Roos noemde altijd Bridget, totdat in de aflevering dat Ray afviel, zij opeens Ray, Nora en Maaike noemde. Heel vreemd en onbetrouwbaar.
Met Stijn als mol en Roos als winnaar is er nog plek voor 1. Er is ook nog een finale vrijstelling.
Dus Nora/Maaike/Sophie zitten in dezelfde situatie. Sophie kan inmiddels Stijn ook wel in het vizier hebben.
Ik denk dat Nora of Maaike als eerste zal afvallen en op deze manier 'Stijn' het niet kan zijn. Komt nog bij dat Maaike in beeld is gebracht dat zij Stijn verdenkt, dat pleit tegen haar finaleplaats. Dus Nora lijkt me meer kans te hebben om naar de finale te gaan dan Maaike.
Daarna wordt het een loterij tussen Sophie en Nora/Maaike wie naar de finale gaat, want Roos gaat die test het best en snelst invullen.
Met deze kennis is het ideale rijtje: Mol Stijn, winnaar Roos, loterij Nora/Sophie, Maaike als eerst volgende afvaller.
Vooruitblik volgende week zien we Nora niet bij de finalevrijstelling. Maaike, Sophie, Stijn en Roos wel in beeld. Nora niet in beeld; 'want zij heeft geen vrijstelling nodig' ? Of zij wil geen vrijstelling en valt af.
Mogelijk wordt het zo gepresenteerd: Nora door op basis van kennis (noemde Stijn een smiecht), Roos op basis van 'ik heb alles over voor een vrijstelling'. Deze twee waren volgens mij ook een kamergenotenbondje, dat niet in beeld mocht komen. Sophie is in feite een sitting duck voor de regie, sinds het vertrek van Sam, maar dit zegt niets over wanneer zij afvalt. De Maaike troef (Maaike verdenkt Stijn dus Stijn is het niet') zou je als regie zo snel mogelijk willen uitspelen om het nog spannend te houden.
Ik kom op Maaike als volgende afvaller, daarna Sophie want Roos bood meer voor de finalepek.
Vermoedelijke finale Stijn, Roos, Nora. En Roos wint dat denk ik.