Vond het eigenlijk wel leuk, deze kick-off aflevering. Voelt toch als een enorme kans om de dynamiek binnen de groep te beoordelen ná hun reis. Waarbij sommigen al weten wie de mol is.
Wat mij opviel:
Sophie leek het meest ongemakkelijk en leek iets te compenseren met iets te vaak en overdreven lachen. Ze kon voor vertrek 'al een paar dagen niet slapen' van het vooruitzicht weg te gaan voor WIDM; iets wat meer past bij een goed voorbereidende mol dan een kandidaat die alles nog over zich heen moet laten komen en nog niets weet. Sophie is als enige van de groep al een keer eerder in Cambodja geweest maar heeft er "geen actieve herinneringen aan".. Apart, voor zo'n iconisch land.
Ray was dan weer opvallend koel en 'in control'. Maar Ray is geweldig (en atypisch als persoonlijkheid) en mag van mij de mol zijn, zodat we hem alle afleveringen kunnen meemaken. Er is echter ook een aanzienlijke kans dat hij juist al snel uit het spel lag, gezien zijn wat afstandelijke houding. Maar Ray zei ook in een gat te zijn gevallen na de reis, moeite te hebben gehad om weer aansluiting te vinden bij 'het normale' en dat hij de rest enorm miste, dus ik verwacht dan toch dat hij niet bij de eerste afvallers zat. Wensmol.
Bridget die zegt dat ze emotioneel was bij het afscheid op Schiphol, ondanks dat ze vaak reist, omdat ze niet wist waarheen "en voor zó lang". Dat kan alleen de mol weten. Een kandidaat weet dat hij of zij binnen een week weer thuis kan zijn.
Teun sprak totaal ontspannen en met leuke anecdotes. Lijkt me een kandidaat (of een geweldige acteur in deze).
Ga naar aanleiding van deze aflevering extra op Sophie letten. Zou het ook geweldig vinden als de zoon van Pieter Jan Hagens (Sam) als mol gekozen is.