dat Roos zelf niet wil.
Opvallend tijdens het beeldhouwen, Sophie: "Is everybody doing his best or one person not?" Voor Stijn in beeld. Zit Stijn al hele tijd op Sophie en begint dat Sophie te ergeren?
Wat me ook nog opviel, is al door iemand anders gezien, is dat Sophie een ander muziekje lijkt te hebben, een snel muziekje terwijl de anderen langzamer meebewegen. Misschien heeft Sophie geen muziek maar hoort ze iemand praten?
En, ik heb zelf ook wel eens gebeeldhouwd, het viel me op dat de wenkbrauwen en mond van beeldje Sophie heel knap gebeiteld zijn, dus ik denk dat ze thuis geoefend heeft of het beeldje was een beetje voorbewerkt. Ze stond nogal afzijdig te werken van de rest, misschien heeft ze halverwege een half af beeldje gekregen? Het was veruit het meest lijkende beeldje door die wenkbrauwen en mond, dus ondanks geplakte neus, was de kans heel groot dat haar beeldje gekozen zou worden, waarmee de 1000 euro uitgesloten was.