Auteur Topic: Kick-off Wie is de Mol?  (gelezen 15130 keer)

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Kick-off Wie is de Mol?
« Reactie #20 Gepost op: 28-12-2024, 20:36:39 »
Vond het eigenlijk wel leuk, deze kick-off aflevering. Voelt toch als een enorme kans om de dynamiek binnen de groep te beoordelen ná hun reis. Waarbij sommigen al weten wie de mol is.

Wat mij opviel:

Sophie leek het meest ongemakkelijk en leek iets te compenseren met iets te vaak en overdreven lachen. Ze kon voor vertrek 'al een paar dagen niet slapen' van het vooruitzicht weg te gaan voor WIDM; iets wat meer past bij een goed voorbereidende mol dan een kandidaat die alles nog over zich heen moet laten komen en nog niets weet. Sophie is als enige van de groep al een keer eerder in Cambodja geweest maar heeft er "geen actieve herinneringen aan".. Apart, voor zo'n iconisch land.

Ray was dan weer opvallend koel en 'in control'. Maar Ray is geweldig (en atypisch als persoonlijkheid) en mag van mij de mol zijn, zodat we hem alle afleveringen kunnen meemaken. Er is echter ook een aanzienlijke kans dat hij juist al snel uit het spel lag, gezien zijn wat afstandelijke houding. Maar Ray zei ook in een gat te zijn gevallen na de reis, moeite te hebben gehad om weer aansluiting te vinden bij 'het normale' en dat hij de rest enorm miste, dus ik verwacht dan toch dat hij niet bij de eerste afvallers zat. Wensmol.

Bridget die zegt dat ze emotioneel was bij het afscheid op Schiphol, ondanks dat ze vaak reist, omdat ze niet wist waarheen "en voor zó lang". Dat kan alleen de mol weten. Een kandidaat weet dat hij of zij binnen een week weer thuis kan zijn.

Teun sprak totaal ontspannen en met leuke anecdotes. Lijkt me een kandidaat (of een geweldige acteur in deze).

Ga naar aanleiding van deze aflevering extra op Sophie letten. Zou het ook geweldig vinden als de zoon van Pieter Jan Hagens (Sam) als mol gekozen is.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #21 Gepost op: 28-12-2024, 20:39:53 »
Ik hoorde bij de hereniging van sam met een paar kandidaten dat ze hem feliciteerden, maar gezien het moment van de opname was dat waarschijnlijk vanwege de nieuwe job van sam vanaf januari bij wnl .

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
« Reactie #22 Gepost op: 28-12-2024, 20:45:18 »
Bridget die zegt dat ze emotioneel was bij het afscheid op Schiphol, ondanks dat ze vaak reist, omdat ze niet wist waarheen "en voor zó lang". Dat kan alleen de mol weten. Een kandidaat weet dat hij of zij binnen een week weer thuis kan zijn.

Ze blijven allemaal in het land ook als ze afvallen.

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 28-12-2024, 20:54:41 »
Ze blijven allemaal in het land ook als ze afvallen.

Ok! Dank je. Dan kan die opmerking inderdaad zo verklaard worden. Weet je misschien of dat al meerdere seizoenen zo is?

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #24 Gepost op: 28-12-2024, 20:56:14 »
heerlijk losgaan op beelden waaraan je waarschijnlijk toch niets hebt.
De aankomst bij / in de shelltoren;  zien we
1) Bridget - gebouw van buiten  in spiegelbeeld en gewoon
2) Gabriel - geen gebouw
3) Maaike - geen gebouw
4) Nora - geen
5) Ray - gebouw in spiegelbeeld
6) Roos - geen
7) Sam - gebouw normaal
8 ) Sophie - normaal
9) Stijn - geen
10) Teun - normaal

Ik denk dat de makers hard moeten lachen om deze analyse,  ;D 1x een dubbel beeld bij Bridget (maar wmb geen mol), 5x geen (afvallers?)  en drie keer normaal: de finalisten? Toevallig ook mijn favorieten. Maar was dat dan misschien gewoon open en bloot in beeld de afvallersvolgorde?
« Laatst bewerkt op: 28-12-2024, 20:59:38 door Mollem »

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
« Reactie #25 Gepost op: 28-12-2024, 20:57:48 »
Ok! Dank je. Dan kan die opmerking inderdaad zo verklaard worden. Weet je misschien of dat al meerdere seizoenen zo is?

Van af seizoen 22 is dat al zo.

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 28-12-2024, 21:10:17 »
Van af seizoen 22 is dat al zo.

Bedankt!

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #27 Gepost op: 28-12-2024, 23:04:59 »
Jongens die leader…….

Mis Rick nu al als eindregisseur.
Probeer vooral nieuwe dingen uit maar dit is toch vééls te chaotisch, druk,en die duo’s….
Hoop echt dat de montage gewoon goed blijft want het seizoen met obn’ers was echt lelijk gemonteerd waardoor ik minder van het seizoen genoten heb helaas.

Kick off was verder wel leuk! Je krijgt er extra veel zin in zo op deze manier :)

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #28 Gepost op: 28-12-2024, 23:29:36 »
Met alle respect voor Rick, maar ik heb hem geen seconde gemist afgelopen streaming seizoen. En ook het aankomende seizoen lijkt de nieuwe toffe style te krijgen. 8)

Prima kick-off verder, fijne groep mensen bij elkaar. Iedereen kwam ruimschoots in beeld en aan het woord.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #29 Gepost op: 29-12-2024, 00:01:07 »
Ik vond de montage van streaming seizoen een frisse wind , maar ik hoor van meer mensen dat ze het rommeliger vonden, ik denk kwestie van persoonlijke smaak

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #30 Gepost op: 29-12-2024, 01:29:58 »
De editing in de serie zelf is prima, ik stoor me mateloos aan de leader. Voor een streamingseditie prima dat je het wilt uitproberen. Maar deze stijl leader voor de reguliere had wat minder chaotisch gekund.

Plus het ontbreken van de kandidatenshots op locatie in de leader...

Ik wil het niet benoemen, maar het voelt alsof ze er geen aandacht aan besteden. Terwijl in mijn mening de leader net zo goed een icoon van het programma is.

« Laatst bewerkt op: 29-12-2024, 01:32:55 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 29-12-2024, 08:35:56 »
Leuke kick-off aflevering.
De leader was voor mij ook een afknapper.

Eens met Nat007 wat Sophie betreft, ze toonde een vreemde combinatie van ongemakkelijkheid en met overgave enthousiast reageren, terwijl ze ver in het spel lijkt te zijn geraakt. Met stip in het vizier al.
Maar een goeie mol geeft dat niet zo gemakkelijk prijs, daarom zet ik Teun naast haar.

Maaike zou de eerste afvaller kunnen zijn, er miste connectie met de andere kandidaten bij haar aankomst.

« Laatst bewerkt op: 29-12-2024, 08:40:08 door Molekule »

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 29-12-2024, 08:50:17 »
Maaike zou de eerste afvaller kunnen zijn, er miste connectie met de andere kandidaten bij haar aankomst.
Door het afvallershotel gaat dat niet echt meer op. Ik denk zelf dat ze daar nog meer tijd hebben om te bonden dan in het spel. Als er weinig connectie is denk ik eerder aan een Annemarie-mol die buiten de groep komt te staan…

Offline Ruvu

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 29-12-2024, 09:57:43 »
Maar Ray zei ook in een gat te zijn gevallen na de reis

Een gat in de grond? ::)

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 29-12-2024, 10:11:52 »
‘Dit hebben we nog nooit gedaan’, de laatste bijeenkomst als eerste uitzenden.

Hoe voorkom je dat de mol zich nu al verraadt en hoe los je dit op? Ik dacht voor en na de kick off dat Sophie de mol is. Maar door al die verwijzingen naar een mol die ik denk te zien bij Sophie (zie draad Sophie #7) is het eigenlijk logischer dat er voor afleidmollen is gekozen om ons op het verkeerde been te zetten. En dan is mogelijk ook iemand die zijn best doet om níet als mol over te komen neergezet om ons een tunnel in te leiden. Zo kunnen de andere kandidaten ook de mol zijn. Er van uitgaande dat de mol bij de 2 links/2rechts zit bij de kick off is dan niet-de-mol Ray, Nora, Gabriël en Sophie. Of juist weer niet  ???.
Ik ga dit weer een leuk spelletje vinden  ;D

Offline Frietei

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 29-12-2024, 10:18:48 »
Wat me opviel was dat alléén bij Nora’s filmpje over het inpakken en zo de beelden omkaderd waren door een groene ‘vingerafdruk’ rand. Vond ik opvallend. Later was dat nog een paar keer als Nora in beeld was.

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #36 Gepost op: 29-12-2024, 10:56:00 »
Nora heeft gefilmd als een, pardon, "boomer" ofwel verticaal en niet horizontaal.

Dan moet je of croppen of stretchen. Beide doen afbreuk aan het gefilmde plus de kwaliteit daarvan.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Frietei

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 29-12-2024, 11:20:32 »
Nora heeft gefilmd als een, pardon, "boomer" ofwel verticaal en niet horizontaal.

Dan moet je of croppen of stretchen. Beide doen afbreuk aan het gefilmde plus de kwaliteit daarvan.

Als boomer neem ik genoegen met deze uitleg.  ::rofl::

Offline JaccoS

• Forumlid
  • 🌴🌴🌴
« Reactie #38 Gepost op: 29-12-2024, 11:48:07 »
Ik vond de editing in de streamingseditie juist heel erg leuk, dus daar kijk ik heel erg naar uit in het nieuwe seizoen. Wel mee eens dat de leader ook niet helemaal mijn ding is. De stijl vind ik niet een probleem, maar ik vind het wel jammer dat ze met z'n tweeën tegelijk in beeld komen. Iedere kandidaat mag wel even een moment of shine hebben in de leader. En wat ik nog vervelender vond is dat de rode vingerafdruk verdween in streaming, hopelijk komt die nog wel terug.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #39 Gepost op: 29-12-2024, 11:57:53 »
Ik had wel verwacht dat Rik op het einde zou zeggen: En dan volgt nu het antwoord op die ene vraag: Wie is de Mol?

Maar dat ie dan het voor de kijkers afsluit. Dus dat de kandidaten het dan wel te horen krijgen.

Anders is dit niet "de laatste aflevering eerst" want dan komt er gewoon alsnog een reunie over een paar maanden en blijven de afvallers dus ook nu nog in onzekerheid. Waar hebben we dan naar zitten te kijken?
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)