Klopt, ik heb de opdracht meerdere keren bekeken. Roos begint de ronde tafel meteen af te ruimen. Waarom? Chaos scheppen? Ze legt dan al een wit servet op de bar en een rode op de zitting van een stoel. Ik heb deze servetten steeds in de gaten gehouden maar ze worden gewoon geteld door Stijn. Hij pakt later in de opdracht de rode van de zitting van de stoel en de witte van de bar.
Er is wel een moment (als Roos alvast naar beneden gaat)dat ik Stijn iets wits van de tafel zie pakken en een rood servet zie vouwen maar zoals eerder gezegd zijn er teveel knips om daar iets zinnigs over te zeggen. Bovendien klopt het niet met (mijn) telling want er zou een wit servet bij moeten komen en een rode verdwijnen.
Vooraf aan de opdracht vraagt Stijn wie er met hem meegaat servetten tellen, waarom zou je dat doen als mol? Ik zie Stijn vooral goed bezig, hij zegt o.a. tegen Roos dat ze niet alle tafels kunnen ont-dekken, afruimen dus, hij telt de servetten. Maar goed, dat kan hij doen als er al een sneaky molactie geweest is, dat kun je niet uitsluiten.
Roos doet niets anders dan chaos kweken, rondjes lopen, beetje schikken met de rozen in de vaas, niet snappen dat Stijn de servetten telt, zeggen dat haar geboortejaar onder het schilderij niet klopt etc. Zoals ze de hele serie al bezig is ruis veroorzaken en dingen niet snappen. Ook Roos kan in die chaos iets verwisseld hebben maar dan is haar voorstel om een servet te verstoppen wel vreemd. Het kan zijn dat ze zich wil indekken mocht ontdekt worden dat het aantal servetten niet klopt. Als mol kan ze zich dan verschuilen achter een kandidatenactie (dat ze anderen geen jokers gunde) en het feit dat ze Stijn heeft meegenomen in het complot maakt haar nog kandidaatser. Het juiste motief dus.