Poll

Wie is de Mol?

Anne-Marie
8 (5.2%)
Dennis
6 (3.9%)
Jurre
17 (11%)
Kim
10 (6.5%)
Loes
44 (28.6%)
Merel
5 (3.2%)
Nathan
14 (9.1%)
Richard
28 (18.2%)
Sahil
22 (14.3%)

Totaal aantal stemmen: 154

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 2683 keer)

Online Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Poll] Wie is de Mol?
« Gepost op: 3-07-2025, 17:39:43 »
Wie neemt tijdens dit Jubileumseizoen de felbegeerde rol van saboteur op zich?

Wie is de Mol?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Pac

• Forum Moderator
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1 Gepost op: 1-11-2025, 21:36:41 »
De eerste stem ::trots:: Weinig aanknopingspunten nog deze aflevering, ik ga voorlopig voor Loes. Dennis in de reprise neem ik als back-up.
...óf niet!

Offline Elijah

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 1-11-2025, 21:39:20 »
Loes is nu mijn hoofdverdachte en Sahil als goede 2de

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 1-11-2025, 21:41:42 »
1. Richard
2. Nathan

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 1-11-2025, 21:51:09 »
Mijn molvibes gaan vooral naar Kim, Dennis en Richard. Nathan neem ik door het verdict van de ex-winnaars ook mee.
Laten we jabberen joekelen.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #5 Gepost op: 1-11-2025, 21:55:38 »
Absolute wensmol: Loes

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #6 Gepost op: 1-11-2025, 22:03:20 »
Sahil meeste molvibes bij

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 1-11-2025, 22:27:44 »
Loes.
Naturel, beheerst en toch een beetje spanning.
Ze leek te weten dat er na het rode scherm iets volgde, hield het in de gaten en reageerde dan heel verbaasd, leek mij.
« Laatst bewerkt op: 1-11-2025, 22:34:54 door Molekule »

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #8 Gepost op: 1-11-2025, 23:07:07 »
Ik heb ook molvibes bij Loes.
Het stomme is dat ik weinig van deze afl. heb meegekregen, omdat ik telefoon kreeg.  :-X Het geluid van de tv was uit en ik zag vanuit mijn ooghoek Loes net iets sneller reageren dan de rest. Zo leek het in ieder geval.
Ik ga alles nog even rustig terug kijken met geluid, maar voor nu dus Loes.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #9 Gepost op: 2-11-2025, 00:41:04 »
Loes mol?
Nathan en Sahil finalisten?
Is er iets gebeurd in de eerste opdracht? Sahil en en Richard kregen locaties maar Loes reageert met Yes? Sahil en Nathan worden meteen verdacht neergezet met het ophalen van de koffers.
Merel en Kim hebben Loes mogelijk wel in het vizier.  Hoe Loes en Merel elkaar aankeken na de eliminatie zegt al iets. Loes is een gevoelsmens en kan mogelijk slecht tegen het idee dat Immanuelle door haar molschap afvalt. Merel herkent die gevoelens.
Kim deed een voorzetje over de lege stoel van Nathan en Loes reageert daarop en Loes kijkt daarna beteutert/betrapt.

Offline Miss Marvel

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #10 Gepost op: 2-11-2025, 08:22:40 »
Loes.
Naturel, beheerst en toch een beetje spanning.
Ze leek te weten dat er na het rode scherm iets volgde, hield het in de gaten en reageerde dan heel verbaasd, leek mij.

Ja! Ik vond het opvallend. Tot dat moment was ze bij mij nog niet opgevallen, maar toen ineens wel.

Voor nu dus Loes, en ik neem Richard en Sahil mee.

Ik vond Merel overigens opvallend zenuwachtig, maar heb geen molvibes nu bij haar.

(Sorry voor het overmatig gebruik van het woord opvallend  :) )
Ma how, zeg!

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #11 Gepost op: 2-11-2025, 08:28:21 »
Ik zoek de mol eerst maar eens onder de oud-kandidaten. Voelt toch vreemd in de statistieken om tot in de eeuwigheid te moeten vermelden wie de mollen waren maar dat er 1 liefst twee keer de mol was.

Jurre en Sahil zijn heel goede vrienden dus Sahil valt even af. We hebben in het seizoen van Yvon en Marc-Marie gezien dat je dit niet moet doen. De kandidaat zou de mol gelijk door hebben. En het was oneerlijk.

Loes maar eens niet, we hebben de laatste tijd al blondines als mol genoeg gehad.

Nathan kan ik het helemaal niet in zien, hij is zowat de anti-mol. Zou ook wel eens leuk zijn maar je moet het ook in je hebben. Wensmol.

Blijft over Richard. In zijn seizoen hoopte ik ook al dat hij de mol was en uit de kooi terug zou keren van een Rood Scherm. Kan zomaar nu echt als mol gekozen zijn.
De Blondine is nu eens een keer niet de Mol :)

Offline Kaasfondue90

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 2-11-2025, 08:57:56 »
Interessante groepsdynamiek.  ;D

Is de Mol een oud-kandidaat of een oud-Mol? Er zijn genoeg voor- en tegenargumenten. Je kunt het als programmamaker iemand “gunnen” die het nog niet eerder is geweest, of juist hopen op een oud-Mol, zodat we een SuperMol krijgen.

Als het één van de oud-Mollen is, dan denk ik persoonlijk niet aan een revanche-Mol zoals Annemarie, Kim en in mindere mate Merel. Als kijkers vonden de meesten van ons hen niet zo leuk als Mol, en ik zie dat niet snel veranderen. Dennis of Jurre… tja. Het zal toch niet?

Het meest voor de hand liggend is toch een oud-kandidaat, ook omdat de Mollen veel aandacht naar zich toetrekken. We zagen in het seizoen van Jeroen KIDV in Italië dat het goed kan uitpakken om een oud-kandidaat de Mol te maken. Het is in zekere zin een voordeel dat ze het spel al eens als kandidaat hebben gespeeld.

Wensmol: Richard (een Mol die alles oplost met humor) of Nathan (zo onwaarschijnlijk en daarom juist tof). Al wordt die laatste door de oud-winnaars nu wel volop in de schijnwerpers gezet — iets wat zelden gebeurt bij een Mol in de eerste aflevering.

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 2-11-2025, 09:05:44 »
Een mol tot supermol promoveren wringt wel voor mij omdat het unfair is naar alle andere mollen.
Een nieuwe mol als ster van het seizoen lijkt mij veel logischer.
Richard had voor mij teveel woorden nodig en kwam wat geforceerd over bij het antwoord over zijn mollenstreek. Daarmee red je het niet op een mollicitatie denk ik dan.

Van wat ik van Sahil en Nathan heb onthouden uit hun seizoen leken ze mij niet bepaald geschikt als mol, wel als afleider.
Bij Loes bespeurde ik na de ondervraging ook een zucht van opluchting, en het toegeven dat ze de mol was bij de ondervraging leek ook niet echt van harte.
« Laatst bewerkt op: 2-11-2025, 09:12:10 door Molekule »

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #14 Gepost op: 2-11-2025, 10:28:43 »
Supermol zou echt flauw zijn ja. Waarom krijgt Jan dan niet de kans bijv. En we gaan er tot het einde der tijden nog last mee krijgen. 1 persoon die ver boven de rest uitsteekt, die dan ver boven het programma WIDM uitsteekt  ::ohno::

Revanchemol zou ik wel leuk vinden maar heeft hetzelfde probleem. Merel vond ik trouwens een heel behoorlijke mol hoor. Kim versprak zich (voorkennis) dus zou sowieso niet door de selectie komen denk ik. Anne-Marie lijkt me heel erg leuk als mol maar ik zie nu al dat ze zich compleet anders gedraagt dan destijds, echt kandidaats.

Bij Loes bespeurde ik na de ondervraging ook een zucht van opluchting, en het toegeven dat ze de mol was bij de ondervraging leek ook niet echt van harte.
Ze zou het heel goed kunnen zijn hoor, afgezet tegen de slechts nog maar 3 andere opties dan. Ook dat haar slapie moest gaan steekt. Het voelt voor mij nog even als een te gemakkelijke keuze. Eerst maar eens kijken wat Nathan's zoon in Mollenstreken zegt ::trots::
De Blondine is nu eens een keer niet de Mol :)

Offline Kaasfondue90

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 2-11-2025, 10:52:26 »
Supermol zou echt flauw zijn ja. Waarom krijgt Jan dan niet de kans bijv.

Geen tijd? ;)

Ik lees veel reacties over “wéér Dennis”, maar hij presenteert op dit moment niet veel programma’s, dus het is logisch dat hij hier tijd voor kan vrijmaken. Merel, Richard en de acteurs zie ik momenteel ook weinig op tv.

Ik ben het helemaal eens met de argumenten van Lo dat de Mol waarschijnlijk een oud-deelnemer is. Zij kunnen ook makkelijker onder de radar blijven. Jurre en Dennis zijn ideaal als ‘bliksemafleider’.

Toen Nathan ging racen om de ontplofte koffers nog op tijd binnen te brengen, dacht ik: waar hebben we dit eerder gezien? Richard speelde een rol bij het niet ophalen van de 5e koffer. Loes zou het ook prima kunnen zijn.

Online Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #16 Gepost op: 2-11-2025, 13:04:35 »
Lastig nog. Loes vind ik eigenlijk te makkelijk, dat is de eerste waar je aan denkt in zo'n cast. Sterker nog, in 2018 stond ze voor de eerste aflevering ook al bovenaan ons verdachtenlijstje.

Ik zou het leuk vinden als ze, zeker na Jeroen in 2020, een risico hebben genomen met een onverwachte keuze.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 2-11-2025, 13:28:57 »
Vrij random lijstje obv eerste aflevering:

1. Sahil (was erg relaxed)
2. Dennis (zou een grote stunt zijn, maar dat geklust, de verspreking, het kan wel)
3. Richard (besloot de vijfde koffer te laten zitten)
4. Nathan (de oud-winnaars hadden wel een punt dat als de makers een stunt willen dit, de ultieme wensmol een logische keuze is)
5. Loes (was bij Richard toen besloten werd de vijfde koffer te vergeten)
6. Merel (de meest logische revanchemol)
7. Jurre (vond dat hij tussen zijn gekluns in, een paar goede suggesties had)
8. Kim (geitenpaadje, in s10 verprutste ze haar mol rol bij een identieke opdracht als opdracht 2. Maar ze kwam deze keer moeilijk uit haar woorden in die opdracht)
9. Annemarie (kan me niet voorstellen)

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 2-11-2025, 14:33:19 »
Voor mij is de mol een oud-kandidaat. Ik zie de toegevoegde waarde niet van een 'super-mol'. Het lijkt me ook een risico om een oud-mol opnieuw de mol te laten zijn. Die kan alleen nog maar verliezen door heel snel te worden ontdekt. Die kans is des te groter omdat alle deelnemers aan dit spel al een keer hebben meegedaan en misschien er wel iets van hebben opgestoken.
Daar komt bij dat ik me heel goed voor kan stellen dat iemand die mol is geweest ook wel eens een keer wil voelen hoe het is om als kandidaat aan dit spel mee te doen. Dat gevreesde rode scherm. Ook het speuren naar de mol is iets wat een oud-mol wel eens zou willen meemaken volgens mij. En dat je eens een keer een bondje aan kan gaan met een lotgenoot, i.p.v. iemand te naaien in een bondje.

« Reactie #19 Gepost op: 2-11-2025, 15:26:04 »
Ik vond het juist opvallend dat Sahil opstond om naar Jurre te lopen vlak voor het filmpje starte