Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Kluizenaar  (gelezen 19781 keer)

Offline Klaartje76

• Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Kluizenaar
« Reactie #60 Gepost op: 27-01-2025, 23:29:28 »
Ze hebben de mol geadviseerd om te zorgen dat die items kon stelen en of voor het hoogste minbedrag te zorgen, of zich te laten pakken bij een goedkoop item om het nog eens te proberen in de kluis. En heel eerlijk: in één klap voor -750 zorgen is toch een stuk makkelijker en zekerder dan voorkomen dat er 3 kistjes worden geopend in de kluis om hetzelfde resultaat te bereiken.
En zo komen we onvermijdelijk weer bij Bridget uit! Ik probeer tunnelvisie te vermijden maar de aantrekkingskracht van de Bridget-tunnel wordt alsmaar groter. Het zou helpen als ze er volgende zaterdag uitgaat, dan is de verleiding weg en kan ik alle bruggen naar die tunnel opblazen. Maar dat gaat niet gebeuren, Maasland is een blijvertje, zegt mijn gevoel.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #61 Gepost op: 27-01-2025, 23:35:20 »
De eerste sleutel was inderdaad wel heel snel.

De tweede sleutel piept als je fluit. Dus die is niet makkelijk kwijt te maken.
Er zijn in het verleden wel eens opdrachten geweest waarbij geen enkele kandidaat floot.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 27-01-2025, 23:40:51 »
En zo komen we onvermijdelijk weer bij Bridget uit! Ik probeer tunnelvisie te vermijden maar de aantrekkingskracht van de Bridget-tunnel wordt alsmaar groter. Het zou helpen als ze er volgende zaterdag uitgaat, dan is de verleiding weg en kan ik alle bruggen naar die tunnel opblazen. Maar dat gaat niet gebeuren, Maasland is een blijvertje, zegt mijn gevoel.

Alle wegen leiden voor mij naar Bridget en dit is het eerste seizoen waarin ik geen greintje twijfel ervaar. Mocht ze er toch uitgaan, dan heb ik mezelf dus enorm gegaslightet, maar ik zie echt geen enkele deelnemer mollen vergeleken met haar.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #63 Gepost op: 28-01-2025, 00:39:33 »
Er zijn in het verleden wel eens opdrachten geweest waarbij geen enkele kandidaat floot.

;D ;D ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 5-03-2025, 18:10:36 »
Nog eens naar deze opdracht gekeken. Het hele servettenverhaal is vreemd. In het restaurant staan 4 keurig gedekte tafels met 4 couverts per tafel. Dat betekent 16 servetten totaal. Daar komen Roos en Stijn ook op uit. 8 rode, 7 witte en 1 blauwe. De rode verstopte servet wordt in mindering gebracht zodat de uitkomst 7-7-1 is.

We zien bij het begin van de opdracht en als de kandidaten binnen komen overzichtsshots van het restaurant. Daaruit maak ik op dat er 9 rode, 6 witte en 1 blauwe servetten zijn, ook 16 stuks. Er moet dus al een rode servet verwisseld zijn voor een witte. Ik heb even snel een schema in elkaar geflanst en wit voor het gemak aangegeven met geel.

Wie daar verantwoordelijk voor is en hoe dit  kon (lag er ergens een wit servet en is er een rode weg gefoefeld?), is wat onduidelijk door montage maar dit maakt het verhaal van Roos om een servet te verstoppen eigenlijk helemaal overbodig. de molactie was het verwisselen van de servetten.

De meest simpele manier van tellen zou zijn om gewoon de tafels langs te lopen en de couverts met de verschillende kleuren te tellen maar Stijn kijkt onder een tafel terwijl Roos meteen een tafel begint af te ruimen en verder chaotisch rondloopt. Stijn begint rode servetten los te schudden en Roos doet niets constructiefs, ze begrijpt niet wat Stijn aan het doen  is. Stijn gaat tellen, gedraagt zich als een goede kandidaat maar misschien heeft hij sneaky met de servetten gerommeld. Ik zie hem wel ergens een wit servet wegpakken en op dezelfde plek een rood servet vouwen maar er zitten teveel knips in de montage om daar iets zinnigs over te zeggen.

Roos kan ook gebruik hebben gemaakt van de chaos om iets met de servetten te doen maar dan is haar voorstel om een servet te verstoppen onlogisch tenzij het past in haar (mol)rol als nepmollende kandidaat. Ze kon ook niet zeker weten of Stijn op haar voorstel in zou gaan....
« Laatst bewerkt op: 5-03-2025, 18:14:28 door Marimol »

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #65 Gepost op: 5-03-2025, 21:02:35 »
Wow, mooi…  ::ok::

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #66 Gepost op: 5-03-2025, 21:45:34 »
Er zijn meer dan 4 tafels. Links staan  3 tefels en aan het aantal stoelen te tellen lijkt me dat daar minstens 13 stoelen moeten staan (achterin bijvoorbeeld 4 stoelen aan de zijden en 1 aan het hoofd). Rechts staan 2 tafels en lijken het er 8 stoelen te zijn. Dus minimaal 21 stoelen volgens mij.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 5-03-2025, 22:08:02 »
Ja, heb ik ook naar gekeken maar de 3e tafel achteraan is nooit duidelijk in beeld. Evenmin is in beeld dat deze tafel volledig gedekt is. De kandidaten zijn hier ook niet in de buurt. Ben er vanuit gegaan dat de opdracht zich rond de 4 gedekte tafels afspeelt anders waren Stijn en Roos ook niet met 16 (15) servetten naar beneden gegaan. Bovendien heeft Sophie die het niet vertrouwde ook overal rond gekeken. Dan zouden er nog 5 servetten verdwenen moeten zijn. Dat lijkt me niet. Een wisseltruc lijkt mij logischer.

Maar hoe dan ook, het aantal servetten klopte sowieso niet, los van de verstop actie van Roos.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2025, 22:18:32 door Marimol »

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #68 Gepost op: 6-03-2025, 08:46:26 »
Toen Sophie en Sam beneden waren ik weet niet precies wat er gebeurde meer, maar toen zei Roos kom we gaan naar beneden om te kijken wat er gebeurd. Wat ik herinner ging Stijn niet gelijk achter Roos aan, misschien is in die korte tijd ook dingen gebeurd door Stijn.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 8-03-2025, 00:10:25 »
Het is lastig te zien allemaal. Stijn rolt de servetten uit en legt/gooit ze terug op ongeveer dezelfde plek. Maar Roos gooit de servetten alle kanten op. Tegen de tijd dat Stijn de servetten verzamelt om te tellen, haalt hij ze overal en nergens vandaan. Ook van de bar bijvoorbeeld. Dus ergens tussendoor kunnen er goed wat servetten verwisseld zijn.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 8-03-2025, 09:35:10 »
Klopt, ik heb de opdracht meerdere keren bekeken. Roos begint de ronde tafel meteen af te ruimen. Waarom? Chaos scheppen? Ze legt dan al een wit servet op de bar en een rode op de zitting van een stoel. Ik heb deze servetten steeds in de gaten gehouden maar ze worden gewoon geteld door Stijn. Hij pakt later in de opdracht de rode van de zitting van de stoel en de witte van de bar.

Er is wel een moment (als Roos alvast naar beneden gaat)dat ik Stijn iets wits van de tafel zie pakken en een rood servet zie vouwen maar zoals eerder gezegd zijn er teveel knips om daar iets zinnigs over te zeggen. Bovendien klopt het niet met (mijn) telling want er zou een wit servet bij moeten komen en een rode verdwijnen.

Vooraf aan de opdracht vraagt Stijn wie er met hem meegaat servetten tellen, waarom zou je dat doen als mol? Ik zie Stijn vooral goed bezig, hij zegt o.a. tegen Roos dat ze niet alle tafels kunnen ont-dekken, afruimen dus, hij telt de servetten. Maar goed, dat kan hij doen als er al een sneaky molactie geweest is, dat kun je niet uitsluiten.

Roos doet niets anders dan chaos kweken, rondjes lopen, beetje schikken met de rozen in de vaas, niet snappen dat Stijn de servetten telt, zeggen dat haar geboortejaar onder het schilderij niet klopt etc. Zoals ze de hele serie al bezig is ruis veroorzaken en dingen niet snappen. Ook Roos kan in die chaos iets verwisseld hebben maar dan is haar voorstel om een servet te verstoppen wel vreemd. Het kan zijn dat ze zich wil indekken mocht ontdekt worden dat het aantal servetten niet klopt. Als mol kan ze zich dan verschuilen achter een kandidatenactie (dat ze anderen geen jokers gunde) en het feit dat ze Stijn heeft meegenomen in het complot maakt haar nog kandidaatser. Het juiste motief dus.  ;D

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 8-03-2025, 14:14:28 »
Roos doet niets anders dan chaos kweken, rondjes lopen, beetje schikken met de rozen in de vaas, niet snappen dat Stijn de servetten telt, zeggen dat haar geboortejaar onder het schilderij niet klopt etc. Zoals ze de hele serie al bezig is ruis veroorzaken en dingen niet snappen. Ook Roos kan in die chaos iets verwisseld hebben maar dan is haar voorstel om een servet te verstoppen wel vreemd. Het kan zijn dat ze zich wil indekken mocht ontdekt worden dat het aantal servetten niet klopt. Als mol kan ze zich dan verschuilen achter een kandidatenactie (dat ze anderen geen jokers gunde) en het feit dat ze Stijn heeft meegenomen in het complot maakt haar nog kandidaatser. Het juiste motief dus.  ;D

(Nu het nog kan) Het hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Rik vertelt de Mol niet op te vallen. En als de Mol wel op valt, die het juiste motief moet voorwenden. Roos valt op, verknalt opdrachten maar doet dat onder het mom als kandidaat voordeel te willen houden.

Is het Stijn, kreeg hij het in zijn schoot geworpen door Roos. Mogelijk nadat hij zelf iets verwisseld heeft toen iedereen naar beneden was. Maar waarom heeft hij dan niet gelekt dat Roos met de servetten geknoeid heeft? Die informatie voor zichzelf houden, vind ik wel redelijk kandidaats.

Ben nu wel erg benieuwd naar vanavond  ::tandpastasmiley::

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #72 Gepost op: 8-03-2025, 14:19:28 »
Maar waarom heeft hij dan niet gelekt dat Roos met de servetten geknoeid heeft? Die informatie voor zichzelf houden, vind ik wel redelijk kandidaats.
Misschien omdat dit niet alleen Roos verdacht maakt maar (vooral) ook Stijn?

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 8-03-2025, 14:25:44 »
Misschien omdat dit niet alleen Roos verdacht maakt maar (vooral) ook Stijn?

Lijkt me dat je makkelijk kan verkopen dat je zo verbouwereerd was dat je er maar in mee gegaan bent of het eventjes een goed idee leek maar achteraf voel je je schuldig en moet je het aan iemand kwijt. Waar dat soort informatie voor jezelf houden een kandidatenvoordeel oplevert.

Maar goed, wellicht is dat laatste juist misleiding voor de kijker en trap ik daarin.