Auteur Topic: Wieverdenktwie  (gelezen 17318 keer)

Offline edgomo

• Winnaar WIDM-pool 2025
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wieverdenktwie
« Reactie #60 Gepost op: 11-02-2025, 16:26:49 »
Dat zou voor mijn pool een zegen zijn ;).

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #61 Gepost op: 11-02-2025, 18:07:48 »
Het lijkt wel of de hele groep nu openlijk op Stijn zit.

Zou Stijn nu ook minder gaan mollen om minder verdacht over te komen? Of juist meer omdat het toch niet meer uitmaakt..

Als hij toch de mol is dan had hij beter bridget moeten beschermen want met z'n tweeen flink mollen valt veel minder op dan als je het alleen doet.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #62 Gepost op: 13-02-2025, 09:58:19 »
Roos noemde altijd Bridget, totdat in de aflevering dat Ray afviel, zij opeens Ray, Nora en Maaike noemde. Heel vreemd en onbetrouwbaar.
Met Stijn als mol en Roos als winnaar is er nog plek voor 1. Er is ook nog een finale vrijstelling.
Dus Nora/Maaike/Sophie zitten in dezelfde situatie. Sophie kan inmiddels Stijn ook wel in het vizier hebben.
Ik denk dat Nora of Maaike als eerste zal afvallen en op deze manier 'Stijn' het niet kan zijn. Komt nog bij dat Maaike in beeld is gebracht dat zij Stijn verdenkt, dat pleit tegen haar finaleplaats. Dus Nora lijkt me meer kans te hebben om naar de finale te gaan dan Maaike.
Daarna wordt het een loterij tussen Sophie en Nora/Maaike wie naar de finale gaat, want Roos gaat die test het best en snelst invullen.
Met deze kennis is het ideale rijtje: Mol Stijn, winnaar Roos, loterij Nora/Sophie, Maaike als eerst volgende afvaller.

Vooruitblik volgende week zien we Nora niet bij de finalevrijstelling. Maaike, Sophie, Stijn en Roos wel in beeld. Nora niet in beeld; 'want zij heeft geen vrijstelling nodig' ? Of zij wil geen vrijstelling en valt af.

Mogelijk wordt het zo gepresenteerd: Nora door op basis van kennis (noemde Stijn een smiecht), Roos op basis van 'ik heb alles over voor een vrijstelling'. Deze twee waren volgens mij ook een kamergenotenbondje, dat niet in beeld mocht komen. Sophie is in feite een sitting duck voor de regie, sinds het vertrek van Sam, maar dit zegt niets over wanneer zij afvalt. De Maaike troef (Maaike verdenkt Stijn dus Stijn is het niet') zou je als regie zo snel mogelijk willen uitspelen om het nog spannend te houden.

Ik kom op Maaike als volgende afvaller, daarna Sophie want Roos bood meer voor de finalepek.
Vermoedelijke finale Stijn, Roos, Nora. En Roos wint dat denk ik.

« Reactie #63 Gepost op: 13-02-2025, 20:23:40 »

...
Stel; ze zat op iedereen behalve Maaike. En vulde haar test in op haar om expres af te vallen. Ze leek teleurgesteld toen ze haar groene scherm zag. Tot zover mijn gekke theorie!  Als die waar is weet Nora nu wel dat ze goed zit ;)

Als ze expres had willen afvallen had ze de test wel op zichzelf ingevuld.

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 13-02-2025, 21:55:38 »
Als ze expres had willen afvallen had ze de test wel op zichzelf ingevuld.

dan nog kan je groen krijgen hoor :)
klaar voor de strijd

« Reactie #65 Gepost op: 13-02-2025, 22:00:41 »
dan nog kan je groen krijgen hoor :)

Klopt, geeft geen absolute zekerheid maar lijkt me statistisch gezien de veiligste strategie.

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 15-02-2025, 21:43:26 »
De theorie dat alle kandidaten inmiddels wel op Stijn zouden zitten kan na deze aflevering wel overboord. Nora zei expliciet Stijn niet als mol te zien, Sophie zei dat eigenlijk ook met zoveel woorden en Maaike, die Stijn wel lijkt te verdenken, zei als hoofdverdachte nog steeds Roos te hebben.

Online DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #67 Gepost op: 15-02-2025, 21:48:24 »
Stijn zit deels op Maaike/Roos?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 15-02-2025, 23:08:09 »
Sophie en Nora hadden een bondje zei Nora in Niet de mol.
Beiden verdenken al een tijdje Roos. Iedereen verdenkt Roos.....

Stijn, Sophie en Maaike noemen Roos.  Roos zelf verdenkt Stijn.
Om het niet te duidelijk te maken noemt Stijn 3 namen en Sophie 2.  Beiden zitten al langer op Roos. Stijn wordt alleen genoemd door Sophie en Roos.

Ook Nora noemt bij de test 3 namen.
Nora zegt ook in een tunnelvisie te zijn beland, volgens haar dagboek eigenlijk al snel. Ze vermoedt dat ze op tijd is afgevallen.

Maar eigenlijk worden er geen harde verdenkingen uitgesproken...

Online DRenziboy

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 15-02-2025, 23:12:06 »
Er wordt gesuggereerd dat iedereen op Roos zit...
Roos laatste afvaller als een soort van schok door de groep?

Online joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #70 Gepost op: 15-02-2025, 23:13:11 »
In de aflevering wordt vrij duidelijk gemaakt dat iedereen op Stijn zit. Zo wil Maaike het penningmeesterschap overdragen, omdat ze de kamer met Stijn gaat delen en het geld veilig wil houden. Ook Sophie en Roos hebben tussen neus en lippen gezegd dat Stijn verdacht is.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 15-02-2025, 23:22:38 »
Het gaat in elk geval tussen Stijn en Roos. Waarbij ik het idee heb dat ze allemaal al op Roos zaten en Nora de langzaamste was.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 15-02-2025, 23:27:47 »
In de aflevering wordt vrij duidelijk gemaakt dat iedereen op Stijn zit. Zo wil Maaike het penningmeesterschap overdragen, omdat ze de kamer met Stijn gaat delen en het geld veilig wil houden. Ook Sophie en Roos hebben tussen neus en lippen gezegd dat Stijn verdacht is.
Ja dat had ik ook gehoord, daarom was ik ook verbaasd dat ineens bijna niemand Stijn noemde bij de test maken.

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 15-02-2025, 23:56:00 »
Maaike zit waarschijnlijk ook deels op Stijn, maar zegt in opdracht 2 letterlijk in een biecht dat "Roos sowieso haar hoofdverdachte is"
Sophie zegt dat de mol volgens haar tussen de kandidaten zonder finalevrijstelling zit, dus die zit ook sowieso niet op Stijn
Roos is de enige die Stijn wel weer noemt bij de test maar dat vond ik ook niet echt klinken als een verhaal dat Stijn echt verdachte nummer één is

Volgens mij is Stijn echt een uitzonderlijk weinig verdachte mol

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 16-02-2025, 00:10:27 »
Wat wel zo is dat alle afgevallen kandidaten bij opdracht 2 zeiden dat Stijn mocht kijken en de finale vrijstelling mocht hebben volgens hun. Dat is ene kant niet vreemd als je Stijn als mol hebt, maar ook wel vind ik, want je gunt je eigen mol de finale vrijstelling ook weer niet. Dus toch kan het zijn dat ze idd toch Stijn niet als mol hebben of alleen Roos dan.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 16-02-2025, 00:22:22 »
Wat wel zo is dat alle afgevallen kandidaten bij opdracht 2 zeiden dat Stijn mocht kijken en de finale vrijstelling mocht hebben volgens hun. Dat is ene kant niet vreemd als je Stijn als mol hebt, maar ook wel vind ik, want je gunt je eigen mol de finale vrijstelling ook weer niet. Dus toch kan het zijn dat ze idd toch Stijn niet als mol hebben of alleen Roos dan.

Tenzij je, zoals Nora zei, liever wil dat de mol de vrijstelling verdient omdat die sowieso doorgaat. Dat geldt niet voor je concurrentie.

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #76 Gepost op: 16-02-2025, 00:41:00 »
Of de uitgesproken verdenkingen kloppen niet, of Stijn wordt nauwelijks verdacht.  ???

Vooral Maaike haar verdenking verraste mij. Na die blauwe bril van vorige week leek mij dat het duidelijk voor haar was.

Online DRenziboy

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 16-02-2025, 00:49:47 »
In deze fase van het spel wordt de mol meestal toch al wel genoemd in de verdenkingen?

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 16-02-2025, 00:55:20 »
Het gaat in elk geval tussen Stijn en Roos. Waarbij ik het idee heb dat ze allemaal al op Roos zaten en Nora de langzaamste was.

Is dat in het verleden niet altijd benoemd als het op tijd is?
klaar voor de strijd

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 16-02-2025, 00:58:10 »
Is dat in het verleden niet altijd benoemd als het op tijd is?

Geloof het wel maar nieuwe regisseur dus we hebben geen idee hoe hij dat doet.